مدیرعامل شرکت تیک تو: همهی بازیها نیازی ندارند که یک تجربهی ۱۰۰ ساعته را ارائه دهند
با رشد بازیهای جهان باز و سرویسمحور، این موضوع به یک روندی تبدیل شده است که در آن بسیاری از عناوین بزرگ پس از عرضه با محتویات جدید در آینده کامل میشوند. امروزه اغلب ناشران بزرگ صنعت بازی مانند یوبیسافت و الکترونیک آرتس، از این روند پیروی میکنند. با این حال، آقای استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل شرکت تیک تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive)، در این مورد نظر دیگری دارد.
در مصاحبهای با وب سایت GameBeat، وی در مورد بخش گستردهای از سوالات از رویداد E3 تا کراسپلی پاسخ داد. هنگامی که از وی در مورد مدت زمان طولانی برخی بازیها به ویژه بازی Red Dead Redemption 2 و پایان آن سوال شد، پاسخ داد که هر عنوانی برای تمام کردن نیاز به یک تجربهی بیش از ۱۰۰ ساعت ندارد.
وی اظهار داشت:
من فکر میکنم برخی موانع در حال گسترش است اما مطمئن نیستم. هر کسی از جمله خودمان، معتقدیم که هر بازی بزرگی نیاز به یک تیم سازندهی بزرگ دارد و در کنار آن میتواند یک گیمپلی ۱۰۰ ساعته را ارائه دهد. برای هر تعداد از بازیهای مختلف از بازیهای ساده در گوشی های هوشمند تا سری بازیهای Grand Theft Auto، حد معینی وجود دارد. مشترکان به کیفیت توجه زیادی دارند. کیفیت به معنای چیزی است که در آن یک بازی برای گوشی هوشمند نسبت به یک عنوان رایگان برای رایانههای شخصی و آن نیز با یک بازی AAA بزرگ برای کنسولهای خانگی متفاوت است.
این بسیار جالب است که مدیرعامل یک شرکت بزرگ، رویکرد متفاوتی را در بازار این روزهای صنعت بازیهای ویدئویی در پیش گرفته است.
نظر شما همراهان گیمفا در این خصوص چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
نظرات
دیگه اینا با خودتون و سهام داراتون
بازی خوب بده ما بازی کنیم
رد دد۲ پی سی چ خبر؟میدی یا نه؟
کم کم داره بحث gta بعدی داغ میشه :inlove: tnxXx
حرفش تا حد زیادی درسته…کیفیت محتوا خیلی مهم تر از اینه که نقشه بازی پر بشه از مراحل تکراری و مناطق مشابه…ای کاش یوبیسافت هم کمی به این نکته توجه کنه تو عناوین آیندش
اقا ما نگفتیم ۱۰۰ ساعت ولی حداقل ۲۰ ساعت داشته باشن برای مثال همین cod mw 4 فقط ۹ ساعت داستانی داره که ۱ ساعتش میشه فیلم باقیش میشه گیم پلی….
لعنت خدا بر تو باد
میخاد شرکت رو بکنه شبیه eaواکتیویژنو ….
میخاد همون کاری رو بکنه که اسپنسر با مایکرو سافت کرد
واقعا منم نمیدونم چه کرمیه افتاده تو این صنعت که همه ی بازی ها یا باید جهان باز باشن یا ساعت گیم پلی بالا داشته باشن یا مثلا بازی های ترسناک چرا حتما باید اول شخص باشن و بدون سلاح؟!دلم لک زده واسه یه بازی اکشن خطی مثل مکس پین یا یه بازی ترسناک مثل سایلنت هیل
اون از حرف های قبلی ایشون که می گفت بازی های آینده ما روایت داستانی کوتاهتری رو شامل میشن و حالا هم این صحبتش…
میترسم سیاستی که این مدیر عامل جدید پیش گرفته لطمه بزرگی به بازی های این شرکت وارد کنه چون علناً کمر همت بسته به هر چه کمرنگ تر شدن و کوتاه تر شدن بخش داستانی و از اون طرف توجه و تمرکز بیشتر روی بخش آنلاین..
پول چه کارهایی که نمیکنه با بشر :-/
دقیقا با gta v همینکارو کردن بخش انلاینشو گسترش دادن ۵ سال میگذره از عرضه دریغ از یک دی ال سی داستانی کوچک برای بخش افلاین و با این کارشون دارن میفروشن وسود میکنن و این راهو ادامه میدن تا زمانی که گیمرها سرشون به سنگ بخوره و از بخش انلاین استقبال نکنن
درسته نیازی نیست ۱۰۰ ساعته باشه ولی اینو بدون که یکی از دلایل بزرگی تو همین محتویات چند ۱۰۰ ساعته اس.
رسما داره میگه از این به بعد ما بازی هامونو زود به زود عرضه میکنیم و محتوای کمتری خواهند داشت مثلا ممکنه ۲۰ ساعت بعدش ما براتون dlc میسازیم که محتوای بازیو زیاد میکنه این کار بسیار اشتباهه برای تیک تو
گیمر ها هم تحویلش نمیگیرن این کارو یکی از دلیل هاش اینه ۶۰ دلار بدی برا بازی و بعد dlc چقدر باید بدی ۲۰ دلار.
اینطور که میگن قراره کلی dlc بدن که باعث ورشکستگی یه گیمر مخصوصا ایرانی میشه.
همون ۶ سالی یه بار بازی بده به خدا بهتره خودتون بهش فکر کنید.
و یه چیز دیگه راک استار تو این نسل gta جدید منتشر نکرد نسل بعدی همون اوایلش امیدوارم اینکارو انجام بده درسته gta v رو منتشر کرد ولی اول نسل ۷ اومد البته برا نسل ۸ هم شبیه یه بازی جدید بود ولی …
این آخرش تیک تو رو بفنا میده از ما گفتن
عزیز هر کاری دوست داری بکن ولی دیدی بازیت متاش شده ۸۰ فروش نصف شده دیگه شاکی نشو
ولی تو کشور ما با این قیمت ها ما نیاز داریم همون تجربه ۱۰۰ ساعته بهمون ارائه بشه چون مثل اروپا و آمریکا نیستیم که تکون بخوریم اراده کنیم یه دفعه توانایی اینو داشته باشیم ۶۰ دلار بدیم بازی بعضی هامون چند وقت طول میکشه واسه یه بازی پول جمع کنیم.خارجیا فقط واسه بازی های مورد علاقشون احساساتی میشن و هایپ ولی ما هم هایپ میشیم هم احساساتی هم حرص میخوریم واسه خریدنش ولی اونا دیگه حرص نمیخورن واسه قیمتا مهم نیست بازی ۵ ساعته باشه یا ۴۰ ساعته راحت میخرن و قیمت مسئله ای نیست براشون.
۶۰ دلار اگه برای ما خیلی باشه باسه اوناهم کم نیست
اخه اونا به همین نرخ پول در میارن ما باید ضربدر ۱۳۰۰۰ هزار تومن بکنیم اون ۶۰ دلار رو و ما ۱۳۰۰۰۰۰ باید واسه ۱۰۰ دلار بدیم ولی اونا به همون واحد در میارن و همون ۱۰۰ دلار رو میدن.حالا اگه درآمدت به پوند یا یورو باشه که چه بهتر با مقدار کمتری هزینه گیفت دلاری میتونی بخری. اینه که سوزش اساسی داره.
میانگین درامد در امریکا ماهانه ۴۰۰۰ دلاره و یک بازی ۶۰ دلار. در ضمن سایتای مخصوصی هستن میتونید نگاهی به خرجاشون هم بیندازید که همه چی مناسب و ارزونه نسبت به پولشون فقط هزینه های درمانی اونجا زیاده و درصورت بیمه بودن ۸۰ درصد مخارج درمانی تامین میشه. میانگین حقوق در ایران ۳ تا ۵ میلیون تومان و یک بازی حدود ۷۰۰ هزارتومان. ارزان ترین ماشین در امریکا حدود ۱۲۰۰۰ است که میتوان با قسط های بلند مدت پرداخت کرد اونوقت ۱۲۰۰۰ دلار به پول ایران؟؟؟ 😯
قضات به عهده خودتان
بیشتر ما جهان سومیا مخصوصاً ما ایرانیا فکر میکنیم تو کشورهای دیگه همه چی گل و بلبله .بدونه تحقیق بدونه اینکه هیچی رو از نزدیک دیده باشیم بشدت پا فشاری میکنیم روش و به دیگرانم انتقال میدیم .خدایش واسه اونام پوله واسه اونام سوز داره.بابا تو همین تلگرام کلی کلیپ هست از اروپا آمریکا طرف واسه ۲۰دلار تن به هر خفتی میده جلو چشمه کلی آدم همشم میگیم اونا به دیده تفریح این کارو میکنن بابا از سر نیازه نیاز.دنیا افتاده به جونه هم فقط واسه همین.پز عالی جیبه خالی.اینا بخاطره استفاده از قدرت رسانشونه که خوب بلدن باهاش چیکار کنن که تمامه دنیا باورشون کنن بیشتر از اونی که هستن.همین.خلاصه واسه اونام ۶۰ دلار سوز داره باور کن :cigarette:
بله همجا مشکت اقتصادی هست ولی از سطح درامد میشه فهمید کجا بیشتر مشکل داره مخصوصا تو کشور ما که هرچی به دلار باشه جهان سوم جایی که بازی که شب قبل میخریدی ۲۰۰ فرداش با افزایش دلار بشه ۹۰۰ بعد دوست عزیز سال ۹۷ هر کارگر تو استرالیا ساعتی ۱۲ دلار میگرفت البته این حداقله نه حداکثر یعنی ۹۶ دلار برای ۸ساعت کاربهپول ایران روزی حدودیک ملیون وسیصد با دو روز دست مزد میتونه حدود ۴بازی بخره البته کشورهای جهان اولی خوب برای مردم خودش چرا نمیخوایم قبول کنیم کشور داغونی هستیم تو یک شب دلار ۳تومنی میشه ۱۴تومن
منم عزیز نمیگم که واسه اونا سوز نداره حرف من اینه که واسه اونا سوز داره برا ما ۱۳ برابر سوزشش بیشتره.
لطفا حرف نزن بزار راکستار کار خودشو بکنه
همینطوری هم dlc های GTA V رو بخاطر بخش انلاین کنسل کردی :reallypissed: :reallypissed:
دقیقا..رد دد ۲ یه عنوان کامل بود اما متاسفانه یه مشت ادم که درک کافی از گیم ندارن اونو یه عنوان خسته کننده و پوچ میدونن.داستان بازی یه نمونه از کلمه داستان هست نه یه عنوان که یک بهانه بده دست گیمر برو کلید در بیار اینو بکش هیولارو نابود کن و تهش چی؟چه پیامی داره بازی ایا میشه ساعت داستانی رو کوتاه کرد و شخصیت های بزرگ و دوست داشتنی رو ساخت؟ برای شناخت یه انسان ۱۰ساعت بنظرتون لازمه؟شما میخاید با یه ادم اشنا بشی باید ساعت ها یا سال ها باهاش بگردی تماس داشته باشی تا شناخت کافی رو داشته باشی.شما به جی تی ای نگاه نکن ۳تا شخصیت داره که کامل نشون میده اون شخصیت چه ویژگی داره اما ارتور دقت کنید!واقعا شما دارید با یه کارکتر زنده بازی میکنی که کاملا رفتار های واقعی داره.. باورم نمیشه خدایا امیدم راکستار بود با ناتی داگ اینام بخش داستانی پوچ کنن!!!!فقط خدا به گیم رحم کنه یوبی که اب بردش اکتی که از خر شیطون اومد پایین باز امیدی بهش هست الکترو ارتز هم که کم کم داره خار میشه واقعا دیگه چی مونده؟
کپ گاد و سگا و بتسدا و اسکویرانیکس و سی دی پراجکت رد و سانتامونیکا
اینارو فقط من یادمه ولی ی عالمه دیگه داستانی ساز هم هست
نترس دادا
دوستان گیمفایی ،
اونایی که شدید منتظر انتشار بازی Gta vi هستن دکمه سبز رنگ رو فشار بدن
و
اونایی که شدید منتظر انتشار بازی The last of us 2 هستن دکمه قرمز رنگ رو فشار بدن
ولی این چیزی هستش که همه از gta vi میخوان :-(یک تجربه طولانی و بدون خستگی
حالا راکستار رو به گند نکشه تیک تو مثل کاری که ea با بایوور کرد 😐 😐 😐
کارای تیک تو هم عجیبه واقعا!
یه مدتیه همش دارن از لزوم طولانی نبودن بازی ها میگن!
خب مگه مجبورتون کرده بودن از کارمنداتون سه شیفت کار بکشین و ۵ سال وقت و هزینه صرف red dead بکنین که تو فروش نزدیک GTA V هم نشد و از لحاظ جوایز پشمک هم نبرد و آخرش پشیمون بشید؟!
تیک تو باید برگرده به سیاست های نسل هفت و حداقل هر دو سال یه بازی بسازه…حالا ۱۰۰ ساعت گیمپلی و جزئیات فوق العاده هم نداشته باشه اشکالی نداره والا
Rdr2 از نسخه قبلی بیشتر جایزه برده
تعداد جوایز رسمی و معتبر rdr1=110
تعداد جوایز رسمی و معتبر rdr2=133
و از این حیث,دومین بازی پرافتخار راک استار محسوب میشه
فروش هم که ترکونده
تا الان بیشتر از ۲۴ میلیون نسخه فروخته(در عرض ۹ ماه)
red dead 2 بهترین بازی نسل هشت هست و فروشش هم فوقالعاده زیاده و ارزش وقتی که براش گزاشتنو داشت.
اگه دوست داری هر ۲ سال راک استار بازی جدید بده بیرون کیفیتش میشه در حد Anthem.
دنیای مدرن gta خیلی عامه پسند تره نسبت به دنیای وسترن reddead و مگه قراره هر بازی راکستار بالای ۱۰۰ میلیون نسخه بفروشه:/همین الانشم با اینکه واسه pc نیومده کلی فروش داشته
دوستان من خودم سونی فن هستم اینو از عکس پروفایلم رو هم میتونید متوجه بشید تا حالا بازی هم به بزرگی لست تو تاریخ ندیدم ولی شرمندم برای همه دوستان سونی فن با منطق مثل آراد جان ولی آقای yps
خیلی خیلی سوختی ها متای رد دد ۹۸ هست ولی متای لست و گاد ۹۵ و ۹۳ اینو گفتم تا بفهمی دفعه بعد خواستی یه بازیرو مسخره کنی حواست باشه چیو مسخره میکنی آفرین گلم 🙂 🙂 🙂 🙂
مونده حالا حالا بفهمی نسل هشت بدون رد دد ۲ پشمکی ارزش نداشت
سوختم؟! جالبه واقعا شما بدون شناخت از بنده حرفای مهدکودکی میزنی! متاسفم برات
نسل هشت بدون رد دد ۲ پشمکی ارزش نداشت؟! بازم حرف مهدکودکی!
درسته که اینطور صحبت ها اقتضای سن شماست ولی سعی کنید هیجانی و جوگیرانه حرف نزنید :yes:
اقضای سن؟؟؟زمانی که تو بچه بودی به پلی استیشن میگفتی سونی من نقد و بررسی بازیهایی مثل کرش تیم ریسینگ رو میذاشتم دوست من پس حواست باشه چیزی که نمیدونی توش دخالت نکنی همین و بس بدون که رد دد بالاترین نمره و متا رو تو نسل هشت داره و هنوز مونده که درک کنی
خوش باشی داداش
سلام به همه.
بنظرم بازی با ۶تا۱۰ ساعت محتوای اصلی حد خوبی برای بازیه,هم زیاد خسته کننده نیست هم ارزش تکرار بازی بالا میره هم داستان کلی و قابل فهم تری میتونه داشته باشه.
هشتصد هزار تومن و ده ساعت داستانی؟اره داداش عادلانه به نظر میاد
ما برای یه بازی یه ماه کار میکنیم وگرنه اونا با پول دو روزشون میخرن.
سلام داداش اینی که میگی فقط برای ژانر سینمای تعاملی کافیه به نظرم! 😐
اتفاقا تو نسلهای قبل بیشتر بازیها همینقدر زمان برای اتمام گیمپلی و داستان اصلیشون لازم بود.
جی تی ای نشه تمام آنلاین صلوات
شده خبر نداری
بوی خورشت سبزى راکستار میاد :kissed:
یه زمانی هر کی از راه رسید بعد از انتشار رد دد ۲ بازی رو به بدترین شکل ممکن کوبید و اونو بی ارزش نشون داد :heh: :heh:
حالا همه دارن به این نتیجه میرسن که چقدر رد دد ۲ بازی بزرگی بوده و کاش بازی های بعدی راکستار یا ip های دیگه تیک تو مثل اون این قدر گستردگی داشته باشه :heh: :heh:
راکستار میاد بازی با بخش داستانی چیزی حدود ۶۰ ساعت رو تحویل میده اما وقتی یه عده میان به بازیش میگن بی محتوا خوب مشخصه دیگه تیک تو نمیاد تکرارش کنه
در کل اینکه راکستار کلی هیتر داره و افسوس که با این حجم از توهین و کم لطفی که باهاش مواجه شد دیگه هرگز شاهد چیزی با نام رد دد در آینده نخواهیم بود :heh: :heh:
هر چند که خودم خیلی دوست دارم راکستار دست رو ساخت ip های جدید بذاره و تو سبک های مختلف حتی بازی های خطی هم خودی نشون بده و قطعا این توانایی رو داره اما از طرفی این هم غیرممکنه با در نظر داشتن سیاست های همیشگی تیک تو و راکستار
در آخرم اینکه رد دد ۲ بازی بود از نسل ۹ در نسل ۸(به قول یکی از دوستان) که با گذر زمان عیار اون بیشتر مشخص میشه اونوقتی که بازی های نسل ۹ و اپن ورد حتی نزدیک این عنوان هم از لحاظ محتوا قرار نمیگیرن(به استثناء اون چند مورد خاص مثل سایبرپانک و الدر اسکرولز ۶ که قطعا میتونن فراتر از تمام ساخته های راکستار باشن) اونوقت اون دوستان کوبنده عزیز میفهمن که راکستار چه شاهکاری رو در یک نسلش قبل خلق کرد :yes: :yes:
بیشتر بحث های بنده هم در چند وقت اخیر با این افراد سر همین موضوع که مثل اینکه کم آوردن و منو جعل کردن 😀 😀
اون افراد همیشه رایگان باقی میمونن و تو زندگی هرگز پیشرفتی نمیکنن :laugh: