معاون اجرایی EA: در ۱۰ سال آینده کنسول‌ها در دل تلویزیون‌های هوشمند قرار می‌گیرند - گیمفا
معاون اجرایی EA: در ۱۰ سال آینده کنسول‌ها در دل تلویزیون‌های هوشمند قرار می‌گیرند - گیمفا
معاون اجرایی EA: در ۱۰ سال آینده کنسول‌ها در دل تلویزیون‌های هوشمند قرار می‌گیرند - گیمفا
معاون اجرایی EA: در ۱۰ سال آینده کنسول‌ها در دل تلویزیون‌های هوشمند قرار می‌گیرند - گیمفا
معاون اجرایی EA: در ۱۰ سال آینده کنسول‌ها در دل تلویزیون‌های هوشمند قرار می‌گیرند - گیمفا
معاون اجرایی EA: در ۱۰ سال آینده کنسول‌ها در دل تلویزیون‌های هوشمند قرار می‌گیرند - گیمفا

معاون اجرایی EA: در ۱۰ سال آینده کنسول‌ها در دل تلویزیون‌های هوشمند قرار می‌گیرند

عرفان رحیمی صادق
۱۲:۳۰ ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
معاون اجرایی EA: در ۱۰ سال آینده کنسول‌ها در دل تلویزیون‌های هوشمند قرار می‌گیرند - گیمفا

مدیرعامل شرکت بزرگ الکترونیک آرتس اخیرا مصاحبه جدیدی انجام داده و در آن به این موضوع اشاره کرده که احتمالا در ۱۰ سال آینده کنسول‌های ویدئویی در دل تلویزیون‌های هوشمند جای خواهند گرفت. وی همچنین اظهار کرده که موتور گرافیکی Frostbite آن‌ها نیز در این زمینه به آن‌ها کمک خواهد کرد و مشکلی از نظر پشتیبانی نخواهد داشت.

مت بیلبی (Matt Bilbey)، معاون اجرایی رشد هدف‌های استراتژیک شرکت الکترونیک آرتس، در مصاحبه‌ای با GamesIndustry در خصوص فرصت‌هایی که در آینده برای استریم کردن بازی‌های ویدئویی از طریق سیستم‌های ابری روی دستگاه‌هایی نظیر تلویزیون‌های هوشمند به وجود خواهد آمد، صحبت کرده است. قطعا جالب است که ببینیم کنسول‌های ویدئویی که توسط نینتندو، سونی و یا مایکروسافت به وجود می‌آیند، تا کجا می‌توانند پیش بروند و چه فرصت‌هایی را به وجود خواهند آورد. مت بیلبی عقیده‌ دارد که بازی‌هایی که توسط این شرکت‌ها ساخته می‌شوند، می‌توانند درست مانند نرم‌افزارها، در دل تلویزیون‌های هوشمند قرار بگیرند. وی در این رابطه گفت:

سازندگان کنسول‌های ویدئویی افراد باهوشی هستند. من فکر می‌کنم که آن‌ها نقش‌های جدیدی که کنسول‌ها می‌توانند در زندگی مردم ایفا کنند را پیدا خواهند کرد. یکی از آن‌ها می‌تواند این باشد که در واقع کنسول‌ها در دل تلویزیون‌های هوشمند قرار بگیرند و یا این که پلی‌استیشن بعدی فقط روی تلفن همراه شما وجود داشته باشد و بعد این تجربه را روی هر صفحه‌ای که در اختیار دارید و در دسترس دارید، هدایت کند.

قطعا این موضوع معنای دقیق دگرگونی را به ما نشان می‌دهد که در حال حاضر هم تصورش برای ما سخت و یا حتی نشدنی است اما در دهه‌های اخیر به همه ما ثابت شده که چیزهایی که تصورش برایمان سخت است، روزی محقق شده‌اند و چه بسا زودتر از آنچه که ما فکرش را هم بکنیم، به وقوع بپیوندند. اما با این حال واضح است که مدیر اجرایی شرکت الکترونیک آرتس پیش بینی منحصر به فرد خودش را از این جریانات دارد و تفکرش با افراد دیگر متفاوت است.

بیلبی در مصاحبه خود به یک نکته قابل توجه دیگر نیز اشاره کرد. زمانی که درمورد خلاقیت‌های فردی بازی‌بازان که در بازی‌های ویدئویی ایجاد کرده‌اند، صحبت شد، وی اشاره کرد که موتور گرافیکی همه‌گیر و محبوب آن‌ها یعنی Frostbite به گونه‌ای ارتقا داده خواهد شد که بازی‌بازان بتوانند محتوای مد نظر خود را در بازی‌ها به وجود بیاورند. به عبارتی دیگر وی بر این عقیده است که موتور گرافیکی فعلی آن‌ها ب کمی تغییر نیاز دارد تا بتواند محتوای ایجاد شده توسط کاربران را هم پشتیبانی کند. مت بیلبی در این زمینه اظهار داشت که:

اگر ما قادر باشیم که این دسترسی و این سطح از خلاقیت در بازی‌های خود را در اختیار بزرگسالان و یا بچه‌ها قرار دهیم تا بتوانند محتویات مد نظر خودشان را خلق کنند، بزرگ‌ترین فرصتی است که طی ۱۰ سال آینده توانسته‌ایم به وجود بیاوریم و من فکر می‌کنم که انجام این کار از ساخت یک فیلم PvZ هم ارزشمند‌تر است البته به شرطی که پاتریک سودرلند (Patrick Söderlund) و تیمش هم ما را در این زمینه یاری دهند تا با همکاری هم این کار را به انجام برسانیم. این موضوع قطعا می‌تواند نویدگر به وجود آمدن یک نسل جدید و یا توده‌ای از مردم باشد که دوست دارند به جای انجام بازی و کامل کردن آن‌ها، محتویات خودشان را در بازی‌ها اعمال کنند. مدیر ارشد فناوری الکترونیک آرتس یعنی کن ماس (Ken Moss) و تیمش هم به دنبال پیدا کردن راهی هستند که ببینند چطور می‌توان موتور گرافیکی Frostbite را ارتقا داد تا این فرصت خلق محتوا را در بازی‌هایمان در اختیار بازی‌بازان قرار دهد.

در حالی که بیلبی هیچ اشاره‌ای به زمانی که چنین چیزی محقق شود نکرد، اما این قطعا خبر شوکه‌کننده‌ای برای همه طرفداران سری Battlefield و Dragon Age و یا Mass Effect بود که عقیده داشتند به دلیل محدودیت‌های موتور گرافیکی Frostbite، هیچگاه قابلیت اضافه کردن مادهای مختلف به این بازی‌ها عملی نخواهد شد. حال دیدیم که خود الکترونیک آرتس هم عقیده دارد که با اندکی دستکاری و ارتقا می‌توان این فرصت را به وجود آورد تا بازی‌بازان بتوانند محتویات مورد نظر خود را در بازی‌ها به وجود بیاورند.

اگر الکترونیک آرتس بتواند قابلیت ایجاد محتوا توسط کاربران را عملی کند، قطعا شاهد رخ دادن اتفاق‌های بی نظیر و بسیار جذابی در حوزه بازی‌های ویدئویی خواهیم بود. امیدواریم که به زودی خبرهای بیشتری در این زمینه بشنویم.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معاون اجرایی EA: در ۱۰ سال آینده کنسول‌ها در دل تلویزیون‌های هوشمند قرار می‌گیرند - گیمفا
معاون اجرایی EA: در ۱۰ سال آینده کنسول‌ها در دل تلویزیون‌های هوشمند قرار می‌گیرند - گیمفا
معاون اجرایی EA: در ۱۰ سال آینده کنسول‌ها در دل تلویزیون‌های هوشمند قرار می‌گیرند - گیمفا
معاون اجرایی EA: در ۱۰ سال آینده کنسول‌ها در دل تلویزیون‌های هوشمند قرار می‌گیرند - گیمفا
معاون اجرایی EA: در ۱۰ سال آینده کنسول‌ها در دل تلویزیون‌های هوشمند قرار می‌گیرند - گیمفا
معاون اجرایی EA: در ۱۰ سال آینده کنسول‌ها در دل تلویزیون‌های هوشمند قرار می‌گیرند - گیمفا
معاون اجرایی EA: در ۱۰ سال آینده کنسول‌ها در دل تلویزیون‌های هوشمند قرار می‌گیرند - گیمفا
معاون اجرایی EA: در ۱۰ سال آینده کنسول‌ها در دل تلویزیون‌های هوشمند قرار می‌گیرند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معاون اجرایی EA: در ۱۰ سال آینده کنسول‌ها در دل تلویزیون‌های هوشمند قرار می‌گیرند - گیمفا