وارن اسپکتور از سختی تنظیم میزان خشونت در بازی System Shock 3 میگوید
آقای وارن اسپکتور (Warren Spector) طراح و تهیهکنندهی مشهور صنعت بازی در مصاحبهای جدید گفته است که طرفدار خشونت بیش از حد در بازیهای ویدئویی نیست. وی در گذشته از شرکت راکستار (Rockstar) برای بازی Grand Theft Auto 3 انتقاد کرده بود. وی این بازی را یک “دستاورد خیره کنندهای به عنوان طراحی یک بازی” نامید، که به دلیل”شبیه سازی آدمکشی شهری” هدر رفت. همچنین اسپکتور در سال گذشته از بازیهای متعددی که در “بزرگترین بازدیدهای” ویدئویی به عنوان بازیهای خشونتآمیز که برای کاخ سفید نمایش داده شده بود، ابراز انزجار کرد.
وی به تازگی در گفتگو با وب سایت VGC گفته است که نسبت به پذیرش خشونتی که در بازی System Shock 3 برروی آن کار میکند، بی میل است. System Shock 3 همانند دو شمارهی اول این سری یک اکشن تیراندازی مستقیم نخواهد بود اما ترکیبی از تیراندازی، نشانههای بسیار از خشونت مثل اجساد قطعه قطعه شده، خون برروی دیوار و… است که بازیباز در طول انجام بازی با آنها مواجه میشود. این یک چالش برای اسپکتور بوده است. وی در سال ۲۰۱۶ به عنوان طراح ارشد به تیم سازندهی بازی یعنی استودیوی آدرساید اینترتینمنت (Otherside Entertainment) ملحق شد.
صحبتهای وارن اسپکتور دربارهی System Shock 3:
خیلی سخت است که با شما صادق باشم. System Shock در ابتدا یک عنوان وحشت بقا است. رسیدن به وحشت در مورد ایجاد تنش است و موجب جلوگیری افراد از تعجب کردن در مورد اینکه چه چیزی در اطراف بازی قرار دارد، خواهد شد.
انتظاراتی از یک بازی مانند System Shock 3 وجود دارند و میخواهم تا به کمی خشونت بیشتر از آنچه که به طور معمول انجام میدهم، بپردازم. بنابراین آنچه که سعی در انجام آن دارم، گوش دادن به تیم خودم است. گوش دادن به مخاطبان و اصلاح باورهایم و یا کار در اعتقاداتم مناسب خواهد بود.
اسپکتور همچنین گفت که وی همچنان امیدوار است که روزی یک بازی بدون استفاده از اسلحه بسازد. بازی Epic Mickey یک مثالی از آن بود که در گذشته برروی آن کار کرده است. اما وی معتقد است که به دلیل ترجیح بازی بازان به استفاده از سلاح در بازی، چیزی نیست که در نهایت به آن امیدوار باشد.
وی همچنین نظرات خود را در مورد ویدئوی کاخ سفید بیان کرد و استفاده از آن را برای انتقاد از کل رسانه به عنوان “تله” توصیف کرده است که وی ممکن است به دلیل “توجه بیش از حد به منظور خود ” در آن افتاده باشد. اما در دیدگاه خود استوار بود و گفت تمایل دارد که توسعه دهندگان گاهی اوقات محدودیت های بیشتری را نشان دهند و بازیبازان در برابر خشونت بیش از حد در بازیها اعتراض کنند.
وی ادامه داد:
من واقعا باور ندارم که بازیها باعث ایجاد رفتارهای مختلف میشوند. اما یک مزهی خوب و مزهی بد وجود دارد. و من فکر میکنم سازندگان برخی تعهدات در مورد تیم خود دارند. اما من نمیخواهم در این دام بیافتم که به مردم بگویم که چه بازیهایی انجام دهند.
در حال حاضر هیچ تاریخ مشخصی برای انتشار بازی System Shock 3 تعیین نشده است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
امیدوارم به موفقیت برسه.
اگه GTA 3 براش خیلی خشونت باره ، پس به مورتال چی میگه؟؟ به نظرم درسته که هر کس نظری داره ، ولی خب برای واقع گرایانه تر شدن بازی باید خشونت هم واقعی باشه ، مثلا مثل RDR2 که با اگه با اسلحه توی سر یا صورت کسی میزدی ، جراحتش رو در حد واقعیت نشون میداد :yes:
این بشر فوق العاده مغرور هست! :pain: :pain: :pain: :pain: :reallypissed: