فرشته مرگ بر می خیزد | نقد و بررسی بازی Devil may Cry 2013
حال که DmC به طور کامل برای تمامی پلتفرم ها عرضه شده ، زمان خوبی است تا بفهمیم که آیا ریسک کپکام برای ریبوت کردن این عنوان و تغییرات ظاهری دانته به دست Ninja Theory جواب داده است یا خیر ؟ آیا DmC جدید توانسته خون تازه ای به رگ های این سری منتقل کند یا خیر ؟ پس با ما برای پیدا کردن این سوال ها در نقد DMC همراه باشید.
نام بازی : DmC: Devil May Cry
سازنده : Ninja Theory
ناشر : Capcom
پلتفرم ها :pc . PlayStation 3 . Xbox 360
سبک : Hack and slash
درجه سنی : M
باکس آرت بازی :
داستان :
این بار Ninja Theory ما را به گذشته ها و جوانی دانته و زمانی که او در شهری با نام LIMBO زندگی می کند برده است. ظاهر زیبای این شهر ، ولی در باطن شیطانی که توسط شیطان قدرتمندی با نام Mundus ایجاد شده از دانته فرد بی خیالی ساخته به گونه ای که وی اغلب روزهای خود را به بطالت می گذراند. تا این که روزی دختری با نام kat به دیدار دانته آمده و او را از خطر حمله شیاطین آگاه می سازد. دانته سپس می فهمد که kat برای فردی با نام vergil یعنی برادر گم شده دانته کار می کند. vergil از دانته تقاضای پیوست به گروه The Order برای نابودی Mundus می کند که در ابتدا چندان این پیشنهاد مورد استقبال دانته واقع نمی شود .البته به علت حوادثی که در دوران کودکی برای دانته اتفاق افتاده او خاطره ی چندانی از کودکی خود و vergil ندارد به همین علت vergil به او کمک می کند تا حافظه اش را بازیابد . در این بین دانته می فهمد که پدر و مادر او توسط Mundus کشته شده اند و حال وی هدف انتقام گیری را در سر می پروراند. روایت داستان سرایی و وقایع DmC: Devil May Cry به مانند گذشته ساده و البته جذاب روایت می شود و با این که چندان با سورپرایز بزرگی مواجه نخواهید شد و اغلب قسمت های بازی هم قابل حدس می باشد ولی در کل شما راضی نگه خواهد داشت. البته پایان بازی می توانست خیلی بهتر از این باشد به گونه ای که انگار نصفه کاره رها مانده است.
گیم پلی :
اگر تغییرات ظاهری دانته را در DmC: Devil May Cry ملاک قرار ندهیم ، تجربه این عنوان در واقع همانی است که بیش از این در سری ها گذشته این سری آن را تجربه کرده بودیم. البته Ninja Theory تغییرا بسیار خوبی را نیز به روح این سری منتقل کرده است. با یک کنترل آسان و قابل فهم حتی برای گیمر های تازه کار DmC به شما یک دو جین از کمبوهای بسیار متنوع و البته خشن را هدیه می دهد تا بتوانید مرگ بارترین ضربات را بر سر شیاطین نگون بخت خالی کنید. نکته مثبت قضیه اینجا است که بر خلاف قسمت های گذشته حتی گیمری که برای اولین بار است این سری را تجربه می کند قادر خواهد بود تا ضربات متنوع و ترکیبی بسیاری را اجرا کند به گونه ای که لذت این ضربات تا مدت ها زیر زبان شما خواهد بود ! سیستم فرشته شدن دانته نیز دستخوش تغییراتی شده و این بار با فعال کردن این ویژگی دشمنان برای مدتی در بین هوا و آسمان معلق خواهند ماند و همچنین ضربات شما را نیز بسیار پر قدرت تر از قبل خواهد کرد. عملکرد بازی به وسیله شما توسط سبک و نحوه مهارتتان بلافاصله بعد از اتمام هر مبارزه دسته بندی می شد و بعد از پایان هر مرحله نیز می توانید عملکرد خود را در رده بندی های جهانی ثبت کنید .به گونه ای که با درجه هایی مثل A . S . و یا غیره می توانید بفهمید که آیا یک گیمر تازه کار هستید و یا در مبارزات چند پیراهن بیشتر از بقیه پاره کرده اید. البته متاستفانه دوربین بازی همچنان به مانند گذشته ایرادات خاص خود را در بخش های پلتفرمینگ و مبارزه دارد به گونه ای که در بعضی مواقع پیش می آید که دشمنی بر روی صفحه نمایش نیست ولی از ناکجا آباد به شما ضربه می زند ! شاید این مشکل خیلی برای درجه سختی های متوسط و یا حتی سخت چندان ایرادی نداشته باشد ولی مطمینا با انتخاب درجه سختی dunte must die که با یک ضربه خواهید مرد متوجه عمق این مشکل خواهید شد.
پنج سلاح و شمشیر با احتساب شمشیر اصلی Rebellion دانته در بازی خواهید داشت که چهار شمشیر دیگر را که به دو دسته سلاح های شیطانی و سلاح های فرشته تقسیم می شوند، طریق مبارزه با باس ها و یا جستجو در محیط پیدا خواهید کرد. بر خلاف گذشته که شمشیرهای فرعی شما کارایی بسیار کمی در بازی داشت ، این بار Ninja Theory با ذکاوت خود نحوه چینش و انتخاب سلاح ها را در بازی را طوری طراحی کرده تا شما مجبور باشید به مانند GOW 3 تا به طور دایم از تمامی سلاح هایتان استفاده کنید. همچنین برای انتخاب شمشیرها هیچ گونه نیازی نیست که استارت را زده و در منو اقدام به تغییر شمشیر های خود کنید.با استفاده از دکمه RT در xbox 360 سلاح های شیطان و دکمه LT سلاح های فرشته را فعال خواهد کرد.سلاح های شیطانی دارای ضربات بسیار سنگین هستند که البته از معایبشان هم می توان به کندی سرعتشان اشاره کرد و سلاح های فرشته نیز دارای ضربات بسیار پرسرعت اما با آسیب پذیری کم تر می باشند. اما همان طور که اشاره شد باید به طور مداوم از تمامی سلاح هایتان استفاده کنید. به عنوان مثال در بازی شیاطینی وجود دارند که فقط با استفاده از سلاح های شیطانی کشته می شوند ، یا بر عکس بعضی دیگر از دشمنان نیز فقط سلاح ها فرشته بر رویشان کارساز است. بعضی از درهای بازی را نیز باید حتما با استفاده از سلاح های شیطان و فرشته باز کنید. البته در مبارزات قابلیت ترکیب سلاح های فرشته و شیاطین را با هم خواهید داشت تا شاهد ضربات متنوع و جالبی در بازی باشید.
گذشته از این ها ، سلاح های جدید کمک بسیاری به بخش های پلتفرمینگ که تقریبا نیمی از بازی را تشکیل می دهند کرده است. با سلاح های شیطان می توانید اشیای محیط و یا دشمنان را به سمت خود بکشانید و سلاح های فرشته نیز به مانند شمیر کریتوس درGOW باعث می شود تا شما به سمت اشیا و یا دشمنان حرکت کنید. مثلا با استفاده از داس بزرگ می توان ( به مانند دست نرو در دویل می کرای ۴ ) دشمنان را حتی از فاصله ای دور به سمت خود کشانده و یا از دیوار ها بالا رفت.
همان طور که اشاره شد DmC از لحاظ هسته اصلی گیم پلی تغییر خاصی نسبت به گذشته نداشته و شما را راضی نگه خواهد داشت . به مانند گذشته بیست مرحله در بازی وجود دارد که به غیر دو سه مرحله که چندان سطح طراحی جالبی ندارند ، در بقیه مراحل بازی به خوبی انتظارات شما را برآورده خواهد کرد. باز هم باید گفت متاستفانه این بار تعداد باس های بازی در این بیست مرحله فقط شش عدد می باشد و این برای سری DmC که همیشه به دلیل باس های متنوع و البته زیاد معروف بوده افت به حساب می آید. البته خوشبختانه این بار بر خلاف گذشته مبارزه با این تعداد کم باس ها فقط بزن و بکش نیستند و شما را با چالش نسبتا خوبی مواجه خواهند کرد ، به گونه ای که برای مبارزه با یکی از باس ها اول باید سپرش را غیر فعال کرده و بعد اقدام به ضربه زدن کنید. همچنین نمی توان از تنوع خوب دشمنان گذشت که هر کدام از آن ها سبک خاصی را برای مبارزه می طلبد. به مانند گذشته مراحل مخفی نیز در بازی وجود دارد که با انجام دادن این مراحل ( مثلا کشتن تمامی دشمنان در هوا ) پاداش هایی مثل افزایش دهنده خون و یا غیره به شما داده خواهد شد ، البته این بار باید برای باز کردن در های این مراحل ، کلید آن ها را از طریق جستجو در محیط پیدا کنید. کاوش در محیط برای پیدا کردن سلامتی ، یافتن روح های گم شده گوشه ای دیگر از بخش های ماجراجویی بازی می باشد.البته DMC با وجود این که ینج سال در حال ساخته شدن بود کوتاه است شاید کوتاه تر از آن که فکرش را هم بکنید. اگر یک DMC باز حرفه ای باشید اتمام بازی فقط هشت ساعت از وقتتان را خواهد گرفت و جالب اینجا است که مدت زمان یکی از مراحل بازی به پنج دقیه هم نمی رسد.
سیستم آپگرید کردن توانایی های دانته به مانند گذشته ساده و البته قابل فهم می باشد. هم چنان ارب های قرمز برای خرید آیتم ها و ارب های سبز رنگ برای سلامتی و ارب های بنفش برای افزایش ویژگی شیطانی دانته مورد استفاده قرار می گیرد. به علاوه بعد از اتمام بازی نیز پاداش ها و افزودنی های بسیاری از جمله موهای سفید دانته به شما داده می شود که ارزش تکرار مجدد بازی را در درجات سختی بالاتر دو چندان خواهد کرد.در آخر هم اگر بخواهیم به وجود معما در بازی اشاره کنیم قطعا در مقایسه با گذشته باعث ناامیدی شما خواهد ، زیرا به غیر از یک معما که البته بشود اسمش را معما گذاشت با هیچ گونه لحظاتی در بازی مواجه نخواهید شد که مجبور بشوید از مغز خود کمک بگیرید ! اما در کل گیم پلی بازی برای عنوانی در سبک HACK AND SLASH هیجان بسیار خوبی را دارا می باشد.
گرافیک :
گرافیک DmC: Devil May Cry عالی نیست ولی بد هم نیست ، البته بازی پیشرفت چندان بزرگ از لحاظ گرافیک نیسبت به قسمت چهارم نداشته اما به طور کل می توان آن را در سطح خوبی دانست. با این که عموما اغلب میان پرده ها در سطح راضی کننده ای است ، ولی کم کاری نیز بر روی بعضی از دموهای بازی و بافت ها کاملا مشخص می باشد. که تنها دلیل آن استفاده از موتور Unreal Engine 3 است که اغلب چنین مشکلاتی را همراه با خود دارد. البته نباید نیمه خالی لیوان را هم دید و انصافا جزییات صورت ها و انیمیشن اغلب شخصیت های بازی و به خصوص دانته و ورجیل بسیار خوب بوده و انصافا زحمت بسیاری بر روی آن کشیده شده است. حرکات موشن کپچر دانته در سطح قابل قبولی می باشد ، به گونه ای که لذت مبارزات بازی را دو چندان کرده است. فیزیک بالا رفتن از پله ها نیز برای دانته طراحی شده که البته عجیب اینجا است که در بعضی واقع شاهد آن نیستیم. محیط های بازی اغلب از رنگ های زرد و قرمز تشکیل شده و سطح کیفی خوبی به بازی داده است. البته در محیط های بسته مقداری کم کاری در گرافیک دیده می شود. بافت های با کیفیت پایین را نیز که در گوشه و کنار بازی زیاد خواهید دید.ولی به طور قطع ویژگی که در بخش گرافیک Ninja Theory توانسته به خوبی از پس آن بر آید وجای هیچ حرف و حدیثی را باقی نگذارد در مورد بخش نورپردازی عالی بازی است که بازتاب آن بر روی لباس دانته و کورسویی از نور درمکان های تاریک بسیار دیدنی می باشدو سایه پردازی نیز دست کمی از نورپردازی بازی نیز ندارد و به غیر از اندک ایراداتی در سایه های دشمنان است ایراد خاصی مشاهده نشد.
اما فیزیک وسایلی که به وسیله شما تخریب می شود اگر بگوییم تقریبا صفر است چندان بیره نگفته ایم زیرا حتی توانایی شکستن یک صندلی یا میز را هم نخواهید داشت. البته نکته مثبت بازی اینجا است که در طول بازی کردن تقریبا با هیچ گونه باگی مواجه نخواهید شد و همچنین در اغلب محیط های بازی از فاصله ای نسبتا دور نیز کامل دید خواهید داشت و افت فریم خاصی هم مشاهده نشد .البته نسخه pc بازی در کل در بخش گرافیک بهتر عمل کرده و وضوح و سطح جزییات بهتری را در این پلتفرم شاهد هستیم و بافت ها نیز با سرعت بیشتری در pc پدیدار می شوند. به طور کلی باید گفت توقع گرافیکی مانند GOW 3 را نباید از DmC: Devil May Cry داشته باشید ، ولی به هر حال می توانست بهتر از این باشد.
موسیقی و صداگذاری :
موسیقی و صداگذاری بازی همان طوری است که از عنوانی در خور نام DMC توقع می رفت. با این که در این نسخه دیگر خبری از Rueben Langdon صداگذار دانته در نسخه های قبلی نیست ، ولی Tim Phillips صداگذار جدید دانته توانسته وظیفه خود را به نحو احسن انجام بدهد و تیکه پرانی هایی و رجزخوانی هایی که دانته ببرای دشمنان خود می کند با این که در مقایسه با نسخه های قبل واقعا کم می باشد اما همچنان بسیار جذاب و بامزه کار شده است و بعد دانته هم می توان به صدای ورجیل اشاره کرد که صدای با جذابیت جالبی دارد. صدای راه رفتن بر روی زمین ، سبزه ها و فلزات نیز کاملا به مانند واقعیت است.
موسیقی های بازی هم اغلب از سبک راک و با هیجان بسیار بالا هستند و جالب اینجاست که که هر چقدر شدت و ضربات دانته در مبارزات بیشتر شود . صدای این موسیقی ها زیاد تر و هیجانی تر خواهد شد. همچنین نحوه چینش ین موسیقی ها نیز در نوع خود بسیار خوب است و به عنوان مثال در لحظات احساسی و آرام موسیقی ملایم پخش می شود تا احساسات شما را برانگیزد!
نتیجه گیری :
در نهایت اگر بخواهیم جواب سوال هایی که در شروع نقد بیان شده بود را بدهیم باید گفت بله . علی رغم تمامی انتقادهایی که به سپردن ساخت بازی به دست Ninja Theory می شد ولی این استدیو توانست به خوبی از پس عهده ساخت DMC بر آید. عنوانی که اگر بر روی معایبش بیشتر کار می شد به طور قطع شاهد یک شاهکار از ان بودیم . هر چند که هنوز هم با عنوانی درخور نام DMC و همچنین سبک HACK AND SLASH روبرو خواهید بود.
نکات مثبت : گیم پلی هیجان انگیز با مبارزات لذت بخش ، مراحلی سرگرم کننده ، سلاح هایی متنوع با کارایی بالا ، موسیقی و صداگذاری خوب شخصیت ها ، دشمنانی با تنوع بالا
نکات منفی : شوخ طبعی دانته به کم ترین حد ممکن رسیده است ، تعداد کم باس ها و نبودهیچ گونه معمای چالش برانگیز ، گرافیک و پایانی که می توانست بهتر باشد ، کوتاه بودن بازی
نقد و بررسی انجام شده با توجه به نسخه ی Xbox360 و pc به نگارش در آمده است.
داستان : ۳۸/۴۰
گیم پلی : ۳۸/۴۰
گرافیک : ۳۵/۴۰
موسیقی و صداگذاری : ۳۹/۴۰
نمره نهایی : ۳۷/۴۰
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
سلام
نقد خوب و جالبی بود مرسی
من فقط چطوری باید نقدهامو واسه این تیم تحریریه بفرستم؟
بفرستم اینجا چاپ می کنید؟
ممنون امیر جان برای نقد خوبت
واقعا کپکام ریسک بزرگی کرد که بازی را به این استودیو داد ولی درعوض تونست نتیجه خوبی را بگیره اگه به قول شما رنگ مو ها را ملاک قرار ندیم
هنوز که فرصت نشده بازیش کنم
خسته نباشی عالی بود :yes: :yes: :yes: :yes: 😀 😀
:yes: :yes:
خوب بود وقتی نوشتی آسیب پذیری دشمنان با تفنگ بیشتر شده حال کردم
:yes: :yes:
اقای جیریایی من همه نقدتون خوندم عالی بود .
من که فعلا بازیش نکردم اما مطمئنم بازی عالی خواهد بود :-/ :yes:
امیر جون نقد خوبی بود داداش دست گگلت درد نکنه :inlove: نینجا تئوری واقعا خودش رو با ساخت این بازی نشون داد :snicker:
بچه ها من دیروز این بازی رو واسه pc خریدم 😎 خیلی باحاله :razzmad: :razzmad:
تو گرافیک مشکل بین آدما زیادی خیلیا می گن بده خیلیا میگن خوبه بعد از ظهر می رم بخرمش
از این بازی خوشم نمیاد.تو این سبک فقط god of war حال میده :rotfl: چون هم داستانش هم گرافیکش هم گیم پلیش عالیه
خدای جنگو با این مقایسه می کنی 😮 بابا بی خیال خدای جنگ که رقیب نداره اینم نداره تقریبا مثل همن ولی خیلی فرق دارن
نظر من اینه که این بازی بهترین بازی هست!(نسبت به نسخه های قبلی)
من از این نسخه اش راضی بود واقعا روش کار شده
بعضی ها فقط عشق اینند که بازی کنند و برند جلو هیشی پی داستان بازی نیست!
اگر از دید داستان بازی رو برید جلود عاشقش میشید! :yes: :yes:
ممنون از نظر دوستان و بچه های سایت. 🙂
کلا به نظرم از لحاظ عملکرد از چهارمش بهتر کار کرده بود.
با تشکر فوق العاده از دوست گلم امیر خان جیریایی که واقعا یک نقد بسیار عالی و کاملی رو نوشته بود…
من زیاد از این عنوان لذت نبردم چون به طور واضح معلوم بود شرکت نینجا تئوری قصد دور کردن ریشه های اصلی این بازی رو داره و متاسفانه در اکثر بخش های بازی نیز موفق به انجام این کار ننگین و ناپسند شد!!!
ممنون از لطفت مبین جان.
البته من زیاد از این که دانته خیلی تو بازی جدی شده بود خوشم نیومد. مثلا اگه با چهارش مقایسه کنیم لحظه ای نیست که کارای بامزه نکنه.
ممنون به نظر قابل قبوله :yes: ولی تو تصویر ۴ طرف زیادی بزرگه از الان تو این فکرم چطور بزنمش 😀 😀 😀
از اون طبل تو خالی ها هستش . فقط هیکل گنده کرده 😀
هر چی باشه واسه ما شکلاته 😀 😀
نقدو خوندم خسته نباشید :yes: -من که هنوز بازیش نکردم 🙂
نسبت به قبلی هاش بهتر بود :yes:
من عاشق DMCهستم :inlove: واقعابااین بازی من حال کردم وازCapcomهم راضی ام بااین بازی باحالش :-* امیرمحمدعزیزازنقدجالبت ممنون :yes:
امیر جان خودتم میدونی که تحریرت عالیه..خسته نباشی! 😉
اما انتقادات:
در مورد دیالوگ ها باید بگم پختگیش با توجه به شخصیت پردازی که از دانته و ورجیل انتظار می رفت، یکم خام هست..روایت داستانم به قول خودت زیادی سادس و قابل حدس و نظر شخصی من اینه که به این بخش یه کوچولو بالا نمره دادی
در مورد گرافیک هم باید بگم، محیط های بازی عالین اما وقتی به تعادل گرافیک فنی و هنری نگاه می کنیم، عدم توازن لازم دیده میشه
بعنوان یک h & s توقع مسیر های یه کوچولو گنگ میرفت..اما در عوض پلتفرمینگ بازی جذاب تر شده که شاید این مشکل رو توجیه کنه
همچنین، باس فایت های کم و تقریبا آسان، رسما به سبک بازی گفته زکی(!)
بازم میگم اینا فقط نظر شخصی من بود و دیدگاهت قابل احترامه و بابت نقد زیبات، دوباره تشکر می کنم!
:yes:
دستتون درد نکنه، واقعا…
نقد خیلی خوبی بود… :yes:
دوستان واسه pc اومده به بازار؟؟؟؟؟؟ ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-)
دوستان چرا یه سایت ۸.۵ گیگه اما یه ایت دیگه ۷.۳ ؟؟ فرقش چیه ؟؟ کدومو دانلود کنیم ؟؟ :wilt:
خب مفتخرم که تونستم این بازی رو امروز انجام بدم. ۲ ساعت بازی کردم و ۲ مرحله کامل رد کردم. یعنی الان میخوام سرمو بزنم به دیوار 😐
۱. داستان Reboot شده قبول! یکی نیست بگه آخه نویسنده ایی که میای تغییر میدی داستان رو ، حداقل روابط بین کاراکتر ها و هویتشون رو عوض نکن دیگه 😐 ویرژیلی که شما تو این بازی می بینی انگار یه قدیسی هست واسه خودش ، دانته هم انگاری تازه از خواب بیدار شده. :weep: من اون ویرژیل رو دوست دارم که تا آخرین نفس تلاش کرد که جزو پیروان شیطان باشه ، نه این سوسول مامانی رو .
۲. گیم پلی خیلی خوب شده. روون شده ولی باز یه مشکل هست. فن هایی که با سلاح های قدیمی و پایه DMC می زدیم تو اینجا کار نمی کنه. این یعنی بد! چرا امیرمحمد اشاره نکرد نمیدونم :no:
۳. موسیقی هم که کامل شده متال. 😐 اصن یه DmC هست و آهنگ های آلترن راک. کی متال خواست 😐 اصاب واسه ادم نمیذاره . 😐
۴. گرافیک: این فقره رو اشکالی هنوز پیدا نکردم. خوبه بد نیست 🙂 هر چند هنر نکردن ، ۶۰ % پلی گون ها رنگ قرمز توشه. کلا صفحه قرمزه ، کارت گرافیکم هم ۴۵۰ GTX هست.
اگه این نقد دسته من بود ، جدا از اینکه می کوبیدمش که دیگه بلند نشه ، نمره هم ۲۰ از ۴۰ می دادم. یعنی الان میخوام ربیلیون رو بکنم تو حلقه Ninja Teory ، CApcom 😀
امیرمحمد نقاط ضعف بیشتری بود…….
دقیقا..شخصیت پردازی این بازی واقعا نسخه های قبل رو زیر سوال برد!
در مورد گیم پلی، در کامنت قبلیم هم گفتم..توقع مسیریابی های گنگ و هک ان اسلشی رو داشتم اما معما نه! چون با روند اکشن بازی اصلا تعادل نداشت! اما اکشن بازی با توجه به سیستم آپگرید عالی بود..شاید شما به عنوان فن قدیمی این بازی از این اتفاقات ناراحت باشی، اما دویل هم می گرید جدید تنها بازی نیست که اصالتش زیر سوال میره..نمونش RE – MG Rising و SC یا خیلی های دیگه! از این نظر یه کوچولو با دیدگاهت مشکل دارم که تغییرات زیاد مطمئنا بطور تام به ضرر بازی نیست..
اما در مورد ایرادات این بازی در ۴ شاخص اصلی که کاملا مشهوده، باهات موافقم..
نمیدونم این امیرمحمد کجاست؟ اینقدر نمیاد تا باهاش دعوا کنیم که پست میره صفحات بعدی! :reallypissed:
حیف که فعلا نمیتونم بازی کنم لنز ایکس باکسم خرابه باید عوضش کنم ولی بازی خیلی جذابیه :yes:
من بازیش کردم جدا از گیم پلی خوبش ولی من dmc4بیشتر قبول دارم چرا؟چون :
۱-تو dmc4رنگ بندی محیط میدیدی کیف میکردی گرافیکش که حرف نداشت ولی تو این نسخه کلا بازی به رنگ قرمز بود حالا یه ذره هم رنگای دیگه بهش اضافه کردن گرافیکشم که ند نبود ولی نسخه قبلی خیلی بهتر بود
۲- این نسخه اصلا معما نداشت ولی تو نسخه قبلی معما داشت حرفه ای :yes: اصلا یه چیزی :yes:
۳- اصلا با باس های این نسخه حال نکردم .عمرا به پای باس های نسخه چهارم نرسن .تو نسخه قبل باس ها خیلی باحال طراحی شده بودند ولی تو این نسخه …….
ممنون از نقد خوبت 🙂 :yes:
فردا میاد برم ببینم چی از آب در اومده!
اقا سلام به همه نسخه pc dmcوارد شد ولی………..
مثل همه بازیا یه مشکلاتی داره من گرفتمش همه کاراشم کردم هم نصب کردم چون می خواس ولی هر چی رو icon بازی میزنم هیچ erori نمیده تو بازیم نمیره من باید چکار کنم هرکی نسخه pcاین بازیو گرفته لطفا زود جواب منو بده ممنون میشم………؟
مشکلاتتون رو در تالار ذکر کنین.
سریع تر جواب می گیرید 🙂
سلام بر بهزاد جان و رول جان. 🙂
در مورد گیم پلی به نظر من کارشون درست بوده مثلا نگاه کن تو الان میتونی با چند تا زدن دکمه ساده خیلی کمبوهای خوب اجرا کنی البته همونجور که مشخصه کمبوهای خیلی پیچیده هم داره که بیشتر برای حرفه ای ها مناسبه. به نظر من از این لحاظ از چهارش بهتره.
من کلا همه نسخه هاشو بازی کردم و به غیر از نسخه دوم که زیاد ازش خوشم نیومد تمام نسخه هاشو تا آخر رفتم.این نسخه هم به لحاظ عملکرد چیز خاصی کم نداشت.
اما رسول در مورد گرافیک من واقعا توقع بیشتری داشتم . الان اون مراحل اولیه گرافیک خوبی داره ولی وقتی محیط ها بسته میشه و گرافیک بازی از حالت قرمز رنگ درمیاد مشکلات بازی نمود پیدا میکنه. به نظرم گرافیک بازی تو یه نگاه باید به دل آدم بشینه که این زیاد اینجوری نبود.
همون جور که قبلا هم اشاره کردم از جدی بودن دانته اصلا خوشم نیومد
در کل اگه نگاه کنیم این نسخه متاش ۸۵ هستش و از سه نسخه آخرش بیشتر امتیاز گرفته و بازی که متاش ۸۵ باشه حتما عنوان خوبی هستش.
البته رسول جان و بهزاد جان نظرات متفاوته و شاید اون چیز هایی که برای شما بد بود از نگاه من ایراد خاصی نداشت هر چند من سعی کردم زیاد نقد را شخصی نکنم.
گرچه بازی نکردم ونمیتونم بکنم ولی بخاطر اینکه قبل نسخه اوله خوبه نسخه ۳رو با ps2 بازی کردم خوب بود
در هر بخش از بازی یه مشکلی وجود داره. :no: انگار بازی رو با عجله ساختن اگه یه کم دقت میکردن عالی میشد :yes:
فقط میتونم بگم عالی بود عالی :yes: :yes: :yes:
عاشقتم دانته :rotfl: :rotfl: :inlove: :inlove: :drool:
یکى از بهترین بازى هاى زندگیم هر چى تکرارش کنم کمه
نقد خیلی خوبی بود ممنون . از نظر من تنها ایراد یزرگش کوتاه بودنشه . من شخصا هیچ موقع از بازیهای کوتاه مثل بتلفیلد چهار یا سان آف رم خوشم نمیاد برعکس عاشق بازیهای طولانی و البته باکیفیتم مثل جی تی ای وی و ویچر ۳