گزارش: بخش چندنفرهی بازی Doom Eternal همانند بخش داستانی آن راضیکننده خواهد بود
توسعهدهندگان بازی Doom Eternal به بخش چندنفرهی آن اعتماد کامل داشته و قرار است تجربهای راضیکننده به مانند بخش داستانی را برای طرفداران ارائه نماید؛ دو تن از توسعهدهندگان بازی Doom Eternal در طی مصاحبهای با منبع مطبوعاتی VGC، جزییات تازهای را در خصوص بخش چندنفرهی این بازی ارائه نمودند که در ادامه به مرور آنها خواهیم پرداخت.
بدون شک بازی Doom 2016 یکی از بهترین بازیهای سبک شوتر در این ۱۰ سال اخیر بوده است و تاکنون بازی Doom Eternal جزو مورد انتظارترین بازیها در سال جاری محسوب میشود. اما این بخش داستانی بازی Doom 2016 است که تجربهای منحصر بفرد، شگفتانگیز، پر انرژی و خشن همراه با تیراندازی بیرحمانهای را ارائه مینماید. بخش چندنفرهی بازی Doom 2016 بیشتر همانند دیگر بازیهای سبک شوتر در بخش آنلاین، تجربهای استاندارد را ارائه نموده و به سنتهای این بخش پایبند بوده است؛ بخش چندنفرهی بازی Doom 2016 هرگز نتوانست ذات منحصر بفرد و پرانرژی مجموعه Doom را به درستی ارائه نماید.
بخش چندنفرهی بازی Doom 2016 تنها جنبهای بود که مورد انتقاد طرفداران و منتقدین در سراسر جهان قرار گرفت ولی استودیوی اید سافتویر (id Software) در بازی Doom Eternal، قرار است این اشکال را برطرف نموده و تجربهای لذتبخش را ارائه نماید. بخش چندنفرهی بازی Doom Eternal قرار است از حالتهای سنتی این بخش استفاده نکرده و حالت نبرد (Battle) را جایگزین آنها نماید. حالت نبرد، بازیبازان را در قالب شخصیت دوم اسلیر (Doom Slayer) قرار میدهد و قرار است در سه راند با حداکثر ۲ رقیب که در قالب شیطان قرار میگیرند، مواجه شوند.
بر اساس توضیحات هوگو مارتین (Hugo Martin)، کارگردان بازی Doom Eternal، این حالت قرار است تجربهی منحصر بفرد مجموعهی Doom را به طور مناسبی در بخش چندنفرهی آن ارائه نماید و هر ثانیه از آن همانند بخش داستانی این بازی، «ارضا کننده» خواهد بود. وی در این خصوص اظهار داشت:
ما در بخش داستانی بازی Doom 2016 پیشرو بوده و راه خود را دنبال نمودیم ولی در بخش چندنفرهی آن از دیگر بازیها پیروی کرده و سنتهای این بخش را الگوی خود قرار دادیم. طرفداران و منتقدین آن را سرگرمکننده دانسته ولی هرگز ار آن به عنوان تجربهای اصیل یاد نکردند. ما در بازی Doom Eternal حقیقتا در تلاش هستیم تا آن را به تجربهی اصیل و آشنای مجموعهی Doom، نزدیک سازیم. ما ذات این مجموعه را که شخصیت دوم اسلیر را در مقابل تعداد زیادی از شیاطین قرار میدهد، قرض گرفته و آن را وارد تجربهای رقابتی و اجتماعی نمودیم. احساس بازی کردن در قالب شخصیت دوم اسلیر و تحت کنترل در آوردن شیاطین، بسیار لذتبخش خواهد بود. ما ترجیح میدهیم تجربهی بهینه و دگیرکنندهتری را ارائه نموده و بازیبازان را با میلیونها حالت بازی (Modes) سردرگم نسازیم. این موضوع یکی دیگر از مواردی است که ما از آن را در بازی Doom 2016 به اشتباه استفاده نمودیم.
مارتی استراتون (Marty Straton)، تهیهکنندهی ارشد بازی Doom Eternal، توضیحاتی مشابه را ارائه نمود و اظهار داشت:
ما در بازی Doom 2016 تجربهای را به عنوان یک شخصیت دوم اسلیر و یک Doom اصیل در بخش چندنفرهی آن برای طرفداران ارائه ندادیم. برای بازیبازانی که بخش داستانی بازی Doom 2016 را تجربه نمودهاند، بخش چندنفرهی آن به مانند یک ویژگی جانبی است. ما با انتشار بازی Doom 2016 آموختیم، بایستی به منظور طراحی بازی راه خود را ادامه داده و از سنتهای بازیها دیگر، پیروی نکنیم. بازی Doom Eternal در مقایسه با نسخهی قبلی خود تجربهای که طرفداران لیاقت آن را دارند، ارائه مینماید. ما بازیبازان زیر نظر گرفته و دریافتیم، آنها هنوز بخش داستانی بازی را برای دفعات متعددی تکرار مینمایند زیرا آنها تجربه و احساسی که این بخش برای آنها فراهم میسازد را دوست دارند. در نتیجه ما در بازی Doom Eternal به وسیلهی حالت نبرد در نظر داریم تا بازیبازان را وارد دنیایی پویاتر نماییم.
بازی Doom Eternal قرار است در تاریخ جمعه ۱ آذر ۱۳۹۸ (۲۲ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی) و برروی کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی و سرویس گوگل استیدیا عرضه گردد. به تازگی تصویر هنری زیبایی نیز از بازی منتشر شده که نظر بسیاری از طرفداران را جلب نموده است.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
بخش داستانی که معرکه بود :inlove:
در کنار تنوع دشمنان و موسیقی عالی و سرعت بالا و جلوه های بصری فوقالعاده عمل کرد و ترکوند :inlove:
حالا گفتن که همون میک گوردون بازم موسیقیش رو ساخته و تنوع دشمنان ۲ برابر شده و چندتا باس وحشتناک دیگه هم بهش اضافه شده :inlove:
doom 2016 که فوق العاده بود ولی بخش چند نفره خیلی بد بود و فقط همون اوایلش جذاب بود و بعد مدتی خسته کننده میشد ولی این بخش جدید به نظر میرسه با بخش بسیار جالبی طرفیم امیدوارم عالی بشه.
میگم اگه تعداد بازیکنا رو افزایش میدادن بهتر نمیشد مثلا چندین سلیر و شیطان در مقابل هم.
به هر حال بی صبرانه منتظرش هستم.