خالق God of War از ساخت بازی‌های ویدئویی کناره‌گیری می‌کند - گیمفا
خالق God of War از ساخت بازی‌های ویدئویی کناره‌گیری می‌کند - گیمفا
خالق God of War از ساخت بازی‌های ویدئویی کناره‌گیری می‌کند - گیمفا
خالق God of War از ساخت بازی‌های ویدئویی کناره‌گیری می‌کند - گیمفا
خالق God of War از ساخت بازی‌های ویدئویی کناره‌گیری می‌کند - گیمفا
خالق God of War از ساخت بازی‌های ویدئویی کناره‌گیری می‌کند - گیمفا

خالق God of War از ساخت بازی‌های ویدئویی کناره‌گیری می‌کند

سعید حلاجیان
۱۳:۲۰ ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
خالق God of War از ساخت بازی‌های ویدئویی کناره‌گیری می‌کند - گیمفا

پس از کلیف بلزینسکی حال آقای دیوید جفی (David Jaffe)، سازنده‌ی سابق بازی God of War نیز به تازگی اعلام کرده است که از دنیای ساخت بازی‌های ویدئوی کناره گیری خواهد کرد.

مسلما با دیوید جفی (David Jaffe) به طور کامل آشنایی دارید؛ کارگردان با سابقه‌ی صنعت بازی‌های ویدئویی که سابقه‌ی کارگردانی  سری‌های محبوب همچون God of War و Twisted Metal را در کارنامه‌ی خود دارد. طی روز‌های گذشته کناره گیری جف بلزینسکی از ساخت بازی‌های ویدئویی، بسیاری از بازی‌بازان را متاثر کرد و حال دیوید جفی نیز طی مصاحبه‌ای رسماً اعلام کرد که پس از شکست پروژه‌ی Drawn to Death و تعطیلی استودیوی بارلت جونز (Barlet Jones) قصد دارد تا از ساخت بازی‌های ویدئویی کناره‌گیری کند.

این‌که من بازی دیگری بسازم یا خیر مشخص نیست. در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای این کار ندارم و به واقع هیچ انگیزه‌ای هم ندارم. من گمان می‌کنم اگر قرار باشد بازی دیگری بسازم، دیگر به مانند گذشته و با آن امکانات و تجهیزات پیشرفته نخواهد بود. کاری که سونی در حال حاضر انجام می‌دهد بسیار شگفت انگیز است. من مجذوب بازی Spider-Man شده‌ام. اما چیزی که آن‌ها می‌سازند با آن چیزی که مد نظر من است مغایرت دارد.

آقای جفی در ادامه اشاره کرد که اگر روزی بخواهد به ساخت بازی‌های ویدئویی بپردازد قطعاً به جای ساخت بازی با امکانات و تجهیزاتی که این روزها سونی در ساخت بازی‌های خود استفاده می‌کند، به ساخت بازی‌های ویدئویی کوچک و غیر AAA خواهد پرداخت؛ اگرچه در حال حاضر هیچ قصدی برای بازگشت به این عرصه ندارد.

این‌که آقای جفی بار دیگر به ساخت بازی‌های ویدئویی روی آورد یا خیر به تصمیم وی بستگی دارد اما از صحبت‌های وی این طور می‌توان برداشت کرد که وی چندان علاقه‌ای به کار کردن با تکنولوژی‌های امروزی که در ساخت بازی‌های ودئویی به کار می‌رود، ندارد. از آن‌جایی که سری God of War تحت نظر کوری بارلوگ در وضعیت بسیار خوب و امنی به سر می‌برد، بعید است که فرصت همکاری دوباره‌ی وی با سونی ایجاد شود. اما امیدواریم اگر وی قصد بازگشت به صنعت بازی‌های ویدئویی را دارد، بار دیگر با عنوانی باز گردد که به مانند سری‌های کلاسیک God of War بتواند مرزهای جدید را برای بازی‌های ویدئویی تعریف کند.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خالق God of War از ساخت بازی‌های ویدئویی کناره‌گیری می‌کند - گیمفا
خالق God of War از ساخت بازی‌های ویدئویی کناره‌گیری می‌کند - گیمفا
خالق God of War از ساخت بازی‌های ویدئویی کناره‌گیری می‌کند - گیمفا
خالق God of War از ساخت بازی‌های ویدئویی کناره‌گیری می‌کند - گیمفا
خالق God of War از ساخت بازی‌های ویدئویی کناره‌گیری می‌کند - گیمفا
خالق God of War از ساخت بازی‌های ویدئویی کناره‌گیری می‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Godofwar0385 گفت:

    وای وای واقعا چی بگم خالق بهترین بازی عمرم و محبوبترین شخصیت زندگیم سونی واقعا قدر این شخص و ندونست کلا تو زندگیم نام دیوید جف به عنوان یک اسطوره ساز در صنعت گیم یاد میکنم :yes: :yes:

    • AXEL STONE گفت:

      سونی حتا به کپکام که از خودشه! هم کمک نکرد! گرچه کپکام همیشه در کمک و پشت سونی بود!

      • واقعا جای تاسف داره که همچین نظری انقدر لایک خورده!
        مگه سونی بنگاه خیریه‌ ست که به کپکام کمک کنه!؟
        کار سونی کمک به ساخت عناوین شاهکار انحصاری خودش هست که داره کارش رو بخوبی انجام میده.

        در ضمن کپکام بارها از کمک های سونی تشکر کرده، فقط یه سرچ کنی که “کپکام کمک تشکر” ، اسم سونی رو کنار آخرین بازیهای کپکام میبینی؛ اونوقت شما شدی کاسه ی داغتر از آش!؟

        • Nemo گفت:

          کپکام کمک تشکر
          پاچیدم اع خنده
          روزمو ساختی
          :rotfl:

          • رو آب بخندی nemo :-))
            کپکام سر دو بازی monster hunter و Street fither از کمک های سونی تشکر کرده، چیش خنده داره؟ 😀

          • AXEL STONE گفت:

            هخ داس بخدا کپکام انقد بزرگه که ادمای کلیدیش انقد دل بزرگی دارن حتا از یک گیمر معمولیم تشکر میکنن از خالقین ریبوت DMC هم تشکر کرد نینجا تئوری برای کپکام یک مبتدء حسابه اما بازم کپکام تشکر کرد تا این حد انسانیت و بزرگی.
            شرکتی که ۵۰ سالی به گیمرا خدمت کرد! واقعا حمایت این شرکت مثل حمایت از پادشاه میمونه! اما سونی هیچ کاری برای کپکام نکرد مگه دروغه این دیگه سخترین روزایشه سونی اصلا بیخیاله. :rose: :heart:

            • goldberg68 گفت:

              کی بود میگفت عاقبت کار با مایکرو ، حالا من میگم عاقبت کار با سونی

              • AXEL STONE گفت:

                لابد میخای بندازی گردنم. تهمت نزن اولا دوست عزیز! هرگی گفته دمش گرم! مگه (دد رایزینگ یادتون رفت؟) خجالتم خوب چیزی حالا من که فن بوی نیستم اما! دد رایسنگ به این خوبی یادتون نره.
                کنسول ارزش نداره واسش سپری کنم و بگم کنسول کنسول
                اخه کنسولو به درک ۱۰۰ سال سیاه بازی واسم مهمه رو هر پلیت فرمی که ترکیب بشه اون وقت میگیرم بازی میکنم.
                حرف همیشگیم: درود بر کپکام کبیر که همیشه پرچمش بالاست. شماها هم برید عاشق کمپانیایی باشید که بازیارو خلق میکنن نه کنسول! اون وقت میشه گفت اره دمش و حق داره که این کمپامنیرو دوست داره.
                موفق باشی

              • AXEL STONE گفت:

                شما هم دد رایزینگ DR یادتون نره فکر نکن که خیلی شاهکارید!
                مایکرو سافت به DMC هم مدیونه از دیدما! اگه DMC انحصاری سونی میموند اونوقت فاته کنسول مایکرو رو خانده بودیم.

        • AXEL STONE گفت:

          شکر خدا یک فیلسوفی از فیلسوفان کبیره بزرگان سونی پیدا شد
          ببین گلم اولا لیک خورد بخاطر این که درست هست که از ریشش درسته کپکام کبیر از داخلش شکست خورد و به هیچ گیمری نشون نداد! بازی ساخت و بهمون داد! انگار نه انگار اما ما که سنی ازمون گذشته فهمیدیم حالشو!
          سونی هیچ عکس العملی نشون نداد اصلا سونی وضیفشه به شرکت خودش کمک کنه! اخه کارش پخش بازیه مگه میمیره بازی کپکام رو پخش کنه همیشه کپکام برای سونی خوب بوده از RE بیگیر تا DMC مگه بده!؟ بد بود کار کپکام اره!؟ کپکام یدونه بازی کچولو بده بیرون مثل مگامن تا پلاتش نکنی ولش نمیکنی! و این یعنی بزرگی! بازم بده؟ خدایی کپکام هم برا گیمرا هم برای سونی خوب بوده حتا برای سگا و الانم برای مایکروسافت!
          خدایی چی داری میگی درست حرف بزن اصلا کپکام به سونی نیازی نداره! و نداشته! شکر خدا همش سربلنده (اگرم کپکام کبیر تشکر کرده بخاطر این که کپکام انسانیتش بالاست به هواداراش گوش میکنه! از تمامی کنسولا و پلیت فرما تشکر کرده!).
          دوما سونی بازی ساز نیست کنسول سازه #ماست هارو نریز توی سبزی گلم سونی شرکت میگیره واسش بازی میسازن و خودش پخش میکنه و در اخر اخراج دیوید جف خالق GOW به دست سونی بود که سونی در این زمینه خودش حکم رانی میکنه انگار نه انگار کف خالق GOWه ! و این همه موفقیته.
          انقدرم درگیر سونی نباش سونی سونی نکنید کنسول فقط یک پلیره بازیه و نه چیز دیگه! طرف شرکتای بازی ساز باشید نه کنسول کنسول یاز فقط پول و هزینه بازیرو میده که واسش انحصاری بسازن همین.

          • داداش فازت چیه؟
            خودت گفتی چرا سونی به کپکام کمک نکرده، بعد خودتم میگی کپکام بزرگه و نیازی به کمک سونی نداره!! 😐
            در ضمن سر فروش بالای monster hunter world و ساخت street fighter v از “کمک های” سونی تشکر کرده، حتما باید لینک بدم ببینی؟!
            دیگه کپکام که یه شرکت مستقل و بزرگ هست و نمیدونم چه کمکی باید سونی بهش میکرده که نکرده!؟
            قضیه دیوید جف هم یه اختلاف سلیقه‌ای بوده وگرنه سونی از نظر حمایت استودیوها و بازیسازاش حرف نداره و حتی کوجیما رو با اون همه جاه طلبی راضی نگه داشته…

            در ضمن سونی یه کنسول نیست :rotfl: یه شرکت بزرگ هست که همیشه حامی بازیهای داستان محور و با محتوا و خلاق بوده، واسه همینه که مورد علاقه ی بنده و میلیون ها آدمی هست که کنسولاش رو میخرن و رکورد فروش رو داره…

          • PERSIAN NAZI گفت:

            اقا حرف حساب جواب نداره قربان ادم چیزفهم

    • AL1K1NG گفت:

      اون از خالق GeOW و این هم از خالق GOW
      فردا نوبت کیه ک بکشه کنار و زخم بزنه ب دل ما 😥

    • Poriyarad گفت:

      سونی که بیرونش نکرده خودش گفته میخواد بره گفته از این به بعد به جای بازی های AAA میخواد بازی های ایندی بسازه

    • PERSIAN NAZI گفت:

      من نمیدونم چرا از این مرد هرگز پشتیبانی نشد؟ غیر از اینه که چند تن از بهترین شخصیتهای بازی رو ساخته و بازیشون افسانه ای موفق بوده ؟ مشکلات دیوید جف از اونجا شروع شد که میخواست توئیستد متال جدید رو بسازه اما چون ایپی بازی مال سونی هستش اجازشو بهش ندادن و بدجور سرخورده شد .من مطمئنم که یروزی دیوید جف عزیز رو دوباره و با بازگشتی قدرتمند میبینیم

    • allfreegamer گفت:

      من اگه جای دیوید جفی بودم به استودیوهای مایکروسافت می پیوستم و کارگردان یه بازی هک اسلش جدید میشدم تا سونی یاد بگیره به خالق گادآف وار احترام بگذاره و پروژه ی ساخت گاد جدید رو به کارگردان دیگه ای نده و به این کارگردان دهن کجی نکنه تا این کارگردان انقدر ناراحت نباشه (میدونید که خبر اومد وقتی سونی کارگردانی گادآف وار رو به کوری بارلوگ داد ایشون ناراحت شدند ) 😉

  • UnCle K4rIM گفت:

    حیفه واقعا جفتش با کوری میتونه بهترین گاد باشه

  • Nima.ZM گفت:

    چرااااااااا 😥 😥 😥 😥
    سازنده بهترین بازیم چرا به این روز افتاده

  • :heart: :heart: :heart:
    خالق god of hack & slash :heart: :heart: :heart:
    انصافا این سبک یکم مظلوم واقع شده چون god of war هم در بدو ورودش دقیقا مثل رزیدنت اویل ۴ و… بازی خیلی انقلابی و نوینی بود که کمتر از این نظر بهش نگاه میشه…

    • Godofwar0385 گفت:

      دقیقا سال ۲۰۰۵گاد یک هم درست عین اویل چهار با اومدنش صنعت گیم و زیرو رو کرد سبک هک اند اسلش رو چندین و چند طبقه بالا برد ولی کو کسایی که قدر بدونن

      • Clara گفت:

        دوست عزیز کی گفته قدر شو نمیدونیم همه دیگه قبول دارن که سه گانه گاد و حتی نسخه اسپین اف اسنشن بهترین تجربه هک اند اسلش نسل ۶ و ۷ ن، دیوید جف خیلی بزرگتر از این حرفا برای ما ارزشمنده ولی خوب دیگه خود سانتا مونیکا به این نتیجه رسید که گاد به یه تغییر اساسی نیاز داره حالا اگه میمونه دمش گرم اگر هم نه بهترین ها رو براش آرزو مندیم

      • البته گفتم یکم مظلوم واقع شده که نسبت به عناوین جریان ساز دیگه گفتم، وگرنه gow کلی طرفدار واسه خودش داره که مطمئنم حتی رو نسل نهم هم با یه ریمستر ساده باز میرن سراغش.

  • Rorschach گفت:

    صحبت های بلزینسکی رو پس از تصمیمش بخونید. بعد بازم خیلی ها بیان بگن سرگرمیه دیگه….فورتنایت خیلی سرگرم کننده ست.
    ممکنه سرگرم کننده باشه. اما چقدر ارزشمنده. و اصلا چی ارزشه؟ آیا معیارهای گیم تنها با سرگرم کردن تعریف میشه؟ و ما توی دنیایی هستیم که ارزش ها پشیزی اهمیت ندارن. پس کسانی که به ارزش ها پایبندن، از این دنیا کناره میگیرن
    اینم دومیش… و خیلی های دیگه (شاید خیلی از گیمرها) که این حجم از …شر اذیتشون میکنه

    • هدف اول در دنیای بازی سرگرمیه
      شما بازی میکنی که سرگرم شی در درجه‌ی اول
      نمیری بازی بخری که آموزه های علمی و فرهنگی یاد بگیری
      اولش برای سرگرمی میخری
      بعدش فاکتورهای دیگه مثله داستان و…

      • Rorschach گفت:

        رفیق سرگرمی داریم تا سرگرمی.
        گفتم اول… صحبتای بلزینسکی رو بخونید. کوتاهه. وقت نمیگیره که از سرگرم شدن باز بمونید!
        همون سرگرمی هم قدیما دور همی بود.
        با بازی های کارتریجی و سگا، اهل خونواده میومدن میشستن نوبتی یا دونفره کونترا بازی میکردیم داداش…
        آدم یاد اون روزا میوفته دلش خون میشه
        چی میگی رفیق

      • postman گفت:

        ابزارهایی هستند که به شدت سرگرم کننده تر از گیم هستن. مثل همین بخش کامنت های سایت و در کل تمام شبکه های اجتماعی. توی اعتیاد آور بودن هم دست دوتا ۲ و هر چی گیمه از پشت میبندن.
        در این جا بین «سرگرم شدن» و «لذت بردن» تفاوت قائلم. من بازی میکنم که لذت ببرم، لذتی که همراه تفکره و از شکوه هنر سرچشمه میگیره. نه لذتی که منشأش به سرگرمی و صنعت برمیگرده.
        مشکل اکثر افرادی که مثل من عناوین سینگل پلیر رو ترجیح میدن دقیقا همینه.

  • AXEL STONE گفت:

    اع دیوید: خوب اخه کسی نیست دورش باشه که دلشو گرم کنه و روحیش بره بالا. اما من معتقدم اقای دیوید نمیشینه و اگرم کنارگیری کرد بازم اتیشش روشن میشه

    • AXEL STONE گفت:

      سونی حتا به کپکام که از خودشه! هم کمک نکرد! گرچه کپکام همیشه در کمک و پشت سونی بود! (اخه سونی مگه میخاد چکار کنه واسمون؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! همش یک کنسوله با یک مدیریت خوب! اینا بازیارو میسازن کمی بهش فکر کنید درک کنید من با همه هستم! همگی در کنید)
      یروزی سونی جوابشو میگیره.
      یروزی سونی جوابشو میگیره.
      یروزی سونی جوابشو میگیره.
      اگه اینجوری حرف زدم من از حرفای جف خیلی ناراختم اون یکی از بترینای شخصیت های دلمو ساخت و حق دارم ناراحت بشم و از اون روزی که در باره رزیدنت با بارلوگ هم حرف میزد خیلی اذیت شدم :deadrose: جف سر بلند و تاریخی میمونه که سونی قدرشو ندونست
      .
      مثل گالیله وقتی میگفت بابا زمین گرده و جازبه داره بدبخت اعدامش کردن و بعد اعدامش فهمیدن حرفاش طلا و قسمتی از علم دنیا بوده

  • samiya گفت:

    افسانه ها هرروز دارن کمتر میشن و بیشتر کنار میرن…

  • فرشاد گفت:

    آقای جفی اول از همه خسته نباشی دوم اینکه بزرگوار دنیا در حال پیشرفت و کسی هم که نخواد باهاش همسو بشه ضربه میخوره آقا جفی اگه سالها قبل از سانتا مونیکا جدا نمیشدید و رویای ساخت بازی سازی به صورت خصوصی رو در سر نمیداشتید الان شاید این وضعیت به وجود نمی اومد همینطور کلیف اونم بعد گیرز ۲ مغرور شده بود و رویای بازی سازی تو استدیو شخصی خودش رو داشت و دست رو ایده ای واسه ساخت بازی گذاشت که مشابهش زیادن الان این استدیو هایی که مایکروسافت خریدشون اگر اینا هم بدون یه ناشر قوی میموندن مسلما یه روز تعطیل میشدن

  • Su35.Flanker گفت:

    انصافا گاد یک حکم بیگ بنگ رو برای این صنعت داشت مرحله‌ اخر و صحنه نشستن رو صندلی و دیدن اینده انقدر حماسی بود که هنوز نگاش میکنم.

  • Hala madrid گفت:

    ای بابا اینم رفت که :-(( حیفه که ازشون حمایت نشه

  • amir2hashmati گفت:

    نتیجه همکاری با سونی میشه این :laugh:

  • همون موقع که بین خودشو سونی مشکل بوجود آورد باید فکر این روز رو میکرد
    نمیشه به راحتی جدا بشی و بری استدیوی مستقل بزنی

  • postman گفت:

    چه خبرتونه. چههه خبرتوونهههه 😐

  • B-E-S-T گفت:

    خداوکیلی ۳ گانه کجا این جدیده کجا چه هیجانی داشت چه مبارزاتی چه باس هایی اوج هیجان بود چه فینشرهایی الان هرچی از این جدیده بگم منفی میخورم ولی این جدیده از نظرم من افت کرده بود :no:

  • ShadoWWolf2 گفت:

    ای کاش سونی این اسطوره رو دوباره به خدمت بگیره،این مرد نماد شرکت سونی یعنی گاد کبیر و خلق کرده واقعا نامردیه یه گوشه منزوی بشه ونتونه بازی سازی رو دوباره شروع کنه،ازش ممنونم به خاطر خلق بهترین بازی و کارکتر عمرم….اون از کلیف حالا هم ایشون واقعا حیفه همچین اساتیدی از دنیای گیم بیرون برن….امیدوارم هرجا هست موفق باشه.

  • وای خدا اخه چرا باید همچین فرد افسانه ای از بازیسازی کناره گیری کنه. وقتی هیچکس اون زمان نمیتونست یک بازی حماسی و افسانه ای بسازه ایشون امد و GOD OF WAR ساخت با شخصیت بی نظیر کریتوس. اون هم با تجهیزات کم اون موقع که مثل الان نبود به راحتی بازی ساخت. امیدوارم دوباره در این صنعت فعالیت داشته باشه.

  • اون از خالق گرز اینم از خالق گاد !!! 😐

  • EmperorX گفت:

    احساس میکنم ایشون و بلزیسنکی رفتن تو غیبت و با همکاریه هم دیگه چند سال دیگه برمیگردن با یک عنوان بسیار قوی و فوق العاده ، یک چیزی ما بین گاد آف وار و گیرز آف وار رو میسازن 😀

  • PC-Gamer گفت:

    خدای جنگ رو ساخت یه ای پی ناب تحویل سونی داد سر اخر سونی با تیپ پا انداخت بیرون
    و الان یکی به اسم بارلوک داره حالشو میبره………..واقعا متاسفم برای این دنیای نامرد

    به نظر من بارلوک هیچ کار خاصی نکرد و فقط خدای جنگ دوست داشتنی منو تبدیل کرد به یه سبکی که بیشتر عامه پسند هست

خالق God of War از ساخت بازی‌های ویدئویی کناره‌گیری می‌کند - گیمفا