شایعه: مایکروسافت در نظر دارد استودیوی IO Interactive را خریداری کند
طبق شایعاتی که در چند وقتهی اخیر پخش شدهاند، مایکروسافت قصد دارد تا استودیوی سازندهی سری محبوب Hitman یعنی آیاو اینتراکتیو (IO Interactive) را به لیست استودیوهای تحت تسلط خود اضافه کند.
طبق صحبتهای آقای کلوبریل (Klobrille) که این شایعه را پخش کرده است، مایکروسافت در نظر دارد تا استودیوی آیاو انتراکتیو را خریداری کند. او همچنین به لفظ «در نظر داشتن» تاکید بسیار کرد و در ادامه چنین گفت:
«در نظر داشتن» یعنی اینکه شاید کاری انجام شود ولی ممکن است هیچگاه هم به حقیقت نپیوندد. خرید استودیوی آیاو اینتراکتیو نیز تنها در نظر گرفته شده است، نه بیشتر. لطفا از همین الان در یوتیوب شروع به ساخت فیلمهای کوتاه در رابطه با من که خرید این استودیو را تایید کردم نسازید، من تنها اعلام کردم که مایکروسافت ممکن است این امر را در نظر داشته باشد. در حقیقت، این یک شروع است.
به نظر میرسد که شرکت مایکروسافت برای شروع نسل نهم برنامههای بسیاری دارد و از همین الان که در اواخر نسل هشتم به سر میبریم در حال آمادهسازی استودیوهای مختلف برای نسل بعد است؛ چرا که پیش از این نیز مایکروسافت دو استودیوی آبسیدین (Obsidian) و اینکسایل (inXile) را نیز خریداری کرده بود.
نهایتا، نمیتوان برای این ادعاها ارزش زیادی قائل شد، چرا که هیچکدام منبع رسمی ندارند. ولی خرید استودیوی آیاو اینتراکتیو کاملا با عقل جور در میآید. این استودیو چندی پیش از زیر سایهی شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) بیرون آمد و مجبور شد تا وظیفهی انتشار جدیدترین ساختهی خود یعنی Hitman 2 را به شرکت وارنر (Warner Bros) محول کند. اکنون مایکروسافت میتواند خانهای امن و مطمئن برای این استودیو محسوب شود. در کنار تمامی ای حرفها، مایکروسافت میتواند از فرانچایز Hitman نهایت استفاده را ببرد که موقعیت بسیار مناسبی را برای آن در حیطهی رقابت کنسولی فراهم میکند.
پر بحثترینها
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- منبع داخلی: PS6 در سال ۲۰۲۷ عرضه خواهد شد + اطلاعات بیشتر
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
- تحلیلگر: ناشران امیدوارند تا GTA 6 با قیمت ۱۰۰ دلار عرضه شود
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
نظرات
مایکروسافت فقط کم مونده کارخونه ساقه طلایی رو ام بخره!
۱۰ تا استودیو خریده! ولی اگه ۳ ۴ سال پیش این استودیوهارو میخرید الآن نتیجشو میدید.
دقیقا :yes: باهات موافقم
الآن چی گفتم که دیس میدین؟
آدم نمیدونه به چه ساز شما برقصه!
کلا منفوری به دل نگیر :rotfl: :rotfl: :rotfl:
چی از این بهتر :inlove: .. اگه هیتمن بعدی انحصاری مایکروسافت بشه خیلی فوق العادست ..
درود بر این خریدهای شاهکار
:rotfl: هیتمن 😐 :rotfl: :rotfl: به همین خیال باش :laugh:
فکر نمیکرم اولین بار که به یه کامنت می خندم کامنت تو باشه :laugh: ساقه طلاییو خوب اومدی
بیاید کمی رویا پردازی کنیم و امیدوار باشیم این خرید داره انجام میشه
اتفاقات جالبی که میفته
۱- ساخت هیتمن جدید اونم با کیفیت ساخت بالا و بدونی نگرانی سازنده در جهت سرمایه از جهتی برای اینکه مانور تبلیغاتی مایکروسافت بشه قطعا هیتمن متفاوتی خواهیم دید
۲-هیتمن از این پس انحصاری مایکروسافت میشه یعنی از محبوب ترین شخصیت ها و چهره های شناخته شده این صنعت میاد زیر پرچم XBOX و حضورش در کنفرانس های مایکروسافت خودش یه علت خرید کنسول برای طرفداران مامور۴۷ هست
۳- عرضه هیتمن ۲ برای گیم پس یعنی وقتی بقیه دارن برای این نسخه کلی هزینه میکنن ما میتونیم مجانی بازیش رو دانلود کنیم
۴- اضافه شدن یک استودیو کاربلد و با تجربه به استودیوهای فرست پارتی که میتونه با ساخت هیتمن خلا سبک مخفی کاری رو برای XBOX پر کنه
در کل قبلا یه بار دیگه هم مطرح کردم کاری که پول میکنه غول هم نمیتونه بکنه خرید این استودیو برای مایکروسافت پول خورد هم حساب نمیشه
انشاالله اگر این خرید رسمی بشه و شایعه نباشه برن برای خرید رمدی و کرایتک و کوانتیک دریم و کلی استودیو دیگه که دست رد به دلار های مایکروسافت نمیزنن
ولی ب نظر من مورد۲ خیلی نامردیه و کار زشتیه
بالاخره شخصیتایی مثه مستر چیف یا کریتوس همیشه انحصاری بودن و من اگه نداشتم اون کنسولو نچشیدم ک اون بازی چطوریه ولی بازی مثه هیتمن که تمام نسخه هاش رو باهاشون خاطره داریم یهو انحصاری بشه میدونی چقد ضد حاله
درسته system seller میشه ولی بهتره شخصیت خلق بشه تا انحصاری
در باب این مساله هم بایونتا رو داریم ک آقای نینتندو ورش داشت برا خودش(نینتندو نامرد 🙁 )
دیگه علی جان دنیای نامردیه
خودت بایونتا رو مثال زدی همین بایونتا رو من توی ۳۶۰ تا دلت بخواد بازی میکردم ولی نینتندو از غفلت سونی و مایکرو استفاده کرد و روی این IP سرمایه گذاری کرد و به طرفدارهاش حال داد الانم بایونتا۳ یکی از مورد انتظار ترین هاست دیگه اینجا سونی و مایکرو بودن که غفلت کردن
بحث خرید استودیو هم همین هست
کوانتیک دریم که به جز انحصاری برای سونی چیزی نساخته؟
همون کوانتبک دریمی که دیوید کیج توشه
دیوید کیج همون آدم با نبوغی که مایکرو دست رد به سینش زد ولی سونی با آغوش باز ازش حمایت کرد
کوانتیک دریم که الان هرچی داره مدیون سونی هستش و اگه سونی نبود حتی نمیتونست بازی AA بسازه
همون استودیویی رو میگی که سبک بازی هایی که میسازه رو کنسول سونی پرطرفداره بیش تر از بقیه کنسولا
همون استودیویی رو میگی که حتی استودیو موشن کپچرشو سونی براش ساخته و کلی بهش تو ساخت بازی های دیگه کمک کرده؟
باید بهت بگم که خرید کوانتیک دریم توسط مایکرو همونقدر مسخرست که خرید راکستار توسط سونی فقط دلیلاش فرق میکنه
دیوید کیج نون خشکی هم بشه سمت مایکرو نمیره
این استودیو هیچ چیزی کم نداشته و سونی هروقت هرچی میخواسته در اختیارش گزاشته پس دلیلی نداره که در اوج موفقیت بره زیر دست مایکرو
رمدی هم از دست مایکرو فرار کرد مگه دیوونست دوباره بره زیر دستش فعلا رمدی باید مواظب باشه سونی نخرش
کوانتیک دریم یک استودیو مستقل هست و زیر مجموعه هیچ ناشری نیست اینکه سونی براشون هزینه کرده به جاش بازیشون هم انحصاری کرده
این چیزایی که شما گفتی ربطی به خریدنشون نداره
استودیوهای مستقل اگر ناشر نداشته باشن همیشه در معرض خطر قرار دارن
ابسیدین هم یه زمانی داشت برای ONE انحصاری میساخت ولی مایکرو کنسل کرد کلی هم از هم شاکی بودن خبرش هم توی گیمفا هست ولی الان همین ابسیدین فرست پارتی شده چرا چون پای اینده استودیو و کلی پول وسط هست
اینکه کوانتیک دریم در گذشته از سوی مایکروسافت رد شده ربطی به الان نداره
مایکروسافت دنبال پر کردن خلا هاست
نینجا تئوری رو خرید چون توی هک اند اسلش ضعف داره
ابسیدین و اینگزایل رو خرید چون توی نقش افرینی ضعف داره
الانم درسته سبک تعاملی سبک مورد علاقه فن های مایکروسافت از جمله خودم نیست ولی به هر جهت طرفدارانی هم قطعا روی ویندوز و XBOX داره و از همه مهم تر میتونه به گیم پس کمک کنه پس دلیلی نداره اگر مایکروسافت یا هر ناشر دیگه ای به کوانتیک دریم پیشنهاد بدن کوانتیک دریم رد کنه چون پای ایندشون وسط هست سونی هم میتونه یشنهاد بده مگر اومدن یقه سونی رو گرفتن که تو نباید بخریش؟؟؟؟ هم رمدی هم کوانتیک دریم و کلی استودیو دیگه نیاز به ناشر دارن
ولی اینو هیچوقت فراموش نکن پای پول که وسط باشه دیگه اینکه کی به من قبلا کمک کرده یا نکرده مهم نیست اونا تعارف با کسی ندارن پای اینده استودیو وسط هست
کوانتیک دریم مث سال پیش پلی گرونده درسته که فرست پارتی نیست ولی مایکرو و سونی برای این دوتا استودیو هیچی کم نزاشته بعدم الان کوانتیک دریم وضعش خراب نیست و قبل از شروع پروژش مسلما از سونی اوکی گرفته مطمئن باش اگه مایکرو بخواد بخره کوانتیک دریمو سونی مطمئن باش پیشنهاد بهتری بهشون میده
اخه بحث اینجاست که همون پلی گراند گیمز رو مایکروسافت خرید ولی سونی تا الان که علاقه ای به خرید کوانتیک دریم نشان نداده
حتی شایعاتی چند ماه پیش امده بود که بازی جدیدشون مولتی پلتفرم هست دقیقا داره اتفاقات رمدی تکرار میشه رمدی هم ۲ نسل انحصاری کنسولی برای مایکروسافت ساخت بعد که مایکرو ناشر بازی جدید نشد رفتن سراغ ناشر جدید
الانم بالا گفتم کسی که جلوی سونی رو نگرفته اونا هم میتونن پیشنهاد خرید بدن هم به کوانتیک دریم و هم به اینسامنیاک گیمز ولی خودشون حرکتی نمیکنن
:no:
رضا جان.. یه نکته رو دقت نکردی
نام تجاری Hitman به استدیو IO Interactive تعلق نداره…
IO Interactive صرفا وظیفه ساخت بازی رو داره
فرزام IO موقعی که با اسکوئر انیکس قرارداد داشت هم هیتمن میساخت الانم که جدا شد و وارنر ناشر هیتمن شد بازم همین عنوان رو توسعه داد
حالا من اطلاع دقیق ندارم که این IP متعلق به خودشون هست یا صرفا فقط اینا وظیفه ساخت دارن به هرجهت اگر از خودشون هم نباشه مایکروسافت میتونه با صاحب IP وارد مذاکره بشه
مثل قضیه اسپایدرمن که مارول دارنده اصلی این شخصیت هست ولی سونی با مذاکرات وظیفه ساخت بازی رو به اینسامنیاک سپرد
اینجا هم میشه این چنینی عمل کرد
IP هیتمن مال اسکوئر انیکس بود که کلا داد به IO Interactive :
https://gamefa.com/400041/سازندهی-hitman-بهصورت-کاملاً-مستقل-به-کا/
خب با این خبر گویا IP رو IO Interactive کاملا حفظ کرده که خبر خوبی هست
حالا فعلا که کلا این خرید در حد شایعه هست و طرف هم گفته خیلی روش حساب نکنید ولی واقعی در بیاد خیلی این برند Hitman میتونه به XBOX کمک کنه از طرفی مایکروسافت هم بودجه خوبی بهشون میده
درسته… اون دوستمون پایین تر لینک خبر رو داد بهم
اشتباه از بنده بود
اسکوئر انیکس گویا امتیاز بازی رو به IO Interactive واگذار کرده..
:yes: :yes:
یعنی همه کامنتت یه طرف جمله کاملا شرقی برای یه شرکت کاملا غربی یه طرف: انشالله اگر این خرید رسمی بشه 🙂
اگه بخره عالیییی میشه.
io و turtle rock دوتا از استودیوهایی هستن که خودم چندوقتی بود توی ذهنم داشتم و الانم شایعاتی زیادی راجع بهشون هست.امیدوارم هردو استودیو به همراه استودیوی moon خریداری بشن و این قضیه تکمیل بشه.واقعا سه تا استودیوی توانمندن که مشکلات مالی همیشه گریبانشون رو گرفته بود
اگه میخواد بخزه فقط وایسه ریمستر بلاد مانیو عرضه کنه بعد بخرش که دیگه بقیه گنداشو با خودش ببره
اینسومنیاک هم بخر عمو فیل 😀 :/
اینسومنیاک عمرا خودشو به مایکرو نمیفروشه سر اون کاری که با سانست باهاش کرد
۲ ساله میگه من میخوام نسخه دو رو بسازم مایکرو هیچ اهمیتی نداد
کل سازنده ها ولی بعد از اومدن sm از سونی تشکر میکردن که نه تنها دستشون رو باز گزاشته بلکه در خیلی از جاها از استودیو های دیگه سونی براشون کمک میفرستاد یه جمله برایان اینتهار کارگردان. sm این بود که من یه بار بهشون گفتم باید اینکارو بکنیم و هزینه بر اسن و افراد سونی ازش فقط پرسیدن آیا این کار باعث بهتر شدنه بازی میشود و وقتی برایان اینتهار گفت آره طرف هم گفته پس مشکلی ندارد
mahdi.r
پسر خوب برو یه سرچ کن بعد ببین چرا اسپنسر چراغ سبز سانست دو رو نمیده به اینسامنیاک.رایز و سانست از قراردادهای احمقانه ی دان متریک بودن که فقط حق انحصاری بودن همون نسخه رو گرفته بود و ایپی واسه ی سازنده بود مثه الن ویک.اسپنسر بهشون پیشنهاد داد بعد عرضه ی سانست که ایپی رو واسه مایکروسافت کنید ساختشم همیشه با خودتون باشه همه طوره ساپورتتون میکنیم.راجع به رمدی هم بازم اطلاعاتت کمه که چرا اسپنسر سیکشونو زد.زمانی پروژه ی کوانتوم بریک استارت خورد و اسپنسر اومد ایپی رو واسه مایکروسافت کرد و اساتید بهشون برخورد سرهمین قضیه کلی گند زدن به بودجه و پروسه ی ساخت بازی.نصفشم که داستان بث وایلدر بود رو کلا از بازی دزدین و الان به اسم کنترل دارن عرضش میکنن,پیش خودت فک کردی تاحالا رمدی ای که بابودجه ی کلان مایکروسافت بازیهاش ۷-۸ سال ساختشون طول میکشید چطور با بودجه ی ۱۰ میلیون دلاری ۵۰۵ games بعد دوسال یه بازیه جدید ساختن؟!!!!همه چیز مشخصه.
مبارکه
مایکرو میخواد نسل بعدو قوی شروع کنه فقط امیدوارم وسطش شل نکنه
خوب داره برای نسل نه برنامه ریزی میکنه :yes: از اشتباهاتش تو نسل ۸ و اهمیت دادن به انحصاری درس گرفته.اگه این نسل ۸ انحصاری های بالای ۹۰ زیادی داشت فروشش اینقدر کم نمیشد.نسل ۹ رو خیلی خوب قراره شروع کنه :inlove: :yes:
ایکس باکس داره واسه نسل بعد آماده میشه.خب یکدفعه ای کرایتک هم بخره دیگه اونا هم مشکل مالی داشتن.
*تعداد استدیو مهمه ولی استفاده ی درست از اون خیلی مهم تره*
مثلا هیشکی باورش نمیشد استدیوی rare که بازی فوق العاده perfect dark با متای ۹۷ رو برای نینتندو ساخته بیاد بدترین بازی نسل یعنی Sea of Thieves رو به دستور مایکروسافت بسازه…ea و اکتیویژن هم شرکت های فوق العاده بزرگی هستن و استدیوهای زیادی هم زیر مجموعه دارن ولی این نسل اندازه ی استدیوی مستقل playdead(سازنده ی لیمبو و اینساید) هم نتونستن خلاقیت و هنر داشته باشن ولی امیدوارم نسل بعد شاهد انحصاری های داستانی باکیفیت ازشون باشیم چون هر چی مایکروسافت انحصاری بیشتری بده قطعا سونی هم بیشتر میده و این به نفع همه ی گیمراس
داداش میشه به من بگی سی اف سیوزو چجوری بدترین بازی این نسل حساب کردی؟
Emad908@
از گودزیلا و کوایتمن فاکتور گرفته احتمالا 😀 :yes:
داداش این نسل تا دلت بخواد پر بازی اشغال بود از جمله:
Agony با متای ۳۳
Wild west online با متای ۲۳
Husk با متای ۴۴
و …. بازم نمی فهمم چجوری بدترین بازی نسل حساب میشه
😐
توی گیم اوارد توی یکی دو بخش نامزد شده sea of thieves بازی خوبیه سه چهار میلیونی هم پلیر داره چطور بدترین بازی ؟ در ضمن به دستور کسی نساخته خاص بودن بازی نشون میده کار خودشونه … ولی اینکه توی نسل قبل حیف شد ریر که فقط برای کینکت بازی ساخت بله درسته ولی بازی هایی که برای کینکت ساختن به لحاظ کیفیت و به خصوص فروش خیلی خوب بودن
خدا رو شکر فردا شنبس :rotfl: