بازی DOOM Eternal با در نظر گرفتن سخت افزار نینتندو سوییچ در حال توسعه است
قطعاً میدانید که شرکت بتسدا (Bethesda) یکی از حامیان اصلی کنسول نینتندو سوییچ محسوب میشود. این ناشر بزرگ ترد پارتی با عرضه پورت عناوین DOOM و Wolfenstein 2 نشان داد که انتشار بازیهای AAA برروی کنسول ترکیبی نینتندو امکان پذیر است. حال به نظر میرسد بتسدا توسعه نسخه نینتندو سوییچ DOOM Eternal را بشدت جدی گرفته است.
به تازگی وبسایت یوروگیمر (Eurogamer) موفق شده است تا با آقایان مارتی استراتن (Marty Stratton)، تهیه کننده اجرایی و هوگو مارتین (Hugo Martin)، مدیر نوآوری DOOM Eternal، مصاحبهای انجام دهد. آقای استراتن توضیحات بسیار جالبی را در مورد نسخه نینتندو سوییچ این بازی ارائه داد.
شما میتوانید بخشی از این مصاحبه را در ادامه مطالعه کنید.
آیا نسخه نینتندو سوییچ بازی همزمان با دیگر پلتفرمها عرضه خواهد شد؟
در حال حاضر برنامه ما این است؛ باید دید چه میشود. هنوز فاصله زیادی تا انتشار بازی داریم. اما ما تصمیم گرفتهایم تا با نینتندو سوییچ مانند یک “شهروند درجه یک” برخورد کنیم.
پس شما به صورت داخلی آن را توسعه میدهید؟
خیر. در واقع ما دوباره با پنیک باتن (Panic Button) در حال همکاری هستیم. اما در گذشه، ما بازی را تکمیل کرده و سپس آن را برروی نینتندو سوییچ عرضه میکردیم. حالا این عنوان را با در نظر گرفتن نینتندو سوییچ توسعه میدهیم. این خوب است که بدانیم با چه پلتفرمهایی سر و کار داریم.
به نظر میرسد که شما در حال انجام کارهای گرافیکیتری برروی Eternal هستید. اما با اینحال اعلام کردهاید که بازی با نرخ فریم ۶۰ اجرا میشود؛ برروی نینتندو سوییچ نیز به همین شکل است؟
ما بازی را با نرخ فریم ۶۰ برروی نینتندو سوییچ اجرا نمیکنیم. DOOM 2016 با نرخ فریم ۶۰ اجرا نشد؛ بازی ۳۰ فریم بر ثانیه بود و واقعاً به تجربه این عنوان آسیب نمیزد.
این موضوع بسیار جالب است؛ چرا که پنیک باتن توانسته بود پورتهای قابل قبولی از عناوین بتسدا را برروی نینتندو سوییچ منتشر کند. اما حالا قرار است بازی DOOM Eternal متناسب با سخت افزار کنسول ترکیبی نینتندو توسعه یابد. قطعاً ترکیب تجربه و استعداد فنی پنیک باتن با موتور جدید Id Tech 7، نتیجه جالبی را در پی خواهد داشت.
در بخشی دیگر از مصاحبه، یوروگیمر در مورد شهر آبی رنگی که در دمو نشان داده شد، سوال کرد. با اینکه آقای مارتین به طور مستقیم جواب سوال را نداد، اما تأیید کرد که آن شهر آبی رنگ بخشی از جهنم نیست. آیا قرار است برای اولین بار به بهشت سفر کنیم؟ البته فعلاً به عنوان یک شایعه به این موضوع نگاه کنید.
عنوان مورد انتظار DOOM Eternal در حال حاضر تاریخ انتشار دقیقی ندارد اما برای عرضه برروی کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان، نینتندو سوییچ و پلتفرم رایانههای شخصی برنامهریزی شده است.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
انتشار اینجور بازیا روى سوییچ اشتباهه :-/ اونى که سوییچ میخره اولا اصلا واسه اینجور بازیا نمیخره واسه بازیاى خاص خود نینتندو میخره دوما حتما یه one کنارش داره واسه مولتى ها 🙂 واقعا نیاز نیست بتسدا خودشو اذیت کنه :-/
حتما یه وان کنارش داره ?:-)
بیشتر یه pc داره کنارش تا وان
رو حالت دستی میشه با ایکس باکس بازی کرد؟
گلم اولین نفر بودم که تو ایران سوییچ خرید (چهارشنبه روزی عرضه شد، یک شنبه داشتم زلدا میزدم باهاش) بماند که بزرگترین ارشیو گیم سویچ در ایران رو هم دارم .
باید بگم لذت سویچ فقط زلدا و ماریو نیست و یک لذتی داره دووم رفتن رو این کوچولوی نازنین .
بعدشم ایکس باکس وان ایکس فقط یک پلیر ۴کی ارزون قیمت هست نه کنسول گیم .
بنده در کنار پلی ۴ و ایکس باکس و یک پی سی نسبتا قدرتمند سوییچ رو خریدم به عنوان کنسول دستی و دم دستی ولی اتفاقی که افتاد اینه که الان سوییچ شده کنسول اصلی و پی سی که هیچی روشن نمیشه ، پلی ۴ هم فقط باسه گاد روشن شد .