مدیر بازاریابی مایکروسافت به توانایی Stadia در ارائه‌ی محتوای کافی ایمان ندارد - گیمفا
مدیر بازاریابی مایکروسافت به توانایی Stadia در ارائه‌ی محتوای کافی ایمان ندارد - گیمفا
مدیر بازاریابی مایکروسافت به توانایی Stadia در ارائه‌ی محتوای کافی ایمان ندارد - گیمفا
مدیر بازاریابی مایکروسافت به توانایی Stadia در ارائه‌ی محتوای کافی ایمان ندارد - گیمفا
مدیر بازاریابی مایکروسافت به توانایی Stadia در ارائه‌ی محتوای کافی ایمان ندارد - گیمفا
مدیر بازاریابی مایکروسافت به توانایی Stadia در ارائه‌ی محتوای کافی ایمان ندارد - گیمفا

مدیر بازاریابی مایکروسافت به توانایی Stadia در ارائه‌ی محتوای کافی ایمان ندارد

truth seeker
۱۱:۳۰ ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
مدیر بازاریابی مایکروسافت به توانایی Stadia در ارائه‌ی محتوای کافی ایمان ندارد - گیمفا

شرکت گوگل (Google) در زمان معرفی سرویس استریم جدید خود، Stadia، بیان کرد که این سرویس برنامه‌های زیادی برای آینده دارد. با این حال، شک و تردیدهای زیادی در رابطه با توانایی این سرویس برای رسیدن به سطح وعده داده شده وجود دارد. مدیر ارشد بخش بازاریابی شرکت مایکروسافت، آقای مایک نیکولز (Mike Nichols)، یکی از کسانی است که به توانایی این سرویس شک دارد.

آقای نیکولز در جدیدترین مصاحبه‌ی خود بیان کرده است که به باور ایشان، شرکت گوگل توان ارائه‌ی محتوای کافی برای جذب مخاطب و به موفقیت رساندن این سرویس را نخواهد داشت. اگرچه آقای نیکولز هیچ شک و تردیدی در زیرساخت‌های شرکت گوگل و توانایی آن‌ها در ارائه‌ی این سرویس ندارند ولی به گفته‌ی ایشان، این شرکت احتمالا نمی‌تواند محتوای کافی برای رقابت با سرویس‌های دیگر را به بازار عرضه کند.

رقبای تازه وارد مانند شرکت گوگل زیرساخت‌ها و مخاطبان بسیار خوبی در اختیار دارند ولی آن‌ها به محتوای کافی و لازم دسترسی ندارند.

آقای نیکولز تاکید کردند که به اعتقاد ایشان با توجه به تجربه‌ی بالای شرکت مایکروسافت در زمینه‌ی کار با دستگاه‌های مخصوص پردازش بازی مانند ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی، پروژه‌ی XCloud این شرکت بسیار موفق‌تر از یک سرویس با تمرکز بر تجربه‌ی بازی برروی هر دستگاه و در هر مکان خواهد بود.

به هر حال، باید منتظر ماند و دید سرویس‌های مبتنی بر فضای ابری مانند Stadia و XCloud پس از عرضه به بازار چه عملکردی از خود نشان خواهند داد. البته این موضوع درست است که شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و سونی با داشتن چندین و چند سال تجربه در صنعت بازی‌های ویدئویی و در اختیار داشتن عناوین انحصاری بزرگ و پرطرفدار، در صورت ورود به رقابت شانس بیشتری برای موفقیت خواهند داشت. با این وجود، شرکت گوگل همچنان می‌تواند با جذب توسعه‌ دهندگان متعدد و ارائه‌ی یک سرویس بی‌نقص و ارزان، کاربران و مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند.

اگر با سرویس Stadia آشنا نیستید، مقاله‌ی «رقیبی جدید در راه است؟ | نگاهی به پلتفرم جدید گوگل» به قلم مصطفی زاهدی اطلاعات کاملی از این سرویس را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مدیر بازاریابی مایکروسافت به توانایی Stadia در ارائه‌ی محتوای کافی ایمان ندارد - گیمفا
مدیر بازاریابی مایکروسافت به توانایی Stadia در ارائه‌ی محتوای کافی ایمان ندارد - گیمفا
مدیر بازاریابی مایکروسافت به توانایی Stadia در ارائه‌ی محتوای کافی ایمان ندارد - گیمفا
مدیر بازاریابی مایکروسافت به توانایی Stadia در ارائه‌ی محتوای کافی ایمان ندارد - گیمفا
مدیر بازاریابی مایکروسافت به توانایی Stadia در ارائه‌ی محتوای کافی ایمان ندارد - گیمفا
مدیر بازاریابی مایکروسافت به توانایی Stadia در ارائه‌ی محتوای کافی ایمان ندارد - گیمفا
مدیر بازاریابی مایکروسافت به توانایی Stadia در ارائه‌ی محتوای کافی ایمان ندارد - گیمفا
مدیر بازاریابی مایکروسافت به توانایی Stadia در ارائه‌ی محتوای کافی ایمان ندارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • مدیربازار یابی مایکروسافت فعلا بره تلاش کنه برای تهییه محتوای خودشون لازم نکرده برای بقیه نگران باشه
    تابوده پی سی باقدرت جوابگوی طرفدارا و کاربرای خودش بوده

  • Star1 گفت:

    دقیقاً درست میگه، تنها راه موفقیت گوگل خرید ناشر های بزرگ مث Take Two و Bethesda و عرضه ip های معروفشون به صورت انحصاری برا Stadia هست که این کار بودجه زیادی میطلبه.

  • Anarchy GoD گفت:

    حالا اگه سونی یا نینتندو درباری محتوا نظر میدادن میشد قبول کرده… ولی آخه ماکروسافت؟ نگو که منظورشون از محتوا SoD2 و Crackdown 3 و SoTو … هست؟!

  • ghost.007 گفت:

    از نظر محتوی اختصاصی برای stadia احتمالا کم میاره گوگل چون تازه فقط یک شرکت تاسیس کرده و شرکت خاصیم نخریده ولی از اون طرف مایکروسافت هم از قبل استدیو زیرمجموعش داشته هم اخیرا تعداد خیلی زیادی استدیو خریده و به زیر مجموعش اضافه کرده پس عملا مایکرو تو این زمینه احتملا بهتر عمل کنه محتوی غیر اختصاصی هم مثه بازیایه شرکتایه دیگه احتمالا تو هر دو پلتفرم موجود باشند و مشکلی از این لحاظ گوگل نداره ولی خب محتوی اختصاصی احتمالا مایکروسافت بهتر عمل میکنه

  • mehrdad65 گفت:

    اصلا شدنی نیست فک کن یه میلیون نفر بخان همزمان از سخت افزار کنسول گوگل استفاده کنن

  • Aradkeshvari گفت:

    محتوا رو مثلا خودتون دارین با state of decay 2 و امثالهم؟!! ?:-)

  • DaltonBros گفت:

    خخخخخ…دیگ به دیگ میگه روت سیاه…
    ببین کی این حرف رو میزنه… خودش هم که فقط بقیه واسه اش بازی بیرون میدن!

  • این بابا اگه اینکاره بود یه فکری به حال کنسول بخت برگشته خودشون میکرد

    • Vahid333 گفت:

      ۱۳ تا استودیو با وان ایکس و ردد ۴k حرفه دیگم هس

      • mahdi.r گفت:

        بعضیا اصلا فک نمیکنن فقط به تعداد استودیو خریده شده نگاه میکنن مایکرو پلی گروند گیمز رو خرید که تا اون موقع فقط برای مایکذو انحصاری ساخته بود پس خرید این استودیو تغییری در تعداد انحصاری های مایکرو در آیینده ایجاد نمیکنه اندد لبز هم به همین شکل که البته اگه اون استودیو بازی نمیساخت بهتر بود آبرو کمتری از مایکرو میرفت کومپالشن گیمز هم همینطور که شاید ۵۰ نفر کمتر باشه اینیشتیو هم برید حرف های رئیس استودیو رو بخونین قراره بازی اولشون یه بازی کوچک باشه تعدادشونم الان خیلی کمه inxile هم که قراره یه بازی نیمه تموم که دارن روش کا میکنن رو تموم کنه که مولتی پلتفرم هم هست بعدش شروع به ساخت انحصاری میکنن از اونور آبسیدیان خودش گفته ۸۰ درصد تیمشون داره رو تموم کردن بازی مولتی پلتفرمشون کار میکنن یعنی حداقل تا ۵ سال دیگه بازی انحصاری از این استودیو نمیبینیم
        بعدش میرسیم با نینجا تئوری که میشه گفت بهترین خرید مایکرو بود ولی تعداد نفرات این استودیو به ۱۰۰ نفر هم نمیرسه ولی بازی استودیو خلاقیه و شاید تنها استودیو جدید مایکرو باشه که تو این e3 از بازیشون رونمایی بشه
        از اونور سونی استودیو سندیگو رو تاسیس کرده که از نفرات سانتا مونیکا و ناتی داگ پر شده و به احتمال زیاد داره رو آنچارتد بعدی کار میکنه از یه طرف دیگه استودیو گوریلا گیمز ۱۵۰ نفر ۵ ماه پیش استخدام کرده و به یه استودیو ۴۵۰ نفره تبدیل شده و از طرف دیگه استودیو بند ۸۰ نفر حدود ۱ سال پیش استخدام کرده تازه اینها جدا از افرادیه که ناتی داگ و سانتا مونیکا برای بازی های آیندشون استخدام کردن و تازه سونی یک استودیو دیگه در آسیا تاسیس کرده که میره زیر مجموعه پولیفونی برای ساخت گرن توریسمو جدید
        و جدیدا شایعاتی شده از خرید اینسومنیاک
        و خرید چند استودیو دیگه که میتونه استودیو کوجیما باشه شایعاتو بزاری به کنار سونی تو همون بازه ای که مایکرو استودیو خریده حد اقل ۳۵۰ نفر استخدام چرده و رسما دوتا استودیو تاسی کرده خودتون حساب کنین که کدوم جلوتره فرق سونی با مایکرو اینه که سونی فقط حرف نمیزنه بلکه عمل میکنه

        • Vahid333 گفت:

          مگه به تعداد نفراته داشتیم با ۱۰ نفرم بازیهای انقلابی ساخته شده مثالش رمدی که با تعداد کمی مکس پین و الان ویک رو ساخت

          • mahdi.r گفت:

            مایکرو ثابت کرده که حتی با بهترین استعداد ها مثل ریر هم نتونسته اینکارو بکنه
            رمدی هم که اون موقع مستقل بوده
            بعدم من دارم مقایسه میکنم مایکرو ۱۰۰ درصد نسل بعد بهتر از این نسل خواهد بود ولی سونی داره با سرعت بیشتری پیشرفت میکنه ولی مایکرو به جای اینکه پولشو صرف انحصاری هاش واستودیو هاش بکنه داره رو cloud gaming سرمایه گذاری میکنه

        • f.socity گفت:

          خلاصه مطلب اینکه مایروسافت تعداد آی پی و استدیو بیشتری نسبت به گوگل داره و اینکه initiative داره روی یک عنوان aaa کار میکنه نه کوچیک و اینکه پلی گراند گمیز دو استدیو شده و استدیو های دیگه که خریداری شدن الان بودجه بیشتر و دانش بقیه استدیو ها هم باهاشون به اشتراک گذاشته میشه

        • Vahid333 گفت:

          من که نشنیدم سونی استودیو جدید تاسیس کرده باشه یا بخره بجز سندیگو
          اینسومنیاک که اگه میتونست تا الان خریده بودش

  • raoof69 گفت:

    تو هنوز محتویات xbox رو درست کن بعد نظر بده

مدیر بازاریابی مایکروسافت به توانایی Stadia در ارائه‌ی محتوای کافی ایمان ندارد - گیمفا