استودیوی Quantic Dream به دنبال انتشار بازیهای تردپارتی جدید است
گام بعدی استودیوی کوانتیک دریم (Quantic Dream) پس از جدا شدن از شرکت سونی، حالا پیوستن به شرکتهای ناشر بازیهای ویدئویی است.
اوایل سال جاری میلادی بود که استودیوی کوانتیک دریم خبر جدایی خود از شرکت سونی پس از یک همکاری چندین ساله را اعلام کرد. این استودیو عناوینی همچون Heavy Rain و Beyond: Two Souls را برای کنسولهای پلیاستیشن توسعه داد. آخرین بازی این استودیو نیز که عنوان موفقترین آنها را نیز از آن خود کرد، Detroit: Become Human نام دارد که سال گذشته به صورت اختصاصی برای کنسول پلیاستیشن ۴ عرضه شد. پس از اعلام جدایی این استودیوی از شرکت سونی اما مشخص شد که این بازی و دیگر عناوین گذشتهی استودیوی کوانتیک دریم در ادامهی سال جاری میلادی برای پلتفرم رایانههای شخصی عرضه خواهند شد.
حال اما به نظر میرسد که اندیشههای جاهطلبانهتری در سر مسئولین استودیوی کوانتیک دریم جریان دارد و آنها قصد دارند تا در قدم بعدی، به یک ناشر تردپارتی بازیهای ویدئویی تبدیل شوند.
این استودیو در پی رسیدن به اهداف خود، به تازگی آقای سباستین مات (Sebastien Motte) را استخدام کرده است که سابقهی فعالیت در شرکتهای یونیتی (Unity) و ماکروسافت را در کارنامهی خود دارد و قرار است در بخش انتشار بازیها به آنها کمک کند. با سرمایهگذاری جدید شرکت چینی NetEase نیز، استودیوی کوانتیک دریم قصد دارد تا به یک برنامهی مشخص کاری رسیده تا بتواند حداقل دو بازی را در سال منتشر کند. در ادامه نیز میتوانید صحبتهای آقای مات را در این باره مطالعه نمایید.
استودیوی کوانتیک دریم به مدت ۲۲ سال است که به عنوان یک استودیو مستقل، بازیهای ویدئویی باکیفیتی را توسعه میدهد. با کمک شرکت NetEase، ما به صورت کامل به استقلال رسیدهایم و از این طریق قصد داریم تا خرج چندین بازی خود را تامین کنیم. همچنین میخواهیم تا با عرضهی دیجیتالی بازیها به نحو احسن مستقل شویم و بازیهای جدید را منتشر کنیم.
رسیدن به مرحلهی انتشار بازیها، گامی است که بسیاری از استودیوهای بازیسازی در تلاش برای برداشتن آن شکست خوردهاند و باید ببینیم که استودیوی کوانتیک دریم چگونه این را ادامه خواهد داد.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
- بنیانگذار ناتی داگ دلیل فروش استودیو به سونی را توضیح میدهد
- ۱۰ بازی ناامیدکننده سال ۲۰۲۴
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
نظرات
چرا عرضه ی دیجیتالی آخه لعنتی
من همیشه دیسک میگیرم این چه وضعیه درست کردین
خاک تو سر سونی که همچین الماسی رو از دست داد
که بیفته زیر نظر یه شرکت چینی
کسی میدونه رو چه بازی هایی دارن کار میکنن ؟؟
من دوست دارم ادامه ی یکی از بازیای قبلیشون باشه ولی مصاحبه های کیج چیز دیگه ای رو میگن .
احتمالا بازی هاش کاملا جدید باشن ولی کاش …
مطمئن باش ادامه ی قبلیا نیست. اگرم باشه سالها بعدش، با شخصیت های کاملا متفاوته.
چون فاصله ی شاخه های داستان بازی آخراش خیلی از هم زیاد میشه و رسوندن اینا به هم خیلی سخته.
اگر بخوای از یه بازی داستان محور چند سری بسازی باید پایان بندی ها یه جوری باشه که تمام شاخه های داستان آخرش تو یه نقطه به هم برسن. حالا این اتفاق یا تو پایان شماره اولش باید بیفته یا تو آغاز شماره دومش.
نه داداش توانایی ادامه دادن رو داره و بازی هاش هم پتانسیل دارن ولی خود کیج میگه میخوام تجربه های جدید خلق کنم نه ادامه ی بازیای قبلی 😐
یکی نیست بگه تو برا خودت بازی میسازی یا گیمرا 😐
من به عنوان فن بازی هاش حتی بهشون پیام هم دادم ولی انگار نه انگار که ما هم آدمیم 😐
در کل حق با خودم و خودته و انگار میخوان بازی جدید بسازن ولی کاش …
این بازیه آخریش اصلا خوب نبود سونی هم بخاطر همین قیدشو زد
بازی هاش خوراک خودمه گرچه تقلیدی از واچ داگز ۲ و گیرز او وار و بتمن بود :chic: 😎
واچ داگز ۲،گیرز و بتمن؟ :sweat:
Xbox Life@
داداش ما تو این کشور هر لحظه بخاطر قیمت دلار و اقتصاد و اتفاقاتی که توش میافته پشمامون میریزه.۴تا دونه پشم بزار واسمون ناموسا تو :rotfl: این چه کامنتی بود خدایی :sarcasm: :rotfl:
😮 😮 😮 😮 😮 😮 😮 😮 😮 :quiet: :quiet: :quiet: :quiet: :quiet: :quiet: :quiet: :quiet: :quiet: :quiet: 😮 😮 😮 😮 😮
شما احیاناً جنسی که میزنی آبی رنگ نیست؟
😐
جاااان؟؟؟؟ :-/
اره اره وقتی غرق بازی بشی جزئیاتشو نمیفهمی الانم حوصله ندارم تقلیداتشو بنویسم
باشه من با نوب جماعت بحث نمیکنم اول اینکه سبک این بازیا هیچ شباهتی بهم نداره دوم اینکه واچ داگز دو سال بعد بیاند و حدود پنج سال بعد هوی رین اومد داداش خدایی ساقیت کیه ، خیلی جنسش عالیه
😕 من فکر میکنم بازیای این شرکتو با یکی دیگه اشتباه گرفتی داداش :-/
یعنی وقتی کامنت فوق پشمی تخیلیت رو دیدم باور کن پشمام به صورت اتوماتیک و ترمودینامیکی و سینتیکی و کوانتومی به فنا رفت . تو رو خودا دیگه اینجور کامنای نزار
داداش بخدا اگه خودشم فهمیده باشه چی گفته
سونی گنده ات کرده بود داوود قفس :-/
در کل امیدوارم موفق باشین.با دیترویت بینهایت حال کردم :yes: :inlove:
این استودیو یه خائن به سونی هست،چقدر سونی به ایده های کیج بها داده بود،ازش حمایت کرد،هوی رین از اول قرار بود انحصاری مایکرو باشه،ولی مایکرو قبول نکرد و ریسک نکرد،ولی سونی با آغوش باز ازش حمایت کرد،عجب بازی موفقی هم شد،توی این سبک متای ۸۷ یعنی شاهکار
موافقم داداش :yes:
یجورایی راست میگید ولی خواستن رو پای خودشون وایسن
آره بردن مایکرو یه مشت تاجر ویندوز نویس که از گیم هیچی سر در نمیارن گفته بودن مزخرفه ردش کرده بودن و همون رو کنسول سونی خار چشمشون شد 😀
داوود قفس ؟!
آره تو ایران بهش میگن داوود قفس :laugh:
داداش معنیه اسمشه لامصب باحالم هست معنیس :laugh:
دیکشنری انلاین گوگل رو فارسی ب انگلیسیش کن بنویس داوود قفس انگلیسیش میشه دیوید کیج :laugh: :laugh:
ارزوی موفقیت.
اگه از سونی هم جدای نمیشد ما تا ابد بازی های heavy و detroit و beyond رو روی pc نمیدیدیم
واقعا …. تو صورت دیوید کیج. سونی و پلی استیشن بازها اینهمه ازش حمایت کردن بعد این نمک نشناس تو توییتر با پررویی جواب خوبی های مارو داد و دریغ از یه تشکر خشک و خالی! امیدوارم از این به بعد بازی هاش روز اول عرضه هک بشن تا بفهمه دستی که بهش غذا داده رو گاز نگیره. کاشکی یکی مثل اسکات شلبی بیاد شکنجهت بده :rotfl:
#Karma_is_a_B
کوانتیک استدیو فرست پارتی سونی نبود فقط یه قرارداد داشتن که سونی حمایت مالی کنه و ایناهم انحصاری ps باشن که قطعا سونی میتونست به جای این شرکت چینی بخرتش اما این کارو نکرد که حتما توافقی صورت گرفته,درضمن منظورت از تشکر چیه؟فقط بازی heavy rain پنج میلیون نسخه فروخت و سود زیادی نصیب سونی کرد یه جوری میگی تشکر انگار سونی درراه رضای خدا به اینا کمک میکرده
یادش بخیر همون هوی رین رو طرح اولیشو تو مایکرو گفته بودن مزخرف 😐
کوانتیک دریم بدون سونی هم عالی هست
فارنهایت و اومیکران شاهکار هایی بودن که استاد کیج بدون سونی ساخت
بهتره یه چیزی مثل اومیکران بسازن که فقط داستان و انتخاب دیالوگ و سرنوشت نباشه
یه گیم پلی درست و حسابی میتونه جذابیت بازی رو دو چندان کنه
واقعا حیف شد سونی این استودیو رو فرست پارتی خودش نکرد
دیترویت و بیاند تو سولز جزو بهترین روایت هایی هستن که تا حالا دیدم
هوی رین و فارنهایت هم بی نظیر بودن