Call of Duty: Modern Warfare از فناوری رهگیری پرتو پشتیبانی میکند
شب گذشته عنوان Call of Duty: Modern Warfare معرفی شد و حال نیز اطلاعاتی در رابطه با پشتیبانی این عنوان از قابلیت DirectX Rey Tracing یا به اختصار DXR منتشر گشته است.
بر اساس اطلاعات فنی که از نسخهی بعدی سری Call of Duty منتشر شده است، این عنوان از قابلیت DXR پشتیبانی خواهد کرد. قابلیتی که در حال حاضر تنها به رایانههای شخصی محدود شده است. البته ما فناوری رهگیری پرتو را در کنسول های نسل بعد ایکسباکس و پلیاستیشن مشاهده خواهیم نمود اما تا معرفی و عرضهی رسمی آنها، یک سالی فاصله داریم.
متاسفانه اطلاعات تنها حول محور تائید پشتیبانی این عنوان از DXR منتشر شده و اطلاعات بیشتری از نوع فناوری استفاده شده در این عنوان یعنی رهگیری پرتو سایه، انعکاس، نوردهی جهان اطراف و یا حتی ترکیبی از هر سه فناوری، ارائه نشده است. اما پشتیبانی از DXR به این معنی است که استودیوی اینفینیتی وارد (Infinity Ward)، تصمیم به ارتقای موتور بازیسازی IW و پشتیبانی این موتور از دایرکس ۱۲ گرفته است. وجود دایرکس ۱۲ برروی بازیهایی که از قابلیت DXR پشتیبانی میکنند، الزامی است. به لطف DXR و دایرکس ۱۲، حال کارت گرافیکهای شرکت AMD نیز در صورت عدم اتکای بازی مورد نظر به ولکان (Vulkan)، میتوانند با در اختیار داشتن قدرت کافی و تکنولوژی به روز، از قابلیت رهگیری پرتو بهره ببرند.
قابلیت رهگیری پرتو ابتدا توسط شرکت Nvidia و با معرفی کارتهای سری RTX به صنعت بازیهای ویدئویی ارائه شد. اولین عنوانی هم که از این فناوری بهره برد، عنوان Battlefield V بود.
البته استفان میلر (Stephen Miller)، صدابردار این عنوان، توضیحاتی را در رابطه با تکنولوژی رهگیری پرتو ارئه داد:
با سیستم انعکاس صدای سلاح که از قابلیت رهگیری پرتو بهره میبرد، این توان به بازیباز داده میشود تا سه صدا را به صورت همزمان و از نواحی مختلف محیط بازی بشنود. در واقع وقتی بازیباز در محیط بازی میدود، تنها صداها به صدای پای شخصیت اصلی محدود نمیشوند و بازیباز صداهای دیگر محیط بر اساس فاصله و جغرافیا خود و به میزان انعکاس متفاوت، میشنود.
رهگیری صدا یا Audio Rey Tracing، فناوری جدیدی نیست و هر دو شرکت Nvidia و AMD سالها قبل اطلاعات و توضیحاتی را در رابطه با این فناوری به ما ارائه داده بودند. قابلیت رهگیری صدا چندان پیچیده نیست و در واقع صدا، نیازی به رندر چندین پیکسل متفاوت ندارد و به لطف همین موضوع، نیاز به سیستم چندان قدرتمندی نیست. به نظر میرسد که اینفینتی وارد، اولین استودیوی باشد که حداقل به صورت رسمی و با اعلام عمومی، از قابلیت رهگیری صدا به صورت گسترده استفاده میکند.
به هر حال اطلاعات بیشتری در رابطه با قابلیت پشتیبانی DXR در بازی Call of Duty: Modern Warfare ارائه نشده است و باید تا زمان ارائه توضیحات رسمی توسط اینفینیتی وارد، صبر کنیم.
Call of Duty: Modern Warfare در تاریخ ۳ آبان ۱۳۹۸ (۲۵ اکتبر ۲۰۱۹) برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی عرضه میگردد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
من بعد از mw3 برای هیچ کالافی هایپ نشدم ولی این کالاف با اون تریلر خیلی هایپم کرد …
خیلی خوشحالم که بالاخره موتور بازی رو عوض کردن و شاهد یه گرافیک عالی هستیم
با اینکه سازنده های سری mw توی iw نیستن ولی امیدوارم این استدیو یه بازی در حد و حتی قوی تر از سری قبل بسازه In Love In Love
شما کی میخواین بفهمین همه چی گرافیک نیست؟ من حاظرم با همون گرافیک نسل قبل باشه ولی داستان بازی قوی باشه….نمیدونم چرا گیمر های الان فقط گرافیک بازیو میبینن مثلا فلان تکسچر تو بازی تو عالی ترین حالتش باشه چه فرقی توی خود داستان بازی داره؟
لازم نبود بگن، همین که بتونه سری cod رو به دوران شکوهش برگردونه کافیه 😐 🙂
ولی جالبه هر چقدر جزئیات و واضح بودن بافت ها و … پیشرفت کنه، بازم نورپردازی بخش مهمی از گرافیکو به دوش میکشه، چون اگه مشکل داشته باشه گرافیک بازی مصنوعی میشه
دیگه ا….ن قضیه درومد
لعنت به این زندگی چقدر نقشه داشتم برای rtx2080 همیشه اوضاع جوری بود که قوی ترین کارت گرافیک گیم رو داشتم اما الان پشمم نمی تونم بخرم انقدر اوضاع وخیمه رو ۱۰۸۰ هم اصلا خوب فریم نمیده روی این قابلیت مخصوصا روی مترو ولی خیلی واقعی میکنه
Rey Tracing
DirectX = دایرکس
وقتی نویسنده نوبه
سلاح دست کاپیتان hk433 یکی از جدیدترین سلاح ها و همینطور سلاح دست گروه sas جدیدترنشون sig mcx بود.خوشم اومد سلاح های خیلی بروز و لایسنس :yes:
با چه گرافیکی بشه اینو بازی کرد اصلا نمیتونم فکرشو کنم.
ادامه کامنت قبلیم فقط یه چیز دیگه از سازندگان بعد از تمام ویژگی هاش (که من از خدام بود تو بازی باشن) که همگی نوید یه شاهکارو دلم میخواد بخش تکنفره (single player) که تو modern warfare 2و۳ بودن و شامل کلی مراحل متنوع تکنفره بودن هم توش باشه همیشه سه ستاره میبردمشون.
یادش بخیر تو قسمت تکنفره modern warfare 2 بخش اخریش فکر کنم echo نام داشت و سه تا مرحله داشت که تو هر سه مرحله اش از اون دشمنان لباس اهنی بود که وقتی میدیدنت اون اهنگ (باید بگم وحشتناک) پخش میشد اون مرحله ها خیلی ترسناک بودن شاید مسخره کنید بگید بازی شوتر کالاف که ترسناک نیست ولی باید بازیش کنی اون سه مرحله رو تا بفهمی چی میگم مهم نبود کجا قایم میشدی تا اونا بیان و بکشیشون هر جا میرفتی پیدات میکردن یادمه دوتاشو ۱ ستاره و یکیشو ۳ ستاره بردم اون مرحله ای که رو سکوی نفتی بود با اسنایپر میزدم دخلشون رو میاوردم میرفتم جلو هر کدومش منو میدید سریع فرار میکردم و از یه پله بالا میرفتم و وقتی میومدن میکشتمشون یکی از بهترین راهای کشتنشون پرتاب کردن flash grenade بود (اگه درست باشه) همون نارنجک هایی که وقتی منفجر میشدن ادما رو گیج میکردن.
ببخشید بحثو تا کجا بردم :laugh:
کتابخانه openGl عالی Vulkan ورژن ۱٫۱٫۱۰۹ از این قابلیت پشتیبانی می کنه
فقط ولکان،دایرکت مایکرفاست بدرد خودش میخوره
فعلاً که بالای ۹۰ درصد بازیا با DirectX درست میشن از دست کسی هم کاری بر نمیاد. :rotfl: :rotfl:
کدوم انحصاری سونی یا کنسول Nintendo با DirectX ساخته شده ؟
به جان خودم این قابلیت رهگیری پرتو نور به هزینش نمی ارزه! فقط دارن شلوغش میکنن…
ی چی تو مایه های دایرکت ایکس ۱۲س که همچین فرق زیادی با ۱۱ نداشت مگه تخصصی نگا میکردی که تو شلوغی بازی اصن ب چشم نمیاد