گیمپلی غیرخطی Cyberpunk 2077، آن را به سطح جدیدی برده است
متیوز توماسکیویچ (Mateusz Tomaszkiewicz) کارگردان ماموریتهای بازی Cyberpunk 2077، احساس میکند سطح گزینهها و امکانات گیمپلی این بازی وعده چیز خاصی را به بازیبازان میدهد.
Cyberpunk 2077 بازی نقشآفرینی شرکت سیدی پراجکت رد (CD Projekt RED) قصد دارد تا در زمینههای مختلف راه خود را از عنوان The Witcher جدا کند. در حالی که بازی The Witcher به علت روایت معنیدار خود انتخابهای زیادی را در اختیار بازیکنان قرار میداد؛ اما به دلیل نوع گیمپلی آن، پس از مدتی دچار یکنواختی میشد. در عوض، Cyberpunk 2077 بهدنبال ارائه گزینههای بیشتری در هر دو بخش روایت و گیمپلی به بازیکنان است.
آقای توماسکیویچ، کارگردان ماموریتهای بازی Cyberpunk 2077، اخیرا و در مصاحبهای با وب سایت Area Jugones، به این نکته اشاره کرده بود که داشتن آزادی و حق انتخاب در این عنوان غیرخطی مواردی هستند که آن را از بازی The Witcher جدا کرده و نوید تجربه جدیدی را به بازیبازان میدهد.
آقای توماسکیویچ همچنین به این مورد اشاره کرده است که هرچند بازی Cyberpunk 2077 از المانهای بهکار رفته در بازیهای قبلی سیدی پراجکت رد مانند انتخاب روایت و عواقب آن و شخصیتهایی که به صورت کامل به آنها پرداخته شده است بهره میبرد؛ اما بر خلاف سایر بازیهای ساخته شده توسط این استودیو، تمرکز گیمپلی بازی بر روی ارائه آزادی بسیار زیاد به بازیکنان است.
آقای توماسکیویچ در ادامه می گوید:
همانطور که در گذشته به آن اشاره کردم، ما همچنان از المانهای به کار رفته در بازیهای قبلی خود مانند تصمیمات، عواقب، شخصیتهای قدرتمند و … در این بازی نیز استفاده کردهایم؛ من فکر میکنم چیزی که این بازی را به سطح جدیدی خواهد رساند، گیمپلی غیر خطی آن خواهد بود که ما این مورد را در حین انجام یکی از مراحل بازی متوجه شدیم.
وی در ادامه به تفاوت این بازی و عنوان The Witcher میپردازد.
بر اساس کاراکتری که ساختهاید، ابزاری که در اختیار دارید و … راههای متفاوت زیادی برای به پایان رساندن یک ماموریت در مقابل شما قرار میگیرد. و من فکر میکنم این موردی است که آن را از عنوان The Witcher متفاوت میسازد؛ چرا که The Witcher در عمق گیمپلی خود دارای تکرار بود. غیرخطی بودن بازی در بخش روایت داستانی و همچنین گیمپلی که کاراکتر آن نیز غیرخطی بوده، در مقایسه با The Witcher، پیچیدگی ماموریت ما در ساخت این بازی را بیان میکند.
در همان مصاحبه، آقای توماسکیویچ به تنوع سلاحها و بازیهای دیگری که Cyberpunk 2077 از آنها الهام گرفته است اشاره میکند. در حال حاضر تاریخ مشخصی برای انتشار بازی Cyberpunk 2077 بر روی پلتفرمهای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۴ ایکسباکس وان اعلام نشده است. با این حال، این بازی در مراسم E3 امسال حضور داشته و خوشبختانه تا ماه خرداد (ژوئن) اطلاعات بیشتری از آن به دست ما خواهد رسید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
با توجه به این مصاحبه های سازنده ها فکر کنم میخواد یه چیزی مثل دنیای پویای shadow of war بشه؟
با توجه با اینکه بعد ۴ سال هنوز وقتی ویچر بازی میکنم جزییات و دیالوگ ها و گنج های جدید پیدا میکنم توش فکر کنم این بازی یه ۱۰-۱۲ سالی مشغولم کنه :))
خلاصه فقط خودشون میدونن میخوان چه شاهکاری بسازن ماهم فقط صبر و فقط نگاه.
مثل!؟. دوست عزیز از اولین تبلیغ و ترلری که CDPR داد معلوم شد قصد این رو دارن که بازی تا اخرین حد زنده باشه یسر بزن به پستهای قبل یک سال حد اقل تا بفهمی داری راجب چه ویژگی هایی حرف میزنی!
من تمام اخبارو دنبال میکنم حاجی تنها بازی مورد انتظارمه ولی راجب بعضی چیزا بنظرم دارن بزرگنمایی میکنن.فقط زمان مشخص میکنه میتونن از پس بزرگترین جاه طلبی تاریخ گیم بر بیان یا نه.
هیچ بازی اندازه اسکایریم آدمو مشغول نمیکنه. از اول انتشار تا حالا بازیش میکنم.
نا گفته نماند که ویچر رو هم سه بار تموم کردم.
ویچر یه معجون خاصی از داستان و داستان پردازی ناب داره که متمایزش میکنه والا که اسکایریمم شاهکاره
دوست عزیز تا حالا چند تا اکانت ساختی توی گیمفا؟یهو توی سایت پیدات شد،همش علیه سونی و سونی فنا شعار و نظر میدی،
من از سال ۹۴ یادمه عضوم ولی نظر کم میدادم برا ثابت کردن میتونم لینک هم بدم
نظرات من فقط نظرمه و از قصد علیه هیچ کمپانی خاصی حرف نمیزنم فقط نظرمو میگم
این لینکی که میدمو ببین میفهمی خودم سونی فن بودم اون موقع :))
https://gamefa.com/206620/%d8%a7%d9%85%d8%aa%db%8c%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%aa-the-order-1886/comment-page-3/#comments
هیچ وقت برای قبول اشتباه بچگانت دیر نیست
قبول دارم خیلی تعصبی و بی منطق حرف میزدم ولی تو این ۵ سال حقیقتا تغییر کردم و نسبت به هیچ پلتفرم خاصی تعصب ندارم و تا جایی که میتونم بی طرفانه حرف میزنم
آخرین بازی نسل۸ که حاضرم براش تا ۱تومن هم هزینه کنم فقط همین بازیه! البته اگر دقیقا همون چیزی بشه که سازندش ازش تعریف میکنه.
منتظرشم
سازندهاش دارن زجر کشم می کنن
عرضش کنین لعنتی ها
با این حجم از انتخاب ها و تاثی گذاری ها تو روند داستان باید انقد طول بکشه ساختش 😯 خدایی فک کنم ابر بازی دارن می سازن. :inlove: ولی کاش سیستمی می ذاشتن می شد هم سوم شخص بازی کرد هم اول شخص. بازی اپن ورد باشه و اول شخص خیلیا عادت ندارن :struggle:
بله این یک ابر بازیه که قراره زنده ترین بازی باشه و قیر از این نمیشه توقع کرد تنها چیزی که موهای مردم رو ریخته همین زنده بودن و طبیعی بودن دنیاش و تعامل شخصیت با دنیای بازی هست که از اون یک بازی حقیقی میسازه
مطمئن باش تصمیمشون درست بوده که اول شخص کردن.اونا خودشون دارن میسازن بازی رو،به این نتیجه رسیدن که اول شخص باشه بهتره
بله باید اینطوری باشه بازی RPG هست و ویچر TW خوب من توش هیچ گونه تکراری نمیبینم بلخره بازی کم نیست با DLC هاش ۳۰۰ ساعت گیم پلی داره و این یعنی یک غول مهیب! به تمام معنا :rose: :heart:
فک کنم خیلیاتون نگران اینید که مبادا برو واسه نسل نه ولی من نگران اینم که چجوری تو حال پذیرایی بشینم اینو بازی کنم مبادا کسی ببینه 😀
معلوم نیست چطور می خوان بهینه کنند
اگه به کیفیت دیگر بازی ها باشه(۴k , صدا ها و…)فکر کنم بالای ۲۰۰ گیگ بشه که هیچ بازی هایی که محیطش پر جزئیات هست و با ساختمون های بلند و کلی چیز پر شده یه سیستم فوق قوی نیاز دارن
گیم پلی هم از نظر گرافیکی با بهترین ها فاصله داشت ولی نکات جالبی داشت
گفتم شاید گرافیک کمتر باعث تعادل حجم و قدرت سیستم بشه ولی این ها هر دفعه سنگ بزرگ تر بر می دارند.
الان من متوجه نشدم،منظورشون از غیر خطی چیه؟!!
به طور خلاصه یعنی این که هر کاری ک دلت می خواد می تونی تو بازی بکنی و از طرف سازنده چیزی بهت تحمیل نمی شه
مثلا اگه ماموریت خریدن یه شیر پاکتی باشه بازی های خطی مجبورت می کنن حتما از یه راه مشخص بری سوپر مارکت ولی بازی غیر خطی می ذاره از هر جایی ک دلت می خواد بری و از هر روشی ک دلت می خواد برای خرید شیر استفاده کنی
آهان.ممنون داداش :heart:
بنظرم باید مثل جی تی ای و رد دد خیلی سر صدا نکنن هر روز یه خبر میدن بیرون که توقعاتو میچسبونه به سقف هر چقد هم عالی بشه گیرش میدن دیگه بسه ایقد نگید بده بیرون بینیم چی ساختی
این بازی حداقل یک لول از ویچر بالاتره و مطمئنا موفق میشه.
در گیم پلی اره شکی در این نیست اما در زیبایی بازی و ناب بودن ویچر TW رقیبی نداره اسم گرالت ابهت میباره اما در عمق گیم پلی معلوم دیگه ۱۰۰/۱۰۰ CP2077 از ویچر پیشرفته تر هست
برای من که خیلی زبانمون قوی نیست و مجبوریم یکی از ۳ گزینه رو شانسی انتخاب کنیم خیلی جذاب به نظر نمیرسه
امیدوارم گزینه ی اکشن و خشونت با رنگ قرمز نشون داده بشه و همش بریم تو دل دشمن
داش یک بار دو باره بازی کنی یاد میگیری فقط انتخاب دیالوگ داری برای اولین بار واست سخته. اتفاقاتی ناخاسته واست اتفاق میفته با انتخاب دیالوگ هایی که معنیشون رو نمیدونی بعد وقتی که مرور میکنی دیگه میدونی چی انتخاب کنی. من خودم هم واسم کمی سخت بود تجربه ی RPG ها.
نکته تا شروع نکنی نمیتونی موفقیت رو کسب کنی حیفه یک بازی به این خوبی پر محتوا از دست بدی یا یک بازی مثل ویچر TW واقعا حیفه! از دست دادن چنین بازی هایی مثل این دو عنوان فقط پشیمونیه
با این که عاشق ویچرم ولی بیا قبول کنیم که دی ال سی بلاد ان واین تو طراحی و چینش مرحله ها واقعا فاجعه بود…مخصوصا قسمت های آخرش !
کلن ویچر بازی ای هست که خیلی سخت قلقش دست آدم می آد
من وقتی که داشتم برای سومین بار بازی رو تموم می کردم تازه فهمیدم بمب و این جور چیزا رو باید از کجا آورد
(که البته یکم هم بخاطر نوب بودن بنده هست 😀
خیلی خیلی بهش امید دارم و میدونم این بازی صد در صد یه شاهکار میشه هر چی باشه سازندگان the witcher (که قربونش برم :laugh: ) یا بهتره بگم cdpr کبیر (که قربونش برم :laugh: ) دارن میسازنش
سخته صبر کردن تا e3 2019 با شناختی که از cdpr عزیز دارم تریلر هایی که میده بیرون خیلی خیلی عالی هستن حالا چه برسه به تریلر هایی که تو e3 میده بیرون و تازه موقعی که میگن قراره بزرگترین e3 تاریخشون باشه اونوقت دیگه چی میشه
cdpr اولین شرکت بازیسازی محبوب منه بعد یوبیسافت و بعد بتسدا و راک استار و …
به نظر من ی سطح جدید از بازی های ویدیویی رو قراره داشته باشیم که ی پله ی پیشرفت بزرگ برای بازی های رایانه ای محسوب میشه