سازنده‌ی Gears of War با صنعت گیم خداحافظی کرد - گیمفا
سازنده‌ی Gears of War با صنعت گیم خداحافظی کرد - گیمفا
سازنده‌ی Gears of War با صنعت گیم خداحافظی کرد - گیمفا
سازنده‌ی Gears of War با صنعت گیم خداحافظی کرد - گیمفا
سازنده‌ی Gears of War با صنعت گیم خداحافظی کرد - گیمفا
سازنده‌ی Gears of War با صنعت گیم خداحافظی کرد - گیمفا

سازنده‌ی Gears of War با صنعت گیم خداحافظی کرد

احسان دهشیری
۱۷:۰۰ ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
سازنده‌ی Gears of War با صنعت گیم خداحافظی کرد - گیمفا

کلیف بلسزینسکی (Cliff Bleszinski)، سازنده‌ی بازی Gears of War که اخیراً به خاطر شکست بازی Lawbreakers بر سر زبان‌ها افتاده، در صفحه‌ی توییتر خود پستی برای طرفدارانش منتشر کرد. او در این پست به کناره‌گیری خود از بازی‌سازی اشاره کرد.

کلیف بلسزینسکی اعلام کرد که او بابت بازی Lawbreakers هیچ مبلغی دریافت نکرد و همچنین به کارمندان شرکت حقوق مناسبی پرداخت کرد تا مطمئن شود که این قرارداد به ضرر آن‌ها تمام نخواهد شد. در ضمن او جامعه‌ی مسموم بازی‌سازی را یکی از دلایل انصراف خود از تولید بازی اعلام کرد.

خبرگزاری گیمز اینداستری (GamesIndustry) از پاسخ دادن کلیف بلسزینسکی به توییتی که قصد مسخره کردن را داشت خبر داد.

بلسزینسکی با همه‌ی ایرادات و شکست‌های خود، طراح با استعدادی در زمینه‌ی بازی است و اگر او از صنعت بازی‌سازی کنار بکشد، تاسف زیادی را به همراه خواهد داشت. نامه‌ی منتشر شده از بلسزینسکی را در خوش‌بینانه‌ترین حالت میتوان به خاطر ناراحتی او در یک روز بد دانست‌.

من پول پس انداز شده برای بازنشستگی کارمندان و همچنین هزینه‌ی خدمات درمانی را از قبل به آن‌ها پرداخت کردم تا برای هزینه‌های زندگی خودشان راحت باشند و خودم به مدت دو سال هیچ حقوقی دریافت نکردم.

من متوجه ناراحتی شما از این قضیه شدم و به همین دلیل است که دیگر بازی نخواهم ساخت.

کلیف بلسزینسکی

۲۴ آبان ۱۳۹۷ (۱۵ نوامبر ۲۰۱۸ میلادی)

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازنده‌ی Gears of War با صنعت گیم خداحافظی کرد - گیمفا
سازنده‌ی Gears of War با صنعت گیم خداحافظی کرد - گیمفا
سازنده‌ی Gears of War با صنعت گیم خداحافظی کرد - گیمفا
سازنده‌ی Gears of War با صنعت گیم خداحافظی کرد - گیمفا
سازنده‌ی Gears of War با صنعت گیم خداحافظی کرد - گیمفا
سازنده‌ی Gears of War با صنعت گیم خداحافظی کرد - گیمفا
سازنده‌ی Gears of War با صنعت گیم خداحافظی کرد - گیمفا
سازنده‌ی Gears of War با صنعت گیم خداحافظی کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Hala madrid گفت:

    خدمت بزرگی به صنعت گیم کردی مرد.موفق باشی :yes: :inlove: :inlove: :-* :pray: 😉

  • Only-Sony گفت:

    چه انحساری :laugh:
    اگر برای سلطان سونی بازی می ساختی اینجوری نمی شد
    نمی دانم شاید هق با تو باشد

  • PC and PS4 گفت:

    (من پول پس انداز شده برای بازنشستگی کارمندان و همچنین هزینه‌ی خدمات درمانی را از قبل به آن‌ها پرداخت کردم تا برای هزینه‌های زندگی خودشان راحت باشند و خودم به مدت دو سال هیچ حقوقی دریافت نکردم.

    من متوجه ناراحتی شما از این قضیه شدم و به همین دلیل است که دیگر بازی نخواهم ساخت.)

    😥 😥 😥 😥
    بابا تو دیگه کی هستی 😥

  • Avelone گفت:

    کاش بازم گیرز می ساختی برامون…

  • PlayStation 5 گفت:

    هرکی با مایکروسافت پرید سرنوشتش همین شد :laugh:

  • عاقبت کسانی که با مایکروسافت کار می کنند

  • اون روز به رفیقمون رضا گفتم (postman) که ای کاش تمام این استودیوهای مستقل رو هر یک از ناشرین بزرگ خریداری کنن
    ریسپاون اگر توسط EA خریداری نمیشد شک نکنید اینده ای جز تل تیل گیمز یا همین استودیو بلزینسکی نداشت
    ابسیدین یا کمپالشن گیمز اگر توسط مایکروسافت خریداری نمیشدن سرنوشتی جز تعطیلی نداشتن
    اگر همین استودیو بلیزینسکی رو سونی یا مایکرو خریده بودن الان داشتیم صحبت از یه IP خفن از بلیزینسکی میکردیم
    یا تل تیل بنده خدا رو اگر یکیشون خریده بود الان تعطیل نمیشدن
    هنوزم کلی استودیو مستقل هستن که شاید در ظاهر وضعیت خوبی داشته باشن اما هزینه ساخت بازی ها بالا رفته شک نکنید بدون ناشر دوام نمیارن
    کوانتیک دریم
    رمدی
    فرام سافتور
    MDHR
    استودیو موون
    اینسامنیاک گیمز
    کرایتک
    اینا همه نمونه هایی از استودیو های مستقل هستن و با شروع نسل بعد هزینه ساخت بازی ها از الانم بیشتر میشه امیدوارم چه مایکرو چه سونی چه EA چه یوبیسافت این استودیو ها رو خریداری کنن
    اینکه فقط هزینه ساخت بازی رو براشون تامین کنن و ناشر بازیشون بشن یک راه حل موقتی هست ولی اگر خریداریشون کنن اوضاع کلی فرق میکنه

  • General RAAM گفت:

    نه :reallypissed: مایکرو باید جذبش کنه بره کوالیشن :reallypissed:آخه اونجا مگه ایرانه که نتونه راحت کارشو بکنه این جواهر نباید خداحافظى کنه :pissedoff:اى بابا خبر از این بدتر هم هست :-(( ذهن فوق خلاقى داره به خدا حیفه 😥

  • mahdi 2004 گفت:

    -Only-Sony – PlayStation 5- Xbox go to home (حیف که همچین ادمایی عضو گیمفا هستن اسمه خودشون هم گذاشتم گیمر یا سونی فن :smug: متاسفم براتون… من که از این نظر هایی که میدین هیچوقت نمیگذرم)

  • postman گفت:

    انقدر پرت و پلا نگید خواهشا که “عاقبت کار با مایکروسافت”. دقیقا تا زمانی که داشت گیرز میساخت و با مایکروسافت بود توی اوج بود و موفق. اگر فیل اسپنسر بهش پیشنهاد اومدن به کوآلیشن رو نده، یک احمقه. و اگر کلیف بی این پیشنهاد رو رد بکنه یک ابله هست. مطمئن باشید اگر کلیف.بی برگرده به کوآلیشن و روی گیرز کار کنه ممکنه گیرز بتونه به دوران سه گانه ی اصلی برگرده.

    • General RAAM گفت:

      کارى به پرت و پلا ها ندارم 😐 ولى کاش یادبگیرى مودبانه حرفتو بزنى و به علایق دیگران توهین نکنى:shy:مایکرو مال باباى اسپنسر نیست که راحت بتونه هرکى رو خواست جذب کنه تیم محلات که نیست منم دوست دارم بیاد ولى بستگى به هزار مسئله داره شاید اصلا کوالیشن نیاز نداشته باشه و اصلا درست هم نیست وسط توسعه گیرز ۵ بیاد :shy:منى که هر ۶ نسخه گیرز رو بازى کردم میدونم چى به چیه و گیرز ۴ بهترین گیرز هست چه از لحاظ گیمپلى چه داستان :shy:نشستى کامنت میدى فلانى اینکارو بکنه ابله هست فلانى اون کارو نکنه احمقه بدون اینکه از شرایطشون با خبر باشى واقعا که

      • postman گفت:

        سلطان. خودت زیر تمام پستای سونی حرفای نیش و کنایه دار و گاها توهین آمیز میزنی. چند بارم من بهت پریدم. با بی احترامی هم پریدم. بعد حالا من اومدم دارم میگم فیل اسپنسر باید عقل داشته باشه این کلیف رو جمع و جورش کنه سر و سامون بده. بعدشم کی گفته کلیف بیاد وسط پروژه کوآلیشن. مایکروسافت که ماشالا دست به خریدش خوبه. یکم کوآلیشن رو گسترش بده. یه تیم بده زیر دست کلیف. یا یه آی پی جدید بزنه. یا روی گیرز ۶ کار کنه که دیگه نسل بعد سریع شاهد گیرز ۶ باشیم : )

    • Arminimo گفت:

      دقیقا :yes:
      البته باید دید کوالیشن با گرز ۵ چه میکنه
      چون گفتن میخوان کاری که دلشون میخواد رو تازه تو این نسخه نشون بدن 😎

  • Mikasa گفت:

    دلم سوخت براش 🙁
    هرجا بری موفق باشی

  • Arminimo گفت:

    وااااااااااااااااااااااااااااااااااات؟؟؟؟؟
    نههههه
    وای چقد ناراحت شدم 😥 😥 😥 😥 😥 😥 :-(( :-(( :-((
    موفق باشی مرد 😥 :yes:

  • Godofwar0385 گفت:

    گیرز واقعا عالیه حیف که ادمایی خلاقی مثل ایشون دیگه تو ساختش دستی ندارند

  • mbox گفت:

    اشتباه کرد از مایکروسافت جدا شد و به سونی پیوست.
    تمام پروژه های شوتر هاردکور به دلایل زیادی که اینجا جاش نیست با سونی شکست خورده

  • Star1 گفت:

    کلیف بلسزینسکی سازنده خوبی بود ولی متاسفانه در مقابل نیل دراکمن و بروس استارلی حرفی برای گفتن نداشت

  • ShadoWWolf2 گفت:

    سری GEARS OF WAR قطعا یکی از بهترین عناوین XBOX بوده،ایشون با این بازی خاطرات خوبی رو برای خانواده XBOX به ارمغان آورد…امیدوارم هرجا هست موفق باشه.

  • J117 گفت:

    “بلسزینسکی با همه‌ی ایرادات و شکست‌های خود، طراح با استعدادی در زمینه‌ی بازی است”
    این چه حرفیه آخه بلسیزینسکی گرزو ساختو باعث پیشرفت سبک سوم شخص شد گرز آف وار کم موفقیتی نیست
    حالا یه بد شانسی آورد موقع انتشار law breakers بازی های بتلرویال یور کار اومدن وگرنه law breakers عنوان خیلی قشنگی بود

  • mamad1166 گفت:

    الانه که باید اسپنسر بپره وسط تو e3 اعلام کنه یه استودیو جدید ایجاد کرده به سرپرستی بلزینسکی e3 رو منفجر کنه

  • Arminimo گفت:

    واقعا بخش نظرات گیمفا افت کرده. به جای اینکه بیان دوتا تبادل نظر درست و حسابی بکنن و به دانسته های همدیگه اضافه کنن طرف میاد با هزار تا غلط املایی پلتفرم مقابلو مسخره میکنه.

    • General RAAM گفت:

      واسشون آمار بازدید بیشتر مهمه تا کیفیت نظرات :heh: حتى دیروز من دیدم یکى از عزیزان که تا همین چندوقت پیش جزو کادر گیمفا بود زیر پست مربوط به اینکه xbox واسه E3 برنامه داره داشت اسپنسر رو ترول میکنه :heh:آقا صفحه E3 یه توییت کرده که منتظر باشید و از این حرفا بعد اسپنسر هم اومد همینو ریتوت کرده بود و گفته بود بله مایکرو با توپ پر میاد همین :-/ والا من نفهمیدم اینکار چه ربطى به سونى داشت که اون فرد همچین توهینى کرد :-/خداروشکر دیگه تو کادر گیمفا نیست :-))

  • چه خبر بد و ناراحت کننده ای. بیشتر وقت ها صنعت بازی های ویدئویی خیلی بی رحمانه عمل میکنه و یک شرکت رو برشکسته میکنه یا بعضی وقت ها یک بازی اینقدر مشهور میکنه که خود سازندش فکرش رو نمیکنه. شرکت تل تیل که با بهترین ایده ها امد جلو ولی داره برشکسته میشه THQ که یکی از بهترین ها بود. irrational games که کن لوین افسانه ای رو داشت که خودش یکی از بزرگترین و بهترین کارگردان این صنعته. و حالا هم خود کلیف بلسزینسکی به این اتفاق دچار شده.

  • Retr0 گفت:

    هر چند که این خبر خیلی درد اوره ولی:
    دوستا ن اخبتر این چتد وقت اخیر رو بیاد مرور کنیم
    بسته شدن استودیوی تل تیل
    کناره گیری کلیف بی از صنعت که برای خودش زمانی اعجوبه ای بود
    بسته شدن استودیوی ویسرال گیمز به دست EA

    نتیجه گیری : اگر حتی خلاق ترین استودیو هم اشتیاق به کارش رو از دست بده ولی در مسیر پولی پرستی قرار بگیره سرنوشتی جز نابودی نداره
    همین تل تیلی که انقدر براش ناله کردیم تا قبل از TWD Final Season بسایر منفور شده بود چون در جهت در امد بیشتر کار می کرد نه عناوین بهتر
    از اون ور ویسرال گیمزی هست که روسای احمق EA انتظار داشتن در حد فیفا در امد داشته باشه
    این صنعت هر چقدر پول دارتر میشه پولش داره به سمی؛ برای حودش تبدیل شده

  • Y PS گفت:

    خیلی ناراحت کنندست!
    کاش ناشرای بزرگ تلاشی برای جذب این نابغه میکردن ولی متاسفانه از هیچکی صدا در نیمومد!
    دوستان مایکروفن لطفا به چرت و پرتای یه عده به بلوغ نرسیده توجه نکنید…اتفاقا مایکروسافت با حمایت از این بازیساز خدمت بزرگی به صنعت گیم کرد

    • ETERNAL_MAN گفت:

      Y PS@
      درود بر شما گیمر محترم ، بنده نیز به نوبه خودم امیدوارم مایکروسافت بتونه ایشون رو دوباره جذب کنه – امیدوارم در آینده بازی ساز های بیشتری مثل ایشون پا به این عرصه بزارن ؛ موفق و پیروز باشید

  • legendboy گفت:

    امیدوارم اتفاقی بیوفته دوباره برگرده
    همیشه برای مستقل کار کردن باید تاوان داد ، بعضی وقتا انقدر تاوانش سخته که نتیجش میشه همین متاسفانه …

  • Hamed72 گفت:

    هر چی جلوتر میریم بازیسازی روندش داره نزولی میشه. همش آنلاین و پرداخت های درون برنامه ای و بی محتوایی.
    نمیدونم راک استار اگه رد دد ۲ رو نمی ساخت باید به چی امیدوار میبودیم؟
    شاید بعد سایبرپانک و چندتا بازی دیگه فاتحه گیم خونده بشه.

  • ... گفت:

    کلیف بی اصلا ربطی به مایکروسافت نداره..
    این آدم از خیلی قبل تر از Gears of war و از همون زمان بازی هایی مثل Unrealوjazz jackrabbit برای اپیک کار می کرد.بزرگترین مشکل به نظر این بود که دیگه اپیک علاقه ای به ساخت بازی نداشت و فقط داشت روی Unreal engine کار می کرد (که البته Fortnite قضیه رو الان یک مقدار تغییر داده.) همون زمان یکسری افراد دیگه هم بودن که از اپیک جدا شدن.
    بعید می دونم که اپیک گیمز دیگه علاقه ای به ساخت یک بازی AAA نشون بده.چند وقت پیش یکسری فایل از یک پروژه اشون لو رفته بود که یک چیزی تو مایه های همون دموی Samaritan به نظر می رسید که به نظر کنسل شده اون پروژه هم.
    یک خبر هایی هم از یک نسخه ی جدید از Shadow complex بود که اونهم خیلی وقته دیگه ازش خبری نیست.
    Unreal tournament جدید هم با اینکه با همین وضعیت هم بازی جالبی هست ولی زمان ساختش خیلی طولانی شده و معلوم نیست آخرش چی بشه و امیدوارم که مثل Paragon کنسل نشه.
    یک Spyjinx یا همچین چیزی هم که چند وقت پیش معرفی کردن که هنوز معلوم نیست چی هست.
    کلا الان جوری شده که همه اسم اپیک رو با همون Fortnite می شناسن ! بازی که تا همین چند وقت پیش مطما نبودن که کنسلش کنن یا نه !

  • فرشاد گفت:

    اول از اینکه کلیف بزرگترین اشتباهش خروجش از اپیک بود یعنی بعد گیرز ۲ مغرور شده بود و رویای بازی سازی مستقل رو داشت دوم اینکه رو ایده شروع به کار کرد که مشابه زیادی داشت در هر حال هنوزم براش دیر نیست برگرده بره کوالیشن برد کرده میتونه رو گیرز های بعدی کار کنه

سازنده‌ی Gears of War با صنعت گیم خداحافظی کرد - گیمفا