مایکروسافت بودجه‌ی نامحدودی را به توسعه‌ی بازی‌های انحصاری اختصاص داده است - گیمفا
مایکروسافت بودجه‌ی نامحدودی را به توسعه‌ی بازی‌های انحصاری اختصاص داده است - گیمفا
مایکروسافت بودجه‌ی نامحدودی را به توسعه‌ی بازی‌های انحصاری اختصاص داده است - گیمفا
مایکروسافت بودجه‌ی نامحدودی را به توسعه‌ی بازی‌های انحصاری اختصاص داده است - گیمفا
مایکروسافت بودجه‌ی نامحدودی را به توسعه‌ی بازی‌های انحصاری اختصاص داده است - گیمفا
مایکروسافت بودجه‌ی نامحدودی را به توسعه‌ی بازی‌های انحصاری اختصاص داده است - گیمفا

مایکروسافت بودجه‌ی نامحدودی را به توسعه‌ی بازی‌های انحصاری اختصاص داده است

سعید حلاجیان
۱۳:۰۰ ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
مایکروسافت بودجه‌ی نامحدودی را به توسعه‌ی بازی‌های انحصاری اختصاص داده است - گیمفا

مایکروسافت یکی از غول‌های صنعت نرم افزارو سخت افزار است که ثروت و منابع نامحدودی را در اختیار دارد. با این وجود، باز هم این شرکت نسل هشتم را به دلیل کمبود بازی‌های انحصاری کنسول اکس باکس وان، به شرکت سونی واگذار کرد. حال گزارشات حاکی از این هستند که مایکروسافت بودجه‌ی نامحدودی را در اختیار توسعه‌دهندگان گذاشته است تا به توسعه‌ی بازی‌های انحصاری جدید بپردازند.

سونی و مایکروسافت در نسل هشتم دقیقا بر خلاف یکدیگر حرکت کردند. سونی که دوران خوبی را در اوایل  نسل هفتم تجربه نکرد  نسل هشتم را با هدفی جدید آغاز کرد؛ تاسیس استودیوهای فرست پارتی و توسعه‌ی بازی‌های انحصاری. همین موضوع سبب شد تا فروش کنسول پلی‌استیشن ۴ به حدود ۱۰۰ میلیون دستگاه برسد؛ به علاوه سونی هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و به نظر می‌رسد در اواخر نسل هشتم نیز بازی‌های انحصاری دیگری به مانند Ghost of Tsushima و یا The last of Us Part 2 را عرضه خواهد کرد.

در مقابل، به نظر می‌رسد مایکروسافت شکست را در نسل هشتم قبول کرده است.  یکی از دلایل عمده‌ی شکست مایکروسافت در نسل هشتم را می‌توان به کمبود بازی‌های انحصاری نسبت داد. سرمایه گذاری مایکروسافت بر‌روی استودیوهای فرست پارتی در نسل هشتم تقریبا صفر بود. مایکروسافت حتی راه دیگری را نیز آزمایش کرد. این شرکت سعی داشت تا با خرید بازی‌های ترد پارتی، آن‌ها را به صورت انحصاری و یا انحصار زمانی برای کنسول اکس باکس وان عرضه کند و از این طریق فروش این کنسول را افزایش دهد؛ متاسفانه این روش نیز بر خلاف انتظارات آنچنان خوب پیش نرفت. حال دیگر مایکروسافت جایگاه دوم در نسل هشتم را پذیرفته و از حالا به فکر آینده یعنی نسل نهم و کنسول اکس باکس وان اسکارلت است.

همان طور که می‌دانید مایکروسافت طی رویداد E3 2018، به این موضوع اشاره و اعلام کرد که استودیوهای زیادی را از قبیل استودیوی موفق نینجا تئوری خریداری کرده و از همین حالا خود را آماده می‌کند تا بتواند نسل نهم را با قدرت آغاز کند. از آن زمان تا به حال، استودیوهای دیگری نیز به زیرمجموعه‌ی استودیوهای مایکروسافت پیوسته‌اند و به نظر می‌رسد مایکروسافت در تصمیم خود کاملاً جدی است.

حال به تازگی یکی از کاربران شناخته‌ شده‌ی یوتیوب با نام  Boogie2988، طی پادکستی جدید اشاره کرد که وی اخیراً مصاحبه‌ای با مایک یابارا (Mike Ybarra)، معاون بخش اکس باکس شرکت مایکروسافت داشته و طی این مصاحبه از وی پرسید «چرا مایکروسافت در اواخر نسل هشتم اقدام به خرید تعداد زیادی از استودیوهای بازی‌سازی کرده است» می‌توان گفت پاسخ به این سوال بسیار ساده است و مایکروسافت خود را برای نسل نهم آماده می‌کند. مکالمات آقای یابارا را در قسمت پایین مشاهده می‌کنید:

مایک یابارا مستقیماً به استودیوهای مورد نظر رفته و از آن‌ها پرسید «می‌خواهید چه پروژه‌ای بسازید» و آن‌ها نیز پاسخ دادند «بودجه‌ی ما چقدر است». آقای یابارا در ادامه پاسخ داد «من فکر نمی‌کنم که شما سوال من را متوجه شده باشید. سوال ما این نبود، سوال ما این است که شما دوست دارید چه بازی بسازید؟ ما مایکروسافت هستیم، بودجه‌ی لازم را در اختیار داشته و فقط می‌خواهیم بدانیم که شما می‌خواهید چه بازی بسازید و رویای چه چیزی را در سر دارید؟»

به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد تا از قدرت مالی خود استفاده کرده تا بتواند بهترین و بزرگ‌ترین لاین‌آپ بازی‌های انحصاری را برای نسل نهم و کنسول اکس باکس اسکارلت در اختیار داشته باشد. دلیل این‌که مایکروسافت در ارتباط با بازی‌های آینده‌ی خود سکوت اختیار کرده و بازی جدیدی برای اکس باکس وان معرفی نمی‌کند نیز همین موضوع است زیرا مایکروسافت برای کنسول اکس باکس اسکارلت برنامه‌ریزی می‌کند.

در هر صورت تا زمان عرضه‌‌ی کنسول اکس باکس اسکارلت حداقل دو سال دیگر زمان باقی است و اخیرا نیز شایعه شده که سونی در سال ۲۰۱۹ و طی رویداد PlayStation Experience، از کنسول نسل جدید خود یا همان پلی‌استیشن ۵ رونمایی خواهد کرد. بنابراین به نظر می‌رسد هر دو شرکت آماده‌ی نسل نهم و رقابت با یکدیگر هستند. رقابت میان شرکت سونی که مسلماً انحصاری‌های زیادی در اختیار خواهد داشت و مایکروسافت که بودجه‌ی نامحدودی را به استودیو های جدید خود اختصاص داده است، بسیار نزدیک، نفس‌گیر و جذاب خواهد بود.

نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ دیدگاه خود در این زمینه را با ما حتما به اشتراک بگذارید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مایکروسافت بودجه‌ی نامحدودی را به توسعه‌ی بازی‌های انحصاری اختصاص داده است - گیمفا
مایکروسافت بودجه‌ی نامحدودی را به توسعه‌ی بازی‌های انحصاری اختصاص داده است - گیمفا
مایکروسافت بودجه‌ی نامحدودی را به توسعه‌ی بازی‌های انحصاری اختصاص داده است - گیمفا
مایکروسافت بودجه‌ی نامحدودی را به توسعه‌ی بازی‌های انحصاری اختصاص داده است - گیمفا
مایکروسافت بودجه‌ی نامحدودی را به توسعه‌ی بازی‌های انحصاری اختصاص داده است - گیمفا
مایکروسافت بودجه‌ی نامحدودی را به توسعه‌ی بازی‌های انحصاری اختصاص داده است - گیمفا
مایکروسافت بودجه‌ی نامحدودی را به توسعه‌ی بازی‌های انحصاری اختصاص داده است - گیمفا
مایکروسافت بودجه‌ی نامحدودی را به توسعه‌ی بازی‌های انحصاری اختصاص داده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Retr0 گفت:

    مثل اینکه میکروسافت بعد از ضربلت سنگینی که از رقیب خورده دوباره داره جون می گیره
    خیلی دوست دارم دوباره مثل نسل۷ بین انتخاب هر دو کنسول دودل بشم

    • aliusa گفت:

      اگه انحصاری زیاد بده پنج سال این نسل وقت داره دو دل شدن همه میشن
      قدرت یه کنسول به انحصاری هاش هست

    • homeland گفت:

      نسل هفت بنظرم نسل واقعا جذابی بود من اون موقع۳۶۰ داشتم واقعا بازی هاش جذاب بود alan wake گرفته تا gears of war نسل هشت رو مایکرو بد شروع کرد و ازونجایی که بنظرم بهتره ماها فن گیم و البته فن جیبمون باشیم دیدم سونی بهتر کار کرد و ps4 گرفتم ولی بعنوان یه گیمر همش منتظر بودم پول دستم بیاد که xbox1 هم بگیرم که دیگه این وضع داغون پیش اومد و بازی های ps4 هم نمیشه خرید.
      خلاصه بنظرم اگر کسی گیمر واقعی باشه لذت میبره هر دو شرکت خوب کار کنن چون رقابتشون هم به نفع ما و هم البته به نفع جیب ماست.ایشالا نسل ۹ هردو عالی باشن ماعم ازین وضع نجات پیدا کنیم بتونیم هردو کنسول رو بخریم

    • Sony_ps گفت:

      از صمیم قلب برای ماکروسافت ارزوی موفقیت میکنم و امیدوارم بتونه از استودیو هایی که خریداری کرده بهترین استفادرو بکنه و بتونه بازی های انحصاری در خور گیمران ایکس باکس تولید کنه

  • mahdi.r گفت:

    این نسل که سونی ناک اوت کرد حریفشو
    نسل بعد احتمالا شاهد رقابت جذابتری خواهیم بود

  • Arminimo گفت:

    چه نسلی بشه نسل ۹ :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

  • همین دیروز مایکروسافت پر ارزش ترین برند دنیا شد و اپل رو هم پشت سر گذاشت
    ثروتمندت ، قدرتمند،دوست داشتنی ،خدای تکنولوژی،
    FEEL TRUE POWER

    • Oracle گفت:

      اپل دوباره سهامش رفت بالا اول شد.ولی اختلاف ناچیزه به احتمال زیاد دوباره مایکروسافت اول میشه.

    • TLoU part two گفت:

      فرق سونی و ماکروسافت در اینه :
      .
      بخش بازی سازی سونی به حدی سود داد که تونست ضرر بخش موبایل و فیلم سازی رو جبران کنه
      .
      بخش بازی سازی ماکروسافت به حدی ضرر داد که بخش ویندوز و نرم افزار مجبور شدن ضررش رو جبران کنن.

      • T.4 گفت:

        اشتباه شما همینه, علت اینکه ارزش مایکروسافت بیشتر شده عملکرد بالاتر از حد انتظار بخش گیمینگ بوده و اینکه طبق گزارش ماکروسافت ۲٫۲ میلیارد دلار از این بخش درآمد کسب کرده و به هیچ وجه ضررده نیست مگر نه انقدر سرمایه گذاری نمیکردن روش.
        https://www.microsoft.com/en-us/Investor/earnings/FY-2019-Q1/press-release-webcast

      • Oracle گفت:

        نه این نظر کاملا هوایی که شما میدین.
        مایکروسافت به هیچ وجه تو بخش بازی ضرر نمیکنه که هیچ سود خوبی هم داره به جیب میزنه اما فقط این سود نسبت به سونی کمتره ولی بازم سوده و اصلا ضرر نمیکنه.
        شک نکن سیاست مایکروسافت اینه اصن بخشی اگه ضرر بده اون بخشو میبنده یا تعلیق میکنه.
        ی مدت نوکیا رو خرید چنتا گوشی با برند مایکروسافت زد ولی دید سود نمیکنه کلا بخش موبایلشو جمع کرد موردی که واسه سونی تو بخش کامپیوتر و لپ تاپ های وایو اتفاق افتاد.
        مایکروسافت بخشی که سود واسش نداشته باشه رو تعطیل میکنه مطمئن باش.

      • Nemo گفت:

        وااای این همه اطلاعات رو یه جا نده مغز ما توانای پردازش سخن های کوبنده ی شما رو نداره
        وااای

      • A s M گفت:

        اتفاقا یکی از بخش های سوده مایکروسافت بخش گیمینگ و نرم افزار های مرتبط به اونه. و فرق درآمد مایکروسافت و سونی تو آخرین گزارش مالیشون در بخش سرگرمی فقط ۱۱ درصد بوده.

      • ali as گفت:

        برعکس ماکروسافت سود زیادی برده خیلی نزدیک به سونی

  • PERSIAN NAZI گفت:

    خدایش فیل اسپنسر مدیرخیلی لایقیه و قصد داره مایکروسافت رو ببره تو اسمانها و داره همه جور حمایتی رو انجام میده دمش گرم امیدوارم تا میتونه بازی با کیفیت بسازه تا هنر گیم رو به جلال و شکوهی بی پایان ببره

  • punisherking گفت:

    عجب چیزی گفته(من فکر نمی‌کنم که شما سوال من را متوجه شده باشید) :inlove: :rotfl: :yes:

  • اول اینکه تبریک به تمام طرفداران مایکروسافت چرا که چند روز پیش اپل رو پشت سر گذاشت و ارزشمند ترین کمپانی جهان شد :heart: :heart:
    این پیشرفت قطعا در بخش های زیر مجموعه مایکروسافت نظیر XBOX تاثیر گذاره و به همین دلیل هست که این چنین بودجه نامحدودی داره فقط صرف بخش XBOX میشه
    دوم اینکه همچنان باید خرید استودیو ادامه داشته باشه که قطعا داره و احتمالا ۲ یا ۳ استودیو دیگه خریداری بشن و توی E3 خبر از خریدشون داده بشه
    در بحث بازی ها هم این استودیو ها همگی در حال حاضر مشغول ساخت هستن و امیدوارم به غیر از عناوین ۳۴۳ و کوالیشن، حداقل بازی نینجا تئوری و پلی گراند رو این نسل شاهد باشیم

  • allfreegamer گفت:

    اتفاقا تعداد عناوین انحصاری سونی در زمان ps3 بیشتر بود ناتی داگ ۴ عنوان سانتامونیکا دو عنوان گوریلا گیمز ۲ عنوان اینسمنیاک گیمز ۳ عنوان و پلوپنی دیجیتال ۳ عنوان و درضمن توی این نسل سونی تعداد بیشتری بازی بصورت انحصاری زمانی برای ps4 عرضه کرد مثال نیر و کرش و هل بلید و نومن اسکی ولی مایکروسافت فقط دد رایزینگ ۴ و رایس آف توم ریدر

    • AL1K1NG گفت:

      نسل پیش ک عجیب غریب خوب بود
      بنظرم نسل بعد هرجور شده دوتا کنسولو بگیرید همون اوایل چون بعدا قیمتا میره بالاتر و ب دلتون میمونه

    • mahdi.r گفت:

      اونا انحصاری زمانی نبودن
      خود سازنده نیر و هل بلید گفتن اگه بازی فروش خوبی رو ps داشته باشه میریم سراغ نسخه ایکس باکس دلیل این اتفاق هم فقط بودجه ی کم نینجا تئوری بود و پلاتینیوم گیمز هم همه میدونستن در شرف ورشکستگیه که بازی نیر نجاتش داد
      پس سونی بازی رو انحصاری زمانی نکرد خود سازنده بخاطر فروش دو برابریه ps ترجیه داد بازی رو روی ps بسازه تا هم خرج بازی دربیاد هم سود بیشتری کنن

  • سونی یک زمانی با وسایل الکتریکی شناخته میشد مثل ضبط صوت یا گوشی موبایل با وسایل خانگی ولی الان بیشتر با پلی استیشن شناخته میشه.ظاهرا مایکروسافت هم میخواد همون قدر که به آفیس و فضای ابری و … میرسه به ایکس باکس برسه تا یکی از ارکانش باشه.

  • Oracle گفت:

    الان مایکروسافت استدیو های خوبی رو خریده اما انصافا بازم مثل سانتا و ناتی تراز اول نیستن.
    موضوع ناتی داگ اینه که اصن کمپلت از ریشه روی ابزار گیمینگ و موتور و توسعه فنی تا ساخت و داستان و… دست خودشونه و با سانتا هم به اشتراک میذارن،نمیدونم مراسم GDC رو کی دنبال میکنه محتواشو.واقعا هرساله ناتی داگ با تیم توسعه بسیار قدرتمندش ظاهر میشه ولی هیچ خبری از مایکروسافت نیست.
    کاش یه استدیو پر آوازه تر تراز اول تری رو میخرید مثلا راک استدی که با اینکه ۲۰۰۴ تاسیس شده اما بازی هایی که ساخته انگار سالهاست تو گیم تجریه داره البته وارنر اجازه نمیده،با اون سودی که بدست میاره بعیده بفروشه راک استدیو

    • راکستدی اگه اشتباه نکن مال وارنر هست و اصلا نمیفروشه مثل اینکه بگیم take two. راکستار رو بفروشه‌.مایکروسافت به جای کیفیت به کمیت استدیو ها توجه کرده و به قول خودت هیچ کدوم در حد ناتی داگ یا سانتا نیستند.البته من فکر میکنم سونی هم برای آینده برای خرید برنامه داشته باشه.اگه دث استرنتینگ بالای ۹۰ باشه شاید کوجیما پروداکشن رو سونی بخرتش و این زوج کیفیت رو به مثلث کیفیت تبدیل کنه چون رابطه کوجی با سونی هم عالیه.یا حتی شاید اینسومنیاک گیمز

      • Oracle گفت:

        البته داستان تیک ۲ فرق داره یه شرکت هولدینگ مالک راکستار گیمز که خودش یه ناشر بزرگه و شامل استدیو های زیادی در سراسر دنیاس.
        راک استدی یه استدیو کوچیک تو لندن هستش.
        پروژه اپن ورد بتمن اولین بار EA خواست ب کمک استدیو Pandemic که اون موقه سابوتر رو ساخته بود کلید بخوره راجب دارک نایت نولان قرار بود باشه اما EA صد میلیون دلار ضرر کرد و پروژه به وارنر لینک شده بود،وارنرم دید دیگه Pandemic که منحل شده بود رو رها کرد و دنبال یه استدیو تازه رفت و راک استدی بی تجربه ای که اونزمان موسسانش دنبال سونی بودن که باهاش قرارداد ساخت پروژه AAA رو پیدا کردن که به Eidos کارمیکرد.
        سونی تو خوابم نمیدید راک استدی یه همچین استدیویی بشه همینطور Eidos که سهامشو فروخت به وارنر.
        وگرنه خدا میدونه الان اگه سه گانه بتمن انحصاری میبود دگ کسی مگه سراغ کنسول XB میرفت.

  • نسل بعد سونی باید فکری برای داشتن انلاین و نیز سرورهای درست حسابی برای بازیهای انحصاریش بکنه درغیراینصورت ضربه میخوره ازش درسته این نسل مایکروسافت انحصاریهای کمی داشت و شکست خورد ولی خیلی بیشتر از سونی ب انلاین اهمیت میده نسل بعد انحصاریهای دو کنسول یکسانم باشن باز سونی بزنه افلاین بازی ضربه میخوره
    البته از دلایل شکست مایکروسافت میشه به launch کنسول با قیمت بیشتر از سونی داشتن drm بلاک کردن بازیهای دست دوم و ضعیف بودن کنسولش نسبت به رقیب در اول نسل اشاره کرد که سونی با اینکه اول launch انحصاریهای کمی داشت ولی از این نقاط مایکروسافت کاملا سود برد و اول نسل خیلی فاصله شو با رقیب زیاد کرد

  • pezhmanm666 گفت:

    بودجه نامحدود . نخندمون :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: . . ناراحت نشین با چه شوقی ایکس باکس بازی میکنین؟۴ تا بازی دارینaaa. بقیشون در حد بازی گوشیه

  • به نظرم بهترین تصمیم ممکن بود که مایکروسافت گرفت
    درست همانند تصمیمی که اواسط ۲۰۰۳ گرفتن و وقتی دیدند که Xbox ( نسل اول ) شانسی واسه رقابت با ps2 نداره
    خیلی زود متمرکز شدند رو کنسول نسل بعد یعنی Xbox 360 و یه کنسول فوق العاده رو تو اوج روزهای سونی و کنسول ps2 به بازار فرستادند ، و رسما نسل هفتم رو یه سال زودتر به تنهایی آغاز کردند
    همین تصمیم حسابی سونی رو به دردسر انداخت ، و مجبور شد پلی استیشن ۳ رو خیلی زودتر چیزی که خود شرکت در نظر داشت به بازار بفرسته تا جایی که سونی بیخیال کنترلر های فضایی شکلی که واسه ps3 طراحی کرده بود شد و کنسول رو با اندک تغییراتی با همون کنترلر ps2 به بازار فرستاد ، نداشتن زمان کافی برای آشنا کردن سازندگان با سخت افزار پیچیده ps3 ، نداشتن حتی یه بازی انحصاری در زمان انتشار که از قدرت کنسول استفاده کنه و…..،،،
    مواردی بودند که باعث شد که سونی تا اواخر نسل هفتم که تونست اوضاع رو به دست بگیره ، همواره تو بحران باشه
    دوستانی که اون دوران اخباری دنبال می‌کردند حتما یادشون هست ،. که تا اواسط نسل هفتم به خاطر قیمت بالای تمام شده درایو های بلوری ، سونی رو فروش هر کنسول کلی ضرر میداد
    مایکروسافت این نسل رو فوق العاده بد شروع کرد و اشتباهات مهلکی کردند ، که قابل انکار نیست
    از تمرکز و پا فشاری بیجا روی کینکت تا اختصاص یه سخت افزار نه چندان قوی واسه کنسولی که بازی ۶۰ فریم رو هدف قرار داده بود و بی اعتنایی به بازی های سنتی تک نفره ( داستان محور ) همه و همه باعث شدند که مایکروسافت حتی با انتشار کنسول ستایش شده one X هم نتونه به بازی برگرده
    قابل پیشبینی بود که مایکروسافت همون استراتژی سال ۲۰۰۳ رو در پیش بگیره ،
    قطعا مایکروسافت شروع کننده نسل نهم خواهد بود ، فقط باید دید آیا سونی اینبار به اندازه کافی آماده هست واسه تکرار نشدن اتفاقات تلخ بین ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ یا نه

  • Hala madrid گفت:

    بی صبرانه منتظر هستم ببینم جنگ قرن رو بین فرست پارتی های سونی و فرست پارتی های مایکرو :yes:

  • Mohammadreza7 گفت:

    «من فکر نمی‌کنم که شما سوال من را متوجه شده باشید. سوال ما این نبود، سوال ما این است که شما دوست دارید چه بازی بسازید؟ ما مایکروسافت هستیم، بودجه‌ی لازم را در اختیار داشته و فقط می‌خواهیم بدانیم که شما می‌خواهید چه بازی بسازید و رویای چه چیزی را در سر دارید؟»
    .
    رفتم تو افق :dazed: :inlove: 😀
    .
    خدایا یه پولی برسون واسه نسل نه :smug:

  • ‌”سونی که دوران خوبی را در نسل هفتم تجربه نکرد (به دلیل کمبود بازی‌های انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۳)”
    What? 😐 دوران خوبی رو تجربه نکرد؟اونم به دلیل انحصاری؟این جمله از بیخ و بن ایراد داره اولا دوران خوبی رو پشت سر گذاشت و اصلی ترین دلیلش هم انحصاری بود که باعث شد نه تنها به ۳۶۰ برسه بلکه توی فروش از اون هم جلو زد.بهتر بود می نوشتید تا اواسط نسل اونم به دلیل سخت افزار پیچیده ps3 و قیمت ۶۰۰ دلاریش!!!نه انحصاری و نه تا پایان نسل

    • نمیدونم چرا اینجا فکر میکنن حتماً باید دارندگان Xbox رو هم راضی نگه داشت ولو با گفتن حرف اشتباه. من حتی نمیتونم اسم تمام انحصاری های ps3 رو به یاد بیارم انقدر زیاد بودن، اونوقت قضیه ی کمبود انحصاری تو نسل هفتم چیه!؟! ?:-)
      قیمت ps3 هم نسبت به امکاناتش زیاد نبود ولی بعدا که دیگه فوق العاده شد!
      یعنی حساب کن قیمت خرید یه دستگاه پخش بلوری تقریبا دو برابر کنسول ps3 بود! :laugh:

    • ali as گفت:

      نمیدونم چرا شما فروش کنسول ملاک قرار میدین نسل قبل ماکروسافت سود بیشتر برد تا سونی

    • بله حق با شماست منظور اصلی اوایل نسل هفت بود. در مقایسه با نسل هشتم و کنسول پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۳ شروع خوبی نداشت
      تا سال ۲۰۰۹ هم اتچ ریت کنسول اکس باکس ۳۶۰ ۷ و کنسول پلی استیشن ۳ هم ۳٫۵ بوده که گواهی بر این موضوع هست

  • Y PS گفت:

    این صحبت های آقای یابارا به نظرم بیشتر جنبه روانی و رجزخوانی داره که البته خیلی هم خوب و باحاله :yes:
    درواقعیت باید دید مایکرو چقدر به ایده های استودیوهاش اطمینان میکنه…اگه یادتون باشه خبری منتشر شد از “نارضایتی شدید یوشیدا از محصول نهایی سانتامونیکا یعنی God of war” ولی اطمینان کردن و نتیجه گرفتن.
    امیدوارم رقابت و نبرد خوبی رو شاهد باشیم :yes:

  • farshadx گفت:

    چیزایی که گفتم چقد زود مهر تایید خورد پاش
    https://gamefa.com/517077/microsoft-looking-to-hire-people-to-work-on-the-next-xbox/

  • PlayDead گفت:

    سونی به جای تعداد زیاد استدیو اومده همین تعداد استدیویی رو که داره که البته زیادم هستن رو به قدری بزرگ کرده که بتونن روی ۲ تا بازی همزمان کار کنن در ضمن استدیوی بند هم از خواب بلند شده و به لیست استدیوهای فرست پارتی سونی اضافه شده که قراره ۲-۳ سال یه بار یه بازی بده ولی کاش مایکروسافت از خر شیطون پیاده شه و تمام استدیوهاش رو بده سونی تا نسل بعد شاهد کلی شاهکار باشیم خخخخ البته غیر از سازنده فورزا

  • PC-Gamer گفت:

    بهترین خبری که در این سال شنیدم تا به الان همین خبر بوده
    منتظر طوفان غول نرم افزار دنیا باشید

  • FarhanFH گفت:

    ارزوی موفقیت برای مایکروسافت و امیدوارم نسل نهم حدااقل بخاطر پیشرفتت دوتا شرکت یعنی (سونی ) و (مایکروسافت) شاهد رقابت سخت باشیم البته مایکروسافت کمپانی های انحصاری درستی نداره به طور مثال ما برای نسل بعد ساخته ی بعدی گوریلا گیمز یعنی هورایزن زیرو داون دو خواهیم داشت و کوری بالوگ در حال ساخت یک بازیه مخفیه که میگه خیلی بزرگتر از گاد اف وار چهاره و سوپر مسیو گیم هم گفته قراره بازیهای ترسناک بینضیری برای نسل بعد بیاره ( انحصاری ) خب ما نسل بعد رو که هنوز نیومد میخوایم با قدرت شروع کنیم البته برای بستن کتاب این نسل یک انحصاری که حتی خود سونی و سازنده هاش رو حیرت زده کرده ( Teh Last Of Us Part 2 ) که طراح جدید که به ناتی داگ پیوسته گفته ( من تا امروز روی بازیهای زیادی کار کردم ولی بازی Teh Last of Us Part 2 واقعا (باورنکردنی) هستش ) و خب این نسل سونی منفجر میشه و همه ی شرکت هارو خاک میکنه و از کجا معلوم شاید Teh Last Of Us 3 هم داشته باشیم روی نسل نهم که چه شود ولی همون هورایزن زیرو داون دو برای شاهکارنسل بعد کافیه تازه ما کار بعدی سانتا مونیکا که قراره بهتر از گاد بشه و Teh last of Us Part2 ریمستر رو در نظر نمیگیرم حقیقتی که هست اینه فرق مایکروسافت و سونی اینه که سونی همیشه یک دلیل خوب برای خرید کنسول هاش میزاره اونم انحصاری هاشه که از کنسول ps2 تا الان توی این مورد همیشه موفق بوده که با انحصاری هاش همه رو طرف خودش بکشه بدون شک موفق تر هم خواهد شد البته این رقابت باعث میشه انگیزه ی سونی پیشتر بشه برای پیشرفت تازه یادم رفت بگم دد استرانگ هم احتمال زیاد برای ps5 لانچ میشه ☺

  • e h m گفت:

    امیدوارم ماکروسافت توی نسل بعد به بازی هاش از لحاظ کیفی خیلی اهمیت بده وگرنه این استدیو هایی که خریده اگه بخوان بازی معمولی بدن براش هیچ فایده ای ندارن.علت اصلی موفقیت استدیو های سونی اینه که از لحاظ جلوه های گرافیکی حداقل ۲ سال از بازی های زمان خودش جلو تره و ایده های گرافیکی رو اجرا میکنه که در زمان خودش رو هیچ بازی شاهدش نیستیم.روی جزئیات هم خیلی کار میکنه.مثلا بازی هوریزون زیرو دون رو ببینین تک تک قطعات رباط ها ساخته و طراحی شدن و رو هم سوار شدن.بازی ها از لحاظ حوادث و اکشن خیلی غنی هستن و لحظه به لحظه اتفاق جدید میفته که نمیزاره بازی یکنواخت و کسل کننده بشه.اتمسفر بازی هاش هم خیلی تغییر میکنه تا حال و هوای تکراری پیدا نکنه.در کل ماکروسافت نیاز به انحصاری های عظیم و انقلابی داره برای رقابت.

    Bahram
مایکروسافت بودجه‌ی نامحدودی را به توسعه‌ی بازی‌های انحصاری اختصاص داده است - گیمفا