DOOM Eternal بازیبازان را تشویق میکند تا تهاجمیتر و خشونت آمیزتر بازی کنند
ماه گذشته تریلر گیمپلی عنوان DOOM Eternal معرفی شد و خوشبختانه بهنظر میرسید این نسخه دقیقاً همان چیزی است که DOOM 2016 برای پایبندی به ریشهها و حفظ اصالت این مجموعه باید میبود؛ تحرک بالا، مبارزات سریعتر، محیطهایی عالی و ویژگیهای جدید، همه شگفتانگیز بهنظر میرسیدند.
تمام عناصر ایجاد شده در این عنوان توسط id Software و بتسدا (Bethesda) به این خاطر است تا بازیبازان را هرچه بیشتر به انجام بازی تهاجمی و خشونت آمیزِ معروفِ سری تشویق کند. هوگو مارتین (Hugo Martin)، مدیر نوآوری عنوان DOOM Eternal، در مصاحبه با مجلهی GamesTM و در رابطه با گیمپلی این بازی میگوید:
مقاومت یک قهرمان تنها توسط دشمنانی که شکستشان میدهد سنجیده میشود و اگر میخواهید احساس قدرتمند بودن داشته باشید باید تعدادی دشمن سرسخت را در مسیرتان درب و داغان کنید که DOOM Eternal نیز شامل چند نوع از این دشمنان میشود. میخواهیم شما در این بازی احساس رها بودن داشته باشید؛ مانند اینکه هیچ چیز نمیتواند شما را عقب نگهدارد. این تجربهی یک تیراندازی اول شخص فیلتر نشده و خالص است.
Eternal همچنان یک DOOM خواهد بود، حتی بعد از اینکه قابلیتهای جدیدی را به آن اضافه کنیم. نزدیک شدن سریعتر به دشمنان باعث خواهد شد تا احساس تهاجمیتری داشته باشید و ما نیز همواره بازیبازان را به بازی تهاجمی و خشونت آمیز تشویق میکنیم. وقتی که مکانیکها و قابلیتها را براساس این مفهوم طراحی میکنیم، از نتیجهی آن مطمئن هستیم.
سپس مارتین دربارهی اینکه چگونه id Software طراحی مراحل بازی را برای ایجاد تجربهی سریعتر تغییر داده است، صحبتهایی به میان آورد:
پشتِ بزرگتر کردن محیطهای بازی، دلیلی وجود دارد؛ اگر میخواهید اتوموبیل مسابقهای سریعتری بسازید، به پیست مسابقهی بزرگتری نیاز دارید. سرعت برخورد شما در DOOM Eternal بسیار بالا است که درواقع یکی از وحشتناکترین چیزها در این بازی محسوب میشود.
چند بازی وجود دارد که در آن شخصیت اصلی بازی، با سرعتی مانند اینکه سوار بر اسکیت باشد در یک محیط بزرگ علمی تخیلی حرکت کرده و صورت دشمنان خود را خرد کند؟ این بهترین احساسِ دنیا است. تمام قابلیتهای مختلف و جدیدی که به بازی اضافه کردهایم در راستای این هدف هستند که فاصلهها را کوتاه تر کنند (تحرک و سرعت شما بیشتر شود).
همچنین مارتی استراتون (Marty Stratton)، کارگردان بازی نیز به این گفتگو اضافه شد تا دربارهی این موضوع اظهار نظر کند:
تمام این کارها را برای این انجام دادیم که احساس میکردیم باید چیزهایی در بازی باشند که یا فراموش شدهاند و یا انقلابی به وجود خواهند آورد.
سپس او دربارهی قابلیت جدید Meat Hook و تاثیر آن در گیمپلی سریعِ بازی صحبت کرد:
Meat Hook برای چیزی که چندی پیش هوگو بیان کرد، مثال خوبی است. او گفت [قابلیتهای جدید] برای تهاجمیتر کردن و به پیش راندن شما طراحی شدهاند. ما فقط میخواهیم کمی در مبارزات نزدیکتر باشید. دقیقاً به همین دلیل است که با Meat Hook نمیتوانید در محیط بازی جا به جا شوید و این ابزار فقط برای گرفتن شیاطین کاربرد دارد. استفاده از آن باعث میشود که همیشه از نزدیک با دشمنان رو در رو شوید.
بازی DOOM Eternal در تاریخ نا مشخصی از سال ۲۰۱۹ برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان، نینتندو سوییچ و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. در صورت تمایل میتوانید اولین تریلر گیمپلی این عنوان را از طریق این نشانی مشاهده کنید.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
خب معلومه…
تهاجمی بودن همیشه یکی از مهمترین بخش های گیمپلی دوم بوده. در بازی های باید همیشه در حرکت باشی و نباید پناه گرفت.
کسی که این بازی رو میخره معلومه دنبال خشونت بالا و تیکه پاره کردن شیاطین هستش . هر چی بیشتر باشه بازی عالی تر میشه
تاریخ انتشار رو معلوم کنند ، دیگه عالیتر میشه
سلام به همه اقا من یه سوال دارم خواهشا ج بدین؟ البته مربوط ب اینجا نمیشه
میتونم بازی های ps4 pro یا xb one x رو تو مانیتور ۱۰۸۰p با کیفیت ۴k بازی کنم??
توی pc با قابلیت dsr nvidia میشه ولی کنسول رو نمیدونم
لطفا راهنمایی کنین
یه سوال دیگه هم دارم میشه بازی های ps3 رو با رزولیشن ۱۰۸۰p بازی کرد؟
ممنون
تنها بازی بود که فقط بخاطر گیم پلی اش جذبش شدم :inlove:
doom 2016 که خیلی خوب بود،چه باسایی داشت،چه اکشنی،بازی یعنی این
:))) هدف من از خرید این بازی دقیقا خشن بودنه 😀
بهترین گان هایی که تو یه بازی دست گرفتم دووم ۱۶ بود!!!! لعنتی دیووونه کننده بود مخصوصا آپدیت های که تو مسیر بازی باید پیداشون میکردی، تنها نکته منفییش باس فایت آخرش بود که زدنش از باس فاییت وسط بازی خیلی راحت تر بود!!