استودیوی بانجی از شرکت اکتیویژن جدا میشود
در خبری تعجب برانگیز که تا حدودی همه منتظر آن بودند، استودیوی بانجی (Bungie)، سازنده بازیهای Halo و Destiny اعلام کرد که از شرکت اکتیویژن جدا خواهد شد. بانجی با حفظ مالکیت بازی Destiny به کار خود در قالب یک استودیوی مستقل ادامه خواهد داد. این گزارش از سوی منبع معتبری از طریق وبسایت Kotaku به نام جیسون شرایر (Jason Schreier) منتشر شده است.
خبری که میدانم این است که برخی از اعضای بانجی تا دقایقی دیگر با هم ملاقات میکنند. نشانهها حاکی از این است که خبرهای خوبی در انتظار استودیو خواهد بود. من خبرهایی شنیدهام اما جزئیات بسیاری از آنها ندارم. اطلاعات بیشتر بهزودی منتشر میشود.
بعد از این توییت جیسون شرایر، استودیوی بانجی رسما در پیامی اعلام کرد که از شرکت اکتیویژن جدا خواهد شد.
ما هشت سال لذت بخش و موفق را با شرکت اکتیوژن پشت سر گذاشتیم و از همکاری آنها در ساخت Destiny تشکر میکنیم. ما هیجانزدهایم تا اعلام کنیم که شرکت اکتیویژن تمام حقوق انتشار سری Destiny را به بانجی انتقال داده است. با داشتن جامعهی فوقالعاده از بازیبازان Destiny، ما آمادهایم که بازی خود را منتشر کنیم و شرکت اکتیوژن برروی آیپیهای خود کار کند.
بنابر گفتهی شرایر، برای مدت بسیاری است که تنشهایی میان شرکت اکتیویژن و استودیوی بانجی وجود دارد. چرا که در ابتدا بانجی قصد داشته است تا Destiny را برای طرفداران کارکشته سبک MMO منتشر کند اما در نهایت بازی سبکی کلیتر و عامه پسندانهتری را در پیش گرفته است. همچنین چند وقت پیش بود که اکتیویژن اذعان داشت که فروش Destiny 2 انتظارات را برآورده نکرده است که احتمالا همین امر سبب شد تا بازی به صورت رایگان برروی بتل نت منتشر شود.
لازم به ذکر است که جدایی بانجی از شرکت اکتیویژن هیچ تاثیری برروی تجربهی بازیبازان پلتفرم رایانههای شخصی ندارد و بازی Destiny 2 همچنان برروی بتل نت در دسترس خواهد بود.
بازی Destiny 2 هماکنون در دسترس دارندگان کنسولهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی قرار دارد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
خیلی خبر شو دیر گزاشتید و هنوز خبر استفاده xbox از amd هم نگزاشتید
فیل اسپنسر دو روز پیش تو کنفرانس amd شرکت کرد و از همکاری خودش با amd برای نسل بعد صحبت کرد
بعد رئیس amd ازش درباره ی برنامه های microsoft برای آینده صنعت گیم پرسید و اسپنسر در جوابش گفت ما ۲ میلیارد بازی باز رو زمین داریم و برای ما خیلی مهمه که بخشی از این بازار باشیم بعد درباره xcloud و اجرای بازی های AAA رو تمام device ها (یعنی حتی موبایل و تلویزیون و حتی playstation) صحبت کرد که به نظرم خیلی کار جالبی به نظر میاد
خبر ساخت یه بازی سوم شخص توسط سازنده های the order رو هم پوشش ندادید
خبر جدیدی نیس amd همیشه واس کنسول
داداش بقیه حرفاشم نوشتم لابد اونا هم جدید نیست
آره اتفاق خوبی بود.
غیر از سونی و مایکروسافت، تمام مک بوک و آی مک ها هم از تراشه های گرافیکی AMD استفاده میکنن و تو کنفرانس این کمپانی اعلام شد Google Project Stream هم از تراشه های گرافیک Radeon قدرت میگیرن و بازی Assassin’s Creed Odyssey هم با کیفیت کامل نمایش داده شد.
برگرد پیش مایکروسافت رفیق، جایی که توش بزرگ شدی و پیشرفت کردی و هرچی داری مدیونشی.
فقط برای اطلاع دوستان ریپلای کردم.. سال ۹۸ این حدودا بود که هیلو تو کنفرانسی برا مکینتاش تایید شد زرق برق اون زمان این بازی باعث شد ماکروسافت به هر قیمتی و دادن پول این فرانچاز رو از
دست اپل در بیاره و به انحصار کنسول خودش در بیاره! اون زمان مصادف بود با جواب رد سونی به پیشنهاد گیتس و عزم ماکروسافت برای حضور در صنعت گیم…
به گفته سران ارشد بانجی اون زمان مدیران مایکروسافت حتی با اسم هیلو هم مخالف بودن و اون رو زنونه میدونستن! برو بخون برو…. مایکرو بیشتر به بانجی و هیلو نیاز داشت تا بانجی به مایکرو، مایکرو هم نبود همون اپل این استعداد رو کشف کرده بود یا حتی سونی ..
بانجی برای دومین بار نجات پیدا کرد ،بار قبل از دست مایکروسافت و این بار از دست اکتی پول پرست…امیدوارم مستقل بمونه یا با ناشری کار کنه که کاربلد باشه و دستشون رو باز بزاره
به نظرم سونی این موقعیتو غنیمت میشمره و برای خرید اقدام میکنه تو این چند سال هم سونی و بانجی رابطه خوبی داشتن و الان هم گوریلا گیمز دیگه سراغ کیلزون نمیره حالا حالا ها و سونی تو ژانر fps بدون انحصار مونده اگه سونی بانجی رو بخره و بزاره به صورت آزادانه رو پروژه ای که میخواد کار کنه و از اونجایی که سونی به باز گزاشتن دست بازی بازا مشهوره احتمال اینکه بانجی پیشنهاد سونی رو قبول کنه وجود داره
اشتباه نکن اتفاقا این خرید هیچوقت اتفاق نمیوفته خرید چه؟! بنظرت تاسیس یه استدیو کم هزینه تر نیس؟ وقتی بلده توسعه دهنده تربیت کنه دیوانگی نیست بیاد استدیو بخره؟ همین الان سانتا مونیکا دو تیم شده؟ در واقع میشه اینطور حساب کرد که یه استدیو تاسیس شده با این تفاوت که این تیم جدید زیر مجموعه یه استدیو کار کشتس، امکان داره مثل اینسومنیاک همکاری کنه رو پروژه انحصاری ولی خرید بعیده! گوریلا هورایزن رو با ۳۰۰ نفر توسعه داد در حالی که پروجکت رد راکستار یا یوبی سافت برای ساخت یه عنوان جهان باز بالای ۱۰۰۰ نفر رو به کار میگیرن اونوقت ببین چه خروجی گرفت از گوریلا که عده این بازی رو مقابل ویچر قرار میدادن و ترول میکردن در حالی آقاشون اسپنسر کف کرده بود!..در نظر بگیر همین گوریلا اخیرا به ۷۰۰ نفر افزایش نیرو دادن به استدیو بزرگتر نقل مکان کردن گارکردان خلاق رینبو سیکس رو به خدمت گرفتن که با توجه به سابقه این بازیساز میشه دو تیم شدن گوریلا رو هم متصور بود بازم میشه بازدهی یه استدیو رو در نظر گرفت بازهم زیر مجموعه یه تیم کاربلد و خلاق…سونی راهی که مایکرو الان با خرید رفته رو یک دهه پیش رفته..همین الان اما با خط مشی که در نظر داره بیشتر رو تربیت بازیساز و توسعه دهنده تمرکز کرده تا خریدهای گران که منطقی هم هست..
کاملا با حرفات موافقم ولی نباید فراموش بکنیم تو بانجی کسانی کار میکنند که در ژانر fps نابغه اند و همیشه باعث پیشرفت این ژانر شدند
درباره استودیو ها هم حرفت درسته سونی خیلی زیر پوستی داره استودیو هاش رو گنده میکنه درحالی که رقیبش داره افراد تازه وارد رو به دست میگیره
فقط فک کن استودیو جدید سونی یه استودیو سن دیگو تشکیل شده از اعضای سه استودیو کارکشته یعنی سانتا مونیکا و ناتی داگ و گوریلا گیمز
گوریلا گیمز هم که اعضاش دو برابر شده
استودیو بند هم که ۸۰ نفر بهش اضافه شدن
یه استودیو دیگه هم سونی جدیدا خرید که رفت زیر مجموعه پولی فونی که تعدادشون ۱۷۰ نفره اگه بخواییم منطقی نگاه کنیم سونی افراد بیشتری از مایکرو داره برای استودیو هاش استخدام میکنه
مایکرو کلا عادت داره استعداد های بزرگ رو در اختیار بگیره ولی بلد نیست چجوری باید از تمام پتانسیلشون استفاده کنه که شاهد این قضیه سر استودیو اینسومنیاک و پلاتینیوم گیمز و استودیو rare بودیم
ولی سونی برعکس میتونه استعداد های نهفته رو کشف کنه و اون هارو شکوفا کنه
مثل دیوید کیج و کوری بارلوگ و استودیو اینسومنیاک
در کل با حرفت موافقم که تاسیس یه استودیو برای سونی دردسرش کمتره و حتی باعث به وجود اومدن آی پی جدید و خلاقیت های زیادی تو بازی جدیدشون میشه ولی خرید بانجی نه تنها باعث میشه استعداد های زیادی به یک دفعه بیاد تحت سلطه سونی بلکه خرید بانجی یک وجه تبلیغاتی بزرگ هم خواهد بود فقط تصور کن سونی بازی جدید بانجی رو نشون بده و زیرش بزنه ازسوی خالقان سری هیلو
خود این میتونه یک دلیل بزرگ برای هیلو فن ها باشه که نسل بعد برن سمت پلی استیشن
این خبر ۷۰۰ تا شدنشونو میشه لینکشو بزاری؟ یا اینکه از کجا اینارو نگاه می کنید من هیچ وقت نفهمیدم این خبرارو از کجا می ذارن.بخدا قصدم توهیین یا مسخره نیستا سوال می کنم فقط
تو همین گیمفا هم خبر اضافه شدن ۸۰ نفر به بند هست
هم استودیو جدید سونی
هم اضافه شدن بیش از ۱۵۰ نفر به گوریلا و منتقل شدنشون به یه ساختمون بزرگتر
@عماد
عذرخواهی میکنم، تعداد کارکنان گوریلا گیمز در زمان توسعه هورایزون در عین شگفتی ۲۵۰ نفر بوده که با اضافه شدن ۱۵۰ نفر به ۴۰۰ نفر رسیدن و به ساختمان بزرگتری نقل مکان کردن…بنده در مورد ۷۰۰ نفر اشتباه کردم حضور ذهن نداشتم دقیق بگم
EA، مایکروسافت یا سونی هرکدوم این استودیو رو تصاحب کنن برد کردن.
از دست مایکروسافت نجات پیدا کرد؟!
داداش زمانی که بانجی با مایکروسافت همکاری میکرد کمتر از شاهکار نساخت!
متای تمامی هیلو های ساخته شده توسط بانجی بالای ۹۰!
@gt
بخاطر همین جدا شد لابد؟!.عرض کردم مایکرو تو جزئی ترین مسائل هم با بانجی مشکل داشت ،اون افتخارات هم مرحون وجود نوابغ بانجی بود نه مدریت مایکرو برخلاف نحوه مدریت سونی که بارها گفتن تنها قصدشون از کنار بردن موانع از سر راه فرست پارتیهاشون هست و در باقی موارد اونها اختیار تام دارن اما مایکرو بخودی خود یه مانع بر سر راه بانجی و باقی بود…بانجی اپیک گیمز بایور اینها استعدادهایی بودن که مایکرو با مدریت غلط از دستشون داد البته اگر که بنا بود باعث بشه هیچ وقت این استدیو ها لزومی به جدایی نمی دیدن..همونطور که گوریلا که اون زمانها یه استدیو متوسط هم نبود اما در حال حاضر یکی از بهترین هاس! بانجی همون زمان هم با اون پروژه چشم ها رو خیره کرده بود..مایکرو در شکل گیری هیلو و بانجی در ابتدا هیچ نقشی نداشت صرفا یه لقمه آماده رو از دهان اپل برداشت اما در ادامه میتونست با مدریت و حمایت این استدیو نابغه رو حفظ کنه اگر که مدریت مایکرو تاثیر گذار بود بعد از سه گانه اول توسط ۳۴۳ شاهکار میساخت ،همونطور که معترفی سه گانه انقلابی هیلو در زمان بانجی ساخته شد و در حال حاضر این فرانچایز صرفا یه برند و پوسته از اون دوران هست در واقع بی راه نیس بگیم هیلو پدر معنوی خودش رو بالاسر نداره!
گوریلا گیمز ایده ی ساخت بازی اول شخصو به سونی داد اما سونی قبول نکرد سونی با استدیو خودش اول شخص نساخت بیاد بانجی که اون موقع هیشکی نمیشناختش اول شخص بسازه و در کل اینم بگم که مایکرو خیلی بیشتر از اپل از بانجی حمایت میکرد وگرنه بانجی از اپل چرا باید جدا میشد.
مشخصه سنت قد نمیده و این چیزا درست متوجه نشدی؟
“…به گفته هرمان هولست، تیم آنها در سال ۱۹۹۹ یک دمو از بازی به نام Marines را به شعبه لندن شرکت سونی معرفی کرد. این درواقع یک ریسک بزرگ بود چون بازی به عنوان یک «شوتر اول شخص» شناخته میشد و در این سبک، بازیهای محبوب و از نظر تجاری موفق چندانی در آن زمان وجود
از طرفی، این دمو بازی هم توسط تیمی ساخته شده بود که تجربه قبلی از ساخت بازی شوتر اول شخص را نداشتند و هم اینکه سونی، خودش ساخت یک بازی شوتر علمی-تخیلی را در برنامه داشت. به این ترتیب آن پروژه توسط سونی رد شده بود. اتفاقی بزرگتر از همه این موارد که در رد شدن پروژه نقش داشت، ماجرای تاریخی فروش استودیو بانجی بود. تیمی خلاق و حرفهای که مدتها به عرضه بازیهای شوتر با کیفیت شهرت داشتند و به تازگی، دموهای بازی جدید و سراسر تحسین Halo: Combat Evolved را نمایش داده بودند. به هر شکلی که بود، سونی بانجی و هیلو را به مایکروسافت و ایکسباکس باخت و فقط میتوانست شاهد باشد که چه گنجینه بزرگی را از دست داده است.”
امیدوارم متوجه شده باشی، بانجی قبل از تصاحبش توسط ماکرو هم شناخته شده بود، ماکرو اون اوایل دنبال لقمه آماده بود چاره ایی هم نداشت ،گیرز هیلو و….
در واقع هیلو باعث رد شدن پروژه گوریلا شده بود چون سونی هم نیم نگاهی به هیلو داشت…محمد رضا و یسری از دوستان حافظه تاریخی ضعیفی دارن اون زمان فقط مایکرو به دنبال هیلو نبود به همین دلیل هست که میگم حتی اگه مایکروسافت هم نبود هیلو و بانجی میدرخشیدن چه بسا اگه استقلال هم داشتن بازی رو انقلابی تر و خلاقانه تر میساختن..
یه سوال الان هیلو دیگه حق ساختش با بانجی نیست؟!! ?:-) :-/
صاحب هیلو مایکروسافته
خیر هیلو متعلق به مایکروسافته
نه دیگه, مایکروسافت حق ساخت فرنچایز هیلو رو از بانجی خرید, الانم استدیو ۳۴۳ industries هیلو رو میسازه
آخرین هیلو ساخته شده توسط بانجی نسخه Reach بود
نه=آره*
خیلی جالب میشه اگه سونی بیاد و این استودیو رو بخره چون گوریلا گیمز دیگه رفته رو هورایزون داره کار میکنه و سونی دیگه fps انحصاریشو از دست داده اما اگه بانجی رو بخره شاهد یک رقابت فوقالعاده جذاب بین ساخته جدید این استودیو با halo 6 خواهیم بود
انصافا خوب شد که از زیردست اکتیویژن اومد بیرون.
آقای اکتیویژن، به خودت بیا
بسه دیگه
بدون شک بهترین خبر سال…
destiny میتونس بازی موفقی بشه ولی بخاطره مال اندوزی بیشتر گند زدن به بازی
کار درستی کرد،خدا بزنه به کمر اکتیویژن
گیمفا خیلی تنبل شدی :struggle: خبر به این مهمی رو خیلی دیر کار کردین بعضی از خبرا هم که کلا نمیاد رو سایت :-/
تبریک به همه :laugh: :suspense: :party:
خودشونم فهمیدن کار با اکتیویژن اشتباه است :heh: به امید نابودی این شرکت 🙂
ایول بانجی بالاخره جدا شد الان بهترین فرصت تا مایکرو دوباره شروع به همکاری با بانجی بکنه و سری halo دوباره به دستان خالقش برگردونه این سری رو به روز های اوجش برگردونه با اینکه من سونی فنم اما قسمت های قدیمی این عنوان رو بازی کردم و میدونم بانجی اگه برگرده سر Halo این عنوان دوباره به جایگاه گذشته اش برمیگرده
به چنگ اوردن این استودیو از نون شب برای هر ناشری واجب تره
توی ساخت شوتر اول شخص اثبات شده هستن
بجنب فیل بجنب
یه بار این الماس رو از دست دادن
اگه یه سورپرایز باشه که ۲۰۱۹ رو فیل بخواد رویایی کنه خرید همین بانجی لاکردار هست
استودیو خوبیه ولى وقتى ۳۴۳ رو داریم دیگه این به چه دردى میخوره؟ 🙄
هیلو رو که اگر بانجی برگرده میده بانجی
۳۴۳ هم خوبه ولی جایی که بانجی فرست بشه دیگه ۳۴۳ میتونه با همکاری بانجی بسازن یا شوتر دیگه بسازن
MICROSOFT.xbox one@
اتفاقا عمو فیل چند ساعت پیش توییت زد و ابراز علاقه کرد که با بانجی همکاری داشته باشه
حالا باید ببینیم چقد جدیه تو این مسعله :-/
:yes: :yes:
محمدرضا الان احساس میکنم تو صنعت گیم دعوا میشه همه از وقتی این خبر اومده چشماشون داره برق میزنه الان هر ناشری این استودیو رو در اختیار بگیره برای نسل بعد از تمام رقیباش یه پله جلو تره فک کنم بزرگترین رقابت سر به اختیار گرفتن این استودیو بین سونی و مایکرو ea باشه فقط امیدوارم هر کدوم این الماسو خریدن بهش آزادی بدن تا تمام قدرتشو در ساخت یه شاهکار به همه نشون بده و درنهایت این ماییم (گیمر ها) که برنده میشیم
ولی خدایی به دور از فن بازی دوس دارم سونی بخره که جای یه fps درست حسابی برای پلی استیشن خیلی وقته که خالیه
نکته ای که وجود داره اینه که بانجی اگر تمایل به مایکروسافت داشت نمیرفت سمت همکاری با اکتیویژن
و الان از اکتیویژن هم جدا شده پس نه به مایکروسافت علاقه ای داره نه به اکتی نه به اشباح اکتی (EA)
این وسط چنتا ناشر دیگه هستن که ممکنه بیان به سمت بانجی که منطقی ترینش سونیه.
گزینه ی محتمل بعدی وارنر بروز هست که سابقه ی جالبی در انجام اینکار داره که نمونه اش اومدن به سمت IO بود. برای همین ممکنه به سمت بانجی هم بیاد. گزینه ی بعدی ممکنه یوبیسافت باشه به این خاطر که قبلا با تکلند همکاری هایی داشته ممکنه به این کار با بانجی هم تمایل داشته باشه.
اما اگر یوشیدا ذره ای به فکر پر کردن جای به شدت خالی شوتر اول شخص توی انحصاری های سونی هست بهتره همین حالا بدون معطلی بیاد با بانجی بشینه سر میز مذاکره تا حتی اگر شد این استودیو رو خریداری هم بکنن.
مهدی استودیو بسیار توانایی هست
طبیعی همه دندون براش تیز کنن
اگر قصد مستقل شدن داشته باشن که هیچ ولی اگر بخوان فرست پارتی بشن فیل بانجی رو از دست نمیده مگه اینکه خودشون تمایل نشون ندن و برن سمت ناشر دیگه
ولی به هرجهت سونی هم بخرشون دست برد رو زده
دستنی رو وقتی بازی کنین قشنگ از لول دیگران میشه فهمید کدوم dlcهارو دارن! که البته اکثرا مثل من لول بیست بودن ینی فقط بازی اصلی رو داشتن که این همش برمیگرده به لاشی بازی اکتیویژن، معلومه سازندههای بازی از موضوع ناراحت میشن
اونقدر دیر خبر رو گذاشتین فکر کردم بدجوری مشغول بازی های سبک بتل رویال هستین!!
دیشب که اخبارش رو شنیدم خیلی خوشحال شدم، از خوشحال کننده ترین اخبار این چند مدت بود.
نوید خبرهای خیلی خوبی برای این سری هستش و دست بانجی رو باز می کنه تا ایده هاش رو بدون آقا بالا سر داشتن به راحتی اجرا کنه.
اگه یه نگاهی به قرارداد این دوتا شرکت بندازین به کثیف بودن واقعی اکتیویژن پی می برین که همیشه جلوی بانجی رو گرفته و رسماً ازشون خواسته بازی رو تیکه تیکه بفروشن.
اولین دی ال سی دستینی دو که سال ۲۰۱۷ منتشر شد رو بانجی تمام کارهاش رو ۲۰۱۲ انجام داده بود و اجازه ی انتشار ندادنش توسط ناشر یعنی دزدی کامل.
حالا این کار به مراتبط خیلی کوچیک تر از خیانت بزرگشون به جامعه ی دستینی هست که حتی داستان اصلی بازی رو هم تغییر دادن.
امیدوارم همین روند خوب فورسیکن ادامه داشته باشه.
پ.ن: برای اون سری از افرادی که فکر می کنن بانجی قراره با استدیو دیگه ای کار کنه؛ کافیه فقط بلاگ بانجی رو بخونید که گفتن همچین قصدی ندارن و می خوان تنهایی این آی پی رو جلو ببرن.
شاید بازی های جز دستینی (که فکر نکنم حالا حالاها دست بردارش باشه) این کار رو انجام بدن، اما حداقل برای پنج سال آینده این فکرها محال هست.
بانجی باید بیاد زیر پرچم مایکروسافت تا دوباره بتونه تو دنیا اقایی کنه
وضعیت دستنی ۲ خیلی خراب بود و همه پلیرارو از دست داد
کلا دستنی دو براشون کم از فاجعه نداشت با اینکه اولین بازیشون بود که روی سه پلتفرم منتشر شد ولی اینهمه افت پلیر داشت چون دستنی دو فقط درجا زدن بود