مصاحبه با سازندگان Remnant: From the Ashes | صحبت درباره طراحی جهانِ بازی، سیستم پیشرفت و بیشتر
تقریباً همه استودیوی بازیسازی گانفایر گیمز (Gunfire Games) را به واسطه ساخت جدیدترین نسخه از سری بازیهای محبوب Darksiders 3 میشناسند؛ اما بررسی پروژههای در دست ساخت این استودیو نشان میدهد که آنها راه درازی در پیش دارند و میتوان آیندهی شگفتانگیزی را برایشان پیشبینی کرد. مهمترین پروژهیِ جدید آنها را میتوان بازی Remnant: From the Ashes نامید؛ عنوانی تیراندازی و سوم شخص که برروی لوتها متمرکز است و گیمپلیاش بر اساس جهانی قابل کاوش (که به صورت تصادفی شکل میگیرد) بنا شده است و سیستم ساخت و ساز یا به اصطلاح کرفتینگ (Crafting) عمیقش و سیستم پیشرفت مبتنی بر کلاس، از جمله دیگر شاخصههای آن هستند. همهیِ این موارد نشان از جذاب بودن این بازی دارند. اخیراً وبسایت گیمینگ بولت موفق شده تا با استودیوی گانفایر گیمز در خصوص بازی Remnant: From the Ashes گفتگویی انجام دهد که ما تصمیم گرفتهایم تا این مصاحبه جذاب و خواندنی را در اختیار شما قرار دهیم.
میتوانید توضیح دهید که جهانهای «تولید شده به صورت پویا» از نقطهنظر گیمپلی دقیقاً به چه معناست؟
گانفایر گیمز: تمام لِولهای بازی Remnant به شکلی روتین و با استفاده از چشماندازی متغیر به منظور خلق لایههای مختلفی [از گیمپلی]، تولید میشوند. این مهم، ماموریتهای جانبی و رویدادها را نیز گسترش میدهد آن هم به شکلی که کاملاً با ماموریتهایِ داستان اصلی در ارتباط باشند. از لحاظ گیمپلی، این گفته به این معناست که دنیایِ کمپین تک نفره هر بازیباز با تجربهی دوستانشان، متفاوت است.
دقیقاً چند جهان در این بازی وجود خواهد داشت؟
گانفایر گیمز: بازی Remnant با داستانی جالب و هیجانانگیز عرضه میشود که حاوی جهانهای مختلفیست – هر کدام از این جهانها، زیست بوم منحصر به فرد، موجودات، رویدادها و ماموریتهای متعددِ مختص به خود را خواهد داشت. ما تا پیش از عرضه این بازی، اطلاعات بیشتری از جهانهای حاضر در آن به اشتراک خواهیم گذاشت.
در خصوص سیستم کرفتینگ این بازی، چه چیزهایی میتوانید به ما بگوئید؟
گانفایر گیمز: بازیبازان میتوانند در طول بازی، آیتمهای مختلفی بسازند از موادِ مصرفیِ قابل استفاده جهت ساخت قابلیتهای پُرمزایا گرفته تا آیتمهای سودمندی که روش بازی شما را تغییر خواهند داد. علاوه بر اینها، پس از نابودی باسهای مختلف در این بازی، اقلامی از آنها میافتد که میتوانید از آنها برای ساخت سلاحهایی قدرتمند و زرههای متعدد استفاده کنید.
در حالی که این بازی به صورت Co-Op اجرا میشود، آیا تجربهی تک نفره هم برای آن در نظر گرفتهاید؟
گانفایر گیمز: بله، قطعاً. سیستم سختیِ این بازی به صورت پویا بر اساس تعداد بازیبازان حاضر در محیط در هر لحظه، دشمنان را پیشروی بازیباز قرار میدهد.
برخی از کلاسهایِ مختلف در دسترس برای بازیبازان در این بازی که میتوان از بین آنها یکی را انتخاب کرد، چیستند؟
گانفایر گیمز: بازی Remnant: From the Ashes شامل چند Archetype میشود که حاوی مجموعهای از ابزارهای تقویتکننده برای سبکهایِ بازیِ متنوعیست. با این حال، باید توجه داشته باشید که انتخاب Archetype به سادگی به معنای تعیین شخصیت شماست. پس از اینکه هر شخصیتی خلق میشود، بازیباز آزاد است که بر اساس سبک بازی خود، آیتمها، سلاحها و زرههای مدنظر خود را مشخص و انتخاب کند.
سیستم پیشرفت در این بازی چگونه خواهد بود؟
گانفایر گیمز: شخصیتها برای به پایان رساندن ماموریتها و شکست دادن هیولاها، تجربه کسب خواهند کرد. همانطور که شخصیت لولآپ (Level Up) میشود، او قادر خواهد بود تا از سلاحها و زرههای بیشتری نیز استفاده کند. ما در حال بررسی راههایی هستیم که جهانِ بازی، شخصیتها را از طریق چیزهایی مانند صفات و رویدادها شکل میدهد. این بازی کرفتینگی عمیق و سیستم ارتقادهیِ پرکاربرد ارائه میدهد که بازیبازان را برای مدتی طولانی، درگیر خود میسازد.
شخصیتهای بدِ این بازی که از آنها با نام The Root یاد میشود، ظاهر کاملاً متفاوتی با دیگر دشمنانِ بازیهای دیگر دارند. چه چیزی میتوانید از آنها و هدفی که دارند، به ما بگوئید؟
گانفایر گیمز: Rootها مبتلا به بیماری طاعون هستند. آنها جهانهای بسیاری را آلوده کرده و اخیراً نیز زمین را کشف کردهاند. تهاجم آنها، جهان ما را به یک خرابه تبدیل کرد. هیچ کسی نمیداند که Rootها دقیقاً به چه شکلی هستند اما ما میدانیم که آنها در حقیقت، انحرافی از چیزهایی هستند که تحت تاثیر آنها قرار گرفتهاند. Rootها، گروهی هستند – به نظر میرسد که تعداد آنها هرگز تمام نمیشود و تنها مسئلهیِ زمان هست که تا پیش از انقراض انسانها اهمیت دارد. هیچ کس نمیداند که آنها چرا [به اینجا] آمدهاند… فقط میدانیم که یا ما اینجا هستیم یا آنها.
آیا Rootها تنها دشمنانی هستند که بازیبازان با آن روبرو میشوند یا هر جهانی، گونههای مختص به خود را خواهد داشت؟
گانفایر گیمز: خیر. هر دنیای این بازی شامل مجموعهای از دشمنان است که با یکدیگر تفاوت دارند و به شکل متفاوت مبارزه میکنند. بازیبازان نه تنها نیاز به یادگیری و استفاده از حملات جدید و متنوع دارند بلکه سرعت مبارزات در هر جهان، با جهان دیگری متفاوت خواهد بود.
چه چیزی از ابتدا استودیوی گانفایر گیمز را بر آن داشت تا چنین بازی چند نفرهای بسازد؟
گانفایر گیمز: جهانِ Remnant زائیده افکار دیوید آدامز (David Adams)، رئیس استودیست. این استودیو در مقطعی در حال ساخت بازی تیراندازیِ سوم شخصی با المانهای نقشآفرینی عمیقی بود. ما همه از طرفداران سبک تیراندازی، روایت داستانهای قانعکننده، سیستم پیشرفت شخصیت رضایتبخش هستیم و گروهی هستیم که در ساخت سری بازیهای Darksiders نقش داشتهایم… این در ژن ماست.
آیا بازی برروی داستان نیز تمرکز دارد یا عمدتاً تاکید برروی گیمپلی خواهد بود؟
گانفایر گیمز: این استودیو متشکل از بسیاری از کارمندانِ سابق استودیوی ویجیل (Vigil) است – همان گروهی که مجموعه بازیهای Darksiders را خلق کردهاند. داستان به ما وسواس میبخشد اما ما هرگز از اهمیت مبارزات روان، پیشرفت شخصیت معنادار و دشمنان هیجانانگیز، غافل نیستیم. اگر هر کدام از این موارد را نادیده بگیریم، به تجربهی کلی بازی خدشه وارد میشود.
آیا این بازی حاوی لوت باکسها (Loot Box) و پرداختهای دروانبرنامهای (Microtransaction) است؟
گانفایر گیمز: بازی Remnant: From the Ashes یک عنوان سطح بالاست و ما به دنبال راههایی به منظور پشتیبانیِ کامل از آن، حتی پس از عرضه به بازار در سال ۲۰۱۹ میلادی هستیم. لطفاً [برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره] منتظر بمانید!
بازی Remnant: From the Ashes که توسط استودیوی بازیسازی گانفایر گیمز در دست ساخت و توسعه قرار دارد، در سال ۲۰۱۹ میلادی توسط شرکت پرفکت وُرلد اینترتینمنت (Perfect World Entertainment) برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی عرضه و منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
۲۰۱۹ بهشت گیمر هاست :snicker: به امید اینکه اخر سال کنسول/pc میخوایین خوده اوس کریم بهتون بده :rose: از ته قلب ارزو میکنم همه ی گیمر ها تابستون رو بترکونن (gamers never die) :heart: