توسعهدهندهی Quake نسبت به بازیهای بتل رویال واکنش نشان داده است
یکی از مدیران ارشد استودیوی آیدی سافتور، آقای تیم ویلیتس در جریان مراسم PAX AUX با هواداران دربارهی سبک بتل رویال و شرایط حاکم بر بازیهای تیراندازی چندنفره صحبت کرده است.
همهی بازیبازانی که به عناوین آنلاین و چندنفره علاقه دارند، با استودیوی آیدی سافتور (Id Software)، یکی از موفقترین استودیوها در زمینه ساخت این نوع بازیهای آشنا هستند. تیم ویلیتس (Tim Wilits)، یکی از مدیران ارشد این استودوی در جریان مراسم PAX AUX کمی دربارهی بازیهای بتل رویال و تاثیر آنها برروی بازیهای تیراندازی که این روزها منتشر میشوند صحبت کرده است. به گفتهی آقای ویلیتس، ایدهی بتل رویال که در بازیهای محبوبی مانند Fortnite و PUBG استفاده شده است یک ایدهی تازی و جدید نیست.
ایشان این نکته را یادآور شدند که یکی از حالتهای طراحی شده توسط جامعهی بازیبازان برای نسخهی اصلی بازی Quake، حالت Last Player Standing بوده است. اگرچه در آن زمان بازی تنها از ۴ بازیباز همزمان پشتیبانی میکرد ولی همچنان ایدهی استفاده شده در این حالت، همان بتل رویال امروزی است.
بازیبازان باید این موضوع را درک کنند که این ایده در گذشته استفاده شده بوده است. آنچه بازیبازان را به بازیهای جدید جذب کرده، نحوهی متفاوت اسفاده از این ایده است. ما همیشه میگوییم که ایدهی یک بازی رایانهای خوب ممکن است در یک جعبهی کهنه و ۱۰ ساله نهفته باشد. این موضوع دربارهی سبک بتل رویال نیز صحت دارد. این ایده در حقیقت جدید نیست. این نگاه و برداشتی متفاوت از چیزی است که بازیبازان پیش از این دوست داشتهاند. بازیهای آینده نیز برداشتی متفاوت از ایدههایی خواهند بود که بازیبازان، امروز از آنها لذت میبرند.
همانطور که آقای ویلیتس گفتهاند، ایدهی بتل رویال یک ایدهی نو و تازه نیست. اقای Brandan Greene پیش از خلق بازی PUBG یک حالت بتل رویال را برای عنوان ARMA II توسعه داده بود. به هر حال باید منتظر ماند و دید که چه آیندهای در انتظار بازیهای رایانهای است. آیا سبک بتل رویال همچنان به حکومت خود بر بازیهای تیراندازی چندنفره ادامه میدهد یا بالاخره یک شوالیهی شجاع موفق میشود ایدهای تازه را جایگزین این سبک کند.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
در واقع این همون اتل متل توتوله خودمون هست که اخر یک پا میمونه و بقیه پا همه دونه دونه ور چیده میشن . ایده اصلیش از اونجا میاد اقا . هنر نزد ایرانیان است و … ؟ و چی ؟ و بس . تمام
عالی :rotfl:
بهترین پستی که در تمام گیمفا خوندم همین پست بود
STALKER SHADOW OF CHERNOBYL اومد یک مولتی۱۶ نفره در ۲ حالت هرکی برای خودش و تیم ایستاده رو عرضه کرد.نسخه CLEAR SKY هم این روال رو داشت اما نسخه STALKER CALL OF PRIPYAT اومد از روش ۳۲ بازیکن رو استفاده کرد که روش اول (دسته گرگ) ۸ تیم ۴نفره و روش دوم (گرگ تنها) ۳۲ مهاجم که باید در زمان مشخص شده میجنگیدن و هرکس بیشترین امتیاز رو بدست میاورد برنده بود استفاده کرد.نسخه ریمیک STALKER LOST ALPHA هم از همین روش پیروی داره.هرکس خواست مولتیش رو بازی کنه بدونه که فقط فرانسه و روسیه توی سرور دارنش و نسخه مولتی رو جدا باید خریداری کرد و فکرشم نکنید چون خیی سخته هم خودی هست هم نخودی و هم بیخودی چون دشمنان جهش یافته هم وجود داره و بازیکنانش مهارت زیادی در تهاجم دارن و کسی کمپ نمیکنه
انصافا حیف شاهکاری مثل Quake هست که بخاطر مردم پابجی پسند و نسل جدید بین کلاسیک بازا گم شده فقط
مهارت بالایی میخواد و شاید دقتی که بخواد از CS بیشتر و سرعتی که داره واقعا از هر Arena FPS ای بیشتر باشه
وقتی ۵ دلار بود ارلی اکسس خریدمش و هنوز پشیمون نیستم ولی متاسفانه پلیر هاش کمه