ماموریتهای Cyberpunk 2077، بازتاب دهندهیِ جهان این بازی خواهند بود
هر بازیای که توسط استودیوی سیدی پراجکت رد (CD Projekt RED) عرضه میشود، استانداردهای خاصی را شکل میدهد که از جملهی آنها میتوان به داستانپردازی، ماموریتها و جهان ساخته شده اشاره کرد. تاکنون شاهد تاثیرات زیاد ماموریتها در بازیهای این شرکت بودهایم که بر پایه موضوعات زیادی ساخته و پرداخته شدهاند. اخیراً، طراح مراحل بازی Cyberpunk 2077 با وبسایت PC Gamer گفتگویی داشته که در آن، جزئیات بیشتری از ماموریتهای این بازی ماجراجویی و نقشآفرینیِ اول شخص ارائه داده است.
بنابر گفتههای میلز (Mills)، هدف اصلی استودیوی سیدی پراجکت رد از هر ماموریتِ عنوان Cyberpunk 2077 این است که «چیز خاصی از جهانِ» این بازی بگویند. این هدف با ارائهیِ هر ماموریت به عنوان یک هدف روایی از طریقِ راههای متعدد تحقق مییابد اگرچه هر کدام از این ماموریتها به عنوان ساخت و سازِ جهانِ بازی نیز عمل میکنند و بعضی از آنها برروی شخصیتها تمرکز دارند. میلز در این رابطه بیان داشت:
این یک هدف بزرگ برای ماست که مطمئن شویم هر کدام از ماموریتهایِ این بازی، بازتاب دهنده چیز خاصی از جهانِ آن باشند. گاهی اوقات ما فقط میخواهیم توضیح دهیم که چیزی چطور کار میکند و ماموریتی در رابطه با آن خلق کنیم. بعضی اوقات نیز تنها میخواهیم که به شکلی عمیق به بررسی یکی از موضوعاتِ حاضر در داستان بپردازیم. یا شاید این هدف با تمرکز برروی یک شخصیت خاص تحقق یابد و ماموریتِ خاصی پیرامون یک سفرِ شخصی باشد. ماموریتهایِ ما درباره ساخت و ساز جهان، یک خُلق و خویِ خاص و کاوش در موضوعات مختلف است.
سیدی پراجکت قبلاً در خصوص اینکه میخواهند با بازی Cyberpunk 2077 چه رویکردی در پیش بگیرند و چگونه از بیان عقاید و موضوعاتِ سیاسی مختلف اِبایی ندارند، گفته است. آنها میخواهند روش متفاوتی برای بیان موضوعات مختلف و بحثبرانگیز در بازیهایی ویدئویی در پیش بگیرند و صحبتهای میلز نیز در همین راستاست.
بازی Cyberpunk 2077 در حال حاضر تاریخ انتشار مشخصی ندارد اما میتوانیم انتظار عرضه آن برروی پلتفرمهایی نظیر ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و رایانههای شخصی تا دو سال آینده را داشته باشیم. اگرچه انتشار آن برای کنسولهای نسل بعدی نیز دور از ذهن نیست.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- مدیرعامل Take-Two نگران عملکرد GTA 6 روی Xbox Series S نیست
- آپدیت بهینهسازی Baldur’s Gate 3 برای PS5 Pro منتشر شد
- مدیر عامل Take-Two: فرنچایزهای محبوب در نهایت محو خواهند شد؛ برای موفقیت به IPهای جدید نیاز داریم
نظرات
به جای این حرفا تاریخ انتشارش معلوم کنید
مراحل اصلی و فرعی ویچر ۳ که بسیار زیبا بود…با تلاش و حساسیتی که رو این بازی هست مطمئنم مراحل سایبرپانک هم عالین :yes:
این یک قانون مهمه که هر عملی یک بازتاب داشته باشد و با حذف شدن یک عنصر روند داستان به روشی دیگر ادامه پیدا کنه و خوب شکر خدا سایبر پانک هم از این قانون پیروی میکنه
ویچر که از بهترین بازی های کل زندگیم بود تا جایی که بار ها بازی رو به روش های مختلف به پایان رسوندم و همین به اصطلاح بازتاب دهنده جهان بازی بود که منو شیفته خودش کرد حالا وقتی به این فکر میکنیم که سایبرپانک حتی شاید تو این مورد بتونه تاثیرگذار تر و قوی تر پیچیده تر عمل کنه آدم دیوانه میشه!!!
به شخصه عاشق غرق شدن در دنیای بازی هام و این چیزی هست که بنده به طور کامل در بازیهای اسکایریم و ویچر به دست اوردم و قطع به یقین سایبرپانک هم چنین تجربه رو برام رقم میزنه
شاید میتونم بگم شخصا مورد انتظار ترین بازی برام همینسایبرپانکه :yes: :yes:
یه چیز جالب هم هست اینه که این بازی سعی داره علاوه بر ماموریت های اکشن ، یکسری از دغدغه های دنیای آینده رو هم به نمایش بگذاره که واقعا به جذابیتش اضافه میکنه. برای منم یکی از مورد انتظار ترین بازیاس ، فقط ای کاش همین نسل بیاد :yes:
درست میفرمای شما
البته من ویچر رو هرگز بازی نکردم اما شکی بر کیفیتش ندارم چون یک بازی فوق العاده هستش و دل میلیونها نفر رو بدست اورد و اسکایریم هم که بهترین بازی زندگی خودمه و ۷ بار کامل تمومش کردم
این لهستانیها هنر گیم رو به عرش بردن و خیلی راحت میفهمن در چه زمانی چه چیزی نیازه و یک تشنگی بزرگ
رو بهت میدن و صبر میکنن و بعدش عنوانشون رو دو دسته تقدیمت میکنن الان پشت بزرگترینهای تاریخ یک استدیو لهستانی وایساده و یک تنه با بقیه مسابقه میدن و سعی دارن تا همیشه خاص ترین عنوان رو بیارن
و یک نگاه به گذشته ثابت میکنه که چقدر کار بلد هستن منم مثل شما منتظر این عنوان هستم و مطمئن هستم که یک شاهکار ناب رو تقدیممون میکنن باید صبر پیشه کرد چون خوندم که بازیشون اماده هستش و منتظرن تا رقبا رو انالیز کنن و در کنار بازیهای با کیفیت در یک جدول زمانی خاص عنوانشون رو عرضه کنن
من هنور ویچر ۳ رو تجربه نکردم ایا نیاز هست که نسخه های قبلی رو برای فهمیدن داستانش بازی کنم؟
اره ویچر ۲ رو حتما بازی کن
ویچر ۱ رو هم اگه بازی نکردی داستان کلیش رو بخون تا بفهمی چی به چیه
لازم نیست ولی ازونجایی که دنیای بازی عمیق و غنیه اگه بری بیشتر با دنیای بازی اشنایی داری.نسخه یک قدیمی و سخته ولی داستان جذابی داره.نسخه دوم ولی محشره داستانش گیم پلی جذابیم داره.
the old witcher و saeedgreat خیلی ممنونم از راهنماییتون. 🙂
اگه سطح ماموریت ها رو حتی یه سر سوزن از ویچر ۳ بالاتر ببرن دیگه بازی محشر کبری میشه.
چقدر حرف میزنید یه گیم پلی بدید ما برامون بسه :reallypissed:
این موضوع تو رد دد هم با دنیای وسترنش صدق میکرد ولی با این وجود هم دوربین اول شخص داشت هم سوم شخص
سایبرپانک مثل این میمونه با آرتور مورگان بصورت اول شخص بری به لباس فروشی شهر سنت دنیز و بخوای لباست رو عوض کنی
لباست عوض میشه ولی نمیتونی ببینیش.
تو این بازی چیزی به اسم شخصیت وجود نداره عزیز
خود ما هستیم وقتی ظاهر جنسیت گذشته و هدف و قدرتها … خودت انتخاب میکنی که چه چوری باشه یعنی خودت تو داستانی وقتی اینجوری باشه خیلی منطقی هست دید اول شخص و این که بیشتر مبارزات بازی رو شوتر میگرده پس چرا باید دید سوم شخص باشه؟! بیشتر شوترها اول شخصآ
شما اگه اسکایریم بازی میکردی دیگه به این دید ایراد نمیگرفتی
این بازی تا بیاد مارو پیر میکنه
بیشتر این حرفهایی که در مورد بازی میزنن میدونستیم و انتظار داشتیم که تو بازی باشه
اگه نبود باید تعجب میکردیم
فقط یه تاریخ انتشار میخوایم
خخخخخخخ