جهان Days Gone تنها توسط یک تیم ۶ نفره از سازندگان بازی طراحی شده است
مطمئنا یکی از دلایلی که بازی Days Gone، عنوان انحصاری پلیاستیشن ۴ و ساختهی بند استودیو (SIE Bend Studio) نمیتواند در کنار دیگر بازیهای بزرگ انحصاری شرکت سونی (Sony) قرار گیرد، منابع و نیروی انسانی نسبتا محدود در این استودیو بوده است. به طور کلی Days Gone عنوان خوب و قابل قبولی است هرچند دچار مشکلاتی نیز هست اما با درنظر گرفتن اینکه این بازی با بودجه و نیروی انسانی کمتری نسبت به عناوین God of War و Uncharted ساخته شده است، بیشتر مورد توجه قرار میگیرد.
محیط جهان باز Days Gone بزرگترین محیطی نیست که در بازیها دیدهایم، اما همچنان محیط و جهان قابل قبولی نسبت به بازی محسوب میگردد. محیط و جهان بازی به اندازهی کافی بزرگ است و تنوع زیادی در آن وجود دارد و حتی میتوانست بهتر از این نیز باشد. اما نکتهای که جالب توجه است این است که طراحی کل جهان بازی توسط یک تیم ۶ نفره انجام شده است. این موضوع را سازندگان در انجمن Reddit بیان کردهاند.
آقای اریک جنسن (Eric Jensen) طراح ارشد جهان بازی Days Gone در این مورد توضیحاتی ارائه داده است:
چیزی که من به آن بسیار افتخار میکنم این است که قادر بودیم چه محیطهای پویایی برای یک بازی جهان باز با یک تیم کوچک ۵-۶ نفره بسازیم. ما با دانستن محدودیتهای نیروی انسانی باید به طور هوشمندانه و موثر در مورد همهی طراحیها فکر میکردیم. دیدن همه ویدیوهای و تصاویر دیوانهواری که مردم از جهان باز و نیز شخصیت اصلی بازی یعنی Deacon برای ما ارسال و یا حتی با خودمان ارتباط برقرار میکنند، برای تیم ما بسیار جالب بود!
طراحی بازیهای جهان باز آسان نخواهد بود ونیازمند یک تیم کامل برای این کار است. به همین دلیل کار بند استودیو در طراحی محیط بازی با یک تیم ۵-۶ نفره واقعا چشمگیر بوده است.
شما میتوانید نقد و بررسی بازی Days Gone را به قلم محمد آریا مقدم در اینجا مطالعه بفرمایید.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
- نقد و بررسی فیلم Joker: Folie à Deux | هیچ جوکری وجود ندارد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
نظرات
واقعا چه اصراری بود که جهان باز باشه؟بخدا خطی بود خیلی بهتر از اینی که هست میشد.ولی این جهانی که توسط ۶نفرساخته شده فوق العاده زیباست :yes: :inlove:
فوق العاده بود بازیش.به نظر من سونی از استدیوش زیاد مطمئن نبود وگرنه براش میریخت همه چی…اما واقعا عالیه هرکی بیشتر از نصف و بازی کرده باشه میدونه من چی میگم
باریکالله واقعا
امیدوارم نسل بعد با استخدام افراد بیشتر وبا بودجه بیشتر در حد اسم سونی و بند استدیو ظاهر بشن …
یادتون گفتم این بازی با هزینه کم ساخته شده شما فنای سونی میگفتید نه
سونی با فن بازی طرفداراش بازیای ضعیفشو میفروشه
واقعا دمشون گرم ولی واقعا بندگان خدا صاف شدند تو ساختش 😐 کاش سونی بهشون نیرو بیشتر میداد
کارشون قابل ستایشه که با این نیرو بازی با این کیفیت دادن
رد دد ۲ رو قسمت جهان بازی رو ۶ هزار نفر ساختن این رو ۶ نفر !!!! معلومه با ۶ نفر نمره اش بهتر از ۳۰ از ۱۰۰ نمیشه دیگه !!!
برادرمن اون نمره ۳۰ رو منتقد ابلهی داد که وقتی همه به rdr2 میدادن ۱۰۰ و ۹۰ داد ۷۰ 😐 :no:
تو ساخت رد دد۲ کلا ۳۰۰۰ نفر دست داشتن ک اونم احتمالا ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر مپ بازیو ساختن
نمیدونم این چه مرضیه همه اپن ورلد شدن اقا اپن ورلد میسازی مثل رد دد۲ و ویچر و gta و هوریزون باشه نه مترو و دیزگان اینا واقعا نباید اپن ورلد میشدن یا ریج واقعا یعنی چی اخه 😐
دیزگان اولین لکه سیاه بر کارنامه پلی استیشنه
.
اصلا بازی نکنید چون به هیچ وجه خوب نیس
اونقدرا هم بد نیست فقط نوآوری خاصی توش نیست و فعالیا های جانبی خسته کنندس. درکل بازی خبیه ولی ارزش ۴۰۰ هزارتومن پول رو نداره.اگه اومد سمت ۱۰۰-۱۵۰ میخرمش حتما.
الان که قیمتش ۶۰۰ تومنه میشه بگی از کجا میگیری؟
دودل شدم بگیرم یا نه
چنین طراحی های هنری بی نظیری که هر چند دقیقه وامیستادم تا اسکرین بگیرم فقط ۵ ۶ نفر روش کارکردن؟ بابا ایول! حالا خدارو شکر فروشش بالا بوده تا الان تا بودجه دربیارن برا شماره بعدی
همونه…
چقدر عکس عوض میکنی بابا سرگیجه گرفتم هر بار کامنت میزاری با یه عکس جدید :-/
بله بله… اینم یه بهانه تراشی برای بازی … الان مثلا داره همه چیرو میشوره…خوب مجبور نبودید که ۶ نفره اینکارو کنید و یه جهان تکراری خلق کنید…خواهشا بعد از شکست بهونه های الکی نیارید
دوست عزیز دیزگان درسته متاش شد ۷۲ ولی شکست نخورد
یه بازی وقتی شکست میخوره که فروش نداشته باشه اون وقت و اون سرمایه ای خرجش شده به فنا بره
دیزگان با وجود مرتال کمبت که واسه سه پلتفرم اومد بازم تا سه هفته صدر جدول بود من هنوز خودم وقت نکردم بازیش کنم ولی رفیقام همشون عاشق بازی شدن و میگن ارزش تجربه رو داره
کل تیمشون مگه چند نفر بودن خیال کردی بازی ساختن راحته؟ اونم بازی جهان باز؟اونم واسه استودیویی که قبلش هیچ تخصصی تو ساخت بازی جهان باز نداشته
خب علیرضا جان اگه تیمشون کوچیکه اگه تجربه ندارن ی پروژه راحت تر انجام بدن مگه مجبور بودن سنگ بزرگ بردارن ک نتونن؟ناتی داگ و سانتا مونیکا هنوز بعد این همه سال دارن بازی خطی میسازن
دادا هر شرکتی باید از یه جایی شروع کنه بلاخره مثلا شما میخای ماشین سواری یاد بگیرید نمیشه که یهو برید و بزنید به جاده
یواش یواش باید یاد بگیری تا وارد بشی
بند استودیو از اینجا و از دیزگان شروع کرده
گوریلا هم ریسک کرد و از بازی خطی اومد جهان باز ساخت موفق هم شد
حرفم اینه باید گاهی ریسک کرد اگه بند استودیو میخاست خطی بسازه دیگه چه فرقی با لست اف اس داشت؟ دقیقا میشد کپی یه بازی زامبی محور خطی
جهان باز بودن بازی مشکلی نداره
سلام علی،اصلا ربطی نداره،همین سانتامونیکا بازیهایی که ساخته،روند توسعشون از بازیهای جهان باز هم سخت تره،یعنی میگی سانتا نمیتونه جهان باز بسازه؟!!همونطور که توی بازیهای خطی میتونن تک باشن،توی جهان باز هم میتونن،مگه سازندگان هورایزن قبلا سابقه ای توی ساخت بازی جهان باز داشتن؟!!!دیدیم که چه بازی موفقی ساختن
اگه ناتی داگ و سانتا بخوان بزنن،توی جهان باز که رو دستشون بازی توی سبک جهان باز اصلا نمیاد،
واییی اگه سانتامونیکا یا ناتی داگ بخواد یه بازی جهان باز بسازه،خبرش توی دنیای گیم قیامت میکنه،
داداش همین بازیای آنچارتد ۴ و گاد ۲۰۱۸ نیمه جهان باز بودن
میدگارد و اون مراحل آنچارتد تو ماداگاسکار به قدری زیبا طراحی شده بودن محیطش که من همش دلم میخواست اسکرین شات بگیرم فقط از بازی
بخداهمین گاد جدید ببین چقدر محیطش وسیع شد نسبت به گادای قبلی محیط سند باکس و متنوع گرافیک فنی و هنری بسیار عالی یا همون انچارتد چار محیطش خیلی نسبت به قبلیا بزرگتر بود قطعا بخان بسازن میتونن ولی دوس دارم تا همین حد بیشتر نرند جلو نظر شخصیم چون محیط بزرگتر گاهی فدای گیم پلی و بقیه چیزا میشه :yes:
خب الان چون تجربه نداشتن باید منتقدا بشون نمره بالا میدادن ؟
چون تیمشون کم بوده باید منتقدا از ایرادات بازی چشم پوشی میکردن؟
دوست عزیز اینا همه بهانه هست و سونی باید بجای زامبی آویزون کردن تو E3 کارمند با تجربه استخدام میکرد و تیم رو قوی تر میکرد.
هرچند باز هم بازی بدی نیست و به قول دوستان بخاطر باگ های خیلی زیادش متاش اومد زیر ۸۰ والا میشه به چشم یه بازی صرفا خوب بهش نگاه کرد.
علیرضا با اجازت جواب میدم،کسی نگفت که منتقدا بهش ارفاق کنن،منظور اینه که این استودیو سابقه پیشینه توی ساخت بازی های بزرگ اصلا نداشته،خلق چنین بازی،با این جهان اونم برای تقریبا اولین تجربه بزرگشون توی توسعه بازی،خب واقعا قابل قبوله،الان خیلی از استودیو های با سابقه بیش از ۱۰ سال بازی منتشر کردن متاشون شده ۶۰!!
شکن نکن،اگه به این استودیو فرصت های بهتر داده بشه،قطعا بهتر میشه،
صاحب اختیاری داش عباس :yes:
توضیحت کامل بود احسنت :yes:
ن ن بنده اصلا تو کامنتم نگفتم بازی حقش ۸۰ یا کمتر یا بیشتر بالا هم گفتم تجربش نکردم حرفم اینه اگه ۶ نفر رو محیط و طراحیش کار کردن قطعا نیروی کارمندیشون کم بوده و مجبور شدن این تعداد رو محیط کار کنن خدایی رو این تعداد بازی خوبی ساختن
اون سونی که میگید زامبی آویزون کردن باید تبلیغ بازیشو بکنه
دوستام مبگند بازی باگ زیاد داره کیفیت صوتیش اشکال داره که البته حل شده با آپدیت و بنظر من هم حقش همین ۷۲ باید باشه چون بازی مشکلات زیادی داشت
اونی که این نسل ترکید مایکروب شما بود عزیزز برو حلواشو پخش کن
۶ نفر بابا اینا دیگه کین یه جهان به این بزرگی فقط ۶ نفر فقط میشه گفت دست خوش :yes:
۶ نفر ؟
سونی چقدر خسیس بازی دراورده و نیرو استخدام نکرده
حالا جالبیش به اینجاست که همون ۶ نفر هم دد استرندینگ رو دیدن و الگو کار خودشون قرار دادن
تیک تو با ۱۴۰۰۰ کارمند و بعدش بیدستا با ۱۳۰۰۰ کارمند خیلی جلوتر و بهتر از سونی انجام فعالیت میکنن و بیخود نیست که بازیهای سونی خیلی خیلی دیر به میدان فروش میان و نمیتونن بیش از ۱۰ میلیون بفروشن
گوریلا گیمز ۸۰ نفر
سانتا مونیکا ۱۲۰ نفر
ناتی داگ ۲۲۰ نفر
امار جالب توجهیه که سونی همیشه بخاطر تعریف بودجه نیرو کمتری رو در اختیار میگیره
…ناتی داگ : ۵۰۰ نفر
سانتامونیکا : بیش از ۲۲۰ نفر
گوریلا گیمز : ۲۷۰ نفر…
منبع : ویکی پدیا
قطعا از گفتههای جنابعالی که جای دیگه هم واقعیت رو تحریف کردی ، اعتبارش بیشتره.
در ضمن ، تعداد کارکنان تیک تو تا ۲۰۱۲ ، ۲۴۰۰ بوده
بعدش هم ، تعداد کارمندان یک شرکت بزرگ با کلی بودجه رو با استدیو هایی که خودشون زیردست یک مجوعهی دیگن و قطعا بودجهی محدود تری دارن ، قیاس نکن
گاد و آنچارتد و فکر کنم هورایزن ، بیشتر از ۱۰ میلیون فروختند.. برادر ، از خواب گران خیز
منتقدها واسه نشون دادن قدرتشون به سونی که اگه بخوایم بازی تو رو هم خراب کنیم میتونیم، دیواری کوتاه تر از این بازی پیدا نکردند.
ولی خداروشکر هم بازی خوبیه هم خوب فروش کرده تا الان.
سلام به دوستان عزیز
میخواستم ببینم تو این وضعیت بد این بازی ارزش داره پاش پول بدی ؟
از لحاظ داستانی چجوری هس ؟ داستانش قشنگه یا از این زامبی کشی های بی هدف ؟
اگه کسی بازی کرده لطفا راهنمایی کنه
ممنون
خوب بخاطر همین شیش نفر بود که توی نقد ها میگن محیط هاش تکراری میشه خوب چند نفر دیگه هم میدادن یا بازیو خطی میکردن چ ضرری داشت مثلا
دمتون گرم
سونی و شرکت هاش عالیا
دوستانی که هی دارین میگین بازیش اینجوریه و مشکل داره و داغونع و یه لکه سیاه تو کارنامه سونیه اصلا بازیش کردین یا فقط از یوتیوب رفتین گیمپلی و باگ دیدین خندیدین ؟!
بازیش هم باگ داره هم یسری مراحل فرعی تکراری نع مراحل اصلی، که انقدر داستان و شخصیتهای توپ و گیمپلی و دنیای قشنگی داره که اینا به چشم نمیان .
خواهشا انقد الکی الکی بازیو نکوبین، مث بقیه انحصاریای شاهکاره سونی نیست ولی شاهکار نباشه بازی عالی هست :yes:
پوووف.یه فن بوی دیگه.روز از نو روزی از نو :no:
به به سلام چه سونی فن برازنده ای 😀 :heart: من کاربر جدید نیستم جنرالم داش :-* حقیقتش درگیر امتحانای دانشگاه بودم حالا وقتی دانشجو شدی میفهمی چقدر سخته :-*بعدم این بازی یه شکسته تمام عیاره و نیازی به فن بازی نیست همه میدونن :-))
چقد میان ترم ها مگه طول میکشه 😐 خداروشکر چند ماهی خلاص بودیم از دستت ولی تا جایی که یادمه میان ترم هیچ دانشگاهی چند ماه طول نمیکشه 😐
خداروشکر که شکست تمام عیار ما متاش از چیزی که شما بهش میگین شاهکار بهتره :tremble: