هیدئو کوجیما از سرویسهای استریم بازی و آیندهی آنها میگوید
با پیشرفت سرویسهای استریم مانند PS Now، xCloud و Stadia، تاثیر آنها بر صنعت بازیهای ویدیویی هنوز نامشخص است. هیدئو کوجیما یکی از افراد تاثیرگذار در عرصهی بازی، در مصاحبهای با مجلهی Nikkei از نظر خود دربارهی تکنولوژی ۵G، تاثیر استریم بر بازیهای ویدیویی و تحولات صنعت بازی و فیلم گفت.
کوجیما در ابتدا از بازی ابری و آیندهی آن صحبت کرد.
تکنولوژی بازی ابری حدودا ۴ یا ۵ سال پیش شناخته شد اما به آن توجهی نشد. افراد زیادی به شکست آن باور دارند اما از نظر من، نبود تکنولوژی مناسب دلیل عدم موفقیت آن است. حال با شروع تکنولوژی ۵G، در پنج سال آینده شاهد تغییرات عظیمی در بازی ابری خواهیم بود. تغییر و تحول صنعت سرگرمی، آزادی بیشتری به ارمغان خواهد آورد.
وی در جواب اینکه استیدیا چه تاثیری بر صنعت بازیهای ویدیویی خواهد گذاشت گفت:
به طور حتم بازیهایی که تاکنون ندیدهایم ساخته میشوند. از تحولات صنعت سرگرمی در گذشته میتوان فیلم را مثال زد که در ابتدا پخش فیلمهای طولانی در سینماها ریسک بود اما با آمدن تلویزیون، مخاطب مدت زمان بیشتری درگیر شد و مفهوم cliffhanger پیش از تبلیغ تلویزیونی برای نگه داشتن مخاطب به وجود آمد.
با تغییر و تحول استریم، بازی، فیلم، مستند و هر گونه محتوای ویدیویی بر روی یک پلتفرم منتشر خواهد شد. این آیندهای است که همیشه آرزوی آن را داشتم. سرویسهایی مانند نتفلیکس محتوای خود را به دو بخش بازیهای تعاملی و فیلمهای غیر تعاملی تقسیم خواهند کرد و مرز بین بازی و فیلم محو خواهد شد. با اینکه بازیها به میزان قابل ملاحظهای تغییر خواهند کرد اما کنسولهای پیشرفتهی امروزی باقی خواهند ماند. با پیشرفت تکنولوژی، قادر به ساخت نوع جدیدی از بازیها با تدابیر جدید هستیم. به شخصه مشغول هستم اما دوست دارم به نوبهی خود در این بخش نشانی از خود به جا بگذارم. (با خنده) یک نکتهی دیگر مربوط به استریم در ذهن دارم که نمیتوانم آن را اسپویل کنم.
سرویسهای استریم بازی پتانسیل زیادی دارند اما سوال این است که آیا زیرساختهای مورد نیاز قادر هستند از این پتانسیل به طور کامل استفاده کنند یا خیر. استیدیا در اواخر سال جاری در ایالات متحده، کانادا، اروپا و بریتانیا در دسترس خواهد بود.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- مایکروسافت همچنان به دنبال خرید و تصاحب در گیمینگ است
نظرات
مرتیکه دیوانه از death stranding بگو لازم نکرده از استریم حرف بزنی……تو اصلا خودت چطوری اینهمه پنهان کاری و سکوت و تحمل میکنی؟؟؟؟ :shout:
خدایی راست میگی مثلا ادم با ساختن یک چیزی! خود به خود هایپ میشه و در اخر میاد و میگه ببینید چی ساختم تا مردم تحسینش کنن که بد از تحسین روحیه بیشتر و بشیتری بگیره برای کار کردن بر روی هر شیئی. اما استاد کوجیما عجب صبری داره خدایی نمیدونم چطوری تا این حد میتونه ساکت باشه :rose: :heart:
آره بخدا اوسکل زرت زورت پستای دری وری میذاری اینستا بجا اینکه رو بازی کار کنه :-X
حتما با نت نمیدون چند G ایران ثابل انجام خواهد بود :دی پیشرفتی که نداریم پسرفته.
کوجیما تونست صنعت گیم رو زمانی که صنعت سینما موفق تر از گیم بود بود یک لول بالا تر ببره و بازی هایی سینمایی رو بسازه و از همون موقع صنعت گیم یاد گرفت چگونه یک بازی سینمایی شکل حتی با گرافیک پایین رو بسازه الآن هم مثل شبکه های اجتماعی دنیای فیلم، دنیای بازی هم یک شبکه کامل رو هر پلتفرمی لازم داره
این بشر چند سال از زمان خودش جلوتره!
اون از سری شاهکار متال گیر سالید ، اون از دموی P.T و حالا Death Stranding که هر کی دیده مغزش باتری خالی کرده!
ان شاءالله استاد در کنار سونی تو زمینه استریم هم وارد بشن :yes:
اگر در گذشته کمی دورتر، در مورد بازی فورت نایت به ما میگفتن قطعا مسخره و مزخرف میدونستیم، با اینکه همین الان هم خیلی از ماها نمیتونیم درکش کنیم و خوشمون ممکنه نیاد ولی واقعا داره میتازه بین همه بازیها در بین نسل جدید. قطعا این مثال هم مسبت به آینده کنسولها و جوانان نسل بعد صدق میکنه، یعنی اونها مثل ما دنبال کننسول نخواهند بود و با سرویس استریم بهتر کنار میان و همین هم دلیلی بر انجام این حرکت از سوی همه شده. این فکر رو مایکرو چند سال پیش خواست اجرا کنه اما برای کی؟ گسانی که از نسل کنسول بودیم، و بهمین دلیل همه انتقاد کردند و دیگر کمپانیها این حرکت رو زود میدونستن که درست میگفتن. اما الان به این پی بردند و دارن پیش میرن به این سوی و حتی نه تعدایشون بلکه همه کمپانیها و این آینده صنعت گیم در بین نسل بعد جوانان خواهد بود.
ما نباید فقط از دید خودمون و در مورد همین زمان حرف بزنیم چون کمپانیها در مورد آینده برنامه ریزی میکنند و جا انداختن خودشون در بین نسل بعد.
نسل ما دیگه داریم گرفتار زندگی میشیم و برای اونها سودآوری نداریم دوستان من.
استاد در مورد هر چیزی اظهار نظر میکنه جز بازی خودش.
چند تا تریلر کولبری و اسباب کشی درست کرده بعد کلا ولش کرده.
من فکر کنم اصلا شایدDS رفته برا نسل بعدی چیزی!
شاید تو نمایشگاه دو روز دیگه هم حتی چیزی ازش نشون ندند :-((
این یارو همه رو سرکار گذاشته
تریلرای گیم پلی بازیشم تو دیوار بود
خوش به حال سونی که نصف نسل رو با
وعده بازی این تبلیغات کرد و
ممنکنه کلی هم تبلیغ برای کنسول نسل بعدشم
داشته باشه
ای کاش بجای اینهمه حرف به تریلر حداق میداد دیگه واقعا این کارای کوجیما داره ناراحتم میکنه 😥 :reallyangry:
:reallypissed: :pissedoff: