یوبی‌سافت بازی‌بازان را مقصر اصلی رواج لوت‌باکس‌ها می‌داند - گیمفا
یوبی‌سافت بازی‌بازان را مقصر اصلی رواج لوت‌باکس‌ها می‌داند - گیمفا
یوبی‌سافت بازی‌بازان را مقصر اصلی رواج لوت‌باکس‌ها می‌داند - گیمفا
یوبی‌سافت بازی‌بازان را مقصر اصلی رواج لوت‌باکس‌ها می‌داند - گیمفا
یوبی‌سافت بازی‌بازان را مقصر اصلی رواج لوت‌باکس‌ها می‌داند - گیمفا
یوبی‌سافت بازی‌بازان را مقصر اصلی رواج لوت‌باکس‌ها می‌داند - گیمفا

یوبی‌سافت بازی‌بازان را مقصر اصلی رواج لوت‌باکس‌ها می‌داند

مرصاد قدیری
۲۰:۰۰ ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
یوبی‌سافت بازی‌بازان را مقصر اصلی رواج لوت‌باکس‌ها می‌داند - گیمفا

لوت‌ باکس‌ها جزو بحث‌های داغ و به عقیده‌ی بسیاری از بازی‌بازان، معضل بزرگ بازی‌های ویدئویی حال حاضر به شمار می‌آیند. اما ظاهراً بازی‌بازان نیز بی‌تقصیر نیستند. به عقیده‌ی یوبی‌سافت (Ubisoft)، اگر بازی‌بازان لوت‌ باکس‌ها را خریداری نکنند، دیگر شاهد اضافه شدن آن‌ها نخواهیم بود.

پس از انتشار خبر تائید قرار گرفتن لوت‌ باکس‌ها در بازی Trials Rising، تعدادی از کاربران استیم نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کردند. در این زمان بود که یکی از نمایندگان یوبی‌سافت با نام کاربری Ubi_Warlock به این موضوع واکنش نشان داد و مقصر اصلی را رسوا کرد؛ بازی‌بازانی که لوت‌باکس‌ها را خریداری می‌کنند.

همان‌طور که می‌دانید، بازی‌بازان میلیون‌ها و در برخی از موارد، میلیارد‌ها دلار را خرج لوت‌باکس‌ها کرده که این موضوع منجر به رشد درآمد شرکت‌های بزرگی همچون یوبی‌سافت، الکترونیک آرتز و اکتیویژن (Activision) می‌شود. یوبی‌سافت اذعان دارد که علی‌رقم اضافه کردن لوت‌ باکس برای آیتم‌های تزئینی، بازی‌های این شرکت تمامیت خود را حفظ خواهند کرد.

یوبی‌سافت اعلام کرد که لو‌ت‌ باکس‌ها برای افرادی در نظر گرفته شده‌اند که می‌خواهند بیشتر از بقیه به چشم بیایند. این آیتم‌های تزئینی به بازی‌بازان کمک می‌کنند تا ابزار، لباس‌ها و سلاح‌های خود را در بازی‌های مختلف شخصی سازی کنند. با این‌که یوبی‌سافت به بازخورد‌ها احترام می‌گذارد اما لوت باکس‌ها و خرید‌های درون برنامه‌ای به این زودی جایی نخواهند رفت. میلیون‌ها بازی‌باز پول خود را در خرید‌های درون برنامه‌ای خرج می‌کنند؛ این واقعیتی است که باید پذیرفت.

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شده بود، این لوت‌ باکس‌ها تنها جنبه‌ی تزئینی دارند. من درک می‌کنم که چرا بازی‌بازان چنین حسی نسبت به آن‌ها دارند (من هم طرفدار آن‌ها نیستم) اما همان‌طور که به آن اشاره شد، شما می‌توانید آن‌ها را نخرید.

درنهایت، آن‌ها برای بازی‌بازانی درنظر گرفته شده‌اند که می‌خواهند در زمان بازی آنلاین، بیشتر از بقیه به چشم بیایند؛ یا حتی کسانی که طرفدار دو آتشه‌ی بازی هستند و می‌خواهند تا بیشتر از ما حمایت کنند.

بله، این بدین معنی است که برخی از بازی‌بازان پول بیشتری را نسبت به دیگران در بازی‌های ما خرج می‌کنند و این موضوع باعث افزایش سود ما می‌شود. همچنین به ما کمک می‌کند که بودجه‌ی بیشتری را به بازی‌های جدید اختصاص دهیم و متوجه بشویم که بازی‌بازان به دنبال چه چیزی در بازی‌ها هستند. اگر بازی‌بازان این بسته‌ها را نمی‌خریدند، آن‌ها هیچوقت در بازی‌های آینده اضافه نمی‌شدند.

اگر قرار است تا لوت‌ باکس‌ها در عناوین مختلف استفاده شوند، این عملیات باید طوری صورت بگیرد که تمامیت بازی آسیبی نبیند. خوشبختانه برخی از دولت‌ها در حال بررسی این موارد هستند؛ برای مثال، کشور بلژیک استفاده از لوت‌ باکس‌ها را ممنوع کرده است.

همچنین برخی دیگر از دولت‌ها نیز در حال زیرنظر گرفتن و بررسی برخی از سیاست‌های شرکت‌‌هایی مانند الکترونیک آرتس و ۲K هستند. اما بازی‌هایی مانند Overwatch وجود دارند که نحوه‌ی پیاده سازی لوت‌ باکس در آن‌ها، به تجربه‌ی کلی کاربر ضربه‌ای وارد نمی‌کند. بازی‌باز می‌تواند با پرداخت قیمت کامل به تمام محتویات بازی از جمله به‌روزرسانی‌های رایگان و شخصیت‌های جدید دسترسی پیدا کند. لوت‌ باکس‌ها تنها شامل آیتم‌هایی تزئینی می‌شوند که شما می‌توانید با پول واقعی خریداری کنید.

لازم به ذکر است که به دلیل فرصت‌های درآمدی بهتر، بسیاری از ناشرین در حال حرکت به سمت توسعه‌ی بازی‌های موبایل هستند. آی‌پی‌های بزرگ راهی موبایل‌ها می‌شوند و جامعه‌ی بازی‌بازان نیز لوت باکس‌ها را مورد انتقاد قرار می‌دهد.

به نظر شما مقصر اصلی کیست؟

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یوبی‌سافت بازی‌بازان را مقصر اصلی رواج لوت‌باکس‌ها می‌داند - گیمفا
یوبی‌سافت بازی‌بازان را مقصر اصلی رواج لوت‌باکس‌ها می‌داند - گیمفا
یوبی‌سافت بازی‌بازان را مقصر اصلی رواج لوت‌باکس‌ها می‌داند - گیمفا
یوبی‌سافت بازی‌بازان را مقصر اصلی رواج لوت‌باکس‌ها می‌داند - گیمفا
یوبی‌سافت بازی‌بازان را مقصر اصلی رواج لوت‌باکس‌ها می‌داند - گیمفا
یوبی‌سافت بازی‌بازان را مقصر اصلی رواج لوت‌باکس‌ها می‌داند - گیمفا
یوبی‌سافت بازی‌بازان را مقصر اصلی رواج لوت‌باکس‌ها می‌داند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • لوت باکس یک سیاست کثیفی هست… EA نقش بسزایی در رواج این سیاست کثیف داشته… و گیمر هایی که حامی این حرکت هستند و از مصرف کنندگان لوت باکسند ، مقصر شمرده میشند

    • Peekabo گفت:

      الکی شلوغش نکنین همه ایتم های این لوت باکس ها تزیینیه و هیچ تاثیری رو رقابت نداره. برای ما شاید خیلی پول باشه یه اسکین یا ایموت ولی برای خارجی ها اندازه پول ادامسه

      • __Unknown__ گفت:

        لوت باکس همونطور که دوستان میگن یه سیاست خیلی کثیف و پر سوده چرا؟چون اولا اعتیاد اوره و شما کافیه یبار بیفتی تو کار لوت باکس بازی مورد علاقت و بعدش میبینی که تا ناموس خرج لوت باکس کردی و چیزی گیرت نیومده و باید تا اونجایی که راضی بشی خریدو ادامه بدی دوما یه ویدیو تو یوتوب دیدم که اثبات میکرد لوت باکسا شانسی نیستن و از قبل برای هر ایتم یه درصد شانسی تایین میکنن برا همینه که هیچ کس نمیتونه با یبار خرید چیزه خفنی گیر بیاره و باید خرید لوت باکسو مدام ادامه بده تا شاید چیزی گیرش بیاد در کل مقصر هم گیمران هم سازنده ها نمیشه گفت کدومشون بیشتر مقصرن هر کدومشون به اندازه ای تو این سیاست تاثیر گزارن

    • __Unknown__ گفت:

      یه نکته جالبیم که هست اینه که بعضی از بازی هایی که پرداخت درون برنامه ای دان بازیو که با قیمت گزاف میفرشون هیچ , بعده چند وقت dlc میدن که اونم پولیه هم هیچ , یه اپدیتم میدن که مپای جدیدش پولیه تازه داخل بازی لوت باکس و پرداخت درون برنامه ای میزارن ! بعدشم ساله بعدش نسخه جدید همون بازیو بتل رویال میچسبونن و گرافیک و مپاشو یذره عوض میکنن و دوباره از صفر شروع کردنو خرید لوت باکس تفنگا و…. خب این یعنی کندن گوشت از تن گیمر یعنی گیم براشئن فقط پوله و هیچ چیز جدیدی به بازی اضافه نمیکنن و فقط گرافیک و مپ عوض میشه و پولایی که این وسط تو جیب این شرکتا میره ! بعد میان میگن میتونی لوت بامس نخری! وقتی همه میخرن و توهم برا اینکه عقب نمونی ترغیب به خرید میشی یعنی چ میتونی نخری؟! وقتی مپ جدید بیاد مگه میشه نخرید؟! شرکتای گشنه و هولی مثل ea و اکتیویژن فقط به فکر پولللن و هرسال یه کپی دیگه از بازیاشونو با پوله خون پدرشون و پرداخت درون برنامه ای جدید و چسبوندن بتال رویال به بازیشون روانه بازار میکنن و ملت میخرن درصورتی که شرکتای کوچیک از ترس اینکه بازیشون فروش نره مجبور میشن از اینا تقلب کنن و خلاقیت نابود میشه..
      البته هنوزم شرکتای پاکی مثل راکاستار و ناتی و cdp هستن که نمیزان این صنععو اینا نابود کنن

  • PERSIAN NAZI گفت:

    راست میگه وقتی گیمر میاد تو بتیفیلد ۳۰ دلار پول کلاه ذرهی میده تا هد شات نشه یا تو فیفا ذرت ذرت ۲۰ دلار کارت میکشن تا لجندری کنن یا تو کالاف اسلحه پولی میشه همین میشه :laugh:

  • Mr Hill93 گفت:

    اول اینکه عجب 😐 😐
    دوم اینکه بدهکارم شدیم مث اینکه
    سوما شما ها که اصلا از لوت باکس و سیزن پس و این مسخره بازیا خوشتون نمیاد فقط محض رضای خدا لوت باکس تو بازیاتون میزارین
    چهارم اینکه تا حدودی درست میگه اگه این خارجی های احمق نخان همه چی و بخرن الان نه لوت باکسی بود ن سیزن پسی همه ش رو خود بازی اصلی منتشر میشد ولی وقتی مثلا برا ی اسکین مسخره فورت نایت یارو ۲ هزار وی باکس که قیمتش ۲۰ دلارهست مگه میشه سازنده ها بدشون بیاد ؟ میگن پلیرای ما احمقن که بابت ی اسکین بی ارزش ۲۰ دلار خرج میکنن که فقط باهاش تو بازی پز بدن 😐 😐

  • kiya_rb گفت:

    من معذرت میخوام از طرف همه گیمرا

  • تو تهیه احتیاجات زندگی واقعی هم موندیم، اونوقت بیایم پول واسه لوت باکس بدیم؟؟؟ :-/
    قطعا سازنده ها مقصرن ولی اون گیمرهایی که پول خرج این مسئله میکنن بی تقصیر نیستن.
    نکته ی حساس اینه که بازیهایی بیان که طوری بازی رو بسازن که گیمر رو مجبور به خرید لوت باکس بکنن…

    • mory_num1 گفت:

      به نکته ظریفی تو جمله اولت اشاره کردی، تازه روزای خوبمونه هنوز بدنمون گرمه، آمارهای رسمی از رشد اقتصادی منفی ۳ تا ۴ درصد تو سال جدید حکایت دارن، خیلیها یا به روشهایی مثله بازی کرکی و هکی و روشهای به اصطلاح غیر قانونی روی خواهند آورد یا کلا باید خرید گیم قانونی و بخش آنلاین رو بزارن کنار.

  • Hala madrid گفت:

    آره خب یه جورایی درست میگه.یه عده بچه خرپول و نوب فقط برای اینکه به بقیه الکی بگن تمام اسکین ها و اسلحه هارو با زحمت بدست آوردن و ادای پروهارو در بیارن از این پرداخت های درون برنامه ای استفاده میکنن و شرکت های پول پرستی مثل EA هم سوء استفاده میکنن.به امید ریشه کن شدن و از بین رفتن پرداخت درون برنامه ای

    • من یک توضیح کوتاهی در رابطه با معنی نوب بدم کلمه نوب یک کلمه انگلیسی که به معنای (تازه کار) هستش و خیلی ها معنیش رو درک نمیکنن و مثل فحش بهش نگاه میکنن و کلمه نوب در هر زمینه ای به کار برده میشه و فقط در زمینه گیم نیست این یک اطلاع رسانی بود برای افرادی که فکر میکنن به قولی پرو گیمر هستن و بقیه رو نوب خطاب میکنن در حالی که نمیدونن معنی نوب چیه…

  • من خودم جزو افرادی بودم که ۲۰ دلار و ۲۰ دلار پول برای لوت باکس داخل بازی اورواچ میدادم الان نه پلاس دارم نه میتونم اورواچ بازی کنم به معنای واقعی کلمه پول تو اتیش ریختم….

  • Smoking Alien گفت:

    حالا نه که بازیای یوبیسافت عاری از هرگونه لوت باکسه

  • Lord-Sega گفت:

    یوبی سافت غلط کرد، کار اشتباهش رو می خواد توجیح کنه، نکنه این گیمرا بودن که تو بازی لوت باکس تعبیه کردن؟؟ ملت داشتن بازی شون رو میکردن که یه سری سودجو مثل شما لوت باکس اضافه کردن به بازی، اینو مطمئن باش که دوران راه زنی به اسم پررداخت درون برنامه ای زیاد طول نمیکشه، الان خیلی از شرکت ها هستن که حتی راض نیستن اسمش رو هم ببرن چه برسه که بخوان تو بازی هاشون استفاده کنن

  • jahantaker123 گفت:

    خب کی سیاست کثیف dlc ها رو رواج داد؟؟

  • Mohamady گفت:

    با طرز فکر یوبی سافت نباید جلوی فروشندگان مواد مخدر رو بگیریم چون معتادا ازشون می خرن پس تقصیر ندارن با این حرف به بیشرف بودن یوبی سافت.پی برد وقتی چیزی بد باشه ولی برات جالب باشه جلوی چشت هی بیاد تبلیغ برات شه بخای نخای بهش ترعیب میشی مخصوصا تو بازی وقتی میبنی اون یکی استفاده کرده

  • legendboy گفت:

    آره درست میگه
    دقیقا همین گیمرها هستن که باعث شده یوبیسافت مکتب شیر دوشی رو رواج بده !
    یکی نیست بگه برادر خودت از همینا که داری انتقاد میکنی پول درمیاری وگرنه یه گیمر حرفه ای فرق اون چیزی که ارزش پرداخت پول داره با اونی که نداره رو میفهمه !

یوبی‌سافت بازی‌بازان را مقصر اصلی رواج لوت‌باکس‌ها می‌داند - گیمفا