کپکام: “در حال بررسی علت فروش کمتر از حد انتظار Resident Evil 6 هستیم”
کمپانی نامآشنای کپکام به تازگی و طی بیانیهای اعلام کرده که در حال بررسی علل فروش نسبتا پایین Resident Evil 6 است. عنوانی که به عقیده کپکام نتوانسته آنطور که باید و شاید فروش کند.
کپکام برخی از این دلایل را چالشهای جدید در ساخت و توسعهی بازی، برنامهریزی نامساعد تیم و همچنین بازاریابی غلط شرکت اعلام کرده است. پیش از این و در پرسش و پاسخهایی که پیرامون برآورد مالی این شرکت در نیمهی سوم سال میلادی گذشته صورت گرفت نیز کپکام از فروش نسبتا پایین بازی (۴.۸ میلیون نسخه) ابراز ناراحتی کرده بود.
مسئولان کپکام در اینباره گفتهاند:
در حال حاضر تیم ما در حال بررسی دلایل این اتفاق است. این دلایل شامل کارهای توسعهی داخلی بازی و همچنین عملیاتهای مرتبط با بخش فروش است. ما هنوز به نتیجهی قطعی در اینباره نرسیدهایم. اما یقین داریم که با فروش ۵ میلیون نسخه از این عنوان، قطعا این فرنچایز هنوز در بین گیمرها محبوب است. همچنین باور داریم که چالشهای جدیدی که در ساخت بازی با آن روبهرو بودیم تا حدی در فروش بازی موثر بوده است.
همچنین اضافه کردند:
البته نباید فراموش کنیم که ناهماهنگیهایی نیز در تمام بخشهای کمپانی وجود داشت. این مشکلات در بخشهایی همچون بازاریابی، تبلیغات، پیادهسازی طرحهای جدید و برخی فعالیتهای دیگر تیم به چشم میخورد. به همین دلیل میبایست به نتایج تحقیقات خود از زاویههای مختلف نگاه کرده و به یک نتیجهی منطقی برسیم.
اگر به یاد داشته باشید هفتهی گذشته نیز آقای “ماساچیکا کاواتا” سازندهی Resident Evil 6 نیز هفتهی گذشته گفتند که یک راه برای حیات بخشیدن به این فرنچایز وجود دارد و آن این است که:
««اصل و ماهیت رزیدنت ایول و چیزی که باعث میشود هواداران آن را بپسند را حفظ کنیم»»
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
نه کپکام بلکه تمامی شرکت های ژاپنی از غافله بازی سازی عقب افتادند
داره بررسی میکنه ؟ 😐
من بهش میگم :چون حس ترس دیگه در این بازی وجود نداره …اون اهنگای هراس انگیز تو ایول سه و چهار…اون محیط های فوق العاده ..نحوه ی رو به رو شدن با زامبی ها دیگه وجود نداره…من نمیدو نم این ایول ۶ واقعا ایول بود یا کال اف دیوتی ؟!
اصلا چرا باید یار همراه داشته باشیم ؟!…… و خیلی چیزای دیکه 😐
یکم مجبورم تند بشم
چون رزیدنت اویل بیش از حد درگیر تخیلات چرت و …. ژاپنی چینی شده وگند زده به هرچی عنوان ترسناکه اگر از بالا نگاه کنیم عنوان ون کویش هم تخیل شرقی بود اما ۹ گرفت چون رزیدنت اویل نبود
من موندم چرا روی خریت خودشون پافشاری میکنن خب … ها بیاین یه گیم مثل رزیدنت اویل ۲-۳ با همون سبک با همون دوربین ولی با موتورهای قوی امروزی بسازید ببینید که فروش خوب خواهد بود و فن های باز هم راضی
موافقم رامین جان.
حتی خیلی وقت پیش کاربران بازی رایانه هم نظر های خودشون رو درمورد این بازی و علت اینکه چرا به سمت اکشن رفته و چرا دارای باگ های زیادی بوده و… رو بیان کرده بودن.
نظراتی هم فرم نظر شما بود .
همچنین یه نفر افزوده بود:وقتی نسخه ی۵ این بازی که کمتر از همه المان های ترسناک بیشتر درش به کار رفته،بیشتر از همه میفروشه،پس باید هم کپکام برای فروش،فکر به اکشن کردن بازی داشته باشه.به همین دلیل به احتمال زیاد ،این عنوان به سمت اکشن تر شدن حرکت کرد+اینکه همانند آش شعله قلمکاری شده بود،که هر بخش (۴) رو یه گروه بر عهده گرفته باشه!
بله و واقعا متاسفم برای کسانی که میگن بازی خوبی بوده و این نشان دهنده اینه که چقدر فقدان گیم داره
شما تصور کن رزیدنت اویل ۲ با موتور انریل یا فراتر بریم کرای انجین بازسازی بشه !
رو که نیست سنگه پا قزوین ، میخوان بررسی هم کنن
یعنی واقعا نمیدونن
یعنی واقعا نمیفهمه که چرا فروش خوبی نداشته؟؟؟
خب من الان میگم: به علت عرضه نشدن بازی بر روی پلتفرم PC و اینکه این نسخه رو خیلی تخیلی و اکشن ساختن 😐
اره عزیز شما درست میگی نسخه ی ۵ بازی حس ترس از بین رفته بود
ولی این قسمت دیگه علنا ترکوند ،حالا نسخه ۵ سوار موتور میشدن
زامبی های متشخص این نسخه تفنگ به دست شده بودن
این نسخه زیبا بود اما نه با نام Resident Evil
تنها ایراد؟؟؟!!!
سر تا پا ایراد بود
از تخیل بیش از اندازه بگیر تا گرافیک نا هماهنگ و کنترل بد و دوربین بد و……
امیر جان شما هم لطف کن نظرت رو درباره این که چرا این بازی موفق نشد به ما بگو :yes:
مرسی 😉
:no:
باید برگردن به عقب یکم ولی حیف کارای عجیب می کنن 😐
چه بگم والله.. 😐 😕
بزرگترین دلیلش اینه که نسخه پی سی رو تأخیر انداخت :laugh: :laugh:
ولی خوب دوستان این بازی فروشش از بازی های اصیل و قدیمی که شما می گین از ریشه هاش فاصله گرفته بیشتر بوده و فقط از رزیدنت ۵ کم تر بود. به نظر من چون باید بیشتر اکشن ترش می کردن تا فروشش بیشتر بشه
فرض کنید کپکام با این طرز فکر!!!
بنظرتون چقد طول میکشه با این سیاست مثل THQ بشه؟ ( من فک میکنم ۲سال حداکثر)
گیمر محترم هر گیم اصالتی داره و همش اکشن شدن نیست اکشن شدن بیشتر میشه resident evil vs street fighter
شما چه مدته گیمرید؟
اگه این بازی درسبکOpen Worldبودفوق العاده میشدوفروش خوبی هم میکرد :idk: فکرش روبکنیدResident Evillبشه Open World….! :struggle: ممنون وسپاس ازخبرامیرعزیز :yes: 😉
عالی میشد🤯
کپکام هم اوضاش داره خراب میشه ها….اون از رزیدنت ارویل ۶ اینم از Dmc….. :-/
هیچکدوم خوب فروش نکرد. :-((
امیدوارم به وضع عادیش برگرده. :snicker:
ارویل=اویل :rotfl:
به خاطره اینکه اویلو باید جدا درست کنن کال آف دیوتیو جدا
داستانش بد بود. :no: :no:
برعکس نسخه ۳ ۴ و ۵ که بیشتر از ۱۰ بازی کرم…لی این شماره رو برای یکبار تموم کردن کافیه. :yes:
بازی خوبی بود شکی توش نیست.اما نه تو سبک هارور.تو سبک اکشن یکی از بهترین ها بود.
اصلا شما اینو با کد ورونیکا و ۲ و نمسیس مقایسه کنید می فهمید هارور چیه اکشن چیه!
به قول یه بنده خدایی میگفت اویل داره میشه کال اف دیوتی ,کال اف دیوتی داره میشه اویل(زامبی مود)
نیاز به بررسی خاصی نیست… فقط کافیه مسولین کپکام چشمشون رو درست باز کنن و ببینن که این بازی از ریشه و ماهیت و در واقع سبک خودشدفاصله گرفته… بازی ای که سراسر ترس و معما و جو گیرایی بود… امیدوارم RE یه روز دوباره به معنای واقعی RE بشه…