ساخت ۳ بسته از ۴ بستهی الحاقی جدید FFXV لغو شده است
در برنامهی ویژهی پخش شده از بازی Final Fantasy XV مشخص شد که انتشار بستههای الحاقی Notics، Lunafreya و Aranea لغو شده است. همچنین تایید شد که کارگردان بازی شرکت اسکوئر انیکس را ترک خواهد کرد.
شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) شب گذشته مراسمی ویژهی بازی Final Fantasy XV را به صورت زنده پخش کرد. اگرچه بسیاری از هواداران نسبت به اخباری احتمالی مربوط به این بازی هیجانزده بودند، این مراسم که به میزبانی Akio Ofuji برگزار شد، کار خود را با انتشار اخباری نسبتا تلخ شروع کرد.
همانطور که اطلاع دارید، شرکت اسکوئر انیکس قصد داشت ۴ بستهی الحاقی جدید را برای این بازی در بهار سال ۲۰۱۹ منتشر کند. هر یک از این بستههای الحاقی قرار بود برروی یکی از شخصیتهای بازی یعنی Notics، Lunafreya، Ardyn و Aranea تمرکز کند. متاسفانه در این مراسم تایید شد که به جز بستهی الحاقی مربوط به شخصیت Ardyn، انتشار دیگر بستههای الحاقی بازی لغو شده است.
آقای Ofuji در این مراسم بیان کرد که به دلیل « تغییرات» ایجاد شده، شرکت اسکوئر انیکس برنامههای خود مربوط به تولید بستههای الحاقی جدید برای بازی Final Fantasy XV را بازنگری کرده و در نهایت، تصمیم لغو ساخت ۳ بستهی الحاقی ذکر شده را گرفته است. تیم سازنده از این موضوع «ناراحت» است ولی آنها امیدوار هستند هواداران شرایط این شرکت را درک کرده و از تجربهی بستهی الحاقی Ardyn که در ماه مارچ سال ۲۰۱۹ منتشر میشود، لذت ببرند.
به نظر میرسد «تغییرات» نام برده شده در این مراسم، به تصمیم آقای هاجیمه تاباتا (Hajima Tabata)، کارگردان بازی مربوط میشود. در این مراسم تایید شد که کارگردان و سکاندار بازی (که طبیعتا مسئولیت کارگردانی بستههای الحاقی را نیز به عهده داشته است) قصد ترک شرکت اسکوئر انیکس را دارد. آقای تاباتا اگرچه در این مراسم حضور نداشتند ولی شخصا مطلب زیر را در این باره منتشر کرده است:
تقریبا ۲ سال از زمان انتشار بازی Final Fantasy XV میگذرد. من شخصا معتقد هستم که دلیل رسیدن ما به این دستآورد بزرگ، حمایت شما هوادارن بوده است. من صمیمانه از همهی شما تشکر میکنم.
امروز خبر مهمی برای همهی شما دارم. من، هاجیمه تاباتا، در تاریخ ۳۱ اکتبر سال ۲۰۱۸ از شرکت اسکوئر انیکس و استودیوی Luminous Production استعفا خواهم داد.
من در مدت همکاری با شرکت اسکوئر انیکس تجربیات فراوانی را بدست آوردم. تمامی پستهایی که من در آنها نقش داشتم، برای من بسیار ارزشمند است. با این وجود پروژهی Final Fantasy XV از دیگر پروژهها متفاوت بود؛ چرا که این بازی برای من بسیار ارزشمند بود و من با تمام توان برروی آن کار کردم. به همین دلیل میخواهم از این فرصت پیش آمده برای اعلام جداییم از پروژه و تشکر از تمامی هوادارانی که از ما حمایت کردند، استفاده کنم.
دربارهی برنامهی آینده، پروژهای وجود دارد که من واقعا علاقه دارم پس از جدایی از FFXV به آن بپردازم. به همین دلیل است که من پروژهی Final Fantasy را رها کردم تا بتوانم برای رسیدن به این هدف، استودیوی خودم را تاسیس کنم.
در حالی که تولید بستهی الحاقی Episode of Ardyn و دیگر پروژههای استودیوی Luminous Production ادامه دارد، من احساس کردم که این زمان مناسبی برای سپردن مشعل به نسل بعدی و همکاران توانمندم است. من باور دارم که آنها چیزی فوقالعاده را خلق خواهند کرد.
از امروز به بعد، من نیز همانند شما هواداران از شرکت اسکوئر انیکس و استودیوی Luminous Production حمایت خواهم کرد. من میخواهم از تمامی کسانی که از بازی FFXV و شخص من حمایت کردهاند، صمیمانه تشکر کنم.
باید منتظر ماند و دید آیا تغییرات ایجاد شده در این استودیو در مسیر درستی قرار گرفته است یا خیر. اخیرا تایید شده بود که استودیوی Luminous Production در حال حاضر برروی یک پروژهی AAA جدید کار میکند. آقای Ofuji بیان کرده است که با لغو شدن تولید سه بستهی الحاقی بازی FFXV، منابع بیشتری در اختیار این پروژهی جدید قرار میگیرد.
عنوان Final Fantasy XV برروی پلتفرمهای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان در دسترس است.
پر بحثترینها
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
نظرات
بازی قشنگی هست اما بعد یه مدت این حس رو به ادم القا میکنه که کارگردان و شرکت انیکس به آدم خیانت کردن گرچه بازی خوبی با همه کاستی ها ولی بعد از ۱۰ سال چنین بازی یک افتضاح تمام عیار محسوب میشه
کلا jrpg مدیون ساکاگوچی هست.
حالا در نبود ساکاگوچی معلومه که این فجایع هم به بار میاد.
واقعاً برنامه دیشب خیلی بد بود اعلام کردن که سه تا دی ال سی لغو میشه و کارگردان بازی هم جدا شده و کلا پرونده فاینال فانتزی بسته شده فعلا. نمیدونم واقعاً دیگه چرا مراسم گذاشتن
کاش ده دوازده سال پیش این اتفاق میافتاد تا این سری اصلا ساخته نمیشد.
من تا حالا یادم نمیاد یه بازی اینقدر ناقص و ضعیف بوده باشه.به غیر از گرافیک همه چیز ناقص و نچسب طراحی شده.
واسه همینه که مدام بعد انتشار بسته الحاقی و آپدیت میدادن بیرون تا بلکه بتونن فاجعه رو جمع و جور کنن.داستان بی سر و ته و حذف شده گیم پلی الکی و آشفته بعضی مراحل مسخره و از همه بدتر غول آخر سوپر مضحک که از اول تا آخر بازی مدام میبردت ماشین سواری و تو کوچه بازار باهامون گپ میزد و هر کاری که دشمن اصلی داستان انجام نمیده این بابا انجام میداد و یه بار هم که نجاتمون داد.
در کل فاجعه.
چه خبر بدی 😕 اونم زمانی که فکر میکردیم با این بخش ها بازی کامل میشه 😥 :pain: :pain:
اصلا سیاست قشنگی نیست برای این شرکت … یک پایان بدبعد از ۱۰ سال صبررو انتظارر 😐