بازیبازان خواهان اضافه شدن امکان بخشیدن دیگران به Rainbow Six هستند
سیستم جدید مجازات بازیبازانی که همتیمیهای خود را در بازی میکشند به عنوان Rainbow Six Siege اضافه شده است و باعث ایجاد بحث در میان هواداران این بازی شده است.
پس از اعمال شدن سیستم جدید محرومیت بازیبازان به دلیل کشتن اعضای تیم خودی در بازی Rainbow Six Siege، بسیاری از بازیبازان از یوبیسافت (Ubisoft) درخواست کردهاند که به خود بازیبازان اجازه دهند نسبت به کشته شدن اتفاقی همتیمیها گذشت کرده و آنها را ببخشند. بهروزرسان جدیدی که در تاریخ ۱۸ سپتامبر منتشر میشود، بازیبازانی که دو بار همتیمیهای خود را در یک بازی بکشند را به مدت ۳۰ دقیقه از شرکت در بازی محروم میکند. اگر بازیباز خاطی مجددا این کار را تکرار کند در دفعات بعدی به ترتیب به مدت یک ساعت، دو ساعت، ۲۴ ساعت و در نهایت یک هفتهی کامل محروم خواهد شد.
اکثر بازیبازان حرفهای از اضافه شدن این سیستم جدید مجازات خوشحال هستند. به خصوص که این سیستم یکی از بزرگترین مشکلات بازیهای تیراندازی، یعنی کشته شدن توسط همتیمیها به صورت عمدی آن هم در عنوانی که پس از کشته شدن دیگر در همان راند زنده نمیشوید، را حل میکند. با این وجود برخی از بازیبازان از این موضوع نگران هستند که یک سیستم خودکار که جای هیچ خطایی در آن در نظر گرفته نشده، ممکن است باعث بروز مشکلاتی در بازی شود. این افراد معتقد هستند که برای رفع مشکلات احتمالی، تمامی بازیبازانی که توسط همتیمی خود کشته میشوند باید اجازه داشته باشند تا همتیمی خود را ببخشند.
کشته شدن توسط همتیمیها یکی از مشکلاتی است که از ابتدای به وجود آمدن بازیهای تیراندازی چندنفره وجود داشته است. برخی از سازندگان برای رفع این مشکل این سیستم را به طور کلی از بازی حذف کردهاند. در برخی عناوین مانند Overwatch که مبارزات بسیار شلوغ و سریع هستند، فعال بودن این سیستم بازی را به شدت سخت کرده و از جذابیت آن کم میکند و طبیعی است که تیم سازنده این سیستم را از ابتدا در بازی غیرفعال کرده است. با این وجود در برخی عناوین مانند Fortnite این سیسم در زمان انتشار در بازی وجود داشته است ولی با گذر زمان تیم توسعهدهنده تصمیم به حذف آن گرفته است.
ایدهی بخشیدن همتیمیها در اصل سالها پیش از سوی جامعهی بازیبازان عنوان Rainbow Six مطرح شد و حالا با اضافه شدن این سیستم مجازات سختگیرانه به بازی، بازیبازان مجددا این ایده را سر زبان انداختهاند. یکی از دلایلی که شرکت یوبیسافت از اضافه کردن این سیستم به بازی خودداری میکند، امکان سوءاستفاده از این سیستم است. این سیستم به یک تیم که از چندین دوست تشکیل شده است، اجازه میدهد تا پس از کشتن اعضای تیم خودی، یکدیگر را بخشیده و از محروم شدن دوستان خود جلوگیری کنند. شاید این سوال مطرح شود که مشکل این کار چیست؟ درست است که تمامی اعضای تیم با هم دوست بوده و از کشته شدن توسط یکدیگر ناراحت نمیشوند ولی به هر حال این کار تجربهی بازی را برای دیگر همتیمیهای غیرآشنا و تیم حریف تلخ میکند.
یکی دیگر از مشکلات موجود در بازی، آسیب رساندن به اعضای تیم بدون کشتن آنها است. سیستم مجازات جدید معرفی شده تنها بازیبازانی را مجازات میکند که همتیمیهای خود را بکشند و برای آسیب رساندن به همتیمیها به صورت عمد مجازاتی در نظر گرفته نشده است.
حال باید منتظر ماند و دید شرکت یوبیسافت و تیم توسعهدهندهی عنوان Rainbow Six Siege چه تصمیمی برای آیندهی این بازی و قابلیت کشتن و آسیب رساندن به همتیمیها در بازی میگیرند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
والا خوبه شاید طرف خواسته دوربین بزنه….
البته این که ۲ بار خواستی دوربین بزنی ولی هم تیمی تو کشتی بیشتر اسمش بدشانسیه….
کلا برش دارند خیال ملتم راحت کنن