مصاحبه با سازندگان Strange Brigade | صحبت در رابطه با سیستم پیشروی، محتویات و عملکرد برروی کنسولها
زامبیها از هر طرف به سمت شما یورش میآورند. به سمت آنان شلیک میکنید و سپس به همراه دوستانتان تصمیم به فرار میگیرید تا به نقطهای ساکت رفته و تجدید قوا کنید. در بازی Strange Brigade شما باید به همراه دوستان خود به کاوش مصر بپردازید که البته در این میان زامبیها سد راه شما خواهند شد. پازلها و معماهای بسیاری نیز بر سر راه شما قرار دارند که حل کردن آنها برای پیشبردن مراحل و به دست آوردن تجهیزات بهتر برای مقابله با زامبیها ضروری است.
به تازگی گیمینگ بولت مصاحبهای با طراح ارشد این بازی یعنی آقای استیو بریستو (Steve Bristow) کرده است و ما نیز همانند هفتههای پیش، این مصاحبهی خواندنی را برای شما آماده کردهایم.
این بازی طراحی کاملا منحصر به فردی از مصر دههی ۱۹۳۰ دارد. چه چیزی الهامبخش شما برای طراحی محیط به این شکل بوده است؟
بریستو: بازی یک نسخهی فانتزی از مصر باستان و بیشتر آفریقای شمالی است که شما آن را از لنز دوربین یک فیلم ماجراجویی تماشا میکنید. این نوع طراحی از تمایل ما به ساخت عنوانی وابسته به داستانها و فیلمهای زامبی محور نشات گرفت که امروزه طرفداران بسیاری نیز دارند. این امر یک مورد ترسناک و هیجانانگیز است و ما واقعا علاقه داشتیم که عنوانی را بسازیم که این ویژگی در آن به صورت کامل مشخص باشد. داستان و کاراکترهای بازی بر این محور شکل گرفتند و هر کدام روح و شخصیت مربوط به خود را دریافت کردند. تطابق و تلفیق این موارد با سبک سیاه و سفید فیلمهای قدیمی به ما نشان داد که چگونه باید بازی را طراحی کنیم.
با اینکه بازی برروی بخش کوآپ تمرکز دارد، بخش تکنفرهی بازی تا چه حد میتواند لذتبخش باشد؟
بریستو: همانند دیگر بازیهایی که ما در استودیو ربلیون (Rebellion) تا به اکنون ساختهایم، در این بازی نیز به بخش کوآپ و تکنفره به یک اندازه اهمیت دادهایم. ما عنوانی را ساختهایم که بتوان آن را هم به صورت تکنفره و هم به صورت کوآپ تجربه کرد. بخش تکنفره در بعضی مواقع احساس متفاوتی را به شما منتقل میکند ولی اصلا بدین معنا نیست که شما قسمتی از بازی را به این دلیل از دست بدهید؛ این بخش تنها حسی متفاوت نسبت به بخش کوآپ دارد. برای مثال، شما هنگامی که با دوستان خود به یک خانهی متروکه وارد میشوید به هر موضوعی میخندید و لذت میبرید ولی اگر به تنهایی وارد آن خانه شوید تنها چیزی که حس میکنید شاید فقط حس ترس باشد.
بخش داستانی بازی چگونه عمل میکند؟ آیا بازی پایان مشخصی دارد و یا یک بازی با پایان باز محسوب میشود؟
بریستو: مراحل بازی به صورت ملایم و آرامی روایت شده و در انتها نیز به نتیجهگیریهای هیجانانگیزی منتهی میشوند ولی اگر ما بازی را طوری طراحی نمیکردیم که بازیباز در انتها مشتاق نسخهی بعدی نباشد و یا به اصطلاحی بازی ما “پایان باز” نبود، عقاید و اصول خودمان را زیر پا گذاشته بودیم. ما همچنین تلاش بسیاری کردهایم که ارزش تکرار مراحل بسیار بالا برود. موارد بسیاری هستند که ما انتظار نداریم بازیبازان در دفعهی اولی که بازی را تجربه میکنند به آنها پی ببرند.
چه برنامههایی برای بازی، پس از انتشار آن دارید؟
بریستو: ما پیش از این تایید کرده بودیم که بازی به صورت ماهانه محتویاتی رایگان را دریافت خواهد کرد. همچنین بازی دارای season pass خواهد بود که محتویات چشمگیری را به آن اضافه میکند؛ مانند یک خط داستانی که خود به سه قسمت تقسیم میشود، کاراکترهای جدید، اسلحهها و پوششهای تازه. چیزی که ما میخواهیم بازیبازان بدانند آن است که ما برای بازی محتویات اضافهی قابل قبولی را آماده کردهایم.
سیستم پیشروی در بازی چگونه است؟
بریستو: به جای استفاده از مکانیزم معمولی که در دیگر بازیها مرسوم است، ما سیستم شخصیسازی را در پیش گرفتیم. شما در طول بازی میتوانید قابلیتها، اسلحه و طلسمهای قدرتمندتری را آزاد کنید ولی برای اکثر این موارد نیاز دارید تا هر مرحله را به صورت کامل کاوش کنید چرا که در این صورت میتوانید اجزای مورد نیاز برای افزایش سطح خود را پیدا کنید. این اجزا شامل جواهرات جادویی نیز میشوند که به شما قابلیتهای جالبی مانند شلیک برقی، هدشاتهای بهتر و حتی بازیابی سلامتی خود در حین مبارزه را میدهد.
در حال حاضر بازیهای شوتر بسیاری به دنبال جلب نظر بازیبازان هستند، چه چیزی Strange Brigade را از آنان جدا میکند؟
بریستو: Strange Brigade عنوانی است که شما میتوانید آن را هر طور که بخواهید تجربه کنید. میتوانید بعد از ظهر را استراحت کنید و پس از آن با دوستانتان به شکار گنج بروید و یا ۱۰ دقیقهی کامل را به از بین بردن لشکر زامبیها اختصاص دهید. بازی احساس خیلی جدی بودن را به شما منتقل نمیکند و فکر کنم که کاربران از این بازی به عنوان یک تسکیندهنده نسبت به دیگر بازیهای فیلسوفانه و خشن استفاده کنند.
احتمالی برای قابلیت Cross Play برای این بازی وجود دارد؟ این امر بسیار هیجانانگیز است.
بریستو: در حال حاضر، خیر.
بازی تا چه حد چالشبرانگیز خواهد بود؟ آیا برای مهارت بازیبازان در این عنوان سقفی در نظر گرفته شده است و آیا بازیبازان با مهارت بیشتر، پاداش با ارزشتری نیز دریافت خواهند کرد؟
بریستو: بازی دارای درجهی سختیهای مختلف است. اگر تصمیم بگیرید که بازی را به تنهایی ولی با تنظیمات چندنفره تجربه کنید، اوضاع کمی وخیم خواهد شد. در کل باید بگویم که این موضوع تا حد بسیار زیادی قابل تغییر و به دست خود بازیباز است.
وضعیت نرخ فریم و رزولوشن بازی برروی کنسولهای اکسباکس وان اکس و پلیاستیشن ۴ پرو چگونه است؟
بریستو: کنسول پلیاستیشن ۴ پرو رزولوشن ۱۴۴۰P، بازتابهای بهبود یافتهتر و عمق دید بالاتری نسبت به پلیاستیشن ۴ معمولی دارد. بازی برروی ۳۰ فریم بر ثانیه برای کنسولها قفل شده است.
اکسباکس وان اکس رزولوشن ۱۸۰۰P، سایههای بهتر، عمق دید بالاتر، کیفیت بهتر در تکسچرها و بازتابها با کیفیت بالاتری را نسبت به اکسباکس وان دارد.
نسل بعدی کنسولها دیر یا زود میآید. از نظر شما که یک توسعهدهنده هستید، بزرگترین انتظارتان از کنسولهای نسل بعدی چیست؟
بریستو: عجب سوالی! اگر بخواهیم با هم صادق باشم باید بگویم که از فرد اشتباهی این سوال را پرسیدید. من همانقدر که دوست دارم به وسیلهی جدیدترین تکنولوژی بازی بسازم، همانقدر نیز دوست دارم که با Commodore 64 قدیمی خود این کار را انجام دهم! البته اگر کسی باشد که این بازیها را تجربه کند.
بازی Strange Brigade در ۶ شهریور ۹۷ (۲۸ آگوست ۲۰۱۸) برای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و رایانههای شخصی عرضه شده است.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
نظرات
بنظرتون یه خورده دیر نیست؟ 😐
بنطرم این مقاله رو باید قبل از انتشار بازی یه همون اوایل که منتشر شد میذاشتین نه الان!
در کل منکه اینو بازی نمیکنم ولی امیدوارم تو فکر یه sniper elite جدید باشن .
چنتا از مسکلات نسخه قبل رو هم بردارن خدایی خیلی تو ذوق میزد مثلا سیستم درخت مهارت بازی واقعا افتضاح بود و همچنین مخفی کاری هم با اینکه پیشرفت هایی داشت ولی بازم یه مشکلاتی سرجاش بود مثلا وقتی مینشستی تا مخفیانه راه بری خیلی خیلی خیلی کند راه میرفت 😐
موسن کپچرا هم خیلی جالب نبود امیدوارم بهتر بشن نسخه بعدی .
بسیار زیبا بود آقای مرادی
این عنوان بشدت منو یاد دیویژن می ندازه
سلام و ممنون از شما دوست عزیز بابت مطالعه ی مطلب. به نظر من هم بعضی المان های بازی شبیه دویژن هستش و احتمالا کسایی که از دویژن لذت بردند, با این بازی هم حال میکنن
بچه ها برید سایت یوبی سافت ایمیل های سایت برداشتن شاهزاده ایرانی نسازن میگن کار ایرانی ها هست شماره تلفن داشت ورداشتن
راههای ارتباطی ایرانی ها با شرکت ورداشتن شاهزاده ایرانی یادتون میاد
این بازی خیلی ابکی هست ارین عزیز
من که واقعا از بازیش خوشم میاد خیلی جالبه (گیمفا نمیخوایی یه نقد و بررسی بازی رو بزاری؟؟؟؟) :shutmouth: 🙄
https://gamefa.com/500865/نبرد-co-op-با-هیولاهای-افسانه-ای-نقد-و-بررس