خالق God of War در گفتگو با کوری بارلوگ: دوست دارم بازیِ ترسناکِ واقعیت مجازی بسازم - گیمفا
خالق God of War در گفتگو با کوری بارلوگ: دوست دارم بازیِ ترسناکِ واقعیت مجازی بسازم - گیمفا
خالق God of War در گفتگو با کوری بارلوگ: دوست دارم بازیِ ترسناکِ واقعیت مجازی بسازم - گیمفا
خالق God of War در گفتگو با کوری بارلوگ: دوست دارم بازیِ ترسناکِ واقعیت مجازی بسازم - گیمفا
خالق God of War در گفتگو با کوری بارلوگ: دوست دارم بازیِ ترسناکِ واقعیت مجازی بسازم - گیمفا
خالق God of War در گفتگو با کوری بارلوگ: دوست دارم بازیِ ترسناکِ واقعیت مجازی بسازم - گیمفا

خالق God of War در گفتگو با کوری بارلوگ: دوست دارم بازیِ ترسناکِ واقعیت مجازی بسازم

امیرحسین نصرتی
۱۲:۳۰ ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
خالق God of War در گفتگو با کوری بارلوگ: دوست دارم بازیِ ترسناکِ واقعیت مجازی بسازم - گیمفا

در دنیای بازی‌ها و در میان بازی‌بازان و مخصوصاً قدیمی‌ترها، کم‌تر کسی است که نام دیوید جفی (David Jaffe) را نشنیده باشد؛ کسی که در Twisted Metal جنون و هیجان را در هم آمیخت و با خلق God of War مرزهای خشم و خشونت را برای همیشه شکست.

هفته‌ی گذشته و در طی یکی از اجراهای زنده‌ی شخصی دیوید جفی، وی تماسی از سوی دوست و همکار قدیمی خود کوری بارلوگ (Cory Barlog)، نویسنده و کارگردان بازی اخیراً منتشر شده‌ی God of War دریافت کرده و این دو درباره‌ی موضوعات مختلفی به صحبت پرداختند. یکی از موضوعات جالبی که در رابطه با آن صحبت شد، پلتفرم واقعیت مجازی و بازی‌های آن بود و از آن‌جایی که جفی از هواداران پروپاقرص عناوین واقعیت مجازی است نظر بارلوگ در این‌باره را جویا شد. بارلوگ پاسخ داد:

نمی‌دانم، چه کسی می‌داند چه آینده‌ای در انتظار واقعیت مجازی است. من هنوز به درجه‌ای نرسیده‌ام که وقتی بیش از ۲۵ دقیقه با واقعیت مجازی بازی می‌کنم، حالت تهوع نگیرم… من Farpoint را تجربه کرده‌ام که بازی کردن با کنترلر اسلحه مانندِ آن به شکل فوق‌العاده‌ای لذت‌بخش بود اما مرد، این‌که [در حین بازی کردن] به این‌ طرف و آن طرف حرکت کنی… یک جورهایی ناخوشایند است. یک بازی جدید دیگر هم وجود دارد که آدام ارث (Adam Orth) روی آن کار کرده است، FireTeam (احتمالاً منظور بارلوگ Firewall Zero Hour است)، این یکی شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد! واقعا می‌خواهم آن را بازی کنم ولی من از آن دسته آدم‌ها هستم که می‌گویند: “رفقا، مجبورم بس کنم، حالم دارد بد می‌شود.”

جفی نیز در ادامه، نظرات خود در رابطه با پلتفرم واقعیت مجازی را با بارلوگ درمیان گذاشت:

زمانی که در اتاق‌های مخصوص مقیاس (Room Scale) به بازی کردن با واقعیت مجازی بپردازی، هرگز به عقب بازنخواهی گشت چراکه بسیار شگفت‌انگیز است. واقعیت مجازی عمیقاً در وجود من رخنه کرده و دوست دارم فرصتی محیا کنم که بتوانم با کار برروی واقعیت مجازی، به عرصه‌ی بازی‌سازی بازگردم. بازی‌های واقعیت مجازی که برپایه‌ی اتاق‌های مقیاس ساخته شده‌اند دست‌کم باعث می‌شوند احساس کنی که این آینده‌ی دنیای سرگرمی‌های تعاملی است.

اگر در جریان اخبار باشید حتماً می‌دانید که جفی پس از کار برروی مجموعه‌های Twisted Metal و God of War، استودیوی شخصی خودش به نام Bartlet Jones Supernatural Detective Agency را تاسیس کرد و به توسعه‌ی بازی Drawn to Death مشغول شد؛ عنوانی که چندی پیش مطلع شدیم سرورهای آن تا مدتی دیگر آفلاین خواهد شد.

در ادامه بارلوگ از جفی پرسید که دوست دارد بازی واقعیت مجازی او در چه سبکی باشد و جفی خیلی بی‌پرده و مصمم بیان داشت:

دوست دارم یک بازی ترسناک بسازم؛ عنوانی که تقریباً درباره‌ی خرابی‌هایی باشد که توفند کاترینا به بار آورد. (جفی به حادثه‌ی معروف سال ۲۰۰۵ در ایالات متحده اشاره می‌کند). دوست دارم بازی ترسناکی درباره‌ی آن بسازم، مردم تمام تابوت‌های شهر را شناور کرده و از آن‌ها استفاده کردند… من عاشق این ایده هستم که بازی ترسناکی بسازم که در آن شما به صورت اسکوبا غواصی کنید، روی قایق بنشینید و همزمان باران هم به طور مداوم در حال باریدن باشد. چیزی مانند نسخه‌ی ماوراءالطبیعی فیلم آرواره‌ها (Jaws) که در شهر سیل‌زده‌ی نیواورلئان جریان دارد. دوست دارم بازی ترسناکی برپایه‌ی آن بسازم.

در اواخر گفتگو، جفی با تعریف خاطره‌ای از تجربه‌ی Resident Evil 7 با واقعیت مجازی، توضیح داد که چرا به این پلتفرم و مخصوصاً به بازی‌های ترسناکِ آن علاقه‌ی بسیاری دارد:

قسمتی در این بازی بود که برروی اسکله و کنار مرداب قرار داشتم و خبری از هیولاها یا هرچیز شبیه به آن‌ها در اطراف نبود. در آن لحظه، در آن قسمت، من گفتم از اینجا بیرون می‌روم و برروی اسکله می‌نشینم و در فضای آن غرق می‌شوم. فقط به صدای قورباغه‌های احمق گوش می‌دهم و پرواز پروانه‌های لعنتی را تماشا می‌کنم. این یکی از ده تجربه‌ی برتر تمام عمر من است. در نسخه‌ی پلی‌استیشن وی‌آر بازی Resident Evil 7 احساس می‌کردم درون بازی قرار دارم؛ تا جایی که در آن لحظه با خود می‌گفتم نیازی نیست به یک خانه‌ی جن‌زده بروم چراکه این [بازی] نسبت به آن برتری دارد. لحظه‌ای که شما هدست واقعیت مجازی را بر سر می‌گذارید، ذهن مرا منفجر می‌کند.

صحبت‌های دیوید جفی بسیار خلاقانه و دلپذیر هستند و به نظر می‌رسد اگر فرصت و امکانات کافی برای تحقق ایده‌های خود پیدا کند، می‌تواند دوباره به روزهای اوج گذشته بازگردد. به هر صورت در حال حاضر استودیو Bartlet Jones Supernatural Detective Agency در وضعیت بحرانی قرار گرفته است و آینده‌ی جفی نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خالق God of War در گفتگو با کوری بارلوگ: دوست دارم بازیِ ترسناکِ واقعیت مجازی بسازم - گیمفا
خالق God of War در گفتگو با کوری بارلوگ: دوست دارم بازیِ ترسناکِ واقعیت مجازی بسازم - گیمفا
خالق God of War در گفتگو با کوری بارلوگ: دوست دارم بازیِ ترسناکِ واقعیت مجازی بسازم - گیمفا
خالق God of War در گفتگو با کوری بارلوگ: دوست دارم بازیِ ترسناکِ واقعیت مجازی بسازم - گیمفا
خالق God of War در گفتگو با کوری بارلوگ: دوست دارم بازیِ ترسناکِ واقعیت مجازی بسازم - گیمفا
خالق God of War در گفتگو با کوری بارلوگ: دوست دارم بازیِ ترسناکِ واقعیت مجازی بسازم - گیمفا
خالق God of War در گفتگو با کوری بارلوگ: دوست دارم بازیِ ترسناکِ واقعیت مجازی بسازم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • یکی از بهترین ip ها رو برای سونی ساخته،اونوقت ببین به چه روزی افتاده این بنده خدا،
    بعدش از اونطرف سونی میلیاردی میریزه توی جیب چند تا هنرپیشه،که مثلا استرندینگ رو بسازه(به احتمال زیاد هم بازیش شکست میخوره،چون کوجیما سابقه این جور ریسک ها رو داره)و این شکست بزرگی برای سونی محسوب میشه،
    سونی با اعتماد کردن به کوجیما اشتباه بزرگی کرد،نتیجش رو هم میبینه

    • God of gears گفت:

      ی منبع میدی مبنی بر دستمزد بازیگرای دف استرندینگ؟

      • PERSIAN NAZI گفت:

        تنها منابع اطلاعات نشدی از واریز شدن پول توسط سونی به حساب بازیگراست.یه پولهای هم به حساب ادریس البا. کوین دورنت .رایان گاسلینگ .دایانا کروگر.اما استون.گیلرمو دل تورو. کریستوفر نولان از سونی واریز شده اما تا حالا چیزی تائید نشده.این اطلاعات رو هم حکرها همیشه بیرون میدن یا کارمندان مخالف سیاست .تنها چیزی که مشخصه یوشیدا گفته برای کوجیما از هیچ موردی دریغ نمیکنم

    • Harley Quinn گفت:

      brutal-shooter@
      کوجیما ذهن خلاق و قدرت تخیل زیادی داره ولی در صنعت گیم نمیتونه به هدفش و خواستش برسه…نتیجش این میشه که با تریلر های الکی پیچیده و کش دادن به موضوع میخواد بازیشو پیچیده نشون بده…بازی بعدی کوجیما به احتمال زیاد شکست سنگینی خواهد خورد و سونی هم ضرر زیادی خواهد کرد :yes: کوجیما اگه میخواست موفق باشه باید کارگردان فیلم و یا نویسنده فیلم میشد که خیلی بهش میخورد :yes:
      #By By Kojima

      • postman گفت:

        داداش انگلیسی بلد نیستی اشکال نداره ولی ننویس تیکه انگلیسی خواهشا . By by ؟ ناموسا ؟
        Bye Bye درستشه تو دفترچت یادداشت کن

        • Harley Quinn گفت:

          :laugh:
          از عمد نوشتم ببینم کی تا آخر میخونه و دقت میکنه به کامنت :yes:
          but ok! sorry postman :yes:
          #Bye Bye Postman

          • PERSIAN NAZI گفت:

            اخ جون الان ۲تا دختر دعوا میکنن. میمیرم برای گیس و گیس کشی 😀

            • postman گفت:

              تریلر گیمپلی لست پارت ۲ رو مشاهده کن تا از سرنوشت مبارزه ی الی و هارلی کویین با خبر بشی

              • PERSIAN NAZI گفت:

                به جوانیش رحم کن.این جاش تو بیمارستانه.یکم حس شوخ طبعی داشته باش.من از اولشم از این کوجیما بدم میامد.کوجیما از اون افرادیه که میگه من همه کارم و بقیه زیردستن.بدون تیم قبلیش متال گیر ساخت دیدیم چیشد و تیم قبلیش برای PRO کار میکنن که دارید میبینید.کوجیما باعث شد خدای جنگ سر از هالیوود دربیاره چیزی که تاد هاوارد بابت فال اوئت به نت فلیکس گفت نه.این ادم حتی حرف زدن بلد نیست.من از شما معذرت میخوام که ناراحت شدید و قصدم مزاح بود.سونی روزی التماس سگا روکرد برای شراکت در سال ۱۹۹۴ اما حالا سگا خورد شده و سونی محکم استاده .این ادم کرمیه که درخت سونی رو ویران میکنه .شکست سونی برای من PC گیمر سخته بازیهاشو دوست ندارم اما ترازوی داستان پردازی و افلاین محوری رو حسابی سنگین کرده و بهش احترام میذارم .درک کنید من بازی اولم P.E.S هست و این انگل کونامی رو زیر بار ۱۵۸۰۰۰۰۰۰۰ بدهی برد و ارزش سهامش رو ۲۴% کاهش داد

                • postman گفت:

                  من که اصن حرفی از کوجیما نزدم : / . و شک نکن کاهش سهام کونامی به خاطر اخراج کوجیما بوده . کوجیما وزنه ی سنگینیه توی این صنعت . ۵ نسخه از یه سری بازی رو با متای بالای ۹۰ تحویل بدی چیزی نیست که بشه زیر سوال بردش به راحتی .

          • postman گفت:

            داداش (آبجی) ناراحت نشیا . ولی از اون موقع که دیدم نوشتی از ورشکستگی تل تیل خوشحالی و برای بقیه استدیو های مشابه آرزوی تعطیلی کردی فکر نمیکردم درصد نفرت بالاتری رو تو زندگیم میتونم به کسی پیدا کنم . فلذا آره

      • Fight Club گفت:

        Harley Quinn
        (کوجیما اگه میخواست موفق باشه باید کارگردان فیلم و یا نویسنده فیلم میشد که خیلی بهش میخورد) : :laugh:
        عزیزم… گلم..اونجا مثل اینجا نیست… هر شخص میره دنبال اون چیزی که بهش علاقه داره
        بعدشم عزیز من…استاد کوجیما سال ۱۹۹۸ به هدفش رسید…
        نیازی نداره به من وشما چیزی رو اثبات بکنه…. استاد اثبات شده هست تو این صنعت
        این فکت هایی هم که پشت هم صادر میکنی در راستای این موضوعه که بگی من یه فن بوی تازه به دوران رسیده ام که نیاز به توجه دارم …
        وگرنه تو و امثال تو رو چه به کوجیما :yes:

    • PERSIAN NAZI گفت:

      کونامی بخاطر این یارو به مرز برشکستگی رفت.

    • AXEL STONE گفت:

      راجب دیوید بهترین ناجی سونی بود تنها چیزی که باعث میشد کنسول اعتباری داشته باشه و مردم بخرن. خدایی حالش شیدیدا منو اذیت میکنه خدایی به مغزم نمیرسه اصلا (حالم خیلی گرفت از اخرین حرفای دیوید خیلی)

      • سلام داداش،والا یه سوالی ذهن من درگیر کرده،
        میگم به نظرت ممکنه کپکام ریمیک اویل ۳ رو هم این نسل بده؟
        یا میره برا نسل بعد؟
        من پیش خودم گفتم اینا وایسادن تا ببینین از اویل ۲ چجوری ازش استقبال میشه،تا برن برا نسخه سوم،
        یه فرضیه دیگه هم که دارم اینکه شاید خود کپکام داره بی سرو صدا میسازش،چون گفته بودن کپکام توانایى عرضه سه بازی بزرگ رو توی یک سال داره،
        میخواستم نظرت رو بدونم،به احتمال چند درصد احتمال داره؟(یا ممکنه هیچوقت ساخته نشه؟)

        • AXEL STONE گفت:

          ریمک RE3 نه اگه کل کل سعی کینه واسه نسل ۹ میزنه فکر کنم بعد RE2 میره DMC2رو ریمک میکنه دیروز هم بهت گفتم چرا ولی باید پست کپکام رو وا کنی میبینی.
          بازم میگم همه دوست داریم RE3 ریمک بشه اما برعکس RE2 ریمک شد به علت این که با ریمک این قسمت از سری REرو نجات داد و این بار نوبت DMC2 که اصلاح بشه با ریمک حتا احتمالم شده اسلحهای DMC4 رو دست دانته ببینیم با ریمک DMC2 چون DMC2 داستانش بعد داستان DMC 4 5 هست.
          در مورد فرضه که گفتین: فعلا این تصمیمات جدیده
          حتما ۱۰۰/۱۰۰ RE3 ریمک میشه شک نکن کم کم همه عناوین اصلی و معتبر ریمک میشن از کوچیکترین تا بزرگترین :heart:

        • Last Of Us گفت:

          این نسل دیگه ۲۰۱۹ تمومه
          برای نسل بعد میاد

        • PERSIAN NAZI گفت:

          ماه پیش شروع شده .استاد میکامی گفته اول ایول۸٫یه سالی هم هست که مشغول ایول ۸ هستند.

          • AXEL STONE گفت:

            سلام دادا بیزحمت میشه منبع این چیزی که گفتیرو بهم بدی تا حالا کسی نمیدونه میکامی توی کپکام هست یا نه میخام بدونم چجوری انقد مطمئنی که حتا ادمینای گیمفا هم منتظرش هستن
            خوب اگه اومده کپکام چرا ما ندونیم

            • PERSIAN NAZI گفت:

              ۱ اسپانسر تانگو قبلان بیدستا بود ولی حالا کپکامه ۲ IP بازی مال خود استاده ۳ سال پیش استاد گفت همکاری با بیدستا رو دوست دارم ولی مهمترین اثر خلق شده من روبه سقوطه۴ الان یک ساله که روی ایول ۸ کار میشه و اگه اسم رو سرچ کنی میبینی گیم رادار ازش مقاله گذاشته
              Resident Evil 8 is real, and plans are ‘already in motion’ at Capcom …

              https://www.gamesradar.com/resident-evil-8-release-date/

              Aug 3, 2018 – What can fans expect from Resident Evil 8, and when might it be releasing?

            • PERSIAN NAZI گفت:

              ببخشید یه مشکلی پیش امد.چندین ماه پیش استاد توی یک برنامه پرسش و پاسخ حضور پیدا کرد و نوبت به من رسید و من پرسیدم اینده ایول رو چجوری دوست داشتید و ایشون پاسخ داد وسکر فرار میکرد و تقریبا موفق میشد و یه هرجومرج عظیم درست میشد نه این پروسه بچه های ازمایشگاهی .یکی پرسید ایا از این عنوان قطع امید کردید و پاسخ دادند نسخه های فرعی رولیشن نا امیدوم کرد هیچ کس به حرفهام گوش نداد و مطمئن هستم که خودم باید نظارت کنم.یکی پرسید اینده شیطان درون چی میشه و ایشون جواب دادند از این بابت مشکلی ندارم چون جای امنیه .چند تا عکسم نشون داده شد که مشغول نگاه کردن معادن قدیمیند و در اخر هم گفتند انتظار بازنشستگی داشتم ولی هرگز نمیشه فهمید چی پیش میاد .

              • AXEL STONE گفت:

                مرسی تشکر بابت پاسوخ گویی جالب بود :rose: پس میکامی در کپکامه اما اعلام نشده که در کپکامه دلیلش نمیدونم اما الا بیشتر مطمئن شدم که داره داخل کپکام کار میکنه مثل قدیم که خودش اصلا با کپکام بیشتر میتونه راحت باشه و بهترین جاشه که بهترین فرنچایزاشو داخل خود کپکام کبیر ساخت.

    • Gitgud گفت:

      اون موقعی ک کوجیما امد متال گیرو ساخت و کلی سوود برای کونامی به ارمغان اورد رو چرا نمیگی ؟ کوجیما شخصی نیست ک بخوای با خالق گاد اف وار مقایسش کنی چون با تجربه تر و قدیمی تر مهارت بالایی تو بازیسازی داره و کارشو بلده .. یکم مطالعه کن بعد نظر بده

      • AXEL STONE گفت:

        دوست عزیز دوستمون مقایسه نکرد گفت تنها ناجی سونی ببین تو چه حالیه این دل سوزیه. خوب؟
        و سونی میره عناوینی میسازه مثل عناوین دیوید تا کلا شکست بخوره خوب خداییم درسته
        حالا مگه چیز بدی گفته؟

        • Gitgud گفت:

          عنواین دیوید فقط بخاطر متاش ک یکم پایینه به ظاهر شکست خورده میان اما از نظر فروش طبیعتا سوده زیادی میکنن وگر نه هیچ وقت این عناوین طی نسل های مختلف خلق نمیشد .. بعدش هم کوجیما شخصی نیست ک بی تجربه باشه و ریسک کنه ک شکست بخوره و اینکه قضاوت کردن راجب بازی ک در حال ساخته و بگیم شکست میخوره درست نیست !

          • AXEL STONE گفت:

            منم نگفتم متا مهمه داش شما داری به کی میگی متا ؟ به یکی از فنون DMC
            من خودم عناوین دیویدو دوست دارم پایین بودن متاش از خشونتشه و نه چیز دیگه ما میگیم حیفه که دیو شکست بخوره در این حد خدایی این دیوی که میبینی با اون دیو خالق GOW یکیه دلت میاد اینجوری ببینیش اصلا طابلوه حتا روحیش شکسته.
            راجب کوجیما اره درست نیست اما کوجیما خیلی وقته باید تموم کرده باشه و بازیارو عرضه میکرد الان باید تاریخ انتشارشونو بده حتا تاریخ انتشارشو هم هنوز نداده برای همین مردم شک میکنن که شکستی خوره یا میخوره. اشکالی نداره پیش میاد اینجور چیزا ناراحت :rose:نباش

    • Last Of Us گفت:

      کوجیما بهترین کارگردان تو بازی های سری هستش
      شما چه بازی ای به بزرگی و ابهت و نمره و کیفیت متال گیر دیدی؟
      هرکدوم از بازیاش انقلاب بوده زمان خودش

    • Nemo گفت:

      کوجیما بازی نمیسازه ک از سونی پول میگیره میره تو پارک چت میکنه
      بعدشم میره یه چند تا تریلر واسه مراسما بسازه ک یه وقت ۳ نشه

    • Darkmax204 گفت:

      وات دا فاز یارو؟! درسته من مایکرو فنـم اما نمیزارم اینطوری به افسانه صنعت گیم توهین کنی! مهم هم نیست که الان داره انحصاری واسه توی قدرنشناس و امثالت میسازه!
      استاد یه متار گر ساخت هنوز هم بعضیا دارن ازش اسکی میرن!
      شک ندارم بعضیا مثل من هنوز دارن فنتوم پین رو بازی می کنن و لذت میبرن

    • Big Boss11 گفت:

      همین مونده تو در مورد نماد صنعت گیم نظر بدی بشین همون فورتنایتت بازی کن باو

      • AXEL STONE گفت:

        Big Boss11 حاجی دِ بس کنید باوا نماد صنعت گیم چیه (حتما شما فروتنایتو پابجی بازی میکنی) اخه شرکت کونامی ۶۰ سال سنشه داره ورشکست میشه منظورش این یارو خوب کجاس مگه خابه که بازیاش عرشه نمیکنه ؟ خوب وقتشه بازیشو عرضه کنه کی میخاد عرضه کنه ؟ وقتی که کونامی جم میشه ؟ اره؟ چرا شرکتی که پدرش کمپانیاست ورشکسته بشه؟ اصلا متوجهی شرکتی که دوستش داری شرکتی که بازیتورو میسازه داره میره زیر خاک! خودت باید ناراضی باشی مرد حسابی. مگه؟ تو از فنون متال گیر نیستی؟ این دوستمون حق هم که داره این حرفو میزنه!
        .
        Darkmax204 خوب مایکرو فنی باش مبارکت باشه! هخ میشه بگی افسانه ی گیم یعنی چی؟
        Last Of Us دوست عزیز ایول امروز سرت خورده به سنگ ؟ اخه باورم نمیشه یچیزایی خوبی گفتی بدون توهین ایول.
        Y PS اقای محترم اگر میخای تهمت بزنی میتونم حسابی بهت یاد بدم که چجوری تهمت بزنی و چجوری مسخره کنی. اخه یک اشتباهی داره توجیهش کن با این حرفات که نشد این همه حرف بیهوده لازم نبود که!

        • بابا بس کنید دیگه
          مجبورتون نکردن بیاید راجب استاد کوجیما نظر بدید

          کاربر harley quinn مطمئن باش سونی با death stranding شکست نمی خوره بلکه صنعت‌گیم‌ یک درجه با این بازی بالا تر میره و متای بازی بالای ۹۵ هست
          کاربر axel stone بهتره بدونی متال گیر رو کوجیما خلق کرد و درسته الآن در دست کونامی هست ولی در اصل متال گیر با اسم کوجیما متال گیر واقعی هست الآن برای هیچکدوم از طرفداری کوجیما و متال گیر نسخه بعدی بازی هیچ ارزشی نداره و متال گیر برای همه با فنتوم پین تموم شد

          • AXEL STONE گفت:

            اقای محترم منم میدونم متال گیر کوجیما خلقش کرده حالا مگه من اسم متال گیرو اوردم ؟
            خوب تو فکر میکنی اگه کارگردان بدون شرکتش میتونه بازیرو بزنه ؟ مگه الکیه؟
            متال گیر یکی از بهترین فرنچایزهای زندگیمه دادا منم متالرو از دست کوجیما دوست دارم من چیزی راجب استاد کوجیما نگفتم :rose: اما سوتفاهم شد.
            (کونامی از قدیمیترین و بهترین شرکتهای دنیاست کاش کوجیما به دادش برسه چرا این همه سال بره زیرخاک۶۰ سال خدمت کرد به گیمرا این شرکت خدایی حق نیست! برای سگا یک عمره کمک کرد و ما از بازیاش لذت بردم حقش نیست شکست بخوره)

        • Darkmax204 گفت:

          @AXEL STONE
          ۱- من میگم مایکرو فنم و نظر میدم چون به نظر بعضیا مایکرو فنا اجازه نظر دادن درباره بازی های سونی رو ندارن و باید برن نارگیل بچینن :/
          ۲- کونامی بدون کوجیما هیچی نیست!، تو مگه ندیدی بعد از رفتن کوجیما با متال گر چیکار کردن؟
          اون همه شخصیت پر ابهت مثل بیگ باس، ونوم اسنیک، سالید اسنیک، کاز، آسلات… و خیلیای دیگه الان به یه بازی زامبی کله کریستالی تبدیل شده!
          _
          و آره اون زمان واقعا خیلی شرکت خوبی بود ولی شروع کرد به خراب کردن
          ما همه با کنترا خاطره داریم، اصلا کیه که کنترا بازی نکرده باشه؟
          یا سایلنت هیل، شاهکاریه هر نسخه واسه خودش
          اما خراب کرد، شروع کرد به کوچ کردن طرف اندروید و استفاده از روش های EA برای پول گرفتن. البته فرق بزرگشون اینه که EA هنوز محبوبه به دلایلی اما کونامی با اخراج کوجیما کلا داغون شد

          • AXEL STONE گفت:

            هر فنی که باشی روی سری داش هر پلیت فرمی که باشی
            هرکی بهت گفته اجازه نظر نداری برای سونی بیخود کرده مگه الکیه؟ یا زوریه؟ ایجا گیمفاست و نظر دادن در عالم گیمینگ ایران چیز ازادیه و هرجور دوست داری نظر بذار :heart: .
            کونامی بدون کوجیما هم میتونه باشه کوجیما در یوبیسافت کار میکرد و کونامیرو ول کرده بود اما بازم کونامی کمو کسری نداشت و میتونیم بگیم کوجیما ادم کبیریه در کونامی.
            اما کونامی یک خراب کاری کرده چسبیده به عناوین بیفایده کاش بشه به روزای اولش برگرد دمت گرم از پاسوخ گویی :heart:

    • arsalaan گفت:

      اگه اعتماد به یک نفر تو دنیا تضمین شده باشه بدون شک اون آدم کوجیماست.
      اتفاقا به نظر من این کم ریسک ترین سرمایه گزاری سونیه تو عناوین اینچنینی.
      ریسک یعنی پول و امکانات بدی مدیا مولکول برات dreams بسازه. چیزی که تا حالا نزدیکشم کسی نساخته هنوز.
      ریسک یعنی GOD و بکوبی یه چیز جدید بسازی.
      ریسک یعنی عرضه VR در زمانی که هیچکس جرات وارد شدن به بازارشو نداشت.
      ریسک یعنی تو دوره ای که همه استوریو از بازیشون حذف یا حداقل کمرنگ میکنن ، این همه بازیه داستان محور با این هزیته ها تولید کنی.
      و…..
      کوجیما انقدر طرفدار داره که اگه فقط همون تعداد بازیشو تهیه کنن واسه سونی شکست محسوب نمیشه.
      اینو یادتون باشه. بازی های کوجیما نقطه عطف بازیهای عرضه شده توی همه ی نسلها بودن ، هر بار که بازیش عرضه شده فاکتورهای زیادیو تغییر داده توی عناوین آینده بقیه شرکتها. همچین آدمی که اگه نبود شاید سبک مخفی کاری هم نبود ، شایسته احترامه نه این حرفا.

  • AXEL STONE گفت:

    درودی بر دیوید جف بزرگ کارگردان گاد اف وار اول. ناراحتیشو حس میکنم
    هی روزگار اصلا معلومه یک ناراحتی داره(اینبار میخای چکار کنی داوود)

  • PERSIAN NAZI گفت:

    دمش گرم .چقدر ما توئیستد متال بازی کردیم sweet tooth شخصیت مورد علاقم بود یه دهن سرویسی هم داشت تا minion رو باز کنی .واقعا یه شاهکار تمام نشدنیه .الان هم با نرم افزار رو سیستم بازیش میکنم خیلی هال میده.ضد حالم بود که دیگه ازش نیومد.کریتوسم که دیگه همه میشناسند.اخر گاد ۱ نرسیده به پندورا سه تا عکس هست که روشون نگاه کنی میفهمی ۲و۳ هم میاد

  • Godofwar0385 گفت:

    کسی که خشم و خشونت و تو دل من جا کرد ممنون دیوید جف
    والا باید بگم چرت و پرت ساختن و ول کنید و ففط نسخه ی بعدی گادو تو اوج خشونت و خون بسازید

  • Clara گفت:

    خیلی عالیه که چنین حمایتی از واقعیت مجازی و play station VR صورت گرفته مانند همین بازی astro bot: rescue mission ، چون معمولا سازندگان کنسول ها از وسایل جانبی کنسول شون چندان حمایت نمیکنن مانند کینکت مایکروسافت و پلی استیشن موو سونی،

  • اسم بارلوگ رو هرجا میبینم شدیدا به وجد میام!!!!
    چقدر که این کارگردان دوست داشتنی و فروتن هست و البته چقدر که بازی هاش شاهکارند… این نسل باید بیایم از کارگردان هایی نظیر ایشون تمجید کنیم که این نسل رو زنده نگه داشتن ، عناوین داستانی رو زنده نگه داشتن ، صنعت گیم رو زنده نگه داشتن و در نهایت با عناوینشون نهایت لذت رو برای ما گیمر ها رقم زدند و خاطراتی زیبا به ما هدیه دادند….
    دیوید جفی هم درسته که جدیدا اوضاع خوبی نداره ولی مگه میشه سازنده یکی از شاهکار ترین فرانچایز ها رو فراموش کرد؟؟؟

  • postman گفت:

    چرا جرئت ندارین کامنتا رو باز کنید توی پست بنیاد و مجلس : )

  • Brutal-Shooter@
    با عرض معذرت کامنتت اوج مضخرف بودنه.
    دلیل این همه حسادت به بازی death stranding رو درک نمیکنم آیا کوجیما تا حالا بازی بد داده؟ تا اونجا که من یادمه نه حالا چون انحصاری سونی هست بازیش بده؟!!! یه بازی که یه عالمه نبوغ و خلاقیت داخلشه و هرکسی نمیتونه کامل درکش کنه!!! دیوید جفف هم مقصر این وضعیتش خودشه نباید تو نسل هشت بازی مثل drawn to death میساخت اونم بازی که قرار بود اول رایگان باشه و بعد پولی شد که ضربه سختی به سازنده وارد کرد دوم این که دیوید جف بیشتر تو زمان ps2 فعال بود و بعد هم از زمان ps3 کم کار شد مثال بارزش twisted metal black کجا و twisted metal 2011 کجا خودم استریم هاش رو میبینم هر روز هفته سه تا استریم میده تو یکی از استریم هاش گفته بود نیاز به حمایت مالی زیادی هست واسه ساخت یه بازی aaa و فعلا سونی ریسک هزینه کردن رو روی جفف نداشته ولی باور کن کوجیما و جفف هیچ ربطی به هم ندارن!!!

    • ashkandlv گفت:

      دوست عزیز داستان بازی اونقدر ها هم پیچیده نیس و میشه درکش کرد و خیالت راحت هیچکس نمیاد واسه یه نفر یا یه دسته آدم بازی بسازه آرزوی هر بازی سازی اینه که همه بازی رو بازی کنن و حال کنن باهاش نه اونقدری پیچیده که هیچکس نتونه درکش کنه mg هم داستان پیچیده ای نداشت ولی همه توش گم بودن میدونی واسه چی؟ واسه این که زمان ها مشخص نبود درست مثله فیلم های جنگ ستارگان … پیچیده داستان bioshock هست .. تو برتری استاد شکی نیست ولی تویه روله خودش تویه سبک خودش کاری که سونی با دیوید کرد بخشیدنی نیست مثله کاری که با نینتندو کرد مثله کاری که با سگا کرد .. مثله کاری که با ارکسون کرد سونی کلا شرکتی با سیاست های تاریکی هست

  • Last Of Us گفت:

    این و اون یکی کلیف چند وقته از کار بیکارن
    اگر ماکروسافت دلش برای فناش میسوخت و احترام به مشتری حالیش بود و واقعا میخواست پول خرج بکنه
    این ۲ کارگردان رو برای یک استودیو جدید استخدام میکرد
    ولی وقتی میبینه با بازی کرک دان ۳ و دزدان نارگیل چین و بقیه بازی های این شکلی در زمان حال و آینده همچین فنای متعصبی داره از این پولا خرج نمیکنه

  • Olaji_ojikvey گفت:

    انتخاب سختیه بخای بین کوری بارلوگ و کوجیما یکیشونو انتخاب کنی
    اما چقدر خوبه با این دید بریم جلو که دوتاش دارن برای سونی زحمت میکشن
    به کوجیما اعتماد کنیم قطعا دث استرندیگ انحصاری نابی از اب در خاهد اومد

  • یاد گاد قدیم بخیر روی ps2 میزدیم

  • samiya گفت:

    بارلوگ و جفی اگه جفت بشن
    پلی استیشن میرسه به اوچ پسر

  • farhad357 گفت:

    دوست داری واقعیت مجازی ترسناک بسازی ؟؟ خوب بساز .

خالق God of War در گفتگو با کوری بارلوگ: دوست دارم بازیِ ترسناکِ واقعیت مجازی بسازم - گیمفا