مایکروسافت: استودیوهای فرست پارتی ما باید بهترین عناوین را تولید کنند - گیمفا
مایکروسافت: استودیوهای فرست پارتی ما باید بهترین عناوین را تولید کنند - گیمفا
مایکروسافت: استودیوهای فرست پارتی ما باید بهترین عناوین را تولید کنند - گیمفا
مایکروسافت: استودیوهای فرست پارتی ما باید بهترین عناوین را تولید کنند - گیمفا
مایکروسافت: استودیوهای فرست پارتی ما باید بهترین عناوین را تولید کنند - گیمفا
مایکروسافت: استودیوهای فرست پارتی ما باید بهترین عناوین را تولید کنند - گیمفا

مایکروسافت: استودیوهای فرست پارتی ما باید بهترین عناوین را تولید کنند

امیرحسین نصرتی
۱۲:۰۰ ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
مایکروسافت: استودیوهای فرست پارتی ما باید بهترین عناوین را تولید کنند - گیمفا

کمبود عناوین تک‌نفره‌ی داستان محور برروی کنسول ایکس‌باکس وان چند سالی است که دلیل اصلی انتقاد از عملکرد مایکروسافت در نسل هشتم محسوب می‌شود؛ عناوینی به همان کیفیتِ بازی‌های بزرگ شرکت‌های سونی و نینتندو که یادآور دوران Gears of War 2 با کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ باشند و بتوانند دست‌کم این شرکت را از تیغ انتقادات در امان نگه‌دارند.

به تازگی آرون گرینبرگ (Aron Greenberg)، مدیر بازاریابی بخش ایکس‌باکسِ شرکت مایکروسافت، گفتگویی با وب‌سایت Dualshockers داشته که طی آن درباره‌ی همین موضوع صحبت‌هایی به میان آورده است. او در این مصاحبه اشاره کرد که ردموندی‌ها با خرید پنج استودیوی جدید مانند نینجا تئوری (Ninja Theory) و کمپالشن گیمز (Compulsion Games)، در تلاش هستند تا نیاز هواداران بازی‌های تک‌نفره و چندنفره را پوشش دهند:

ما عاشق بازی‌های تک‌نفره هستیم. این چیزی است که ما قطعاً به آن اعتقاد داریم و حق با شما است. فکر می‌کنم چیزی که این استودیوها را منحصر بفرد می‌کند این است که آن‌ها “اولین” و “درجه یک” هستند؛ آن‌ها توسعه‌دهندگان بااستعداد شگفت‌انگیزی هستند که بازی‌های بسیار باکیفیتی خلق می‌کنند.

کمپالشن، نینجا تئوری یا آندد لبز (Undead Labs) بازی‌هایی می‌سازند که بسیار متفاوت از کارهایی هستند که امروزه توسط استودیوهای فرست پارتی ما صورت می‌گیرد. این بازی‌ها از عناوین Forza، Haleo، Gears و مجموعه‌های دیگری که مردم ما را با آن‌ها می‌شناسند، متفاوت‌ هستند و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا تنوع بازی‌های ما بیشتر شود.

ما می‌خواهیم که افرادمان بازی‌های بزرگی بسازند و به همین خاطر به آن‌ها استقلال و آزادی عمل می‌دهیم. درنهایت این را می‌دانیم که تمام داده‌ها  این واقعیت را نشان می‌دهند که بازی‌بازان به دنبال بازی‌های متنوعی هستند. آن‌ها دوست دارند به انجام بازی‌های هم‌کاری تعاملی (Co-Op)، چندنفره و تک‌نفره بپردازند و ما نیز می‌خواهیم مطمئن شویم که استودیوهای داخلی ما، بهترین بازی‌ها در سبک‌های یاد شده را تولید می‌کنند.

سپس گرینبرگ در پاسخ به سوال خبرنگار Dualshockers در رابطه با دلیل تمرکز دوباره‌ی مایکروسافت برروب سرمایه‌گذاری در صنعت بازی‌ها پاسخ داد:

فکر می‌کنم نخستین دلیل آن این باشد که بخش بازی‌ها اکنون نقش پررنگ‌تری را در شرکت بازی می‌کند. پشتیبانی مستقیم فیل اسپنسر (Phil Spencer) از سوی مدیر عامل و اهمیت بالای بخش بازی‌ها برای سرمایه‌گذاری‌های استراتژیکِ شرکت، همه نشان‌دهنده‌ی این واقعیت هستند که هیچ‌وقت تا این حد توجهی به بخش بازی‌ها وجود نداشته است.

ما فرصت‌های هیجان‌انگیز بسیاری داریم تا از تمام منابع و توانایی‌هایی که در مایکروسافت وجود دارد، استفاده کنیم. ما درباره‌ی چیزهایی مانند هوش مصنوعی یا سیستم ابری Azure و این که تیم آن‌ها می‌توانند چه کمکی به ما بکنند، صحبت کرده‌ایم  و فکر می‌کنیم آینده‌ی هیجان‌انگیزی در انتظار استریم بازی‌ها است. به شخصه چزی که واقعا در رابطه با تیم [بخش بازی‌ها] دوست دارم این است که ما بسیار مشتری مدار هستیم. قصد انجام هر کاری را داشته باشیم، هوادارانمان را در اولویت قرار می‌دهیم و درست به هیمن دلیل است که شما شاهد سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی مانند ایکس‌باکس گیم پس هستید.

مایکروسافت همواره در بخش ارائه‌ی سرویس‌های آنلاین عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود داشته است و از این بابت هواداران هیچ‌گونه نگرانی نخواهند داشت اما تمرکز دوباره‌ی این شرکت برروی عناوین انحصاری، می‌تواند مهم‌ترین اتفاقی باشد که برای بخش ایکس‌باکس این شرکت خواهد افتاد. به هر صورت فرصت زیادی تا پایان نسل برای ردموندی‌ها باقی نمانده است و اگر این نسل را با موفقیت تمام نکنند، نسل بعد ممکن است شرایط دشوارتری در انتظارشان باشد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مایکروسافت: استودیوهای فرست پارتی ما باید بهترین عناوین را تولید کنند - گیمفا
مایکروسافت: استودیوهای فرست پارتی ما باید بهترین عناوین را تولید کنند - گیمفا
مایکروسافت: استودیوهای فرست پارتی ما باید بهترین عناوین را تولید کنند - گیمفا
مایکروسافت: استودیوهای فرست پارتی ما باید بهترین عناوین را تولید کنند - گیمفا
مایکروسافت: استودیوهای فرست پارتی ما باید بهترین عناوین را تولید کنند - گیمفا
مایکروسافت: استودیوهای فرست پارتی ما باید بهترین عناوین را تولید کنند - گیمفا
مایکروسافت: استودیوهای فرست پارتی ما باید بهترین عناوین را تولید کنند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مایکروسافت: استودیوهای فرست پارتی ما باید بهترین عناوین را تولید کنند - گیمفا