توسعهدهنده: افزایش قدرت پلیاستیشن و ایکسباکس جدید کار را ما را راحتتر نمیکند
با وجود اینکه بسیاری از بازیسازان برای عناوین خود در ۲۰۱۹ و سالهای آینده برنامهریزی کردهاند، خیلی جالب است که ما شاهد شایعات و اخبار گوناگونی از کنسولهای نسل بعدی هستیم. آیا آمدن این دستگاههای جدید کاری را از پیش خواهند برد یا اینکه فقط قدرت اضافی هستند؟
شایعات در رابطه با کنسولهای بعدی کم نیستند؛ برخی تحلیلگران میگویند که پلیاستیشن ۵ تا اواخر سال ۲۰۱۹ یا نهایت بهار ۲۰۲۰ به بازار خواهد آمد و مایکروسافت قرار است با ایکسباکس اسکارلت (Xbox Scarlett) یا هر اسمی که در نهایت دریافت خواهد کرد، بازی در شبکههای ابری را با کنسولهای سنتی ترکیب کند. هیچ چیز هنوز مشخص و قطعی نیست.
با وجود این اخبار استودیو استورم این اِ تیکاپ (Storm in a Teacup) که مشغول ساخت بازی ترسناک Close to the Sun با موتور آنریل انجین ۴ (Unreal Engine 4) است، قصد دارد محصول خود را در بهار ۲۰۱۹ منتشر کند. سایت گیمینگ بولت (GamingBolt) اخیرا مصاحبهای با مدیرعامل استودیو که کارگردانی هنری عنوان نامبرده را هم بر عهده دارد، کارلو ایوو آلیمو بیانیچی (Carlo Ivo Alimo Bianchi) داشته است و نظر او و تیمش به عنوان بازیسازان را در رابطه با کنسولهای بعدی جویا شده که پاسخ بیانچی جالب توجه است:
من بهجز موارد واضح، حقیقتا انتظار دیگری ندارم؛ قدرت پردازشی بیشتر و RAM سریعتر. مشکل اینجاست که تجارت همین حالا هم سخت است و بازیبازان هرسال بیشتر و بیشتر میخواهند. اگر برایتان معنی داشته باشد، افزوده شدن قدرت پردازشی بیشتر موجب میشود دستان یک توسعهدهنده با یکدیگر متحد شوند اما مشکل اینجا است که چنین چیزی بودجه بیشتری هم میطلبد.
هرچند قدرت بیشتر و ساخت بازیهای بزرگتر موارد مثبتی قلمداد میشوند اما در بحث برخورد با بازیهای ویدئویی، هیچ تضمینی نیست که بازیبازان حتما همه چیز را دریافت کنند. بیانچی اینطور ادامه میدهد:
در نتیجه قدرت بیشتر خوب است اما الزما کار ما را راحتتر نمیکند بلکه بلعکس این ریسک را ایجاد میکند تا به بازیبازان، قول چیزی داده شود که فقط از پس بزرگترین استودیوها بر میآید.
وقتی که در صنعت فیلمهای سینمایی کار میکردم، ما یک جمله جالب داشتیم: هر چقدر که بیشتر به ما قدرت بدهید، ما هم چیزها را قشنگتر خواهیم کرد اما در آخر، بیشتر هم برای شما هزینه خواهد داشت. در عجب دنیای زیبا و پر استرسی ما زندگی میکنیم (خنده).
هر سال ما شاهد تعطیلی استودیوهای مختلفی هستیم و با سرویس محور شدن بازیها، این سوال در ذهن به وجود میآید که نسل بعد واقعا چه چیزی میخواهد ارائه کند؟
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
واقعاً نسل بعد چه چیزی میخواد ارائه کنه؟
شاید نسل بعد هدف دستیابی به ۴K و ۶۰ فریم باشه
شاید سرویس ابری و شاید هم یک سورپرایز!!
عملا اگه بخوایم قیمت تموم شده رو محدودیت بذاریم ، غیر ممکنه کنسول رو با رزولشن ۴k و ۶۰ فریم در ثانیه تولید کنن!!میدونی چه قیمت نجومی ای پیدا میکنه؟!!!
چه ربطی داره؟
کنسولها هیچوقت سود دهی نداشتن نهایتاً ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار قیمتشون باشه بالاخره سازنده کلی اتاق فکر دارن که بدونن چجوری قیمت گذاری کنن!
بله سود دهیم نداشته باشن دیگه ۳۰۰ دلار از بهای تمام شده کمتر نمیزنن شما بخوای منطقی به قضیه نگا کنی همچین کارت گرافیکی که بخواد حالا بازیای نسل فعلی اونم نه آینده رو با چنین کیفیت رندر کنه خداد چوق پولشه عملا فک نکنم کنسولی با این سخت افزار اونم با قیمت رقابتی بشه در آورد ، همین نسل هم خودتون شاهد بودین در هرحال باید نشست و دید این فقط یه تحلیل منطقی بود شایدم اشتباه کنم….
حالا بهت میگم غیر ممکنه یانه
برا من که فقط گیم پلی مهمه داستانو گرافیکو این جور چیزا برام مهم نیس شما ها هم بهتر برای انتخاب بازی فقط به گیم پلی بازی نگاه کنین وسواسم کمتر به خرج بدین من خودم الآن دارم سه گانه DOOM رو بازی می کنم خیلم کیف میده اصلانم برام مهم نیس که داستان بازی ضعیفه یا گرافیک پایینی داره یا مال قرن بوق گیم پلی خوبی برا منم همین کافیه :blush:
پ انقد feel the true power نکن و حرفای خودتو نقض نکن ، همین شما بازیای سونی با گیم پلی فوق العاده رو از حسودیت یبار مصرف خوندی!!!آدمانقد بی جنبه؟ 😀
دوست عزیز شما ها همش از گرافیک قوی ایکس باکس وان ایکس حرف میزدی و فیل ترو پاور میکردی!! اما الان میگی گرافیک واست مهم نیست!!
خب عرضه گرافیک واقع گرایانه چیز کمی نیست واقعا سازندگان تحت فشار قرار میگیرن! حالا اگر در کنارش بهینه سازی بالا برای وضوح ۴k و فریم بالای ۶۰ هم باشه که کار بسیار مشکل تر هم میشه! تنها نگرانی گیمرها افزایش قیمت بازیهای نسل بعد به ۸۰دلار یا حتی ۱۰۰دلار هست.
تو ایران قشنگ میشه :rotfl:
خیلی درست میگی واقعا درست میگی…….. تا حالا تو این سایت همچین پست واقع گرایانه ای رو ندیده بودم
نسل بعد کنسولا با این نسل فک نکنم زیاد فرق کنه 😉
همه چی تو این نسل عالیه اگه سازنده ها رو همین نسل تمرکز کنن می تونن بازیای خوبی بدن
نسل بعد من دیگه میرم سمت pc اگه یه موقع اضافه پول داشتم کنسول هم میخرم
دیگه واقعا از محدودیت خوشم نمیاد دوست دارم خودم تصمیم بگیرم که چه بازی ای رو تو چه تنظیماتی بازی کنم پول اشتراک ندم کدوم سخت افزارم رو اپگرید کنم کرکی بازی کنم یا اورجینال با موس یا کیبورد بازی کنم یا دسته و………..
برادر با این قیمتای داغون تو ایران فک کردی قطعات pc گیمینگ ارزونتر در میاد برات؟؟ 😐
ایشالله دلار بیاد پایین ما هم اپگرید کنیم سخت افزارمون
بازیهای رایگان و تخفیفهای استیم و gog هم اضافه کن
شما اگه یه چند جلسه فشرده برید پیش راک استار اموزش بازی سازی ببینید دیگه انقدر نق نمی زنید نمیتونید بگید نمیتونم همش بهانه میارن :-/
:wilt:
فکر کنم شما اشتباه فهمیدید ظاهراً
بحث مهارت نیست…بحث بودجه است…تیم و عظمت و بودجه ای که استدیوهایی مثل ناتی داگ و راکستار دارن رو عملاً ۸۰ درصد سازنده های فعلی بهش نزدیک هم نیستن…بعد نسل بعدی قویتر شه کنسول ها، به طبع انتظارات میره بالا…
برا خیلی از سازنده ها زور داره به خاطر چند تا شرکت انگشت شمار که بودجه و نیروی عملاً بی نهایت در اختیار دارن یه نسل باید بریم جلو… هر نسل هم این فشار بیشتر میشه و بازی های AAA تعدادشون میاد پایین تر، ریسک ساخت بازی هم کمتر میشه…تنها کسایی هم که ریسک می کنن همون دار و دسته ای اند که نسل رو به زور بردن جلو که میشن به عبارتی همین ناتی داگ و راکی و سی دی پراجکت و اینا…از جهتی بد نیست…بازی ها پیشرفت می کنن. ولی از جهت دیگه، واقعاً اون قدر پیشرفت نمی کنن…اگه فکر می کنید بازی ها قراره از لحاظ گرافیکی و گیم پلی و تکنیکی همه تو نسل بعد یه چی در حد تلو ۲ و رد دد ۲ و سایبرپانک باشن و فقط ازتون ۶۰ دلار بگیرن، سخت در اشتباهید، با هر روشی که شده بقیه پول از از حلقومتون میکشن بیرون…چه بسا همین الانم تقریباً وضع همینه
اتفاقا هر نسل کارشون سخت تر میشه بخاطر اینکه توقعات از جزئیات و گرافیک و بزرگی بازی ها بیشتره :inlove: :yes: 😉 tnx
یوبی سافت که ۲ سال پشت سر هم Assassin’s Creed با گرافیک بالا و متا بالای ۸۵ داد تو بازار, این نشون کار سختی نیست ساخت بازی خوب, پس بیخود بهونه نیار جناب توسعه دهنده درجه سه.
Cloud gaming یا هر چیزه دیگه ای که اسمشو میزارین حداقل برای نسل بعدی به طور گسترده پیاده سازی نمیشه ، ما حتی تو همین نسل هم شاهد این قابلیت بودیم ولی از نسل ۱۰ میشه پیشبینی کرد که صنعت گیم وارد فاز شبکه های ابری میشه که امیدوارم کشور ما از نظر اینترنت و تکنولوژی مورد نیاز تا اون حد پیشرفت داشته باشه که بتونیم بازم از گیم لذت ببریم(البته اگه دلار یاری کنه و وضعیت کشور از این بدتر نشه)!
اصلا شما بگید الان ps5 و x box Scarlett اومده و وارد ایران هم شده وشما باز فرض محال بگیر که ما بتونیم خود کنسول رو بخریم
خب اونوقت غیر از اینه که ما ایرانی ها باید بازی رو کماکان غیر قانونی و به صورت هکی بازی کنیم
الان کدوم ادمی درامدش ۲ میلیونی هست که مثلابرای پسرش ۱.۵ پول فیفا ۱۹ بده اصن عقلانی هست که بازی ۶۰ دلاری رو با بی ارزشترین ارز جهانی بعد از ونزوئلا بخرید
اصن اگر هم مثل قبل باری بشه ۱۸۰ هزار باز هم رقم غیر واقعیه
در ضمن دوستان بابت قیمت جدید دلار خوشحال نباشید چون دوباره بالا میره ولی این دفه بالای ۲۰ تومن هم میره
یکی از سوالات مهم اینه که چرا باید نسل بعد رو استارت بزنیم؟ خب مگه بازیساز ها چقدر قدرت لازم دارن تازه بازیساز های مستقل چی میشن؟ فکر کردید استودیو های مستقل چقدر افراد دارن که گرافیک رو بالاتر ببرن نهایت سخت افزاری استفاده کنن. من اگه نسل بعد. استارت خورد به احتمال زیاد برم طرف pc دیگه با محدودیت های کنسول خسته شدم. البته انحصاری ها یک طرف قیمت سخت افزار هم یک طرف کلا ادم نمیدونه چیکار کنه. :-/
خوب شرکت های بازی سازی باید دنبال راهکارهای جدیدی برای تولید سریعتر بازی ها باشن مثلا کاری که گوریلا تو ساخت horizon zero down کرد و محیط و خیلی سریع ایجاد کرد و ….
شما مثلا تولید یه کاراکتر دشمن رو الان با ۱۰ سال پیش مقایسه کنین الان ظاهر و تعداد polygon های خیلی بیشتر بافت پر جزییات تر و .. می خواد