روند بهینهسازی Cyberpunk 2077 از همان ابتدا در دستور کار قرار گرفته است
به نظر میرسد که بازی Cyberpunk 2077 به دنبال ایجاد تغییراتی بنیادی در نحوهی ساخت یک بازی رایانهای است و با توجه به آنچه که تاکنون دیدهایم، میتوان گفت که بازی فوقالعاده به نظر میرسد.
به تازگی ماچی پیِتراس (Maciej Pietras)، انیماتور سینمائی ارشد Cyberpunk 2077 در مصاحبهای با CG Magazine، به صحبت در مورد نحوه بهینهسازی بازی پرداخته است. او اعلام کرد که از همان نخستین مراحل توسعهی Cyberpunk 2077، تیم سازنده به بهینهسازی بازی پرداخته تا فشار چندانی به سختافزارهای مختلف وارد نشود.
از همان ابتدای کار میدانستیم که ما در حال توسعهی بازی برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی هستیم و از همان مراحل نخست توسعه، ما کار برروی بهینهسازی را آغاز کردیم. دموی بازی برروی رایانهی شخصی با مشخصات پردازنده Core i7 و کارت گرافیک ۱۰۸۰Ti اجرا شد. همانطور که میبینید، این مشخصات آنقدرها هم نجومی نیست. اساسا با توجه به اینکه از ابتدا بهینهسازی را در نظر گرفتهایم، به دنبال این هستیم که چگونه بدون فشار وارد کردن به رایانههای شخصی و یا کارت گرافیک، به ایجاد نورپردازی بپردازیم و یا امکان استریم را فراهم کنیم. حال با توجه به اینکه ما از ابتدا این موارد را در نظر گرفتهایم، به ساخت عنوانی بهینه بر اساس آنها خواهیم پرداخت.
هنوز تاریخ دقیقی برای عرضهی Cyberpunk 2077 در نظر گرفته نشده است اما با توجه به اطلاعات موجود، به نظر میرسد که بازی در سال ۲۰۱۹ منتشر شود. سیدی پراجکت رد (CD Projekt RED) پیشتر هم به تایید عرضهی بازی برای کنسولهای نسل حاضر پرداخته بود. بنابراین این سرنخ قابل اعتمادی مبنی بر عرضهی بازی در یک یا دو سال پیش رو است. در ادامه پیِتراس اعلام کرد که سختافزارهای موجود، عاملی محدودکننده برای Cyberpunk 2077 محسوب نمیشوند.
همانطور که میدانید، ما در حال کار برروی موتور بازیسازی رد انجین (Red Engine) هستیم و هنوز هم بخشهای مختلف آن را ارتقا میدهیم. ما همیشه با دنبال یافتن راههای جدیدی برای استفاده از ویژگیهای فنی برای تسریع در روند توسعهی بازیها هستیم و زمانی که نوبت به بهینهسازی میرسد، این ویژگیها هزینهی بسیار کمی به همراه دارند. همانطور که قبلا هم گفته بودم، ما تیمی اختصاصی داریم که تنها برروی بهینهسازی بازی کار میکنند. با توجه به این موضوع، من فکر نمیکنم که ما هیچگاه به این نقطه که بگوییم چقدر سخت افزار مورد نیاز پر هزینه است، برسیم. این موضوع هنوز اتفاق نیافتده و چیزی که در دمو نشان دادیم، به صورت مستقیم از بازی گرفته شده بود و در واقعه هیچ چیز برای مخفی کردن وجود نداشت.
با توجه به این موارد، روند توسعهی Cyberpunk 2077 بسیار امیدوارکننده پیش میرود و ما مشتاقانه منتظر دیدن نسخهی نهایی و ویژگیهای منحصر به فرذ این بازی هستیم.
هنوز تاریخ عرضه دقیقی برای بازی Cyberpunk 2077 در نظر گرفته نشده است اما با توجه صحبتهای ماچی پیِتراس، علاوه بر پلتفرم رایانههای شخصی، بازی به طور حتم برای نسل فعلی کنسولها عرضه خواهد شد. اخیرا مصاحبهای با سازندگان Cyberpunk 2077 منتشر شده است که اطلاعات جالبی از تنوع و گستردگی نایت سیتی در اختیار ما قرار میدهد. این مصاحبه توسط آقای مهرداد میرشاهی گردآوردی شده و شما میتوانید با مراجعه به این قسمت به مطالعه آن بپردازید. همچنین میتوانید برای پیگیری سایر اخبار بازی به این قسمت مراجعه کنید.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- مایکروسافت همچنان به دنبال خرید و تصاحب در گیمینگ است
نظرات
مشخصات corei7 و ۱۰۸۰ti نجومی نیست ؟؟؟؟ 😐
دقیقا 😐
اگه معیارشون i7 و ۱۰۸۰ti باشه خدا به گرافیک یا فریم ریت کنسول های معمولی رحم کنه!
احتمالا کنسولهای معمولی منفجر میشن! :evilgrin:
و کنسولهای میان نسلی هم فقط عکسهایی از بازی نشون میدن!! :evilgrin: :evilgrin:
نه ولی خارج از شوخی اگر بازی عالی بهینه سازی بشه روی همه کنسولها براحتی قابل اجراست بالاخره گرافیک آنچارتد ، گاد ، هورایزن ، گیرز ، دیترویت ، فورزا و… واقعا کم نبودن ولی همه کنسولها با قدرت تمام از پسش براومدن.
قطعا رو بهینه سازی اونا خیلی بیشتر کار میکنن و فک کنم ۹۰۰p با فریم ۳۰ بیاد :I
این بستگی به تاریخ انتشار بازی داره و اگر سال ۲۰۲۰ باشه واقعا این سیستم با این مشخصات حداقل “نجومی” نیست! برای همین امسال هم به core i9 با ۲تا rtx2080ti sli و ۱۲۸گیگ رم میشه گفت سیستم نجومی! حالا تا سال انتشار این بازی خدا میدونه که چه سیستمهایی میاد.
اگر اول برای pc پورت کنن بعد برای کنسولها صد در صد بهینه سازی روی همه پلتفرمهای عالی میشه ولی متاسفانه بازیهای امروزی اکثرا روی کنسولها پورت میشن اول بخاطر همین بهینه سازیهای هر دو طرف زیاد جالب نمیشه…
خدایا یه وقت و حوصله و صد البته پول بده این بازیهای جدید رو تموم کنیم الهی آمین .
دمشون گرم :inlove: :heart:
دمو رو ۱۰۸۰ Ti بوده انقدر گرافیک داشت دیگه حساب کنید رو هیولا قراره چى ببینیم :pain:اسکارلت به کنار 😯 :inlove: :pray: :worship:
داداش شما جدیدا مثل اینکه توی اب نمک خیس میشین میاین بیرون
داداش بیخیالش سطح شعورش از گیم همینقدره
دکتر ۱۰۸۰ خیلی از اسباب بازی شما قوی تره :rotfl:
دموی بازی برروی رایانهی شخصی با مشخصات پردازنده Core i7 و کارت گرافیک ۱۰۸۰Ti اجرا شد. همانطور که میبینید، این مشخصات آنقدرها هم نجومی نیست.
با احترام به استودیو سی دی پراجکت
مرد حسابی این سیستمو ما تا n سال دیگه نمی تونیم تهیه کنیم کجاش نجومی نیست؟؟؟
دوست عزیز منظورش ماها نبودیم .
متاسفانه ما تو ایران همه چی رو با شرایط بی ثبات و هردمبیل خودمون میسنجیم، به محض شنیدن یه قیمت دلار یا یورو سریع میخوایم به قیمت ریال روز تبدیلش کنیم انگار که هدف سازنده مخصوصا فروش اون کالا یا خدمات به ایران بوده (دقیقا در مورد محتویات بازیها هم همینجوره و تا بازی یه چیزی داره که با طرز فکر و عقاید جماعت خشکه مقدس نمیخونه سریع شروع میکنن به مزخرف گویی جوری که انگار بازار هدف اون بازی فقط ایرانه و هزینه ساخت بازی رو هم ما دادیم) همین سیستم که آرزوی بعضیهاس با پس انداز دو یا سه ماه میانگین حقوق جهانی قابل خریده.
درسته برادر من نظرت محترمه بهتم مثبت دادم ، من خودم آدم مذهبی نیستم و با همین خشک مقدسایی که گفتیم مخالفم اما تو برخی محتواها چه تو بازیای کامپیوتری چه تو فیلما واقعا ساختشون پشت اهداف خاص و فکر بوده خارج از بحث سرگرمی دنبال تزریق یشری افکار که قالبا هم چندان درست نیست میباشد. 😉
خدا رو شکر که بهینه هست … فقط نمیدونم ۱۰۸۰TI نجومی نیست پس چیه ؟!؟!
فعلا که همه تو کف رددد هستن همه یادشون رفته اینو
https://youtu.be/9ayYeLLT8bs?list=WL
موزیک کامل تریلر Cyberpunk 2077 تو E3 2018
بازی با پردازنده Core i7 و کارت گرافیک ۱۰۸۰Ti اجرا شد. همانطور که میبینید، این مشخصات آنقدرها هم نجومی نیست.این شوخی بود دیگه
فک کنم برا ما نجومیه :-/
خیلی خوبه که میشه این بازیرو رو کنسول های نسل فعلی بازی کرد واقعا دمشون گرم
واقعا خیلی خوبه :yes: یکی از سخت ترین روزهایی که میتونه زندگی واسم سخت کنه اینه که بازی معرفی بشه که نسل فعلی کنسول ها رو هدف قرار نده
ابن بازی چون اول شخصه به من حس خوبی نمیده :no: 🙁
ولی ایکاش سوم شخص بود نمیگم اول شخص بده ولی سوم شخص بیشتر میتونم رابطه برقرار کنم
حالاس ک باس گفت راکستار کجایی که یادت بخیر 🙂
دوستان توجه کنید بازی کاملآ بهینه سازی نشده و داره رو ۱۰۸ti بهرتین حالتشو نشون میده
معمولآ بازیهای این شکلی (بهینه نشده یا کاملآ بهینه نشده) روی چندین گرافیک با هم اجرا میشه مثلآ ۳ یا ۴ ۱۰۸۰ti
ای بابا
۱۰۸۰ و i7 تو ایران نجومی نیست بلکه خیالیه با این قیمتا !
من یسوال دارم اگه اینا واقعا مبناشون کنسولای نسل هشتم هست ینی امکانش هست کارت گرافیکایی مثل ۹۶۰ ۱۰۵۰ ۷۸۰ یا تو این رنجها بازیو نیارن؟اخه چطور ممکنه ینی میشه همچین چیزی ؟منکه کاملا گیج شدم 😐
نه بابا رو ۱۰۵۰ و ۹۶۰ که با خیال راحت ۱۰۸۰ و سی فریم میگیری فقط احتمال ۹۰ درصد تنظیمات گرافیکی نرمال با کم کردن یا حذف یه سری جزئیات
ممنون دوست عزیز.اخه خیلی میگن سیستم فضایی و اینطور چیزا میخاد حالا اگه نسل بعدی بیاد یچیزی ولی وقتی این نسل میخاد بیاد پس باید جوابگو باشه به راحتی
خواهش میکنم رفیق.
همه چیز به بهینه سازی سازنده بستگی داره با توجه به گذشته استدیو و بازی ویچر و بهینه سازی عالی بازی هاش روی pc نباید انتظار خیلی سیستم بالایی واسه گرفتن سی فریم و ۱۰۸۰ داشته باشیم حتی توی نسل نه هم اگه بازی رو خوب بهینه کنن به راحتی جوابگو الان اکثر سیستم های پیشنهادی بازی ها اشاره به ۶gb 1060 کردن حتی تو نسل نه ما خواهیم دید اشاره به ۱۰۷۰ کنن به نظر من ۱۰۸۰ یه کارت گرافیکی هست که خیلی واسه گیم زوده از سری gtx منظورمه حالا چه برسه به rtx
خدا کنه افت فریم های وحشتناک و باگ های افتضاح ویچر رو اینجا نبینیم 🙁
افت فریم رو مخ بود ولی باگ زیاد نداشت :-/
چرا بابا یکی دوتا وحشتناک در اومد برا من