جان اضافی در Doom Eternal همانند Checkpoint عمل می‌کند - گیمفا
جان اضافی در Doom Eternal همانند Checkpoint عمل می‌کند - گیمفا
جان اضافی در Doom Eternal همانند Checkpoint عمل می‌کند - گیمفا
جان اضافی در Doom Eternal همانند Checkpoint عمل می‌کند - گیمفا
جان اضافی در Doom Eternal همانند Checkpoint عمل می‌کند - گیمفا
جان اضافی در Doom Eternal همانند Checkpoint عمل می‌کند - گیمفا

جان اضافی در Doom Eternal همانند Checkpoint عمل می‌کند

truth seeker
۱۸:۳۰ ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
جان اضافی در Doom Eternal همانند Checkpoint عمل می‌کند - گیمفا

مارتی استراتون (Marty Stratton) و هیوگو مارتین (Hugo Martin) از اعضای شرکت Id Software درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد جان اضافی (Extra Life) در بازی Doom Eternal توضیحاتی را به هواداران ارائه کرده‌اند.

هفته‌ی گذشته در مراسم QuakeCon،اولین تریلر از گیم‌پلی عنوان Doom Eternal نمایش داده شد. زمانی که شخصیت اصلی بازی در حال تکه تکه کردن و قتل عام موجودات جهنمی بود، در میانه‌های نمایش اتفاقی رخ داد که نظر همه را به خود جلب کرد. شخصیت اصلی بازی با پریدن روی یک ستون یک جان اضافی به دست آورد. با توجه به اینکه این اولین باری است که از چنین مفهومی در بازی استفاده شده است، کسی دقیقا نمی‌دانست جان اضافی دقیقا به چه نحوی در بازی عمل خواهد کرد. به همین دلیل وبسایت VG247 از استودیوی سازنده خواسته است تا کمی در این باره توضیح دهد.

آقای مارتین استراتون، تهیه‌کننده اجرایی بازی در پاسخ به این سوال توضیح داده است که جان اضافی در بازی شبیه به سیستم Checkpoint عمل خواهد کرد. ایشان توضیح داده‌اند که:

این قابلیت دقیقا همانند سیستم Checkpoint عمل می‌کند با این تفاوت که شما دیگر مجبور نیستید کار خود را از ابتدای مسیر اغاز کنید و تمامی مبارزات را دوباره تکرار کنید.

اگرچه سیستم Checkpoint سابق همچنان در بازی حضور دارد، به گفته‌ی آقای استراتون جان اضافی همانند یک ” آزادی از زندان رایگان” عمل خواهد کرد.

فرض کنید که شما در حال مبارزه با یک باس هستید و یا تقریبا به Checkpoint بعدی رسیده‌اید. در این میان اگر شما کشته شوید، جان اضافی شما وارد عمل می‌شود. صفحه نمایش برای مدتی خاکستری می‌شود و شما آسیب ناپذیر می‌شوید. در طول این زمان شما می‌توانید به مبارزه و یا حرکت کردن ادامه دهید و با پایان این زمان شما دوباره زنده شده و بدون از دست دادن پیشرفت خود، می‌توانید به کار خود ادامه دهید.

به نظر می‌رسد جان اضافی با در نظر گرفتن سیستم جدید Invasion طراحی شده است. در این سیستم شما می‌توانید با به دست گرفتن کنترل یکی از دشمنان بازی به طور تصادفی، به جهان دیگر بازی‌بازان آنلاین حمله کرده و سعی کنید آن‌ها را از پای درآورید. به کمک سیستم جان اضافی اگر شما توسط دیگر بازی‌بازان مورد حمله قرار بگیرید و کشته شوید، دیگر نیازی به شروع مجدد از نقطه‌ی Checkpoint قبل نیست. البته با فرض اینکه شما هنوز به جان اضافی خود دسترسی داشته و آن را از دست نداده باشید.

آقای هیوگو مارتین در این باره گفته است:

جان اضافی در سیستم Invasion همچنان کار خواهد کرد. اگر شما توسط دیگر بازی‌بازان کشته شوید، فعال شدن جان اضافی به منزله‌ی مرگ شما خواهد بود ولی شما با فرستاده شدن به Checkpoint قبل مجازات نخواهید شد و می‌توانید به کار خود ادامه دهید. این یک سیستم گیم‌پلی تست شده و جذاب است. جان اضافی همانند یک سیستم حفاظتی عمل می‌کند که شما باید آن برای خودتان محیا کنید.

عنوان Doom Eternal سال آینده‌ی میلادی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جان اضافی در Doom Eternal همانند Checkpoint عمل می‌کند - گیمفا
جان اضافی در Doom Eternal همانند Checkpoint عمل می‌کند - گیمفا
جان اضافی در Doom Eternal همانند Checkpoint عمل می‌کند - گیمفا
جان اضافی در Doom Eternal همانند Checkpoint عمل می‌کند - گیمفا
جان اضافی در Doom Eternal همانند Checkpoint عمل می‌کند - گیمفا
جان اضافی در Doom Eternal همانند Checkpoint عمل می‌کند - گیمفا
جان اضافی در Doom Eternal همانند Checkpoint عمل می‌کند - گیمفا
جان اضافی در Doom Eternal همانند Checkpoint عمل می‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جان اضافی در Doom Eternal همانند Checkpoint عمل می‌کند - گیمفا