بازی Sekiro: Shadows Die Twice گیمپلی متفاوت از سری Souls و Bloodborne خواهد داشت
طی مصاحبهای، طراح بازی Sekiro: Shadows Die Twice اطلاعات جالبی در رابطه با تفاوت این بازی و ساختههای قبلی استودیوی سازنده داده است. برای اطلاع از جزئیات خبر با گیمفا همراه باشید.
استودیوی فرامسافتور (FromSoftware) به ساخت عناوینی همچون سری Souls و Bloodborne مشهور است. این دو بازی در عین حال که شباهتهای بسیاری دارند، تقاوتهای زیادی نیز در یکیک عناصر آنان دیده میشود. در سری Souls شما بیشتر برروی استراتژی حملات با ریسک کمتر تمرکز میکردید، ضربه خود را در زمان مناسب وارد میکردید و منتظر میماندید تا حریف ضربهاش را وارد کند تا شما فرصت دفاع داشته باشید. در اصل، مکانیزم دفاعی سری عناوین Souls بیشتر به دفاع کردن مربوط میشد.
از طرفی دیگر، بازی Bloodborne روند دیگری را در پیش گرفته بود. در این بازی زمانبندی از اهمیت به مراتب بالاتری برخوردار بود. سبک آرام مبارزات سری Souls جای خود را به گیمپلی سریعتر داده بود. شما اکنون برای حملات خود باید زمانبندی بسیار دقیقی داشته باشید و پس از آن نیز خبری از دفاع با سپر نیست. باید به نحوی ضربات خود را وارد کنید که بلافاصله قابلیت این را داشته باشید تا از دشمن فاصله بگیرید و مانع برخورد ضربات حریف به خودتان شوید. در اصل، مکانیزم دفاعی این سری بیشتر برروی قابلیت جاخالی دادن تمرکز کرده بود.
اکنون استودیوی فرامسافتور در حال ساخت بازی Sekiro: Shadows Die Twice است که طبق گفتهی سازندگان به کلی با دو عنوان ذکر شده متفاوت است. طبق گفتههای طراح این بازی، Sekiro: Shadows Die Twice بیشتر برروی مبارزات تک به تک تمرکز دارد؛ کاتانا در برابر کاتانا. اکنون سیستم مبارزات به کلی با عناوین Souls یا Bloodborne متفاوت است. به نظر میرسد که اصلیترین مهارتی که باید در مبارزات بازی Sekiro: Shadows Die Twice یاد بگیریم، قابلیت «دفع کردن» حملات حریف است. علاوه بر این، باید برای حملات خود نیز زمانبندی خوبی داشته باشیم. تمامی این موارد به علاوهی بازوی مکانیکی شخصیت اصلی، دنیایی بزرگتر و البته قابلیت مخفیکاری، سیستم گیمپلی بازی را به کلی از ساختههای قبلی این استودیو جدا میکند.
طراح بازی Sekiro: Shadows Die Twice در رابطه با روند ساخت این عنوان چنین گفته است:
واقعا سخت بود که چیزی به کلی جدا از عناوینی بسازیم که به دلیل ساخت آنان مشهور شدهایم، ولی این دقیقا همان چیزی بود که میخواستیم. زمانی که آقای میازاکی به استودیو آمد و ایدهی این بازی را مطرح کرد و عنوان کرد که این بازی قرار است با سری Souls و Bloodborne متفاوت باشد، شور و شوق کل افراد تیم را در بر گرفت. در ابتدای کار، چیزی که ساختیم واقعا شبیه به Bloodborne بود ولی به مرور و کار برروی پروژه توانستیم که محتویات اختصاصی مربوط به Sekiro: Shadows Die Twice را در بازی پیادهسازی کنیم و نتیجه فوقالعاده بود.
او در رابطه با سیستم مبارزات نیز چنین ادامه داد:
سیستم مبارزات اکنون بیشتر برروی مکانیزم Deflect یا همان بازگرداندن ضربات حریف تمرکز دارد. برای اجرای چنین طرحی، باید انیمیشنهای دشمنان را به بالاترین سطح ممکن میرساندیم چرا که زمانبندی و اجرای به موقع این تکنیک در بازی بسیار حیاتی است. شما باید حرکات هر یک از دشمنان خود را یاد بگیرید و آنان را از بر باشید سپس شاید بتوانید در موقع و زمان مناسب از این تکنیک به درستی و به نفع خودتان استفاده کنید. بازی Sekiro: Shadows Die Twice به خوبی توانست راه خود را از دیگر ساختههای ما جدا کند و اکنون با اطمینان عرض میکنم که این بازی، تجربهای کاملا متفاوت را نسبت به عنوان Bloodborne و سری Souls به بازیبازان ارائه میدهد.
بازی Sekiro: Shadows Die Twice تنها سه ماه دیگر و در تاریخ جمعه دوم فروردین سال ۹۸ مصادف با ۲۲ مارس سال ۲۰۱۹ میلادی برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
فقط خدا کنه بازی مثل دارک۳ تو۱ ساعت تموم نشه حداقل یه ۱۰۰ ساعتی گیم پلی داشته باشه بازی دارک ۳ رو که فقط از سر شون باز کردن فقط رفع تکلیف بود انشاالله این باز ی اینطور نشه :inlove:
تنها واکنشی که میشه نسبت به کامنتت داد: 😐
حتی یکم بیشتر : 😐 😐
داداش دارک ۳ فقط یک ساعت گیم پلی داشت؟؟ 😐 😐 چیمیزنید خدایی ؟؟ 😐 😐
رضا جان یه حقه هست که منم پیداش کردم
توی قلعه اونجا که اون زنه بهت پرچم رو میده تا شیطونکها ببرنت روی روستا
اون زنه رو بکش و اون باس پدیدار میشه و بعد از کشتنش رو توی حیاط خلوت که زمین سمی داره و باس رو بکش و برگرد از پله ها بالا برو و بقیه باسها رو هم بکش و بعدش هم ترتیب شاهزاده رو بده و پایان بازی رو ببین البته با چیت و ترینر باید بازی کنی چون دشمنان اونجا قدرتمند هستن و تو توی اون زمان خیلی ضعیفی و غیر ممکنه بدون چیت بشه رفتش
اسپید رانه دیگه بازی کردن که نیست
بدون کشتن باس های اصلی اصلا نمیتونی باس آخر رو ببینی که این خودش ۱۵ ساعت گیم پلیه
مگه شما چطوری بازی میکنین ۱۵ ساعت گیم پلی از تو بازی در میارین درسته بدون باسهای اصلی نمیشه باس اخر رو دید ولی انصافا ۱۵ ساعت گیم پلی دارک ۳واقعا مات و مبهوت شدم 😮
آره داداش کاملا درست میگید این اسپیدران کردنه و خوب اصل بازی کردن رو نقض میکنه لذتش به همون پله پله بازی کردن و کش دادنشه و اینطوری که با ترینر بخوایم بازی ب این شکل پیش ببریم اصلا لذتی نداره
ولیباز دمشما گرم که اینو متوجه شدید و کشف کردید 😀 😀
من که همونطور که گفتم حالت خوددرگیری دارم تو بازیای میازاکی و از باختنم لذت میبرم :laugh: :laugh:
ولی در کل بازیای میازاکی پر از رمز و رازن و هر کدوم براش خودشون یه دنیایی دارن :yes: :yes:
موفق باشی داداش
ترینر
وات د فاز
فکر کنم شما تو همون باس اول بازی گیر کردی دیگه نتونستی بری جلو برا همین همچین کامنتی دادی چون غیر این نمیتونه باشه
من دو دفعه بازی رو ng+100 کردم دوست عزیز دفعه اول بازی رو ان جی +۱۱۷ کردم سیستمم ویندوزش خراب شد باز از نو شروع کردم الان هم +۹۲ هر بار هم بازی رو شروع میکنم تو ۱ ساعت میرمش چون کفت بریده باور نمیکنی……… ولی باور کن من میرم حتی تو یه روز ۵ بار بازی رو رفتم :inlove:
خب معلوم شد والتر وایت زندست و دوباره زده تو کسب وکار با توجه به کامنت بالا 😐
:rotfl: :rotfl:
دمت گرم :yes: :yes:
خیلی امید دارم بهش ولی از باختنهای زیادی که در انتظارمه میترسم
الان فکر کنم ۲ ساله تو بلادبورن نمردم
ولی مکانیزم متفاوت گیمپلی این عنوان ما رو هم ریست فکتوری میکنه
جونم به فرام سافت وارو استاد میازاکی :inlove: :inlove: :inlove:
سری دارک سولز و بلاد بورن استفاده از سپر یا جاخالی دادن مهم بود ولی برای سکیرو بلاک کردن ضربات دشمنا مهمه…چیزی که ویدیوهای گیمپلی بازی نشون داده اینه که بلاک کردن ضربات سخته چون باید زمان بندی دقیقی داشته باشی
آره دقیقا مثل داج دادن تو بلادبورنه .. باید خیلی به موقع انجام بشه
البته داداش نقش جا خالی دادن تو دارک سولزم خیلی زیاد بود و همیشه سپر دفاع مناسب نبود حتی باورت میشه من کل سه گانه دارک رو با استفاده از جاخالی دادن تموم کردم سلاح رو دو دستی میگرفتم فقطم تو طول بازی جا خالی میدادم سپر خیلی استامینا میگیره و تو یک لحظه ممکنه دفاع شکسته بشه و دیگه کارت ساختس
ولی بلادبورن تمام قلقش رو همین داج کردن بود با این که سپر هم تو بازی بود ولی اصلا نقش سپر های دارک رو نداشت و عملا بی استفاده بود
اما سکیرو با استفاده از دفع ضربات خاص ترین گیم پلی رو خواهد داشت و قطعا خیلی سخته و لذت بخش :-)) :-)) :yes: :yes:
موفق باشید
تریلر های قبلی که من دیدم به نظرم بازی سریع تر از بلاد بورن و دارک سولز شده و داستان هم روایت مستقیمی داره بر خلاف دو بازی قبلی که خودت باید کشف میکردی تو خود بازی داستانو
بله داستان بازی سر راست شده و راستی مثل اینکه خبری از لول اپ و bonfire ها نیست
فقط در یک کلام ( سوپر فرا ابرشاهکار :inlove: :inlove: ) معلومه خیلی چیز توپی میشه استاد میازاکی سلیقه طرفدارا رو خوب میشناسه دیگه
هر چی فرام سافتور و استاد میازاکی بسازن بازی نیست که زندگیه،هنره،عشقه :heh: :heh:
عالی
اونایی که با ni oh کنار اومدن مطمئنن عاشق این بازی میشن هم به دلیل وجود آقای میزاکی هم گرافیک بالاتر هم ب دلیل نزدیک شدن بازی ب سبک غربی و عامه پسند تر شدن عنوان
انیمیشن ها خیلی روون و جالب کار شدن همینطور کنترل شخصیت خیلی راحت تر شده قطعا گیم پلی رو لذت بخش تر میکنه
عاشقه همین سبکم چقدر تو خوبی استاد :-*