تاریخ انتشار ماد Sigil برای Doom مشخص شد
پس از مدتها تاخیر، جان رومرو (John Romero)، خالق مجموعهی محبوب Doom، تاریخ رسمی عرضهی ماد نسخهی اصلی Doom را اعلام کرد.
بالآخره پس از مدتها تاخیر، جان رومرو اعلام کرد که ماد Sigil در تاریخ ۱۰ خرداد ۹۸ (۳۱ می ۲۰۱۹) در اختیار دارندگان نسخه اورجینال Doom که در سال ۱۹۹۳ برای رایانههای شخصی عرضه گشته بود، قرار خواهد گرفت.
ماد Sigil در واقع به عنوان چهارمین فصل عنوان Doom منتشر میگردد. جان رومرو طی مصاحبهای به ارائهی توضیحاتی در رابطه با این ماد پرداخت:
ماد Sigil با فرمت Wad توسعه داده شده و به همین دلیل این ماد تنها با نسخهی اصلی Doom سازگاری دارد و تماما از مکانیکهای کلاسیک این عنوان بهره میبرد. همچنین به مانند نسخهی کلاسیک، امکان تجربهی Sigil با ماوس فراهم نخواهد بود و در صورت اقدام به این امر، بازی شما را یک متقلب به حساب خواهد آورد.
نحوهی نصب این ماد بسیار آسان بوده و تنها با قرار دادن و نصب محتویات مربوط به Sigil درون پوشهی Doom، به این ماد دسترسی خواهید داشت.
ماد Sigil در سال ۲۰۱۸ و به مناسبت ۲۵ سالگی سری Doom توسط خالق این مجموعه معرفی شد. این ماد توسط استودیوی رومرو گیمز (Romero Games)، توسعه داده شده است و استودیوی اید سافتور (Id Software) و زنیمکس مدیا (ZeniMax Media) در توسعه و عرضهی این ماد هیچ نقشی نداشتهاند. البته رومرو هیچ اطلاعاتی در رابطه با عرضهی این ماد برای نسخهی BFG Edition سری Doom که در سال ۲۰۱۲ برای کنسولهای نسل هفتم و رایانههای شخصی عرضه گشت، ارائه نداده است.
همچنین نسخهی کالکتر این ماد نیز همراه با محتویات زیر معرفی شد:
- یک فلش Usb به شکل فلاپی دیسک با حجم ۱۶ گیگابایت و شامل فایلهای اصلی بازی و ماد
- دو عدد دیسک همراه با فایل اصلی ماد، موسیقی متن اختصاصی ماد و بازی اصلی و پشت صحنهی ساخت این عنوان
- یک تیشرت با طرح Sigil
- یک اثر هنری امضاء شده توسط کریستوفر لاول (Christopher Lovell)، نقاش و طراح هنری Sigil
- یک سکه با تم Sigil
- یک مجسمه از «سر جان رومرو برروی نیزه» از جنس مسوار
رومرو در ادامه افزود:
من ساخت این عنوان را از سال ۲۰۱۷ آغاز کردم. برای توسعهی ماد، دوباره به مطالعهی سیستم E1M4B و E1M8B که در گذشته برای ساخت نسخهی اول و دوم Doom از آن بهره گرفتیم، پرداختم و به نظرم در حال حاضر نتیجهی حاصله از نسخهی اصلی بازی که ۲۶ سال پیش منتشر کردیم، بسیار بهتر و بهینهتر است.
جان رومرو و جان کارمک (John Cormack) به عنوان مغزهای اصلی در پشت پردهی خلق سری Doom، پس از فروش استودیوی اید سافتور توسط اکتیویژن (Activison) به زنیمکس مدیا، از این استودیو جدا گشتند. پس از این جدایی، رومرو تصمیم به تاسیس استودیوی اختصاصی خود گرفت و کارمک نیز به عنوان یکی از اعضای اصلی توسعهی تکنولوژی واقعیت مجازی و دستگاه Oculus، به شرکت فیسبوک پیوست.
ماد Sigil در تاریخ ۱۰ خرداد ۹۸ و به صورت رایگان برای دارندگان نسخهی اورجینال عنوان Doom برروی رایانههای شخصی در دسترس قرار خواهد گرفت. شما میتوانید از طریق وبسایت Sigil به دریافت این ماد اقدام کنید.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
نظرات
چه باحاله این پشتیبانیشون :laugh:
بازی های اولیه doom صنعت گیم رو متحول کردن خوبه هنوزم دارن ازشون پشتیبانی میکن.
من کد های یه سال پیشم رو نگاه میکنم سرگیجه میگیرم بعد اینا میشینن تکنولوژی ۲۶ پیششون رو مطالعه میکنن و ارتقا میدن! دمشون گرم