یک رقابت نفس‌گیر | کدام کنسول بهترین بازی‌های انحصاری را برای سال ۲۰۱۹ در اختیار دارد - گیمفا
یک رقابت نفس‌گیر | کدام کنسول بهترین بازی‌های انحصاری را برای سال ۲۰۱۹ در اختیار دارد - گیمفا
یک رقابت نفس‌گیر | کدام کنسول بهترین بازی‌های انحصاری را برای سال ۲۰۱۹ در اختیار دارد - گیمفا
یک رقابت نفس‌گیر | کدام کنسول بهترین بازی‌های انحصاری را برای سال ۲۰۱۹ در اختیار دارد - گیمفا
یک رقابت نفس‌گیر | کدام کنسول بهترین بازی‌های انحصاری را برای سال ۲۰۱۹ در اختیار دارد - گیمفا
یک رقابت نفس‌گیر | کدام کنسول بهترین بازی‌های انحصاری را برای سال ۲۰۱۹ در اختیار دارد - گیمفا

یک رقابت نفس‌گیر | کدام کنسول بهترین بازی‌های انحصاری را برای سال ۲۰۱۹ در اختیار دارد

سعید حلاجیان
۰۹:۱۳ ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
یک رقابت نفس‌گیر | کدام کنسول بهترین بازی‌های انحصاری را برای سال ۲۰۱۹ در اختیار دارد - گیمفا

سال ۲۰۱۸ با تمام فراز و نشیب‌های آن رو به اتمام است. در این سال شاهد عرضه‌ی بازی‌های انحصاری زیادی برای کنسول پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان و نینتندو سوییچ بوده‌ایم. اما با فرا رسیدن سال ۲۰۱۹ و اینکه احتمالا ۲۰۱۹، سال پایانی نسل هشتم خواهد بود این پرسش مطرح می‌شود که در پایان نسل هشتم، کدام‌یک از کنسول‌های این نسل بهترین بازی‌های انحصاری را برای سال ۲۰۱۹ در اختیار خواهد داشت. با ما همراه باشید تا به این پرسش پاسخ دهیم.

هم اکنون سال ۲۰۱۸ به خط پایان نزدیک شده است و می‌توان گفت ۲۰۱۸ سال فوق‌العاده‌ای برای بازی‌بازان بود. چه طرفداران بازی‌های ژاپنی، وسترن، بازی‌های مستقل، بازی‌های AAA، بازی‌های فرست پارتی و ترد پارتی، چه طرفداران بازی‌های مولتی پلتفرم و انحصاری و چه بازی‌بازانی که به هر یک از کنسول‌های پلی‌استیشن۴، اکس باکس وان و نینتندو سوییچ علاقه مند هستند؛ برای همه‌ی این افراد سال ۲۰۱۸ فوق العاده بود. اما به مانند سال ۲۰۱۷ در سال ۲۰۱۸ نیز یک شرکت نسبت به سایر شرکت ها در صنعت بازی‌سازی بسیار موفق عمل کرد. در سال ۲۰۱۷ این شرکت نینتندو بود که با عرضه‌ی کنسول جدید نینتندو سوییچ بازار را متحول کرد و سال ۲۰۱۷ را با موفقیت به پایان رساند اما امسال خیر.

یک رقابت نفس‌گیر | کدام کنسول بهترین بازی‌های انحصاری را برای سال ۲۰۱۹ در اختیار دارد - گیمفا

البته اشتباه نکنید منظور ما این نیست که نینتندو عملکرد بدی داشته ولی نینتندو سوییچ از تظر تعداد بازی‌های انحصاری AAA، سال پرهیجانی را سپری نکرد. اما با این حال عملکرد این کنسول در سال ۲۰۱۸ به خصوص در زمینه‌ی بازی‌های مستقل نه عالی ولی قابل قبول بود. طی سال ۲۰۱۸ بازی‌های زیادی برای این کنسول عرضه شد که از میان آن‌ها می‌توانیم به Super Mario Party ،Sushi Striker ،Octopath Traveler ،Kirby Star Allies Mario Tennis Aces ،lus of course ،Pokemon Let’s Go و Super Smash Bros. Ultimate اشاره کنیم. اگرچه تمام بازی‌های یاد شده بازی‌های بسیار با کیفیتی بوده‌‍اند اما دو بازی Pokemon Let’s Go و Super Smash Bros. Ultimate را می‌توان مهم‌ترین بازی‌های انحصاری این کنسول به شمار آورد که البته در اواخر سال عرضه شده‌اند.

بر خلاف نینتندو، در سال ۲۰۱۸ بازی‌های انحصاری زیادی برای کنسول اکس باکس وان عرضه نشد. اوایل سال ۲۰۱۸ کنسول اکس باکس وان اکس نیز به بازار عرضه شد و در حالی که انتظار می‌رفت در ادامه مایکروسافت دست به کار شده و انحصاری‌های جدیدی را برای کنسول اکس باکس وان عرضه کند اما این طور نشد و تنها مزیتی که خرید کنسول اکس باکس وان اکس برای بازی‌‌بازان به همراه داشت، اجرای بازی‌های ویدئویی بر‌روی رزولشن ۴K و فریم ریت بالاتر بود که البته کنسول اکس باکس وان اکس در این زمینه نسبت به سایر رقبا عملکرد بهتری داشته است. اما عرضه‌ی کنسول جدید بدون معرفی بازی‌های انحصاری موضوعی بود که بسیاری از طرفداران این کنسول را نا امید کرد. تنها بازی‌های انحصاری که در سال ۲۰۱۸ برای کنسول اکس باکس وان عرضه شد، بازی‌های Sea of thieves ،Forza Horizon 4 و State of Decay 2 بوده که دو بازی Sea of thieves و State of Decay 2 پس از انتشار، با انتقادات فراوانی روبرو شده‌اند. ولی بدون شک بازی Forza Horizon 4 را می‌توان بهترین بازی انحصاری عرضه شده برای کنسول اکس باکس در سال ۲۰۱۸ به شمار آورد

یک رقابت نفس‌گیر | کدام کنسول بهترین بازی‌های انحصاری را برای سال ۲۰۱۹ در اختیار دارد - گیمفا

بدون شک بازی Forza Horizon 4 را می‌توان بهترین بازی انحصاری عرضه شده برای کنسول اکس باکس در سال ۲۰۱۸ به شمار آورد

در طرف دیگر و یا بهتر بگوییم در بالای جدول شرکت سونی و کنسول پلی استیشن ۴ قرار دارند. سال ۲۰۱۸ برای بازی‌بازان پلی‌استیشن ۴ یک سال فوق العاده بود. بازی‌های انحصاری زیادی برای این کنسول عرضه شد که از میان آن‌ها می‌توانیم به Shadow of the Colossus ،God of War ،Detroir Become Human و Spider-man اشاره کنیم که هرکدام موفقیت‌های زیادی را به دنبال داشته‌اند. سونی سال ۲۰۱۸ را با یک پیروزی دیگر نیز پشت سر گذاشت؛ کسب جایزه‌ی بهترین بازی سال توسط God of War که دستاورد بسیار بزرگی برای این شرکت به شمار می‌رود.

اما سال ۲۰۱۹ چطور پیش خواهد رفت؟ نینتندو احتمالا در نظر دارد تا بازی‌های انحصاری جدید و هیجان انگیزی را در سال ۲۰۱۹ برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه کند. شرکت سونی نیز تعدادی عناوین انحصاری در اختیار دارد که احتمالا در سال ۲۰۱۹ منتشر می شوند. اما نکته‌ی مهم این است که مایکروسافت نیز احتمالا در سال ۲۰۱۹ رقابت نزدیکی با سونی خواهد داشت. این شرکت در رویداد E3 2018، از بازی‌های انحصاری جذابی رونمایی کرده که ممکن است برخی از آن‌ها در سال ۲۰۱۹ عرضه شوند. بنابراین پرسشی که مطرح می‌شود این است که کدام یک از این سه شرکت یا کدام یک از کنسول‌های نسل هشتم بهترین بازی‌های انحصاری را در سال ۲۰۱۹ در اختیار خواهند داشت؟

رقابت در سال ۲۰۱۹ بسیار جالب و نزدیک خواهد بود. ابتدا بیایید ببینیم عرضه‌ی چه بازی‌های در سال ۲۰۱۹ تایید شده‌اند. مایکروسافت در درجه‌ی اول بازی Crackdown 3 را در اختیار دارد که اگر دوباره با تاخیر روبرو نشود، اوایل سال ۲۰۱۹ برای کنسول اکس باکس وان در دسترس قرار می‌گیرد. بازی Ori and the Will of the Wisps نیز در سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود. همچنین بار‌ها مایکروسافت به طور غیر مستقیم اشاره کرده که بازی Gears 5 نیز برای عرضه در سال ۲۰۱۹ برنامه ریزی شده است. در کنار این‌ها بازی Battleloads نیز در سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد. تا به امروز می‌دانیم که بازی دیگری قرار نیست در سال ۲۰۱۹ برای کنسول اکس باکس وان عرضه شود اما مایکروسافت با همین لاین‌آپی که در اختیار دارد می‌تواند سال ۲۰۱۹ را کمی بهتر از سال ۲۰۱۸ به پایان برساند.

در آن طرف میدان شرکت سونی قرار داد. بازی Days Gone اولین بازی انحصاری است که با اندکی تاخیر در ماه آوریل ۲۰۱۹ منتشر می‌شود (یعنی تقریبا هم‌ زمان با سالروز انتشار بازی محبوب God of War). علاوه بر بازی Days Gone، دو بازی Dreams و Concrete Genie نیز برای سال ۲۰۱۹ تایید شده‌اند و تا امروز، شرکت سونی عرضه‌ی بازی دیگری را برای سال ۲۰۱۹ تایید نکرده است.

یک رقابت نفس‌گیر | کدام کنسول بهترین بازی‌های انحصاری را برای سال ۲۰۱۹ در اختیار دارد - گیمفا

Halo:infinite و Crackdown 3 با عرضه در سال ۲۰۱۹ می‌توانند به برگ بزنده‌ی مایکروسافت تبدیل شوند. البته اگر Gears 5 را نیز در نظر بگیریم، سال ۲۰۱۹ و نسل هشتم برای مایکروسافت رویایی به اتمام خواهد رسید

اما اگر احتمالات و شایعات فضای مجازی را در نظر بگیریم، بهتر است نگاهی داشته باشیم به بازی‌هایی که اگرچه به طور رسمی تایید نشده ‌اند اما با توجه به اینکه احتمالا سال ۲۰۱۹، سال پایانی نسل هشتم خواهد بود، احتمال عرضه‌ی آن‌ها در سال میلادی ۲۰۱۹ بسیار بالاست. یکی از بازی‌هایی که طرفداران مایکروسافت و بازی‌بازان کنسول اکس باکس وان به شدت منتظر آن هستند، بازی Halo: Infinite است. معرفی این بازی، یکی از سوپرایزهای بی‌شمار مایکروسافت برای رویداد E3 2018 بود. مایکروسافت استودیوهای زیادی را خریداری کرده و هم اکنون نیز بودجه‌ی نامحدودی را برای تولید بازی‌های انحصاری در نسل نهم در نظر گرفته است. بر همین اساس، بعید به نظر می‌رسد که استودیوهای مورد نظر در سال میلادی آینده و یا احتمالا سال پایانی نسل هشتم دست به کار خاصی زده و بازی انحصاری جدیدی برای کنسول اکس باکس وان توسعه دهند. تاریخ انتشار بازی Halo infinite هنوز مشخص نیست و اطلاعات اندکی از این بازی در دسترس است اما بسیاری از منابع از این موضوع گزارش می‌دهند که بازی Halo infinite در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد. به طور دقیق‌تر و به گفته‌ی منابع مورد نظر، بخش تک نفره و داستانی بازی در پایان سال ۲۰۱۹ و بخش چندنفره نیز در سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد؛ اگرچه هنوز هیچ یک از این مطالب رسماً تایید نشده اند. موضوعی که عرضه‌ی بازی در سال ۲۰۱۹ را قوت می‌بخشد، اضافه شدن استودیوی اسکای باکس به تیم توسعه‌ی این بازی و همکاری با استودوی ۳۴۳ ایندستریز است که مطمئناً باعث می‌شود روند ساخت این بازی با سرعت بیشتری پیش برود.

اما سونی اگر بخواهد از سال ۲۰۱۹ و سال پایانی کنسول‌های نسل هشتم برای بازی‌بازان یک سال رویایی بسازد، قطعا گزینه‌های خوب و البته هیجان انگیزی روی کاغذ دارد. همان طور که با شرکت سونی آشنا هستید، این شرکت معمولا به دلایلی بازی‌های انحصاری جدید خود را سال‌ها پیش از عرضه معرفی می‌کند. بر همین اساس بازی‌های The Last of Us Part 2 ،Death Stranding و Ghost of Tsushima توسط این شرکت معرفی شده و هم اکنون مراحل توسعه‌ی خود را سپری می‌کنند. سونی هنوز تاریخ انتشار دقیق هیچ یک از بازی‌های یاد شده را مشخص نکرده است اما بر اساس شایعات و گزارشاتی که در فضای مجازی منتشر شده است، به نظر می‌رسد بازی Death Stranding در سال ۲۰۱۹ عرضه شود اما دو بازی محبوب و مورد انتظار دیگر یعنی The Last of Us Part 2 و Ghost of Tsushima تا سال ۲۰۲۰ آماده‌ی عرضه نخواهند بود؛ چه بسا این دو بازی برای هر دو کنسول پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ در دسترس قرار گیرند.

یک رقابت نفس‌گیر | کدام کنسول بهترین بازی‌های انحصاری را برای سال ۲۰۱۹ در اختیار دارد - گیمفا

در سال ۲۰۱۸ بازی‌های انحصاری زیادی برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه شد که هرکدام موفقیت‌های زیادی را به دنبال داشته‌اند و البته سونی گزینه‌های جذابی را در اختیار دارد که بی‌صبرانه منتظر عرضه و تجربه‌ی آن‌ها هستیم.

در آن طرف میدان نینتندو و کنسول نینتندو سوییچ قرار دارند. نینتندو سال ۲۰۱۸ را با دو بازی انحصاری بسیار خوب به پایان رساند و حال خود را برای سال ۲۰۱۹ آماده می‌کند؛ سالی که به نظر می‌رسد برنامه‌های زیادی برای آن دارد. تا به حال نینتندو تایید کرده است که بازی‌های Pokemon 8 ،Fire Emblem: Three Heroes ،Luigi’s Mansion 3 ،Yoshi’s Crafted World و Animal Crossing قطعاً در سال ۲۰۱۹ برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه می‌شوند. بنابراین نینتندو سوییچ از لحاظ تعداد بازی‌هایی که می‌دانیم قطعا در سال آینده عرضه خواهند شد، نسبت به سایر کنسول‌ها برتری دارد. حال اوضاع جالب می‌شود وقتی بازی‌های انحصاری که زمان عرضه‌ی آن‌ها هنوز مشخص نیست را نیز به شمار آوریم. از جمله‌ی مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به Metroid Prime 4 و Bayonetta 3 اشاره کرد. همان طور که اشاره کردیم هنوز تاریخ انتشار این دو بازی اعلام نشده و اصلا مشخص نیست که دو عنوان یاد شده در سال ۲۰۱۹ عرضه شوند یا خیر. اما در صورتی که این موضوع ممکن شود، می‌توان گفت نینتندو سوییچ در سال ۲۰۱۹ یک سال بسیار رویایی خواهد داشت زیرا  Metroid Prime 4 و Bayonetta 3 دو بازی به شدت مورد انتظار هستند. اما اگر فکر می‌کنید این موضوع همینجا به اتمام می‌رسد بهتر است تجدید نظر کنید.

 تا به حال از بازی‌هایی صحبت کردیم که معرفی شده و در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهند شد و بازی‌هایی که علیرغم معرفی، هنوز تاریخ انتشار مشخص ندارند. بیایید در ارتباط با کنسول نینتندو سویچ نیز نگاهی به شایعات بیاندازیم. شایعات از این موضوع خبر می‌دهند که استودیوی رترو گیمز در حال حاضر بر‌روی ساخت یکی بازی اتومبیل‌رانی کار می‌کند که در دنیای Star Fox جریان دارد. بر اساس شایعات، این بازی در سال ۲۰۱۹ برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد. این بازی هنوز توسط نینتندو معرفی نشده و اصلا مشخص نیست که آیا چنین بازی وجود خارجی دارد یا خیر اما بر فرض این که چنین باشد و این بازی در سال ۲۰۱۹ نیز منتشر شود، توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب خواهد کرد و یک لاین‌آپ قدرتمند و پر محتوا را در کنار بازی‌های دیگر برای کنسول نینتندو سوییچ خواهد ساخت. در نهایت آخرین عنوانی که احتمال انتشار آن در سال ۲۰۱۹ وجود دارد، چیزی نیست جز نسخه‌ی جدید سری Zelda. هم اکنون می‌دانیم که نسخه‌ی جدیدی از سری Zelda در دست ساخت است. طبق تجربه‌های گذشته، روند ساخت و توسعه‌ی سری بازی‌‌های Zelda، روندی زمان‌بر محسوب می‌شود اما گاهی اوقات این روند به طور عجیبی سرعت گرفته و ساخت بازی طی دو سال به اتمام رسیده است. برای مثال نسخه‌ی Majora’s Mask بازی Zelda حدود دو سال بعد از نسخه‌ی قبلی یعنی Ocarina of Time کامل شد و به دست بازی‌باز رسید. بنابراین نمی‌توان زمان دقیقی را برای ارائه‌ی این بازی پیش‌بینی کرد. اخیرا نیز خبرگزاری Game informer اعلام کرد که نسخه‌ی جدید Zelda ممکن است زودتر از آنچه تصورش را می‌کنیم منتشر شود و این موضوع بدین معنی است که شاید در سال ۲۰۱۹ شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی جدید Zelda نیز باشیم.

یک رقابت نفس‌گیر | کدام کنسول بهترین بازی‌های انحصاری را برای سال ۲۰۱۹ در اختیار دارد - گیمفا

نینتندو سوییچ روی کاغذ شانس بسیار بالایی برای پیروزی در سال ۲۰۱۹ خواهد داشت. به نظر می‌رسد نینتندو قصد دارد در سال ۲۰۱۹ حسابی گرد و خاک به پا کند.

بنابراین با توجه به موضوعاتی که ما در ارتباط با آن‌ها صحبت کردیم و بر اساس بازی‌هایی که انتشار آن‌ها در سال ۲۰۱۹ تایید شده است، نینتندو سوییچ بر‌روی کاغذ شانس بسیار بالایی برای پیروزی خواهد داشت که موفقیت بزرگی برای نینتندو محسوب می‌شود؛ به خصوص که سال ۲۰۱۹ دومین سالی است که این کنسول در بازار حضور خواهد داشت. البته فراموش نکنیم اگر سونی تمام گزینه‌های خود را در سال ۲۰۱۹ عرضه کند، قطعا تمام معادلات را به هم خواهد زد اما اگر در نظر بگیریم که سال ۲۰۱۹ سال پایانی نسل هشتم خواهد بود، بنابراین به نظر می‌رسد تمام تمرکز و توجه دو شرکت مایکروسافت و سونی به نسل نهم و کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و اکس باکس اسکارلت معطوف شده است.

اعتقاد ما بر این است که مهم نیست کدام کنسول یا کدام شرکت از میان سونی، مایکروسافت یا نینتندو در سال ۲۰۱۹، بهترین انحصاری‌ها را در اختیار خواهد داشت و حتی این‌که کدام یک پیروز می‌شوند. مهم این است که سال ۲۰۱۹ برای تمام بازی‌بازان یک سال بسیار خوب و هیجان انگیز خواهد بود.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یک رقابت نفس‌گیر | کدام کنسول بهترین بازی‌های انحصاری را برای سال ۲۰۱۹ در اختیار دارد - گیمفا
یک رقابت نفس‌گیر | کدام کنسول بهترین بازی‌های انحصاری را برای سال ۲۰۱۹ در اختیار دارد - گیمفا
یک رقابت نفس‌گیر | کدام کنسول بهترین بازی‌های انحصاری را برای سال ۲۰۱۹ در اختیار دارد - گیمفا
یک رقابت نفس‌گیر | کدام کنسول بهترین بازی‌های انحصاری را برای سال ۲۰۱۹ در اختیار دارد - گیمفا
یک رقابت نفس‌گیر | کدام کنسول بهترین بازی‌های انحصاری را برای سال ۲۰۱۹ در اختیار دارد - گیمفا
یک رقابت نفس‌گیر | کدام کنسول بهترین بازی‌های انحصاری را برای سال ۲۰۱۹ در اختیار دارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Bloodborne90 گفت:

    یه ژنرال از ۱۰۰ سرباز بهتره‌…پلی ۴ لست ۲ رو سال ۲۰۱۹ بده یه تنه همه اینا رو حریفه

    • من خودم ps فنم
      بی صبرانه منتظر لست ۲ هستم
      ولی یه جنرال هم بدون سربازاش هیچی نیست

    • PERSIAN NAZI گفت:

      یه جوخه ۶ تا سرباز داره و یک سر جوخه و یک گروه بان
      هر ۴ گروهبان زیر نظر یک سرگروهبان ( استوار ) هستن
      هر ۴ سرگروهبان زیر نظر یک ستوان هستن
      هر ۶ ستوان زیر نظر یک کاپیتان ( سروان ) هستند
      هر ۴ کاپیتان زیر نظر یک میجور افیسر( افسر ارشدی که بهش میگیم سرگرد ) هستند
      هر ۴ میجور افیسر زیر نظر یک لوتنت کولونل ( سرهنگ دوم ) هستند
      هر ۶ میجور افیسر زیر نظر یک هویلی افیسر ( سرهنگ یکم ) هستند
      هر ۸ هویلی افیسر زیر نظر یک ژنرال تک ستاره ( سرتیپ سوم ) هستند
      هر ۲ ژنرال تک ستاره زیر نظر یک ژنرال دو ستاره ( سرتیپ دوم ) هستند
      هر ۶ ژنرال ۲ ستاره زیر نظر یک ژنرال ۳ ستاره ( سرتیپ یکم ) هستند
      تمامی ژنرالهای ۳ ستاره زیر نظر یک ژنرال ۴ ستاره ( سکند کومند_ جانشین کل یا همون معاون عملیاتی ) هستند
      و در اخر هم اون ژنرال ۴ ستاره زیر نظر یک ژنرال ۵ ستاره که فرمانده کل نیروها یا فرمانده وزارت دفاع خوانده میشه هستند
      خیلی خیلی سلسله مراتب پیچیده تر از اونیه که بتونی راحت بیانش کنی و هیچ کس بتهنائی نمیتونه کاری رو انجام بده و با حذف هرکدام از زنجیره یه اخلال بزرگ بوجود میاد
      هرکس وظیفه ای داره

    • pikachu گفت:

      نینتندو سال بعد قراره فوق العاده عمل کنه متروید یوشی لویجی بایونتا ۳ تنها گوشه ای از انحصاریای هستن که قراره معرفی کنه ساله فوق العاده ای قراره باشه همراه tlou و احتمالا نسخه جدید gow و halo

  • call گفت:

    از بین انحصاریای Xbox One فقط Gears 5 برام مهمه. انحصاریای PS4 ام هیچ کدومشون به سلیقم نمی‌خورن. چون هیچ کدومشون تو ژانرای FPS, TPS یا Racing نیستن.

  • با تشکر از آقا سعید گل که این مقاله رو تهیه کرد، به نظر منم این که کدوم کنسول بهترین ها رو در اختیار داره خیلی مهم نیس، مهم اونه که این شرکتا بتونن انحصاری‌های خوب بسازن؛ چون از یه طرف هم رقابت بینشون نزدیک میشه و هر کدوم برای بهتر شدن تلاش میکنن، هم کسایی مث ما که میشینیم بازی می‌کنیم لذت بیشتری می‌بریم از این انحصاری‌ها! دقیقا همون‌طور که تو انتهای مقاله اشاره شد.

    • s.a.m گفت:

      یه سوال دارم ازتون آقای مرادی و سایر دوستانی که مثل آقای مرادی فکر میکنن
      چرا فکر میکنید موفقیت مایکرو حتما باعث میشه رقابت بین اون و سونی به نفع ما گیمرا تموم بشه ؟؟
      الان سونی چون میدونه که حتما و قطعا و یقینا از مایکرو کیلومتر ها جلوتره دلیلی نمیبینه که گازشو بگیره و خیلی آروم و با حوصله بازی های انحصاری درجه یک و با تعداد کم منتشر میکنه (منظورم از تعداد کم فروش نیست اشتباه نکنید) و خیلی هم کم نقص هستن ..
      اما وقتی ببینه مایکرو داره یکم جون میگیره و انحصاری خوب تحویل میده ، از کجا معلومه که سونی هم نشه مثل نینتندو ؟؟ از کجا معلومه که سونی هم سالی ۱۰ تا انحصاری بی کیفیت نسازه به جای سه تا انحصاری شاهکار..
      موفقیت مایکرو همه جوره به ضرر ما فن های سونیه .. فکر من اینه و البته شاید اشتباه باشه ولی من فکر میکنم اگه مایکرو به سونی نزدیک بشه اونوقته که سونی کیفیتو فدای کمیت میکنه (فقط به خاطر سودش نه چیز دیگه ای آخه این شرکتا که هیچ کدوم به فکر من و شما نیستن که .. فقط میخوان ببینن چجوری میشه پول بیشتر زد به جیب)

      • mahdi.r گفت:

        تو یه پست دیگه هم گفتم مایکرو هر کاری بخواد انجام بده بازم تو نسل بعد از سونی عقب تره چون این نسل اعتماد گیمر هارو از دست داد مگر اینکه رو نسل جدید گیمرا سرمایه گذاری کنه که سلیقه شون به بازی هایی مث فورت نایت میخوره به نظر من مایکرو نسل بعدو با چند تا انحصاری داستانی شروع میکنه که هر تعدادی که میتونه از گیمر های قدیمی جذب کنه ولی دوباره از اواسط نسل روی بازی هایی با محوریت آنلاین سرمایه گذاری میکنه و دوباره بازار بازی های تک نفره رو به سونی واگذار میکنه چون مایکرو هر استودیویی که بخره توانایی رقابت با بازی های ناتی داگ و سانتا مونیکا و گوریلا گیمز و احتمالا از این به بعد کوجیما پروداکشنز رو نخواهد داشت و یه بحث دیگه ای که وجود داره چند هفته پیش خبری اومد که مایکرو گفت ما میخوایم به وسیله استریم بازی هایمان را بر روی هر دستگاهی حتی تلویزیون عرضه کنیم این یعنی احتمال زیادی وجود داره که از اواسط نسل مایکرو بتونه معنی xbox play anywhere رو به سر انجام برسونه و از اون به بعد xbox تبدیل به یک سرویس بشه که بازی هاش حتی روی ps5 هم اجرا میشه و از اون به بعد شاهد عرضه کنسولی از سوی مایکرو نباشیم بعضیا میگن این کار غیر ممکنه که مایکرو همچین کاری کنه ولی باید بگم غیر ممکنه که مایکرو این کارو نکنه چون اگر موفق به انجام اینکار بشه بزرگترین سود این صنعت میره تو جیب مایکرو چون مایکرو دیگه هزینه ساخت کنسول نمیکنه ولی روی بیش از ۵۰۰ میلیون device بازی هاش قابل اجراست و پولی از این روش در میاره که سونی و نینتندو به خوابشونم نمیبینن اگه این اتفاق بیفته به نفع تمام گیمر هاست فکر کنید نشستید دارید نسخه جدید گاد رو بازی میکنید رو ps5 بعد بازی رو میبندی میری رو آیکون app ایکسباکس تو ps5 و بازی gears6 رو پلی میکنی

        • s.a.m گفت:

          :yes:
          درباره ی آخر کامنتت اطلاعی ندارم ولی اولای کامنتت رو موافقم .مایکرو هیچ وقت نمیتونه به سونی برسه در بحث گیم .. واقعا چیزی نداره که بخواد با اون رقابتی رو شروع کنه و پیروز هم بشه

          • PERSIAN NAZI گفت:

            بزار از خود PC گیمینگ برات مثال بزنم
            INTEL سالیان درازه که داره حکومت میکنه و بی رقیبه درسته ؟
            اما الان که بی رقیبه کیفیت نداره و تمام وقت رو گذاشته برای اورکلاک و قیمتش نجومیه و ذرت ذرت نسلش رو میبره بالاتر و هر نسل فقط ۱۰/ گیگاهرتز با نسل قبلی فاصله داره
            اما AMD با مدل RYZEN با قیمت ۱۳۰ دلار تا ۱۳۰۰ دلار وارد کار شده هم هسته بیشتری داره و هم رشته بیشتری داره و امپراطوری اینتل رو به سقوطه
            همین وضع رو برای NVIDIA داریم که اصلا رقیب نداره و سر RTX خیلیه گفتن بیش از ۷۵۰ دلار ارزش نداره و اونهاهم که ۱۰۰۰ دلار بود گرانترش کردن و شد ۱۲۰۰ دلار و با افزایش اعتراضات شد ۱۳۰۰ دلار درسته ؟
            اما الان دور اول ساختش کلا مرگ داشته و تو دور دوم هم مرگ ثبت شده و دور سوم با اصلاح رو دارن تولید میکنن
            نداشتن رقیب یعنی طرف هرچیزی که دوست داره میسازه و به هر قیمتی که میخواد میفروشه درسته ؟
            غیر از اینه که با کاهش قیمت XBOX سونی هم ۱۰۰ دلار کاهش قیمت داد ؟
            ما مصرف کننده هستیم و باید به کیفیت و افت قیمت بسیار اهمیت بدیم درسته ؟
            فکر کن رقیبی نیست و سونی میاد یک کنسول رو با قیمت ۱۰۰۰ دلار عرضه میکنه ایا ارزش داره ؟

          • arian 76 گفت:

            داداش خیلی بچه ای
            وقتی مایکرو پیشرفت کنه سونی میاد از بقیه استودیو هاشم استفاده میکنه و در این حال که مثلا سانتا مونیکا و ناتی داگ دارن شاهکار هاشونو میسازن بقیه استودیو ها هم مشغول به کار میشن و هیچ لطمه ای هم به روند توسعه ی بقیه ی انحصاری ها نمیزنن و نمیشه هم گفت که تعداد بالای بازی ها باعث میشه بودجه ساخت بازی ها کم تر بشه چون سونی فقط اون استودیو هایی رو نگه میداره که از پس خرج خودشون بر میان و سوددهی دارن یعنی بیشتر شدن تعداد بازی ها تازه باعث میشه تا بودجه ی بقیه انحصاری ها هم بیشتر بشه برای مثال قبلا یکی از مدیر های سونی تو مصاحبه گفت فروش بالای گرن توریزمو اسپورت باعث شده تا بودجه ی بیشتری برای تبلیغات بازی گاد اف وار داشته باشیم
            در ضمن وقتی رقابت برای سونی جدی بشه که فقط رو انحصاری ها تاثییر نمیزاره و باعث کاهش قیمت کنسول و افزایش امکانات و قابلیت ها و غیره میشه که همه جوره به نفع ماست

      • Unbalance گفت:

        این چه تحلیلیه دیگه؟؟
        اول از همه این که نینتندو که کاری به کسی نداره بخواد تند تند انحصاری بده ، و این که انحصاریای نینتندو واقعاً بی نقصن خوباشون ماریو و زلدا رو دیگه همه میشناسن
        دوم این که سونی هیچوقت قید کیفیت رو واسه کمیت نمیزنه ، مگه نسل ۷ اونقدر نزدیک نبود؟؟؟ سونی همیشه کیفیت رو روی بالاترین سطحش نگه میداره چون برگ برندش همینه و افت کنه برگ برنده رو از دست میده ، چون میدونه ملت حاضرن یه نسخه از فرنچایز بازی کنن رو یه نسل فقط ولی به شرطی که شاهکار باشه

        • s.a.m گفت:

          این یه تحلیل نیست فقط یه نظر شخصیه داداش
          بعدشم من که منظورم این نبود که نینتندو بازیاش بده .. اونو از لحاظ تعداد گفتم ولی مثل اینکه خیلیا اشتباه برداشت کردن و البته حق هم دارن چون خودمم که خوندم نظرمو ازش میتونم بد برداشت کنم !!
          بعدشم من از خدامه حرف شما درست باشه . مگه من بدم میاد بازی هایی که میخرم یکی از اون یکی بهتر باشه .
          من حرفم اینه که چرا فکر میکنید رقابت بین مایکرو و سونی به نفع گیمر ها تموم میشه ؟؟ از همه چی گفته شد غیر از همین سوال من !! عجیبه واقعا

          • Unbalance گفت:

            متوجه منظورت شدم داداش ، ولی رقابت همیشه عامل بالا رفتن کیفیته. هرچی شدت رقابت بالا بره سرعت پیشرفت بیشتر میشه و من تند تند بازی کیفیت پایین بیرون دادنو اسمشو پیشرفت نمیزارم. پیشرفت یعنی هم کیفیت حفظ بشه هم بیشتر قدم رو به جلو برداری.
            از نظر من نسل بعد وقتی مایکروسافت انحصاریاشو با کیفیت بالا واسه رقابت با سونی بسازه ، وقتی سونی کلی آی پی غول با استانداردای بالایی که دیگه نمیشه پایین آوردشون داره ، وقتی آی پی جدیدای سونی مجبورن از این قدیمیا هم بهتر بشن (هم انتظارا بالاتره ، هم کار جدید باید از زیر سایه کار قبلی بیاد بیرون ، هم اهرم قدرت سونی انحصاریاشه که باید قوی‌تر از مایکروسافت باشه) و همینطور نینتندو هم که همیشه راضیت میکنه کم نمیاره تو خلاقیت و نو‌آوری و حتی حفظ ریشه‌ها…..
            ته نسل میشه دیگه نه؟؟؟ 😉

      • s.a.m گفت:

        دوستانی که مخالف بودین لطفا اگه دوست داشتین بگین که با کدوم بخش حرفام مخالفین . ممنون
        میخوام بدونم نظرم واقعا اشتباهه یا الکی دیسلایک دادین یا شاید فن XBox اید یا دیدین بقیه دیسلایک دادن و گفتین بذار ما هم دیسلایک بدیم .

        • Unbalance گفت:

          چشم
          مثلاً یه مثال ساده راکستار و سانتا مونیکا
          خودتو بزار جای راکستاری که این همه رو بازیش زحمت کشید تا شاهکار شه ، ولی سانتا مونیکا هم بیکار نبود اونم یه شاهکار ساخت با همین قدر زحمت. حالا ساخته‌ی سانتا مونیکا بهترین بازی سال شد…در این صورت :
          شما جای راکستار باشی انگیزت واسه بازی بعدی بیشتر نمیشه؟؟ انگیزت واسه این که پروژه بعدیت اونقدر خفن باشه که دیگه کسی جلوش علم شه بیشتر نمیشه؟
          شما جای سانتا مونیکا باشی انتظارا ازت بالا نمیره؟؟ وقتی یه بار شاهکار راکستارو شکست دادی سری بعد اگه بازیاتون تو یه سال بیاد میتونی از سری پیشت دفاع کنی یا میزاری رقیب این سری ببره؟؟
          شما جای ناتی داگ باشی سعی نمیکنی بیشتر رو بازیت کار کنی وقتی یه خودی اومده بازی راکستارو زده زمین؟؟ دوست نداری بازیت سال بعد که میاد خفن‌تر از گاد باشه حتی؟؟؟ دوست نداری بازی ساخت تو بهترین بازی نسل شه؟؟؟
          جای سی دی پراجکت باشی نمیای جزئیات دنیاتو خفن‌تر کنی که بعدها که صحبت دنیای غنی تو نسل ۸ شد کنار رد دد اسم بازی تو هم بیاد؟
          جای مایکروسافت باشی به خودت نمیای بببینی رقیب بهترین بازی سالو ساخته؟؟ بهت بر نمیخوره؟؟ بازی انحصاری بعدیت سعی نمیکنی کل رقیبو بخوابونه؟؟
          .
          .
          .
          این دقیقاً چیزیه که ۱۰سال رونالدو و مسی رو تو اوج نگه داشت…رقابت!!

      • اصول رقابت این طوریه ک اگر رقبا همه قوی باشن, رقابت نزدیک تر بشه. نظر شما هم ممکنه اتفاق بیوفته و کاملا منطقیه. ولی باید در نظر داشته باشید که داریم در رابطه با دو تا از بزرگترین شرکتهای جهان صحبت میکنیم. اینا شرکتایی نیستن که با روی کار اومدن رقیب جدید یا قوی دست و پای خودشونو گم کنن. بلکه تلاش میکنن از همدیگه بهتر ظاهر بشن.

    • PERSIAN NAZI گفت:

      من با شما هم عقیده هستم اقای مرادی
      مهم نیست چه کنسولی داشته باشی مهم اینه که نهایت لذت رو ببری
      من یه PC گیمرم و یه رفیقی دارم که تو بانک کار میکنه و تو اون ارزونی ۱۷ میلیون سیستم خرید و تو گرانی ۳۷ میلیون فروختش و الان بازم سیستم خریده اما مطمئن هستم ازش لذت نمیبره و مدام بمن میگه اصلا حال بازی نداره منم کلا با فلسفه انحصاری مخالفم و البته افسوس بازیهای انحصاری رو هم نمیخورم چون خیلی راحت میتونم تهیشون کنم اما علاقه ای بهشون ندارم ولی هستن دربین دوستانم که سیستم ندارن و ارزو دارن تا استالکر یا کومپانی یا هانت شو دائن رو بازی کنن
      متاسفانه دوستان فراموش کردن که یک گیم چقدر میتونه لذت بخش باشه و فقط جنبه فخر فروشی رو در نظر میگیرن
      درکل من واقعا خوشحالم که شما تو این صفحه کامنت گذاشتید تا من هم بهانه ای برای نظر دادن داشته باشم

      • شما به من لطف دارید دوست عزیز
        خوشبختانه (یا متاسفانه) دید اکثر گیمرا به بازی‌های رایانه‌ای فرق کرده. قبلا میشستیم دور هم راحت لاک‌پشت‌های نینجا بازی می‌کردیم و کلی حال می‌کردیم. با این که اون بازی نه داستان درست و حسابی داشت، نه گیم‌پلی جالبی داشت و نه گرافیک (از حق نگذریم، صداگذاریش خوب بود)، ولی همین ک بهمون خوش میگذشت کافی بود. الان برای این که یه بازی بهمون حال بده باید واقعا استانداردهای بالایی توی حیطه‌های مختلف از جمله داستان، گرافیک و گیم‌پلی داشته باشه. یعنی در اصل لذت بردن از یه بازی خیلی سخت تر از قبل شده. همین امر هم سازنده‌ها رو به ساخت بازی‌های بهتر تشویق میکنه. برای همینه ک نمیدونم بگم خوشبختانه یا متاسفانه.

  • Mr Hill93 گفت:

    خب این سوال کردن نداره که معلومه انحصاریای سونی طبق معمول برنده سال ۲۰۱۹ هست
    انحصاریای ایکس باکس خیلی بدرخشن متای ۷۰ هشتاد میگیرن
    ولی سونی کافیه د لست آف آس ۲ رو ۲۰۱۹ عرصه کنه ی تنه حریف تمام بازیای ایکس باکسه

  • من نمیخوام از کنسول دفاع کنم هیچ وقتم نکردم ولی سونی تو این نسل خیلی خوب عمل کرد سال ۲۰۱۹ چندتا بازی خفن داره.خداکنه نسل بعد مایکروسافت،سونی کنسولی مشابه هم بسازن سخت افزار برابر که فقط روی انحصاریاشون برا پیشی گرفتن مانور بدن که نسل ۹ میشه بهترین نسل برای ما گیمرا

  • Inside 1990 گفت:

    سونی که days gone رو واسه ۲۰۱۹ قطعا میده ghost of tsushima رو هم به احتمال بسیار زیاد امسال میده ولی لست ۲ و دث استرندینگ رو مطمئن نیستم ولی اگه یکیشون رو در کنار اون ۲ تا بده بعید میدونم دیگه رقابتی وجود داشته باشه تازه دریم و یه بازی مستقل دیگه هم داره ولی سال ۲۰۱۹ بیشتر سال مولتی پلتفرم هاس و به نظرم بازی های خفنی تو راهه

  • TLoU part two گفت:

    هنوز معلوم نیست
    Death Stranding ‌و The Last of Us part two و Ghost of Tsushima پتانسیل خیلی بالایی دارن ، اگه یکی از اینا به همراه Days Gone عرضه بشن شانس سونی برای پیروزی خیلی زیاد میشه. درسته که کمیت پایینه ولی کیفیت بالا جبران میکنه
    .
    دقیقا برعکس این موضوع برا نینتندو صادقه ، کمیت بالا ولی کیفیت …
    خیلی از بازیایی که تو مقاله معرفی شد اصلا تاحالا یکبارم نشنیدیم. البته مطمئنا اینا تنها انحصاری های نینتندو نیستن و بدون شک E3 سال دیگه حداقل سه نسخه از ماریو (mario swim, mario chef, mario chess … یعنی ماریو شطرنج ، ماریو آشپز ، ماریو شنا و …) و دو نسخه از پوکمون معرفی میشه.
    .
    اما ماکروسافت حتی اگر پیروز هم نشه ولی مطمئنا سال بدی نخواهد داشت. Gears 5 و Forza motorsport 8 تا همینجاش هم نمره قبولی به ماکرو میدن حالا باید دید آیا انحصاری دیگه ای هم عرضه میشه یا نه.
    .
    در کل بعنوان یه سونی فن از موفقیت سونی در سال آینده مطمئن نیستم. سونی انحصاری های فوق العاده ای داره. حالا این بستگی به خودش داره که سال ۲۰۱۹ رو یه سال رویایی کنه یا سال ۲۰۲۰ رو.
    .
    باید صبر کرد و دید…

    • mahdi.r گفت:

      ببین این که امسال سال آخر نسل ۸ هست شکی توش نیست و همه میدونیم که لست و دث استرندینگ برای ps4 برنامه ریزی شدن من فکر میکنم تمامی انحصاری های سونی امسال عرضه خواهند شد دث استرندینگ خرداد ماه
      لست هم روز شیوع که هر سال محتوا جدیدی برای لست دو میدن که میشه مهر فکر کنم شاید گوست آف سوشیما بره برای اوایل ۲۰۲۰
      بازی های لانچ ps5 به احتمال زیاد bloodborne 2 و horizone 2 خواهد بود و چند ماه بعد در یک مراسم دوباره از گاد و اسپایدر من جدید رونمایی میشه و شاید شاهد بازی جدید دیوید کیج باشیم یه احتمال دبگه هم برای لانچ ps5 بازی the order 2 خواهد بود که به کمک سانتا مونیکا و استودیو نسخه ۱ ساخته خواهد شد تا دوباره قدرت ps5 رو به همه نشون بده البته ایندفعه با داستان طولانی تر و گیمپلی عمیق تر

      • Roohi.PS گفت:

        کاملا واضحه سونی موفق میشه 😎
        Death Stranding
        The Last of Us Part 2
        Ghost of Tsushima
        وقتی به این فکر کنیم که این سه شاهکار قراره باهم۲۰۱۹ عرضه بشن(البته در حد پیش بینی اما احتمالش زیاده) مو به تن هر گیمری سیخ میشه :inlove:
        در ضمن فکر نکنم سانتامونیکا به این زودیا گاد جدیدرو معرفی کنه!!!
        احتمالا برا لانچps5اون پروژه ی کنسل شده رو معرفی کنن و همگانو سورپرایز کنن :inlove:

    • Sir Sonic گفت:

      حالا این که نشنیدی واقعاً تاثیری ایجاد نمی کنه

      Yoshi بازی خیلی سیستم سلری نیست ولی همیشه از لحاظ بصری چیز عجیب و خاصیه…از همون اول که رو SNES طراحی های دستی داشت تا الان که کامواییه

      Animal Crossing واقعاً مهم نیست اگه نشیدید….بازی یکی از Simulator های محشر کنسول هاست. ۱۱ میلیون فروش داشته نسخه قبلیش با متای ۸۸٫٫٫ تصور این که بازی رو سوییچ به چه چیز هیولایی تو سبک خودش تبدیل شه سخته….شدیداً منتظرشم

      Fire Emblem بازی مخاطب خاصیه… فکر نکنم Strategic RPG سبکی باشه که همه برن دنبالش…با این حال این مجموعه عملاً شاه بلامنازع این سبکه… متای ۹۲ نسخه Awakening رو ۳DS فکر کنم پشت حرفم رو بگیره…فن بیس اش هم با این که در مقابل بقیه انحصاری های نینتندو کمتره ولی به شدت وفادار تر اند و اگه نسخه جدیدش خوب باشه واقعاً بازی رو میارن بالا

      پوکمون که نیازی به تعریف نداره
      دو تا آیپی جدید هم که هست
      نسخه جدید آلتیمیت آلینس هم که انحصاریه

      بایونتا و متروید پرایم هم سکوت می کنم

      همه رقمه سال خفنی پیش روی سوییچه

  • انحصاری های PS4 در سال ۲۰۱۹:
    The Last of Us Part II
    Ghost of Tsushima
    MLB The Show 19
    Death Stranding
    Concrete Genie
    Days Gone
    MediEvil
    Dreams
    Wild

  • call گفت:

    عکس چهارمی مال Halo 4 نه Halo: Infinite

  • خب معلومه سونی کبیر 😉 و به خصوص اون بازی که نسخه اولش پر افتخارترین بازی انحصاری تاریخه یعنی لست 😉

  • Roman گفت:

    امسال که با گاد و دیترویت و اسپایدرمن و … ترکوند
    سال بعد هم میترکونه 😎
    اسپم: لحظه شماری میکنم تا شب یلدا تموم بشه این تبلیغات نمودمون 😀

  • امیدوارم صنعت گیم یه روزی مثل فیلمسازی این مسخره بازی انحصاری رو جمع کنه و همه بتونن کنار هم از یه بازی لذت ببرن
    بی صبرانه منتظر لست ۲ و دث استرندینگ هستم

  • UNCHARTEDIV گفت:

    بعید می دونم the last of us 2 بره برای نسل بعد چون اولا طبق شایعات نسل بعد از بازی های این نسل پشتیبانی می کنه و دیگه نیازی به ریمستر نیست بعدشم گیم پلی بازی توی e3 روی ps4 pro اجرا شده و احتمال خیلی زیاد بازی اخرای همین نسل میاد ( اسمشم همینو میگه ==> اخرین از ما )

  • fox hunter گفت:

    مشخصا سونی انحصاری های بهتری رو داره در سال۲۰۱۹.
    دلست،دیزگان،دث استرندینگ،گوست اف سوشیما،اخرین خشاب سونی برای نسل هشت اونم با کالیبر۵۵.

  • مگه حضرت اجازه میدن که به عنوانی غیر از Halo: Infinite هم نگاه کنیم؟
    :heart: :heart:

  • Y PS گفت:

    خسته نباشید آقای حلاجیان :yes:
    قطعا هر کس سلیقه ای داره و ممکنه بعضی از دوستان بازی های xbox رو بهترین بدونن و بعضی هم نینتندو براشون بهترین باشه…من به عنوان سونی فن با توجه به بازی هایی که معرفی شدن یعنی:
    The Last Of Us 2
    Ghost Of Tsushima
    Death Stranding
    Days Gone
    Dreams
    Nioh 2
    و…
    میگم Sony Best for the Players 😎

  • amin گفت:

    بدون شک بیشتر از همه برای tlou part 2 انتظار میکشم و هیجان دارم،گرچه فکر نکنم بازی رو برای ۲۰۲۰ برنامه ریزی کنن مگر ایکنه تصمیم به یه تغییر مهم تو بازی داشته باشن،ولی سه ماهه اخر ۲۰۱۹ فکر میکنم محتمله،اگر اشتباه نکنم ناتی داگ کلا ۱۰۰ و خورده ای کارمند داره که خب باعث میشه توسعه یه بازی در این سطح سخت باشه،بعد از عرضه بازی تو اواخر ۲۰۱۹ و بعد از چند ماه استراحت و اپدیت های نهایی و همچنین اضافه کردن محتوا به بخش انلاین(همیشه مولتی های ناتی داگ پر محتوا هستن اگر دقت کنید)یحتمل برن سراغ یه دی ال سی ،همون کاری که با د لست اف اس ۱ و انچارتد ۴ کردن.
    من کلا همین د لست اف اسو بدن بهم بازی دیگه ای نمیخوام،البته اینکه بازی دیگه ای نمیتونم بخرمم بی تاثیر نیست 😀

  • ALIREZA.PC گفت:

    هر اتفاقی بیفته هر قدر هم انحصاری بیاد و نیاد یادمون باشه که یک سنت هم به ما نمیرسه
    همین آقایون اگر بجای ۶۰ دلار ۵۹ دلار بدید راضی نمیشن تا یه دونه بازی به ما بدن
    بهتره قدر همدیگرو بدونیم و احوال هم رو خراب نکنیم :lashes:
    تنها چیزی که برای ما مهم هست پیشرفت و فراگیر تر شدن صنعت و هنر مدیوم گیم هست نه فروش بیشتر سونی و مایکروسافت و…

  • Retr0 گفت:

    من واقعا امیدوارم مایکرو نسل بعد رو خوب شروع و ادامه بده
    دوستانی که نسل ۷ رو به یاد دارن( ببخشید با شمایی که تازه ۳ یا ۴ ساله فهمیدی گیم چیه نیستم 😀 😀 😀 )
    یادشون میاد کسایی که بیشتر به بازی اهمیت میدادن تا کنسول همیشه بین انتخاب Xbox 360 و PS3 دو دل بودن
    میومدی XBOX بگیری پیش خودت می گفتی نکنه PS3 یه چی بده من پشیمون شم
    میومدی PS3 بگیری چشت به جمال مستر چیف میفتاد نمی تونستی تصمیم بگیری

    واقعا نسل ۹ به مایکرو نیاز داره و من به عنوان یه گیمر واقعا می خوام نسل ۹ مثل نسل ۷ بشه

  • Fenrir گفت:

    با وجود بازیهایی مثل
    The last of us 2
    Death stranding
    Ghost of tsushima
    Days gone
    برنده ۲۰۱۹ تابلوئه طبق رسم هرساله!

  • واقعا چی میشد من بتونم زلدا و دیگر فرانچایز های شاهکار مایکروسافت رو بازی کنم..هنوز هم که هنوزه لذت ماسبقه های فورزا هورایزن ۲ و بازی کردن دونفره ابر شاهکار هایی مثل halo و gears اونم با بردارم رو دارم احساس میکنم ولی حیف که پول نیست برا بازی کردن تمام شاهکار ها 🙁

  • Be_haan گفت:

    ۱_the last of us part ii
    ۲_ dead stranding
    ۳_ zelda
    😎 😎

  • فوق العاده میشه آخر این نسل….فقط مشکل اینه که من پی سی بازم و ماشاالله این روزا وقتی میگیم پی سی عکس پشمک تو ذهنمون تداعی میشه :/ im done پی اس ۴ رو از همین الان میتونم تو خونه احساس کنم….واجب شد بخرمش…gears 4 که من ازش خیلی ناامید شدم ببینیم این یکی چی میشه..هیلو هم چه خوب چه بد تو پلی لیسته…

  • مقاله کامل نیست سونی روی کاغذ
    Judge eye
    Final fantasy remake
    Nioh2
    Shinmue 3
    داره که اشاره نشد
    و احتمال انتشار دوتا ازون ها بالاست

  • mamad1166 گفت:

    کاش یه روزی میرسید مثل pc که یه ویندوز هست با پشتیبانی غولی مثل مایکروسافت و کلی استودیو و ناشر که مستقل براش بازی میسازن و منتشر میکنن و میفروشن هر کدوم محیط آنلاین خودشون رو دارن از UPlay تا EA Origins و BatleNet و استیم و جدیدا اپیک و خود مایکروسافت و … همه دارن فعالیت میکنن کاش کنسولا هم نیاز نبود این همه هزینه کنیم برا سخت افزارشون فقط برای نرم افزار هزینه میکردیم مثلا یه کنسول میخریدیم حالا دست خودمون بود که روش Microsoft live و سرویس گیم پسش رو بگیریم یا ps plus رو یا هر شرکت دیگه ای بازی ها میتونستن انحصار اون پلتفرم باشن اما ما به عنوان بازیباز و کاربر به همه دسترسی میداشتیم این جوری خود شرکت ها هم سود میبردن به نظرم !

  • abdollah_a2 گفت:

    %۱۰۰ بیش تر منتظر انحصاری های نینتندو هستم… ۲۰۱۹ هم مثل ۲۰۱۷ میترکونه نینتندو
    امیدوارم بازی استاد کوجیما و گوست هم شاهکار های لایقی بشن که مورد انتظارام هستن تو بازی های سونی

  • mehrdad65 گفت:

    این انحصاریایی که ما میبینیم یعنی درجا زدن صنعت گیم

  • Mikasa گفت:

    سالهای نسل هشتو ک بررسی کنیم بین سه شرکت
    سال ۲۰۱۴ نینتندو با بازی بایونتا ۲ با متای ۹۲ و نامزدی بازی سال حسابی ترکوند
    سال ۲۰۱۵ سونی با بلادبورن (متا۹۲ ) و نامزد بازی سال، بهترین شرکت بود
    سال ۲۰۱۶ انچارتد ۴(متا ۹۳) با بیش از ۱۰۰ جایزه از سمت سونی حسابی ترکوند
    سال ۲۰۱۷ سال نینتندو بود و زلدا کلی جایزه درو کرد بعدش ماریو ادیسه (متا ۹۷) و در نهایت پرسونا ۵ (متا۹۳) از سمت سونی
    سال ۲۰۱۸ سونی گاد آف وارش(متا ۹۴) برترین بازی سال شد عرضه کرد(متا ۹۱) سال سونی بود ولی در اون سمت نینتندو هم با سوپراسمش (متا ۹۳) رو نباید از یاد برد
    این لیست انحصاری های نامزد برترین بازی سال بود که متاشون بالای ۹۰ شده
    هرسال هم رقابت بین انحصاری های سونیه یا نینتندو

  • لست دو<کل انحصاری های جعبه :rotfl: :rotfl: :laugh:

  • arian 76 گفت:

    انحصاری فقط سلطان لست ۲
    مطمعنا بازی وقتی بیاد مرز های بازی رو
    جابه جا میکنه فقط امیدوارم بازی طولانی باشه چون حیفه این گیم پلی فوق العاده فقط ۱۰ ۱۵ ساعت باشه
    انلاین بازی رو هم که من نمیتونم تجربه کنم چون دیسک ارجینال نمیخرم و همیشه اکانت هکی میریزم یا نهایتا بازی کرایه میکنم و فکر نکنم اون موقع دیگه کسی هم پول خرید ارجینال این بازی رو داشته باشه
    گوست اف تسوشیما هم تا اینجای کار خیلی جذاب بنظر میرسه یکم هم ادمو یاد جومونگ میندازه بازیش
    دث استرندینگ به سلیقه ی من نمیخوره ولی بازم طرفدارای خودشو داره
    کلا سونی تا اینجای کار خیلی خوب عمل کرده

  • farhad357 گفت:

    این تیتری که زده شده بیشتر از اینکه اموزنده باشه و یا خبر رسانی کنه کل کل درست میکنه . دوستان هم که منتظر چنین فرصتهایی هستن تا با تعصبات مخصوص خودشون از خجالت هم دربیان .

  • dl گفت:

    لطفا این بحث های احمقانه رو تمام کنید این مقایسه ها به هیچ جا نمی رسه سن شما دیگه بالا رفته با این کار فقط ارزش خودتون پایین … من در کنار pc از ps4 استفاده می کنم و همه ی بازی ها رو تجربه می کنم و لذت می برم و هیچ ادعایی هم ندارم تنها چیزی که دوست دارم لذت بردن از بازی نه مقایسه های بچه ی ۱۰ ساله … لطفا یکم به این متن توجه کنید حالا باز وقتی برگردم می بینم که دوباره این مقایسه های احمقانه رو شروع کردید…

  • M.Sj گفت:

    قطعا سونی :yes:
    عاقا یه سوال چرا اونهایی که Xbox دارن اکثرا سنشون زیر ۱۵ ساله؟ همه هم به اتفاق میگن ps و بازی‌هاش بدرد نمیخوره 😀 دیدم که میگما :rotfl:

یک رقابت نفس‌گیر | کدام کنسول بهترین بازی‌های انحصاری را برای سال ۲۰۱۹ در اختیار دارد - گیمفا