Yakuza 6 به موفقیتهای چشمگیری در سطح جهانی رسیده است
براساس صحبتهای یکی از مدیران ارشد شرکت سگا، به نظر میرسد عنوان Yakuza 6: The Song of Life به اولین نسخهی این سری تبدیل شده که فروشی معادل فروش ژاپن را در بازار غرب تجربه کرده است.
سری Yakuza همیشه به دلیل سیستم مبارزات درگیرکننده، طراحی با کیفیت مراحل و ماموریتهای فرعی و نحوهی ساخت و توسعهی جهان بازی به بازیبازان توصیه میشود. این سری پس از انتشار عنوان Yakuza 0 در غرب و اروپا و کسب موفقیتهای قابل قبول به یکی از سریهای پرطرفدار تبدیل شد. به نظر میرسد این موفقیت به مذاق شرکت سگا (Sega) خوش آمده و آنها برخی دیگر از عناوین این سری مانند Yakuza Kiwami 1 و ۲ و همچنین Yakuza 6 را نیز در بازار غرب عرضه کردند.
به نظر میرسد تلاشها و پشتیبانیهای شرکت سگا از این سری در بازار غرب در طول این سالها بالاخره به نتیجه رسیده است. یکی از مدیران ارشد شرکت سگا، آقای کنجی ماتسوبورا (Kenji Matsubara) تایید کرده که عنوان Yakuza 6 به اولین عنوان سری تبدیل شده که به فروشی معادل فروش داخلی کشور ژاپن در بازارهای جهانی دست یافته است. آقای ماتسوبورا در این باره گفته است:
در عنوان Yakuza 6: The Song of Life، اگرچه شخصیت اصلی بازی یک یاکوزای افسانهای است و داستان بازی در شهرهای هیروشیما و توکیو جریان دارد، با این وجود فروش این عنوان در بازارهای جهانی معادل فروش بازی در داخل خاک ژاپن بوده است. این موضوع صحت دارد که در عناوین این سری شاهد حضور المانهایی هستیم که میتواند برای بازیبازان غربی نیز جذاب باشد ولی در گذشته اکثریت فروش این سری مربوط به بازار ژاپن بوده است.
به هر حال این بازی با در نظر گرفتن بازیبازان اروپایی و آمریکایی توسعه نیافته است. به لطف تلاش بیپایان برای ساخت عنوانی که برای طرفداران ژاپنی جذاب باشد، ما به محصولی دست یافتهایم که نه تنها در ژاپن به محبوبیت رسیده است بلکه در سراسر جهان نیز بازیبازانی پیدا شدهاند که این عنوان را به خاطر سطح کیفیتش تحسین میکنند. مبنی و اساس حرف من این است که عنوان Yakuza 6: The Song of Life موفق شده است به محبوبیت بالایی در سطح جهانی برسد.
قطعا یکی از نکات ویژه و بارز سری Yakuza و عنوان Yakuza 6، وفاداری آن به فرهنگ و تاریخ کشور و مردم ژاپن بوده است. در این سری از صداگذاران ژاپنی برای ضبط صدای شخصیتها استفاده شده و طراحی محیطهای بازی از دقت بالایی برخوردار است. خوشبختاته بازی به خوبی برای عرضه در دیگر کشورها محلیسازی و ترجمه میشود که با توجه به میزان مکالمات بازی کاری بسیار سخت و وقتگیر است.
اگرچه این سری تا به امروز بیشتر برروی بازار ژاپن تمرکز داشته، آقای ماتسوبورا قول داده است تا تمامی تلاش خود را برای عرضهی همزمان بازی در بازار ژاپن و غرب بکند.
یک نکتهی کلیدی دیگر وجود دارد که در فروش موفق بازیها در بازار جهانی تاثیر بسزایی دارد. قبل از عرضهی یک بازی ژاپنی در بازار جهانی، این بازی با توجه به منطقهی مورد نظر به زبان غالب آن منطقه ترجمه میشود. برای مثال عنوان Persona 5 به ۳ زبان مختلف ترجمه شد.
محبوبیت بازی در بازار ژاپن هیچ اهمیتی ندارد، به خصوص اگر بازی به شکلی مناسب با توجه به منطقهی مورد نظر ترجمه نشده باشد. شرکت سگا استودیوهایی را در اختیار دارد که مسئول محلیسازی و ترجمهی بازیها هستند و کیفیت کار آنها تفاوت فاحشی در سطح فروش جهانی ایجاد میکند. شرکت ATLUS در سال ۲۰۱۳ به دلیل مسائل مالی و تجاری به شرکت سگا پیوست که یک استودیو در کالفرنیای آمریکا در اختیار دارد.
این استودیو بازیهای ژاپنی و عناوین آمرکایی را به خوبی میشناسد و قادر است بازیهای ژاپنی را به شکلی ترجمه و محلیسازی کند که مفاهیم و ایدههای خاص بازیهای ژاپنی به خوبی به بازیبازان محلی منتقل شود. عملکرد فوقالعادهی این استودیو در محلیسازی بازی باعث شده است بازخوردهای بسیار مثبتی را از سوی بازیبازان دریافت کنیم. ما در زمان توسعهی بازی، محتوا را همزمان به استودیوهای مسئول محلیسازی و ترجمه ارسال میکنیم تا فرآیند عرضهی آنها به زبانهای خارجی تسریع شود تا بتوانیم به سرعت آنها را در بازار جهانی عرضه کنیم. ما قصد داریم همکاریهایمان با چنین استودیوهایی را گسترش دهیم تا بتوانیم بازیها را همزمان با بازار ژاپن، در سطح جهانی نیز عرضه کنیم.
عنوان Yakuza 6: The Song of Life هماکنون برای کنسول پلیاستیشن ۴ در دسترس است. شما میتوانید نقد و بررسی این عنوان را در وبسایت خبری گیمفا مطالعه کنید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
داستان این دسته های خلاف بزرگ همیشه موفقه