گیمپلی بازی Elden Ring بسیار به سری Souls شبیه است
طرفداران سری Souls باید با بازی Elden Ring احساس آشنایی و انس زیادی کنند.
استودیوی فرامسافتور (FromSoftware) با عرضهی بازی Demon Slouls در سال ۲۰۰۹، باعث ایجاد سبک جدیدی در بازیهای ویدئویی شد. در طی این ده سال گذشته، با بازیهای مختلف این استودیو روبرو بودیم که همگی پایهای مشترک ولی المانهای متفاوتی داشتند. احتمالا بازی Sekiro بزرگترین تغییری بوده است که نسبت به دیگر عناوین ساخته شده توسط این استودیو تا به اکنون مشاهده کرده بودیم. با این اوصاف، بازی Elden Ring در چه حد شبیه یا متفاوت از دیگر بازیهای این استودیو خواهد بود؟ طبق نظر کارگردان این عنوان، Elden Ring برای هواداران سری Souls بسیار آشنا خواهد بود.
هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) بیان کرده است که بازی در دست ساختشان یک عنوان جهانآزاد با گیمپلی بر مبنای سری Souls خواهد بود. البته با توجه به تغییر ساختار بازی نسبت به قبل، مبارزات حتی برای بازیکنان باتجربهی سری Souls نیز دشوار خواد بود:
Elden Ring یک بازی اکشن-نقشآفرینی سومشخص خواهد بود که از نظر گیمپلی، به سری Souls بسیار شبیه است. هرچند، این امر بدان معنا نیست که شما همانند قبل این بازی را تجربه کنید و استراتژی خود را همانند سری Souls بچینید. به دلیل جهان بزرگ و آزاد این بازی، پایهی مبارزات شما باید با قبل متفاوت باشد.
بازی Elden Ring برای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی معرفی شده است و شما میتوانید تریلر مربوطه در نمایش E3 2019 را در این نشانی مشاهده کنید.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- مدیرعامل پلی استیشن: Uncharted برای همیشه صنعت گیمینگ را دگرگون کرد
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- مروری بر عملکرد محتوایی ایکس باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۴ به انتخاب آرمین مُکاری، نویسنده
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
نظرات
میازاکی چقدر جدیدا به دست قطع شده علاقه پیدا کرده.
من که خیلی Sekiro رو دوست داشتم اینم حتما شاهکار میشه
داداش همیشه اینجوری بوده تو دارک یک هم نایت ارتوریاس دست چپش اسیب دیده بود
یه چیزه دیگم هست ک انگار هیچکس جز من بهش توجه نکرده فک کنم
میازاکی به نابینایی هم علاقه خاص داره مثلا تو بلادبورن به وفور دیدیم یکی دو فرقه سرشون یه هلمت میذارن که بینایی رو از خودشون بگیرن همینطور مستر ویلم که اونم خودشو کور کرد تا با دید درون ببینه دنیارو و حتی اون اینسایت هایی که تو بلادبورن میگرفتی بخاطر دید درونی و عرفانی بودن
حالا شما به کاراکتر الدن رینگ توجه کنین بجز دستش روی چشماش رو هم انگار پوشونده و نابینا کرده خودشو….
حتی فایر کیپر توی دارک سولز سه هم چشم نداره
چون یکی از منابع الحام میازاکی مانگای berserk z است. شخصیت اصلی مانگا دست چپش قطع شده و بجاش یک دست مکانیکی داره.
telltale games را به یاد آور.
سولز که شاهکاری بیش نبود همه بازی های میازاکی شاهکاری بیش نیستن.
گیم پلی سولز بسیار عالیه مطمعنم که elden هم یه شاهکار میشه صبر ندارم اولین گیم پلی بازیو ببینم.
تریلری که من دیدم بیشتر به یه چیزی تو مایه های اون یکی متال گیر نینجا گایدن astral chain ولی گرافیکی تر یا ی همچین چیزی میخورد ولی اگه قرار باشه مثل سولز باشه باید گفت چیز بدنخوری بیش نیس
عالی. به شخصه گیم پلی تاکتیکی و اهسته تر سری سولز رو به گیم پلی سریع و انتحاری بلاد ترجیح میدم. وای که نسخه دوم چه شاهکاری بود. امیدوارم شبیه نسخه دوم باشه و به زودی یک تریلر هرچقدر کوتاه هم شده از گیم پلی بدن
نسخه دوم بهترین گیمپلی رو داشت و سخت ترین نسخه بود به نظر من . شکستن زود هنگام سلاح داستانی بود برای خودش .
دقیقا. مخصوصا از دست دادن سلامتی بعد از هربار مردن. تنها راهش هم پیدا کردن یک حلقه مخصوص بود تازه بعد از اون هم باز از سلامتی کم میشه ولی کمتر
اره واقعا . کلا سطح سلامتی همیشه یا در اکثر اوقات پایین بود . هر چقدر هم لول خرجش میکردی باز هم به همین دلیل که گفتی پایین بود .
با سلام و وقت بخیر خدمت همه دوستداران گیم و سایت محترم گیمفا
ممنون میشم در اولین فرصت ممکن ویدیوهای کنفرانس های E3 رو با کیفیت ۴K هم قرار دهید
با تشکر فراوان از شما
خب خداروشکر
البته من گیم پلی sekiro و blood رو هم دوست داشتم
شاید دوستان بگن میازاکی خلاقیت به خرج نمیده اما در اصل تا الان سه نوع گیم پلی عرضه کرده
سری سولز که تدافعی حمله بود و مبارزه ها سنگین
بلاد مبارزات سریع برپایه اینکه کمترین ضربه بخوری بیشترین ضربه بزنی
sekiro رو هم که کلا نباید ضربه میخوردی چون میمیردی قطع به یقیین :))
بیشتر برپایه ی دفع حمله و ضد حمله بود و شاهکار
اینم قطعا یسری تغییرات داره
لامصب این همه ایده ناب رو از کجا میاره
چجوری یه سبک که همه ازش فرار میکردن اینقدر خواهان داره
من میگم میازاکی یه انقلاب درست کرد
فراتر از انقلاب
الان سیستم گیم پلی دارک سولز و کلا فضاسازی این بازی توی خیلی از بازی های rpg به کار میره
میازاکی با دارک سولز کاری توی عرصه ی بازی ها و صنعت گیم انجام داد که قبل تر میکامی با عرضه ی re4 انجام داد
واقعا همینه . مشخصات نوابغ این هست که بقیه با خودشون میگن این ایده ها چطور به فکرش میرسه .
زنده باشم تا دیدن عرضه این بازی . من به میازاکی ایمان دارم و اسطوره من هستش . خوشحالم که بازی شبیه سری سولز هستش و قطعا متفاوت با مکانیزمهای دیدنی که فقط میازاکی میتونه بسازه . دارک ۲ چه بازی بود و دارک ۳ چه باسهایی داشت و چه سرعتی داشت گیمپلی .
شکی در حماسی بودن مبارزاتش نیست فقط یکم نگران اوپن ورلد شدن بازیم آخه این اوپن ورلد به بازیای زیادی لطمه زده
نگران نباش… در مصاحبهای که انجام شده ، میازاکی گفته که جهان بازی با وجود وسعتی که داره ، شامل شهر های زیادی نمیشه. و تاکید داشته که در بخشی که بهترین هستند ، روی نقشه پیاده کردند. این به این معناست که قرار نیست با یه نقشهی صرفا بزرگ طرف باشیم. بلکه مپ و لوکیشن هایی رو شاهد خواهیم بود که فرام سافتور در اون تخصص بیشتری داره. همچنین میشه با اسب هم سفر کرد.
من خودم گیمپلی سرعتی بلاد رو به سولز ترجیح میدم.. ولی همچنان گیمپلی سولز هم از بهترین هاست. خوشحال کنندست که میبینم Elden Ring شباهت هایی بهش داره. به امید خدا از لحاظ داستان و روایت غیر مستقیمش هم اشتراکاتی داشته باشند
پارسا جان شما همونی هستید که عکس کریتوس رو داشت ؟ چون یه اکانت مثل همون هست اون فیکه الان ؟
————————————————————————-
elden ring قطعا مثل بلاد و sekiro یه تغییراتی داره
در اصل هسته ی اصلی تمام بازی های میازاکی بر پایه ی demon souls بود اما هی تغییر کرد اونقدری که دیگه شاهد بلادبورن و sekiro شدیم که زمین تا آسمون با نسخه ی دارک سولز فرق داشت اما باز هم یکی بودن این هم قطعا همینطوره و شاهد سیستم جدیدتری نسبت به قبلی ها هستیم شاید تلفیقی از تمام ساخته های میازاکی باشه
سلام به شما امیر جان.. آره من همونم.
..
چیزی که به نظرم در تمام آثار میازاکی وجود داره ، روح مشترکی هست که میشه حسش کرد. با وجود تمام تفاوت هایی که با هم دارند. Elden Ring هم قطعا از این قاعده مستثنی نیست. باز میازاکی داره تغییرات زیادی در عناوین جدیدش ایجاد میکنه ، چه در Sekiro که روند داستانگویی و گیمپلی رو دستخوش تغییر کرد و چه در Elden Ring که قرار جهان باز باشه. ولی همانطور که گفتم داخل همشون میشه ردپای آثار قبلی رو تشخیص داد.
بله کاملا موافقم
یکی منتظر این بازیم ببینم چطور میشه
یکی سایبر پانک
یکی هم گرفتن میولنیر ثور در دستان کریتوس :)) میدونم این یکی بازی نیست ولی این صحنه رو من ببینم دیگه چیزی نمیخام از GOW
فکر اینکه بتونم پتک ثور رو پرت کنم و برگرده تو دستم ادم رو دیوونه میکنه یه همچین چیزی توی هیچ بازی نبوده و با اینکه شاید خیلی بعید به نظر بیاد اما دوست دارم همچین چیزی داخل بازی باشه همچنین افکت رعد روی این پتک میتونه عمق قابل توجه ایی به بازی بده بزنی همرو بترکونی
اینجا معلوم میشه که با دوربین قبلی gow اصلا نمیشه لذتی که با این دوربین سر همچین چیزی میشه برد رو حس کرد
کاملا درست میگی
گاد جدید با این دوربینش و سیستم پرتاب و بازگشت تبر ، لذتی رو به همراه داشت که در گذشته اصلا نبود. حالا اگر میونلیر باشه که دیگه بماند…
*میولنیر
بله همون هم فن خودمون PARSAD777 هست یعنی همون پارسا GOW
مخلص شما الیاس جان.
اختیار دارین پارسا جان عزیزی :rose: :heart:
:rose: :yes: درود بر الیاس جان
باز بلاد خیلی بیشتر به دارک شبیه بود تا سکیرو . من سکیرو رو به علت سختی نتونستم بازی کنم . شاید دوباره برم سراغش ولی همون اول فهمیدم مینی باسش که اینه وای به باس بازی .
ببین sekiro فقط روی یه چیز مانورداده اونم مهارته
یه باس رو نمیتونی بزنی میبینی خیلی سخته برات برو تو یوتویوب ببین نقطه ضعفش کجاست حیفه این بازی رو تجربه نکنی
تمام باس های بازی رو با راحتی هرچه تمام تر میتونی بزنی وقتی قلقش دستت بیاد
مهم ترین چیز توی sekiro فقط دفاع به موقعس که باعث میشه نوار باس پر بشه وقتی خیلی خوب دفاع کردن رو یاد بگیری راحت باس هارو میزنی
من خودم اول خیلی خیلی اذیت شدم اما بعد که دستم اومد همه باس هارو زدم راحت
اره راهش همون دیفلکت به موقع هست . راه دیگه ایی نداره . جاخالی و ضربه زدن فایده نداره .
انشاالله 🙂 :yes:
بازیهای میازاکی همین حالاشم یجورایی اوپن ورلد هستن و تنوع محیط هاشون از خیلی بازیهای اوپن ورلد بیشتره. تنها چیزی که هست خبری از نقشه و یسری ماموریت های فرعی و پراکنده تو بازیهاش نبوده. من به میازاکی اطمینان دارم ولی با این حال نگرانیت بجاست.
داش تو همون سولزبورن هم کلی ماموریت فرعی داشتیم و حتی فست ترول ولی حالت خطی خودشم داشت
اینجوری الان بهتر شده انگار
به اونا نمیشد گفت ماموریت فرعی. اونا بیشترش یه توضیحاتی بود که کاراکترهای بازی در مورد محیط بازی میدادن یا خودشون جزو روند بازی بودن و رو داستان و گیم پلی کاملا تاثیرگذار بودن. ماموریت فرعی که شاخه ی کاملا مستقل داشته باشه و داستان جدا داشته باشه و انجامش اختیاری باشه یچیز دیگه ست.
منم واسه این بازی هیجان زده ام و امیدوارم اتفاقات جذابی توش باشه
مطمئن هستم میازاکی میدونه چکار کنه . ولی من گیمپلی خطی با جستجو تو سیاه چاله و پیدا کردن راه مخفی و تله های خفن و ارتباط دادن راه ها بهم و اینجور چیزا رو ترجیح میدم به اسب تاختن تو بیابون خالی ولی نگران نیستم بعلت کارگردانی میازاکی .
من رو دوتا باس فایت آخر سکیرو گیر کردم.
و واقعا خیلی خسته کننده و بی رحمانس!
باس فایت استاد مجسمه ساز بی منطق سخت شده دیگه!
سه بار باید بکشیمش بعد گنجیرو آشین رو چهار بار!
خب خیلیها نیمه کاره بازی رو ول میکنن .
امیدوارم ی بالانسی به وجود بیاد. همه بازی بازها که مثل ژاپنیا تمام زندگیشون گیم نیست!
با این همه سختی و مسیرهای گیج کننده ی حور به شعور مخاطب غیر ژاپنی دارن توهین میکنن!
تا حدی با حرفت موافقم . ولی باور کن اگه اسونش کنن بازی بیمزه میشه . وقتی بعد از ۵۰ بار مردن تونستی بزنی یه حال عجیبی میده .
هر چه از استاد رسد نکوست