مدیر شعبهی اروپای سونی: بازیهای داستان محور همچنان مخاطبین بسیاری دارند
به گفتهی یکی از مدیران ارشد شرکت سونی، عملکرد فوقالعادهی بازیهایی مانند God of War و Spider Man در سال گذشته نشان میدهد که بازیهای داستان محور و تکنفره هنوز هم طرفداران بسیاری دارند.
اگرچه سال پنجم پس از عرضهی یک کنسول، معمولا آغاز سراشیبی فروش سختافزار و بازیهای آن کنسول است ولی به نظر میرسد کنسول پلیاستیشن ۴ موفق شده است خود را از این قاعده جدا کند. در حقیقت امسال یکی از بهترین سالهای این کنسول بوده است. یکی از دلایل پیشرفت کنسول پلیاستیشن ۴، پشتیبانی روزافزون و هوشمندانهی شرکت سونی از استودیوهای فرست پارتی خود بوده است. در طول یک سال گذشته شاهد عرضهی بازیهایی مانند Shadow of the Colossus، Detroit: Become Human، Spider Man و God of War برای کنسول پلیاستیشن ۴ بودیم. عملکرد شرکت سونی در سال ۲۰۱۸ به حدی خوب بود که یکی از بازیهای انحصاری کنسول پلیاستیشن ۴ به عنوان برترین بازی امسال در جریان مراسم The Game Awards انتخاب شد.
آقای وارویک لایت (Warwick Light)، از مدیران ارشد شعبهی اروپایی شرکت سونی در مصاحبهی اخیر خود دربارهی عملکرد شرکت سونی در جریان سال ۲۰۱۸ صحبت کرده است. ایشان به این موضوع اشاره کردهاند که شرکت سونی تنها به چیزی که به آن باور دارد یعنی ساخت بازیهای باکیفیت تکنفره و داستان محور، عمل کرده است. به گفتهی آقای لایت، عملکرد بینظیر بازیهایی مانند God of War و Spider Man به این شرکت اطمینان داده است که هنوز هم بازار بسیار مناسبی برای این دسته از بازیها وجود دارد.
اگرچه سال ۲۰۱۸ بدون شک یک سال بسیار مهم و بزرگ برای بازی Fortnite بود ولی همچنین این سال، سالی بود که ما حقیقتا به عنوان یک ناشر عمل کرده و تمرکزمان را برروی بازیهای انحصاری خود مانند Shadow of the Colossus، Detroit: Become Human، Spider Man و God of War و یا محصولات واقعیت مجازی مانند Astro Bot گذاشتیم. شعار دادن یک چیز است و آنچه که هواداران از ما میخواهند یک چیز دیگر. هنوز هم مخاطبین زیادی برای عناوین داستان محور که بهترین تجربه از یک بازی تکنفره را ارائه میکنند، وجود دارد. محبوبیت بالای بازیهایی همچون God of War و Spider Man گواه بر این موضوع هستند.
نکتهی جالب ماجرا اینجا است که پس از گذشت ۵ سال از عرضهی کنسول پلیاستیشن ۴ به بازار و ارائهی یک تجربهی فوقالعاده از نظر بازیهای انحصاری در سالی که گذشت، سال آینده نیز توانایی و ظرفیت تبدیل شدن به یک سال بینظیر دیگر را برای هواداران دارد. اگر شرکت سونی بازیهایی همچون Death Stranding، Ghost of Tsushima، The Last of Us Part 2 و بسیاری دیگر از بازیهای انحصاری خود را در سال ۲۰۱۹ عرضه کند، میتوانیم شاهد یک سال فوقالعادهی دیگر باشیم.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
امسال واقعا یکی از بهترین سال های بازی های سینگل پلیر بود….بعده مدت ها کلی بازی شاهکار گیرمون تو مدت کم….جدی دمه همه اون بازی سازایی که این بازی های سینگل پلیرو ساختن گرم.
کاملا درسته نمونش گوتی ۲۰۱۸ و بهترین بازی ۲۰۱۸ و بهترین بازی نسل God of War :inlove: :yes:
“بهترین بازی نسل God of War” :dazed:
چیه مگه؟گاد بخاطر تغییرات اساسی که داشت گوتی شد کاملا هم مستحقش بود
داداش من که گوتی شدن گاد رو زیر سوال نبردم اتفاقا حقش بود نوش جون کوری بارلوگ و فناش!لپ کلام بنده اینه که استفاده از لفظ “بهترین بازی نسل” هنوز زوده
کاملا چنین لیاقتی رو داره.. هرچند من با این که فکت صادر کنیم که فلان بازی بهترین نسل هست مخالفم اما عناوینی مثل گاد میتونند برای برخی بهترین نسل و حتی تاریخ باشند.. نمونش خود من.. بازی ایی که در تک تک زمینه ها خارق العاده عمل کرده و سراسر بازی پر از خلاقیته و کلی حرف برای گفتن داره
حرف شما کاملا درسته, بنده به هیچ وجه منکر مستحق بودن گاد و شاهکار بودنش نیستم…..
بحث بنده اینه که معمولا بهترین بازی نسل رو بر اساس جوایز کسب شده بعد از اتمام نسل انتخاب انتخاب میکنن مثل نسل قبل که TLOU شد و بهترین بازی این نسل هم آخر نسل مشخص میشه (حالا یا گاد میشه یا رد یا لست یا ویچر یا….. )
پارسا جان سایت زومجی تئوری های جالبی در مورد گاد بعدی نوشته یک ساعت داشتم میخوندم برو بخون جالب بود
فقط میتونم بگم گاد جدید اوج داستان نویسی بود واقعا خداست
اتفاقا منم خوندم اونو.. مخم واقعا دود کرد!!
با مطالعه او به عظمت بی حد و اندازه داستان بازی پی بردم… یه جورایی پیشه گفت داستان گاد و تئوری های مربوط به اون اندازه بزرگترین مپ های عناوین جهان باز عظمت داره!!!
دقیقا الحق که واقعا گوتی شدنش تو ۲۰۱۸ کوچیکترین هدیه ای بود که میشد به سانتامونیکا داد
بهترین بازی های این نسل اول رددد و بعد ویچر و میشه برای رتبه سوم بین فال اوت چهار و گاد اف وار بحث کرد.
فقط فن بوی های سونی نمیتونن قبول کنن رددد و ویچر بهترین عناوین نسل هستن
حالا اگر برای من گاد بهترین باشه چی؟؟
فکتی وجود نداره که کدوم عنوان برترین بازی نسله.. این رو باید گفت که کدام عناوین جزو برترین های نسل و تاریخ صنعت گیم هستند که رد دد و ویچر و گاد هرکدوم جزوشون اند
من از بعضی دوستان تعجب می کنم، خود کوری بارلوگ انقدر ادم با شعوری بود وقتی گاد گوتی شد رفت رو استیج گفت تمام این نماینده ها شاهکارن و لایق اون وقت شما اینجا دارید دعوا می کنید؟ پارسال هم چند نفر به کاپ هد رای دادن تمام این نظرات، نظرات شخصی هست… مهم اینه از هر دو لذت بردید… سال ۲۰۱۰ که رد دد گوتی شد یعنی گاد بده نه! همین باعث بهتر شدن گاد شد تا ۲۰۱۸ بتونه گوتی بشه.
فعلا ک گاد تو گیم اواردز رد ددو شکست داده و تو متا ویچرو
کله گنده تر ازینا باید برا گاد بیارین 🙂
رد دد جلو گاد جوک هم نیست بهترین بازی ۲۰۱۸ و گوتی ۲۰۱۸ گاده و با اختلاف بهترین بازی نسله
از دست شما دکل نوردها :rotfl:خودتون بازی ندارید مجبورید از بازی های مولتی پاتفرم مایه بذارید. ویچر که بهترین بازی سال خودشم نبوده چه برسه به بهترین بازی نسل!!فالوت :rotfl: :rotfl: رددد هم که بهترین بازی تاریخ راکستار بود گاد به راحتی بلعیدش و بهترین بازی سال و نسل رو از آن خودش کرد
فقط یک نوب میتونه ویچر و فال اوت رو ببره زیر سوال!!
Champion of Sparta
دمت گرم داداش. بیشتر کامنت بذار.
خیلی جالبه خودت با چندتا اکانت دیگه میای کامنت میزاری و خودت از خودت قدر دانی میکنی و مدام خودتو لایک میکنی :laugh:
هنوز نسل تموم نشده علمای گیمفا بهترین بازیو نسلو مشخص کردن!!!بهترین بازی نسل آخر هر نسل مشخص میشه مثل نسل قبل که TLOU شد با دریافت بیشترین جوایز گوتی, درحال حاضر بهترین بازی تاریخ و نسل ویچر ۳ هست بر اساس جوایز کسب شده,البته سلاطین گیمفا تا چند وقت پیش که اسم گوتی و مراسم گیم اواردز رو میوردیم طی یه حرکت انتحاری جواب میدادن “تو مراسمی که توش یه بازی آنلاین گوتی شده رو حساب میکنی” تهشم یه استیکر “:rotfl: “میذاشتن!
درکل هنوز واسه انتخاب بهترین بازی نسل زوده چون عناوین مختلفی تو راهه و پتانسیل اینو دارن که تاج و تخت رو از ویچر بگیرن
اینو هم اضافه کنم که rdr2 و GOW از قوی ترین مدعیان بهترین بازی نسل (همچنین پر افتخار ترین )هستن.
خلاصه باید صبر کرد فعلا واسه قضاوت زوده
قطعا همینطوره.
#this is for the players
#only on PlayStation
#game of the year 2009
#game of the year 2018
#big winner 2009
#big winner 2013
#big winner 2016
#big winner 2018
پرو گیمرایی مثل من نظر دیگه ای دارن…
پرو گیمر کی بودی شما :smug:
آخ اصلا با وجود تو پروگیمر معنا میشه.تو دنیا فقط یه پروگیمر هست اونم فقط تویی :rotfl: :smug: :giggle: :snicker: :heh: اصلا فکر نمیکنیم بخاطر حسادت میگی اینارو هااااا :silly: :rotfl:
منظورت از pro نوبه فکر کنم :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
این که بازی های آنلاین و بدون داستان رشد زیادی کردن و سود سرشاری برای سازنده ها دارن درسته و به خاطر همین هم باید به این سبک بازی ها توجه کرد ولی یه چیزی تو صنعت و دنیای گیمینگ وجود داره به اسم “ماندگاری اثر”
اکثر گیمرها اگر بهترین بازی های عمرشون رو لیست کنن قطعا بازی های داستان محور اکثر رتبه ها رو بدست میارن.
بهترین بازی های هر سال (Goty) و نامزدهای این بخش رو نگاه کنید ؛ اکثرا داستان محور هستن.
موردانتظارترین بازی های آینده اکثرا داستان محور هستن…نه این که گیمپلی اهمیتی نداشته باشه…قطعا نه…منظورم اینه که بهترین بازی های تاریخ گیم قطعا داستان قوی داشتن :yes:
کسانی که عناوین آنلاین و مولتی محور رو به عناوین داستانی ترجیح میدن سه گروه هستن…۱) دوستانی که سلیقه خاصی دارن یا حوصله کمپین رو ندارن ۲) کسایی که دستشون به عناوین داستان محور نمیرسه ۳) گیمرهای کم سن و سال (نسل جدید)
تو گروه بندی اشتباه کردی احساس میکنم
به شخصه بازیهای داستان محور انجام میدم ولی باید هم داستانش خیلی خوب باشه و اینکه خطی نباشه
گرافیک و گیم پلی انچنانی هم برام مهم نیست
مثلآ the walking dead یکی از بهترین مثالها هست که خیلی دوستش دارم از نظر داستان
اگه دقت کنی نه گیم پلی خوبی داره و نه گرافیک و خیلی از این دوستانی که الآ دارن سنگ بازیهای داستان محور به سینه میزنن از این بازی متنفر هستن
the witcher 3 هم خیلی خوب بود
من last of us بازی نکردم ولی چیزی که ازش برداشت دارم واسه من چیزی شبیه the walking dead هست منظورم گیم پلی و گرافیک نیستا داستان
اما بازیهای خیلی خیلی کمی هستن در این حد
Detroit: Become
Spider Man
Astro Bot
یا خیلی بازیهای دیگه اصلآ داستانشون در این حد نیست حداقل من اینجوری فکر میکنم
شاید خیلی خوب هم باشن ولی برای کسی که بازیهای داستانی به زیبایی the witcher و the walking dead و skyrim… بازی کرده باشه در حد معمولی هستن
گیمرای نسل جدید ، بیشتر مشکل اینه که طرز دیدگاهشون به صنعت گیم خیلی سطحی هست و عموما به گیم صرفا به چشم سرگرمی نگاه میکنند .. نه اینکه عمیق تر نگاه کنند و متوجه باشند که گیم یعنی هنر ، یعنی خاطره سازی ، یعنی داستان و شخصیت و البته در کنار اینا سرگرمی.. فکر کنم همین ها عامل محبوبیت زیاد فورتنایت باشه. هرچند این محبوبیت هیچگاه ماندگار نیست و صرفا سرگرمی محسوب میشه
خیلیا بازی میکنن سرگرم شن ولی من و شما و امثال ما بازی میکنن تا خاطرات خوبی واسه خودشون بسازن
برا من گیمپلی مهمترین بخش یه بازیه، بعد داستان، بعدم گرافیک.
یه بازی اگه داستان خوبی داشته باشه ولی گیمپلیش خسته کننده باشه بدرد نمیخوره. (حداقل برا من) ولی اگه یه بازی گیمپلی سرگرم کنندهای داشته باشه ولی داستانش افتضاح باشه یا اصلا نداشته باشه اصلا مهم نیس، چون ما بازی رو برا گیمپلیش میخریم نه داستان. (حداقل من)
ولی از داستان چندتا بازی خیلی خوشم امد:
Halo 3
سهگانه Modern Warfare
Blacklist
Max Payne 1, 2
Spec Ops: The Line
بازی بدون داستان مثل ادمیه که مقصدی نداره
گرفتی داستان یک بازی خیلی مهمه
برای من داستان و گیم پلی مهمه و بعدش صد درصد موسیقی برام مهمه بعد گرافیک و این چیزا و در کل با بازی های سونی خیلی حال میکنم نمونشم زیاد هستش .
.
.
سونی کارش داستان های خوب هستش .
هروقت ارم سونی رو بازی اومد بدونید اون بازی الکی ساخته نشده .
من به شما تماشای فیلمهای سینمایی را پیشنهاد میکنم. (البته خودم بجز سریال S.W.A.T فیلمو سریال دیگهای رو نگاه نمیکنم. چون فیلم نگاه کردن برام خسته کنندس.)
تو هم از معدود گیمرهایی هستی که داستان رو فدای گیم پلی میکنن اخر کلمه هات اینقدر ایم ایم اضاف نکن ایم یعنی داری جمع میزنی اخر کلماتت فقط یه حرف اضاف کن اونم م م م میخرم دوست دارم میپسندم مثل این کلمات اضاف کن که مختص خودت باشن
میخریم نه،میخرم.جمع نبند همه رو.
بله.اصلا گیم=گیم پلی هستش بقیه موارد مثل چاشنی غذا میمونن!
نمونش همین dark souls که کسی برای داستانش بازیش نمیکنه و حتی وقتی بار اول تمومش میکنی چیز زیادی از داستانش سرت نمیشه!
بازی های قدیمی گیم پلی محور بودن مثل crash.pepsi man.devil may cry.re4.god hand ولی بازی های جدید بیشتر داستان محور هستن!
آره. مثلاً یه بشقاب ماکارونی رو در نظر بگیر؛ خود ماکارونی گیمپلی بازیه، سسش داستانه، ته دیگشم گرافیک بازیه.
ازین بهتر دیگه نمیشه توضیح داد.
البته من خودم از طرفداری سرسخت و گردن کلفت بازیهای تک نفره و همینطور سونی هستم…..ولی الحق ولانصاف باید قبول کنیم که چش بسته غیب گفته!!!
خدا از دهنتون بشنوه دم همتون گرم که نمیزارین این صنعت نابود بشه spider man, God, Detroit امسال ثابت کردن که هنوز امیدی هست که این صنعت به حال سابق برگرده و دهن چهارتا نفهم که میگن ( بازی های داستان محور دیگه تاثیر سابق خود را ندارند) بسته
خیلی بهت مدیونیم سونی همه گیمر ها بهت مدیونن
بالاخره یه حرف راست از سونی شنیدیم 😎
“شعار دادن یک چیز است و آنچه که هواداران از ما میخواهند یک چیز دیگر”
زنده باد…اگه سونی و البته نینتندو در زمینه تولید و نشر عناوین داستان محور اینقدر عالی ظاهر نمی شدن هیچ بعید نبود سمت سوی بازار به تولید بیشتر بازیهای انلاین لوت باکس محور سوق پیدا کنه،… کما اینکه در مقطعی یسری از ناشرین تصورشون بر این بود که عناوین داستان محور دیگه تاثیر گذشته رو ندارن .! سیاست گذاریشون هم در همین جهت بود..که خوشبختانه با عملکرد عالی سونی و نینتندو خلاف اون تصور ثابت شد و شواهد هم نشون میده از خر شیطون پایین اومدن..یه حسی بهم میگه نسل بعد مثل نسل ۷ رویایی میشه…
همینایم که دارم به لطف زیر مجموعه سونی هست و راکستار!!!
دیگه بقیه فقط به فکر پولن فقط یه چیز بسازن بدن بیرون :-/
اصلا عناوین شاهکار داستان محور نباشه گیمم وجود نداره حداقل برای من
خیلی خوشحالم که محبوبترین بازی زندگیم که اتفاقا داستان محورم هست شد بهترین بازی سال :yes:
بازیهای داستانی هرگز فراموش نمیشن چون محتوا دارن و خاطرات زیبائی رو رقم میزنن
ولی بد نیست داستان مولتی پلیر افلاین هم داشته باشیم درست مثل اویل ۵ یا دارک واچ یا مدال افتخار رایزینگ سان
من که نفهمیدم چی گفت
۵ بازی داستانی vs یک بازی انلاین
بعد هم این ۵ تا شکست خوردن؟! چون تا یادمه سونی ۱۲۵ میلیون ps4 که نفروخته
ولی Fortnite رکورد ۱۲۵ میلیون کاربر داره
البته بازیهای داستانی منقرض نمیشن ولی همینجوری که از مقایسه که کردیم معلومه
تعداد طرفدارهاشون حتی به نصف بازیهای انلاین هم نمیرسن
مهم اینه از برترین بازی های تاریخ ۹۰ درصدشون آفلاینن
بازی های سال هم اکثرا افلاینن بجز یه مورد گند زدن game awards تو سال ۲۰۱۶
مهم فروش نیست مهم کیفیته ک بازیای انلاین فعلا باید غاز بچرونن مقابل زلدا و گاد آف وار ها 🙂
فورتنایت هم یه بازی رایگانه ک رو گوشی و سه تا کنسول و pc هست و هرکس میتونه نصب کنه و بازی کنه
مقایسه فروشش با انحصاری های آفلاین احمقانست
مگه با جایزه است؟!
اسم همه اینا بازی هست
اگه قرار به سرگرم کردن باشه ۱۰۰% فورتنایت برنده است
کیفیت؟!
خوب شما هم انحصاریاتون بزارد رو همه پلتفرما بیاد ببینیم چقد میفروشه
وقتی بهترین انحصاری بیشتر از ۱۵ میلیون نمیفروشه رو خود ps و xbox بعد شما حرف از این میزنید که فقط رو ۱ پلتفرم هست؟!
وقتی ۱ انحصاریتون تونست روی همون ps4 که ۸۵ میایون فروخته ۶۰ میلیون بفروشه
اون موقع حرف شما درسته
Feri ps4@
سوپر ماریو کل نسخه هاش این مقدار فروختن
کدوم نسخه به تنهایی تونسته این تعداد بفروشه؟!
مقایسه آن کاملا غلطه اگه بخواهی اینطوری حساب کنی سوپر ماریو که بیشتر تا حالا فروخته بس کاملا اشتباه میکنی
انتظار نمیره که یه بچه ی ۱۰ ساله شادو آف کلولوس بازی کن باید بره فورنایت بزنه
دوستان ناراحت نشید از ایشون امیدی بهش نیست. فقط منفی بدید و برید
درود بر سونی که هیچ وقت اجازه نمیده بازیای داستان محور نابود بشن
“بازیهای داستان محور همچنان مخاطبین بسیاری دارند”
:yes: :yes: :yes:
کسایی که میگن بازیهای داستان محور مرده و کسایی که این حرف رو قبول دارن و بازی چند نفره رو یک گیم میدونن خیلی عامیانه بگم اینا اصلا از رده گیم خارجن یک نیو پلیر که اسم گیمرم نمیشه روشون گذاشت یه زمان نه آنلاین بود نه این چرت و پرتا ،دم سونی و شرکتایی که بازی داستان محور میسازن و صنعت گیم رو سرپا نگر میدارن.
درود بر سونی لذت بردم :yes: :heart:
هدف بازی سرگرمی هست و بازی های انلاین هم بسیار سرگرم کننده تر هستن پس R.I.P singe player
تا پابجی ریونبوسیکس بلک اپس ۴ و… داریم بیایم دشمنای کم عقل و تکراری بکشیم که چی بشه بعد یه عده میان میگن گیمر واقعی فقط سینگل میره :)) در حالی که به انلاین باز ها میگن hardcore gamer به سینگل ها میگن casual gamer
سونی هم چون بازی انلاین نداره مجبوره اینو بگه …
همون چیزی که بالاتر گفتم اینجا هم قضیه همونه ناراحت نشید
من خودم با بازی های داستان محور موافقم ولی یه مسئله ای که هست(برای همه اینطور نیست)، مثلا بعد از پلات کردن gow و spiderman واقعا دیگه بازی برای من جذابیت آنچنان نداشت که برم دوباره بازی کنم ولی مثلا bloodborne 13 بار و ۴ بار dlc شو تموم کردم بازم برام تکراری نبود. درسته که بازی های آنلاین داستان ندارن ولی اگه همون ها هم نبودن الان باید هی یه بازی داستان محور و ۱۰ بار بازی میکردیم تا یکی دیگه بسازن، من خودم بیشتر مولتی بازی میکنم ولی وقتی بازی داستان محور جدید بیاد حتما میخرم و تجربه میکنم. همونطور که گفتم این برای همه صدق نمیکنه یکی ممکنه gow و ۱۰ بار دیگه هم بازی کنه،یا اصلا آنلاین بازی کنه.الان یه جوی هست هر کی از یه بازی آنلاین تعریف کنه همه بهش میپرن ولی دیگه اونقدر ها هم بعد نیستن البته نه همه، مثلا از cod bo4 و r6s خیلی لذت میبرم ولی از bf v حالم بد میشه.
خب شما کل وقت زندگیتو نمیخوای بازی کنی که مثلا خود من با اینکه حداقل ۴ ساعت تو روز بازی میکنم ولی تقریبا کم میشه که بازی نداشته باشم واسه بازی کردن (تک نفره) مثلا طی یکی دو ماه اخیر رد دد ۲ و SOTTR و Darksiders 3 و الان هم مشغول Ashen هستم بعد از اتمام اینا هم اگه بازی جدیدی تا یه مدت نیومد میرم سراغ بازی هایی که از دستم در رفته با این فرمول تا حالا خیلی کم پیش اومده بی بازی بشم البته من نمیگم آنلاین بازی نکنید بلاخره سلیقه اس من خودمم MW2 و B1 و TLOU رو آنلاین زدم ولی به نظرم در صورت جستجو و پیگیر بودن بازی های تک نفره کفایت میکنه
دوست عزیزخوشبختانه این قدر بازی عالی زیاده که میشه بعد پلات کردن یه بازی سراغ یکی دیگه رفت. (و بدبختانه این قدر قیمتا گرونه که فقط میشه حرفشو زد)
خوب معلومه بازی های داستان محور اساس و پایه و هویت این صنعت هستند ولی به نظر من باید بازی های آنلاین رو از داستانی به طور کلی جدا دونست و اصلا تحت هیچ شرایطی این دو نباید باهم مقایسه بشن هر دو کم و بیش طرفداران خاص خودشون رو دارن دارن حالا هر کس برای بازی کردنش معیار هایی رو در نظر میگیره و انتخاب میکنه مثلا من خودم بازی های آنلاین رو دوست دارم ولی حقیقتش بعد از یه مدت کوتاهی اون جذابیت خودشون از دست میدن و خسته کننده میشن برای من یکی که همینطوره ولی احترام زیادی برای طرفداران پرو پا قرص آنلاین قائلم
مثلا چی باعث میشه که ما این همه برای ساخت نسخه بعدی گاد و تلو یا بازی های از این قبیل باشیم
صددرصد داستانه که این حس رو در ما ایجاد میکنه
اما یه بازی زمانی فرا ابر شاهکار میشه که در کنار داستان فوق العاده یه گیم پلی فوقالعاده هم داشته باشه تا گیمر تحت هیچ شرایطی احساس یکنواختی نکنه
دقیقا مثل بلادبورن و دارک سولز و آنچارتد و تلو و گاد و…که در هر دو زمینه گیمپلی و داستان به زیبایی هر چه تمام تر مخاطب رو تحت تاثیر خودشون قرار میدن فقط یه نمونه هم کافیه مثل گاد که بیشتر از هر چیز یه شخصیت داره به نام کریتوس که خودش یه طرف این صنعت رو گرفته و خیلی ها عاشقشن و این شخصیت اصلی داستانی پر زرق و برق و فوقالعاده رو جلو میبره :yes: :yes: 🙂 🙂
سونی یعنی عشق ❤️❤️❤️ یعنی بها دادن به گیمر و بازیهای دارای محتوای ارزشمند…
بعد یه عده فکر میکنن ما فن یه شرکت هستیم! یا فن یه دستگاه بازی!
انصافا همین سونی هست که بازیهای داستان محور رو زنده و سربلند نگه داشته با بها دادن به امثال دیود کیج و کوجیما و…
اگه فردا بگن سونی هم میخواد بزنه تو کار شوتر و آنلاین بی محتوا (البته منظورم اینه که گندشو در بیاره وگرنه آنلاین هم جای خودشو داره) عمرا نه این همه فروش داشته باشه نه طرفدار…
نمیدونم چرا هروقت بحث بازیهای تک نفره و داستانی با بازیهای انلاین میشه هیچ کس به بازیهای انلاینی که با مخ سقوط کردن اشاره نمیکنه
مثل law breakers یا اون بازی سازنده های border lands یا چندتا بازی بتل رویال که هیچ کدوم موفق نبودن و با تعطیلی سرورها کلا از صفحه روزگار محو شدن
خوبی بازیهای داستانی و افلاین اینه که بازیتون به سرورهای انلاین وابسته نیست و مثل بازیهای انلاین بعد از تموم شدن سوددهی از صحنه روزگار پاک نمیشه
فک کن بیست سال بعد هم همه میتونن این بازیهارو بازی کنند اما درمورد pubg یا fortnite چی کافیه یه بازی بهتر بیاد که همه برن سراغش بعد دیگه تمام فقط ی مشت خاطره بردن و باختن میمونه ازش
دقیقا :yes: میتونی به Fallout76 اشاره کنی که اخیرا هم منتشر شده و یه شکست به تمام معنا بوده و دلیلشم تمرکز روی آنلاین بودنه که باعث شده کیفیت ماموریت ها به شدت پایین بیاد(ایراد اصلی که بهش گرفته شده)
دقیقا به خاطر آنلاین شدنش نیست بلکه نتونستن اون ایده رو خوب پیاده کنن و مشکلات فنی بازی که تو یه هفته دو تا آپدیت اندازه خود بازی داده. بازی کردم که میگم.
آخه اینم شد دلیل؟ من با بازی های بی هدفی مثل fortnite کاری ندارم ولی خیلی بازی های آنلاین دیگه هستند مثل r6s که تا ۱۰ سال ازش پشتیبانی میکنن ولی خوب همیشه که نمیشه یه بازی با همون شماره بمونه حتی بازی های داستان محور هم یه نسخه جدید میدن بعد چند سال.
ولی قبول دارم هیچ بازی مثل بازی های داستان محور نمیتونه برای آدم خاطره ساز بشه و جای اونا رو بگیره، این بازی های آنلاین میان و میرن ولی اونام برای سرگرمی هستند.
فقط سونی :inlove: واقعا زندگیه :heart:
بله بازیهای داستان محور همیشه عالی هستن و سلطانشم tlou هستش
دولوخ میگه بازی فقط fortnite. سینگل باید منقرض بشه
#no_more_single
#yes_more_mmo