تعداد بازیکنان رایانه‌های شخصی در چین به‌زودی از کل جمعیت آمریکا پیشی خواهد گرفت - گیمفا
تعداد بازیکنان رایانه‌های شخصی در چین به‌زودی از کل جمعیت آمریکا پیشی خواهد گرفت - گیمفا
تعداد بازیکنان رایانه‌های شخصی در چین به‌زودی از کل جمعیت آمریکا پیشی خواهد گرفت - گیمفا
تعداد بازیکنان رایانه‌های شخصی در چین به‌زودی از کل جمعیت آمریکا پیشی خواهد گرفت - گیمفا
تعداد بازیکنان رایانه‌های شخصی در چین به‌زودی از کل جمعیت آمریکا پیشی خواهد گرفت - گیمفا
تعداد بازیکنان رایانه‌های شخصی در چین به‌زودی از کل جمعیت آمریکا پیشی خواهد گرفت - گیمفا

تعداد بازیکنان رایانه‌های شخصی در چین به‌زودی از کل جمعیت آمریکا پیشی خواهد گرفت

مهرداد میرشاهی
۱۷:۳۰ ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
تعداد بازیکنان رایانه‌های شخصی در چین به‌زودی از کل جمعیت آمریکا پیشی خواهد گرفت - گیمفا

تخمین زده شده که تا سال ۲۰۲۳، تعداد بازیکنان رایانه‌های شخصی در چین به ۳۵۴ میلیون نفر می‌رسد که این یعنی چیزی بیشتر از تمام جمعیت کشور آمریکا. همین تعداد بالای بازیکنان دلیل اصلی این صنعت عظیم بازی در چین است؛ صنعتی که پیش‌بینی می شود تا همان سال، ارزشی معادل ۱۶ میلیارد دلار پیدا کند. درضمن به خاطر داشته باشید که بازار بازی‌های موبایل چین، حتی از این هم بزرگ‌تر است.

اگر از اندازه‌ی بازار بازی‌های ویدئویی در چین متعجب شده‌اید، تعجب نکنید. این رشد سرسام‌آور از سال ۲۰۰۱ آغاز شده است؛ یعنی زمانی که این بازار تنها ۱۰۰ میلیون دلار ارزش داشت.

نکته قابل‌توجه این است که چطور صنعت بازی‌های رایانه‌ای با وجود قوانین سفت و سخت حکومت، همچنان توانسته روند رو‌ به‌ رشد خود را حفظ کند. در اسفند ۱۳۹۶ (مارس ۲۰۱۹) حکومت چین فرآیند لایسنس‌شدنی که همه بازی‌ها برای انتشار در این کشور باید طی کنند را به طور کلی متوقف کرد. این توقیف تقریباً یک‌سال کامل ادامه یافت و پیش‌بینی های اولیه از احتمال سقوط این صنعت خبر می‌دادند اما با این‌ وجود، بازار بازی‌های رایانه‌ای چین در سال ۲۰۱۸ توانست به رقم ۱۵.۲۱ میلیارد دلار برسد. در این زمان، چین ۳۱۲.۴ میلیون بازیکن رایانه‌شخصی داشت که از این تعداد، ۷۹.۷ میلیون نفر در بازی ها پول خرج می‌کردند.

برای درک بهتر این رقم، خوب است بدانید که تمام صنعت بازی‌های ویدئویی آمریکا، شامل رایانه‌های شخصی، کنسول‌ها و بازی های موبایل، در سال ۲۰۱۸ حدود ۳۰.۴ میلیارد دلار ارزش داشته‌ است.

این گزارش همچنین سود تخمینی استیم (Steam) را که تبدیل به یکی از بخش‌های مهم صنعت بازی‌های رایانه‌ای چین شده است، دربر می‌گیرد. در چند سال اخیر، با وجود مسدود شدن سرویس‌هایی مثل توئیچ (Twitch) توسط دولت چین، استیم موفق شده حضور خودش را در این بازار حفظ کند. بازیکنان چینی از طریق استیم به بازی‌هایی دسترسی دارند که احتمالا بدون استیم هرگز اجازه‌ی فروش پیدا نمی‌کردند؛ مثل Grand Theft Auto 5.

بیش از ۲۴٪ کاربران استیم زبان پیش‌فرض نرم‌افزار را به چینی تغییر داده‌اند، و چین همچنین بیشترین حجم دانلود استیم را نیز به خودش اختصاص داده است. اوایل امسال، Player Unknown’s Battlegrounds اعلام کرد که ۵۳٪ از سود ۹۲۰ میلیون دلاری‌اش مربوط به آسیاست.

نتیجه نهائی اینکه صنعت بازی‌های رایانه‌ای در چین بسیار عظیم است و هرچند که از بازی‌های موبایلی عقب‌تر است و قوانین سخت‌گیرانه سرعت رشدش را کاهش می‌دهند، اما هنوز رشد ثابت و قابل‌توجهی دارد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تعداد بازیکنان رایانه‌های شخصی در چین به‌زودی از کل جمعیت آمریکا پیشی خواهد گرفت - گیمفا
تعداد بازیکنان رایانه‌های شخصی در چین به‌زودی از کل جمعیت آمریکا پیشی خواهد گرفت - گیمفا
تعداد بازیکنان رایانه‌های شخصی در چین به‌زودی از کل جمعیت آمریکا پیشی خواهد گرفت - گیمفا
تعداد بازیکنان رایانه‌های شخصی در چین به‌زودی از کل جمعیت آمریکا پیشی خواهد گرفت - گیمفا
تعداد بازیکنان رایانه‌های شخصی در چین به‌زودی از کل جمعیت آمریکا پیشی خواهد گرفت - گیمفا
تعداد بازیکنان رایانه‌های شخصی در چین به‌زودی از کل جمعیت آمریکا پیشی خواهد گرفت - گیمفا
تعداد بازیکنان رایانه‌های شخصی در چین به‌زودی از کل جمعیت آمریکا پیشی خواهد گرفت - گیمفا
تعداد بازیکنان رایانه‌های شخصی در چین به‌زودی از کل جمعیت آمریکا پیشی خواهد گرفت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تعداد بازیکنان رایانه‌های شخصی در چین به‌زودی از کل جمعیت آمریکا پیشی خواهد گرفت - گیمفا