قول مساعد کمیسیون فرهنگی مجلس برای اختصاص اعتبار مناسب به بازیهای رایانهای
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با اشاره به دستاوردهای حضورش در کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: اعضای این کمیسیون قول مساعد دادند تا در فصل برنامهریزی اعتبارات، منابع مالی مناسبی را در اختیار حوزه بازیهای رایانهای قرار دهند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای به نقل از ایکنا بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد، با اشاره به نتایج حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس، اظهار کرد: تاکنون جلسهای با کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار نشده بود و جلسه چهارشنبه، چهارم بهمنماه، اولین جلسهای بود که در حوزه بازیهای رایانهای برگزار شد. در این جلسه، گزارش عملکردی از وضعیت جاری بازیهای رایانهای در ایران و عملکرد بنیاد ملی بازیهای رایانهای به اعضای کمیسیون ارائه شد.
وی افزود: ترسیم چشمانداز افق ۱۴۰۴، برنامههای کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت، حملههای نرم به واسطه بازیهای رایانهای از سوی دشمن، ابعاد مثبت و منفی انتشار بازیهای بومی، تعداد محصولات تولید شده، تعداد گیمرها و بازیکنهای ایرانی از دیگر مباحثی بود که در این جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای تصریح کرد: از آنجا که نفوذ بازیهای رایانهای در میان قشر جوان بسیار بالا است، این موضوع با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شد تا راههای رفع چالش پیشروی بازیهای رایانهای که میتواند به یک فرصت تبدیل شود، مشخص و ابعاد مثبتی که در بازیهای رایانهای وجود دارد، نمایان شود.
وی بیان کرد: تولید بازیهای رایانهای آموزشی و استفاده از این رسانه، برای ابلاغ پیام انقلاب اسلامی از دیگر مباحثی بود که در جلسه یک ساعت و نیم با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس انجام شد.
مینایی اظهار کرد: این جلسه در راستای آشنایی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با مقوله رسانه بازیهای رایانهای و اهمیت جایگاه برای آنها کمک بسزایی کرد. همچنین اعضا، قولهای مساعدی در حوزه بازیهای رایانهای دادند تا کمکهای خوبی به این بنیاد شود تا بتوانیم از این فرصت در راستای ارتقای این حوزه استفاده کنیم.
وی افزود: اکنون فصل بودجه مجلس نیست، اما مجلس این قول را داده است تا در زمان برنامهریزی اعتبارات، منابع خوبی را در اختیار بازیهای رایانهای قرار دهد.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای تصیرح کرد: یکی از چالشهایی که در مجلس مطرح کردیم، نبود شبکه پخش مناسب بازیهای ایرانی بود و آنها تأکید کردند تا یک شبکه درست اطلاعرسانی برای مردم ایجاد شود. همچنین ایجاد فروشگاههای توزیع بازیهای رایانهای و حضور مشاوران و متخصصان در این فروشگاها یکی از قالبهای پیشنهادی است که میتواند تحقق پیدا کند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات