گزارش مالی شرکت اکتیویژن منتشر شد | پیشفروش فوقالعادهی Black Ops 4
امروز شرکت اکتیویژن گزارشی از عملکرد مالی خود از تاریخ یک آوریل تا پایان ۳۰ام ژوئن منتشر کرد. در این گزارش به عملکرد قدرتمند عنوان Crash Bandicoot و پیشفروش فوقالعادهی Call of Duty: Black Ops 4 اشاره شده است.
در ادامه میتوانید ارقام و اعداد مربوط به عملکرد این شرکت در دومین فصل سال را مشاهده کنید. برخلاف دیگر شرکتها که این سه ماه را به عنوان اولین سه ماههی سال مالی خود در نظر میگیرند، شرکت اکتیویژن فعالیتهای خود را براساس ماههای سال میلادی برنامهریزی میکند. براساس آمار منتشر شده، این شرکت عملکرد و فروشی فراتر از انتظار را تجربه کرده است. میزان فروش این شرکت در سه ماههی دوم سال بسیار بیشتر از سه ماههی اول بوده است.
در کنفرانس خبری این شرکت، آقای بابی کوتیک (Bobby Kotick) به عنوان مدیر ارشد اجرایی شرکت اکتیویژن، توضیحاتی را دربارهی این گزارش به خبرنگاران ارائه کردند.
این سه ماه نیز یک فصل قدرتمند دیگر برای شرکت اکتیویژن بیلیزارد (Activision Blizzard) بود. فروش جهانی عناوین ما، به ما اجازه داد که رکورد سود و درآمد خالصمان را در مقایسه با فصل گذشته بهبود ببخشیم. در هفتهی گذشته ما فینال مسابقات Overwatch League را برگزار کردیم. ما فصل بسیار موفقی را پشت سر کذاشتیم و موفق شدیم جایگاه خود را در مسابقات Esport محکم کنیم. ما برنامه داریم چنیدین سری جدید را در آینده معرفی کنیم.
در گزارش این شرکت، آمده است که عنوان Call of Duty Black Ops 4 در زمینهی پیشفروش بسیار “قدرتمند” ظاهر شده است. همچنین پس از عرضهی آخرین بستهی گسترشدهندهی بازی Destiny 2، آمار بازیبازان و فروش این عنوان بیشتر شده است. عنوان Crash Bandicoot نیز عمکلرد بینظیری برروی کنسول ایکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی، داشته است.
مهمترین بخشهای این گزارش را میتوانید در ادامه مطالعه کنید.
- در فصل گذشته، ۳۵۲ میلیون بازیباز فعال در یک ماه (MAU) به تجربهی عناوین شرکت اکتیویژن بیلیزارد پرداختهاند.
- عناوین شرکت اکتیویژن ۴۵ میلیون بازیباز فعال ماهانه داشتهاند. عنوان Call of Duty World at War II همچنان تعداد کاربران بیشتری نسبت به نسخههای پیشین این سری، دارد. پیشفروش عنوان Call of Duty Black Ops 4 بسیار قدرتمند بوده است. تعداد کاربرانی که عنوان Black Ops 3 را تجربه کردهاند به صورت ماهانه در حال افزایش است. در جریان این سه ماه، دومین بستهی گسترشدهندهی بازی Destiny 2 منتشر شد و آمار فروش آن در مقایسه با دومین بستهی الحاقی Destiny 1 بسیار بیشتر بوده است و آمار کاربران ماهانهی این عنوان پس از عرضهی بستهی Warmind در حال افزایش است. عنوان Crash Bandicoot با موفقیت، برروی کنسول ایکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی عرضه شد و عملکرد بینظیری از خود نشان داد.
- بازیهای منتشر شده از سوی شرکت بیلیزارد ۳۷ میلیون کاربر ماهانه داشتهاند. این آمار مربوط به پیش از عرضهی بستهی گسترشدهندهی جدید بازی World of Warcraft میباشد. استقبال بازیبازان از بستهی الحاقی Battle for Azeroth فوقالعاده بوده و این بستهی گسترشدهنده پیشفروش موفقی داشته است. شرکت بیلیزارد برروی لیگ بازی Overwatch و هیجانات این مسابقات و همچنین برگزاری مسابقات و رویدادهای آینده تمرکز کرده است. این شرکت برنامه دارد محتوای جدیدی شامل شخصیتهای جدید، نقشه و آیتمهای تزیینی جدیدی برای این عنوان در فصل آینده منتشر کند. میران پیشفروش جدیدترین بستهی الحاقی بازی Hearthstone، یعنی Boomsday Project از هر بستهی الحاقی دیگری که برای این عنوان منتشر شده، در بازهی زمانی مشابه بسیار بیشتر بوده است.
- عناوین استودیوی King بیش از ۲۷۰ میلیون کابر فعال ماهانه داشتهاند. عنوان Candy Crush همچنان عملکردی فوقالعاده و پایدار را تجربه میکند. تعداد بازیبازان این عنوان در حال افزایش است و هر کاربر به طور میانگین ۳۶ دقیقه در روز صرف تجربهی این عنوان کرده است.
در این کنفرانس خبری به موارد زیر نیز اشاره شد:
- میزان فروش کلی شرکت اکتیویژن بیلیزارد در سه ماههی دوم به رقم یک میلیراد دلار رسیده است.
- شرکت اکتیویژن رکورد فروش خود را در این فصل بهبود داده است که این موضوع مدیون فروش خوب Call of Duty WW II، Call of Duty Black Ops 3 و Destiny 2 میباشد.
- در این فصل، از ۱۰ بازی پرفروش موبایل در آمریکا، دو عنوان متعلق به استودیوی King بوده است. عنوان Candy Crush Saga برای نهمین فصل متوالی، در رتبهی اول قرار دارد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
اینا همونایی نبودن که میگفتن ما امسال نمیخریم کالاف رو…
اولن این حرف بیشتر همینجا گفته میشد و خارجیا بخاری ازشون بلند نمیشه
دومن متشکر میشیم اگه توهم نزنید وصله بچسبونید تو خودت اولین نفری که میری میگیری با اینکه میگی نمیخری و اینا…
این بازی هم مشخص بود تو فروش موفق میشه بالاخره دنباله بلک ۳ هست یکی از پر فروشترین بازی های نسل، ولی این دلیلی بر خوب بودنش نیست یه جورایی الان یاد فورتنایت افتادم.
پ.ن: تو نمیتونی آنلاین بزنی و پولشو نداری پس بد میگی رو هم به اون توهم ها اضافه کنید.
شمایی که پول داری یکم خرج آموزش زبان کن برو تو فروم های خارجی نارضایتی اونا هم ببین.
تضاد توت موج میزنه اول میگی اولین نفر میری میخری بعد میگی پول نداری بخری 😀 😀 😀 😀
وای داداش دهنت سرویس چه خوب کامنتمو درک کردی
فک کنم دارن درباره پیش فروش بلک اپس دروغ میگن که مردمو هایپ کنن :no: :struggle:
پر فروش ترین کالافتاریخ میشه داداش همون بتل رویالش میدونی چقدر فروشو میبره بالا؟؟
مگه مثل تو بیکاره؟
اونایی که می گفتن داستان مهم تر از Gameplay کجاین؟ منو مسخره می کنین که میگم داستان مهم نیست مهم Gameplay و بخش Multiplayer بازیه تحویل بگرین.
عیب نداره من می بخشمتون. :-))
جان هر کی دوست دارید جوابش رو ندید
یک بار جوابشو دادیم که تا ابد کفایت میکنه 😉
عیب نداره بزار برن بخرن، بزار اینقدر بخرن این دست از بازیها رو تا از اینی که الان هست بیشتر به دهن شرکتهای سازنده شیرین بیاد و کلا قید کمپگین داستانی رو بزنن، یه زمانی این جور افراد به خودشون میان که میبینن به جز انگشت شمار بازیهای قوی داستانی که شاید سالی یه دونه عرضه بشه با یه تعداد بازیهای سطحی و بی محتوای آنلاین احاطه شدن، البته بیشتر مخاطب خارجی منظورمه که تو سیاست گذاری شرکتها تاثیر گذارن.
اون دسته از دوستانی که میگن بازی بخش داستانی نداره بدرد نمیخوره و اصل و پایه ی بازی داستان هست و اینا، به نظر من بدون اینکه خودشون متوجه باشن عواملی خارجی که در ادامه میگم به شکلی توی تجربه ی بازی ها (تو ایران) تاثیر داره که این دوستان رو به اشتباه به این سمت سوق داده، این دسته از دوستان که بازی داستانی میخوان در اصل بازی آفلاین میخوان،ما تو ایران اگه بخواهیم آنلاین بازی کنیم یه دنیا دردسر داریم، چون ما به راحتی به اینترنت با سرعت بالا و خیلی خوب دسترسی نداریم، اینگونه از بازی های آنلاین برامون ضد حال اساسی هست چون قادر به تجربه شون نیستیم، تا خبر میاد یه بازی کلا آنلاین هست همه عصابشون خورد میشه، پس تجربه افلاین برامون خیلی راحت تره پس لذت بیشتری میبریم، پس به نظرم کلمه “داستانی “یه پوششی برای کلمه ی “آفلاین ” شده و اون دسته از دوستانی که داستان میخوان، بدون اینکه خودشون متوجه باشن آفلاین میخوان، و این ها از آمار کشور های دیگر کاملا مشخصه که یه بازی آنلاین خیلی پر طرفدار هست ولی تو ایران همه دارن میکوبننش و میگن داستان نداره پس بدرد نمیخوره. در واقع عوامل خارجی بدون این که ما متوجه باشیم روی سلیقه مون تاثیر گذاشتن. این نظر من بود.
دقیقا ما ایرانیا دنبال بازیتکنفره و بدون نیازبه اینترنت هستیم نه داستانی. این دو تا خیلی با هم فرق می کنن
نه تا اونجایی که من تو سایت های مثله یوتوب نظرات اونور مرزیارو خوندم،اونا هو از بازی های تمام انلاین شکایت دارن و بازی های با داستان قوی رو بیشتر مورد ستایش قرار میدن
دوست عزیز ممنون که نظرتون رو محترمانه بیان کردین (این مسئله اینروزا تو سایت کیمیا شده!)
بنده و چند نفر دیگه از دوستانم که طرفدار داستان و بازیهای داستان محور و بخش کمپین بازی ها هستیم به اینترنت با کیفیت متوسط برای مولتی پلیر دسترسی داریم و همه بازیامون رو هم اول آپدیت میکنیم…شخصا یکی از پرطرفدارترین بازی های مولتی پلی نسل (بتل ۱) رو هر از گاهی با دوستان بازی میکنیم پس نقد شما در مورد همه درست نیست.
چندتا نکته مهم هست…اول اینکه معتقدم بازی ها با داستان و روایت زیبا ماندگار میشن که چندین نمونه میشه براش مثال زد.
دوم اینکه ما با بخش آنلاین و مولتی پلی مخالف نیستیم حرف ما اینه که بعضی بازیسازها در مورد داستان کم کاری میکنن و با ساخت بازی صرفا مولتی به فکر سود بسیار هستن.
نکته سوم هم این که معمولا طرفدار پلتفرم هایی که بازی های داستان محور خوب ندارن بیشتر از مولتی پلی طرفداری میکنن ولی بنده به عنوان طرفدار سونی که سلطان بی چون و چرای عناوین داستان محور هستش اصل رو داستان و گیمپلی تکنفره و در کنار اون گیمپلی بخش چند نفره میدونم.
با احترام به نظر همه دوستان ، این نظر بنده هستش
دوست عزیز تو زمان سگا و یا میکرو گیم پلی و موسیقی و صداگذاری اهمیت داشت نمونش پدرم که تو نسل۶داستان هم براش مهم شد،الان بحث سینگل و مولتی پلیر نیست بحث رشد بازی های تمام آنلاین و کاهش بازی های سینگل هستش که بنظرم فاجعه ناگواری تو نسل۸هست 😉 نمیدونم بازی های رایانه ای تو نسل۹چجوری میشن :reallyangry:
بیا همین فروش کالاف رو تبدیل کرده به ماشن پول سازی اکتیویژن
به همین خاطر اکتی کلاف ول نمیکنه شاید از نظر نمره شکست بخوره ولی از نظر فروش نه
والا منم جا اکتیویژن باشم سالی سه تا چرت و پرت میدم بیرون
کالاف هی میره آینده ولی بازم خوب میفروشه.
من هم هر سال منتظرم ببینم پس کی کالاف و بتل دوباره برمیگردن به نبردهای چریکی.
اگه میبینید شرکت های مثله اکتی و ea و یوبی بازی هاشون یا داره خیلی پوچ و اشغال میشه،مقصر اصلیشون گیمرهای این نسل هستن که هر اشغالی اونا میسازن رو رو هوا میخرن.
آخرین آرزوی من تو نسل۸اینه که اکتیویژن ورشکست بشه.
به نظر من تا Black ops 3 مسخره بودن….. توهین به طرفداران نباشه ها ☺️