گزارش مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ بخش ایکس‌باکس - گیمفا   
گزارش مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ بخش ایکس‌باکس - گیمفا   
گزارش مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ بخش ایکس‌باکس - گیمفا   
گزارش مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ بخش ایکس‌باکس - گیمفا   

جدیدترین گزارش مالی مایکروسافت خبر از عملکرد عالی بخش ایکس‌باکس این کمپانی می‌دهد

مهدى قانع‌پسند
۱۱:۳۱ ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
گزارش مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ بخش ایکس‌باکس - گیمفا   

شرکت مایکروسافت به تازگی گزارش مالی سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۱ (تا پایان ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱) خود را منتشر کرده است که در این بین عملکرد موفق بخش ایکس‌باکس این کمپانی به چشم می‌خورد.

بر اساس گزارشات مایکروسافت برای سه ماهه‌ی چهارم سال مالی ۲۰۲۱ (همان‌طور که مشاهده می‌کنید، سال مالی شش ماه قبل از پایان سال میلادی، به پایان می‌رسد) که مطمئناً قسمتی از آن به بخش ایکس‌باکس این کمپانی مربوط می‌شود، بخش گیمینگ (Gaming) مایکروسافت مجموعاً با توجه به فروش بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، موفق شده است تا نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد (معادل ۳۵۷ میلیون دلار) درآمد بیشتری را به دست آورد که این موضوع با توجه به شرایط ویژه‌ی خانه‌نشینی سال گذشته‌ی ناشی از شیوع بیماری همه‌گیر و در نتیجه‌ی آن افزایش قابل توجه درآمد صنعت بازی‌های ویدئویی، رقم بسیار خوبی محسوب می‌شود.

اما اگر بخواهیم به جزئیات گزارش مالی مربوط به بخش گیمینگ مایکروسافت بپردازیم، بخش فروش سخت‌افزاری ایکس‌باکس موفق شده است تا نسبت به سال گذشته با ۱۷۲ درصد درآمد بیشتری همراه باشد که مطمئناً دلیل اصلی آن نیز عرضه‌ی کنسول‌های تازه‌نفس نسل نهمی این کمپانی یعنی ایکس‌باکس سری ایکس/اس است که علاوه بر داشتن قیمت بالاتر، تعداد بیشتری را نیز به فروش رسانده‌اند.

گزارش مالی ایکس‌باکس

در خصوص بخش نرم‌افزاری نیز کمپانی مایکروسافت اعلام کرده است که علی‌رغم رشد بسیار خوب تعداد مشترکین سرویس ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) و درآمد حاصل از عناوین فرست-پارتی (First-part)، بخش نرم‌افزاری ایکس‌باکس که شامل فروش سرویس‌های اشتراکی و تمام بازی‌های ویدئویی موجود بر روی فروشگاه ایکس‌باکس می‌شود، با ۴ درصد کاهش درآمد (معادل ۱۲۸ میلیون دلار) نسبت به سال گذشته همراه بوده است. البته علت اصلی این کاهش درآمد نیز به تفاوت کیفیت عناوین ثرد-پارتی (Third-party) سه ماهه‌ی چهارم سال مالی ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۲۰ و همچنین شرایط ویژه‌ی خانه‌نشینی و در نتیجه‌ی آن افزایش فروش بازی‌های ویدئویی در سه ماه‌ی چهارم سال مالی ۲۰۲۰ مربوط می‌شود که با توجه به آن، به نظر می‌رسد بخش ایکس‌باکس به خوبی توانسته است درآمد حاصل از فروش نرم‌افزار خود را حفظ و همچون سال گذشته بالا نگه‌دارد.

همچنین آقای ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیر عامل اجرایی کمپانی مایکروسافت در طی این جلسه‌ی مالی اعلام کرده‌اند که کنسول‌های نسل نهمی ایکس‌باکس سری ایکس/اس تا اینجای کار سریع‌ترین فروش را در میان کنسول‌های تاریخ این شرکت داشته‌اند و مشترکین سرویس ایکس‌باکس گیم پس که روز به روز تعداد آن‌ها با سرعت در حال افزایش است، نسبت به دیگر بازی‌بازان ایکس‌باکس ۴۰ درصد زمان بیشتری را به تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی می‌پردازند و ۵۰ درصد هزینه‌ی بیشتری را صرف خرید از فروشگاه ایکس‌باکس می‌کنند.

همچنین مدتی قبل بود که سازمان تحقیقاتی NPD خبر از تبدیل شدن ایکس‌باکس سری ایکس/اس به پرفروش‌ترین کنسول‌های ماه ژوئن کشور آمریکا داد که گفته می‌شود با پشت سر گذاشتن فروش سخت‌افزاری این کمپانی در سال ۲۰۱۱، رکورد جدیدی را برای ایکس‌باکس بر جای گذاشته است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارش مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ بخش ایکس‌باکس - گیمفا   
گزارش مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ بخش ایکس‌باکس - گیمفا   
گزارش مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ بخش ایکس‌باکس - گیمفا   
گزارش مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ بخش ایکس‌باکس - گیمفا   
گزارش مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ بخش ایکس‌باکس - گیمفا   

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ammar_iraqi گفت:

    به عنوان عاشق و طرفدار پلی استیشن اینو میگم
    امیدوارم مایکروسافت این نسل عالی عمل کنه و خیلی خوب بفروشه
    تا رقابت نفس‌گیر بشه و به نفع گیمر تموم بشه .

  • RARE گفت:

    اسپنسر :
    جوووون دوباره جیبم پر پول شد 😉
    وقت خرید استدیو عه 😀

    • Yato گفت:

      از فیل و گیم پس بعید نیست
      امیدوارم خرید جدید ماکروسافت استودیوی مون استودیو یا اسوبو باشه ، حیفه ماکرو از دستشان بده ، همچنین بی خیال خرید های بزرگ شده باشه چون سودی برای گیمر هاش نداره

      • Omid_Fsh گفت:

        موافقم.البته مون استودیو به عنوان یه استودیو وضعیت پیچیده ای داره اما اسوبو بنظرم یکی از بهترین گزینه هاست خیلی استودیو با استعدادیه اما خب این باید دوطرفه باشه شاید خوده اسوبو مستقل بودن رو ترجیه میده

    • به نظرت کافی نیست؟!
      شما همین تعداد استدیوهای زیر مجموعشو در نظر بگیر که از ۲۰۲۲ ۲۰۲۳ چه تعداد بازی توو سال میتونن عرضه کنن
      من با خرید استدیوهای کوچیک و یا استدیوهایی که مشکل بودجه دارن هیچ مشکلی ندارم اتفاقا کار باحالی هم هستش اما خرید استدیوهای بزرگ یا کمپانی‌های بزرگ دیگه باعث لوس شدن این صنعت میشه
      شما فرض کن مایکرو پس فردا یوبی‌سافتو اکتیو خرید و اونورم سونی رمدی کوجیما پروداکشن و سی‌دی خرید(مثلا)
      خب به نظرت قشنگه؟!
      اما برعکس بیاد کرایتکو بخره و یه جون دوباره بهش بده ، چقدر کار خفن و باحالی میشه
      از همه‌ی اینا که بگذریم اصلی‌ترین موضوعی که پیش میاد موضوع مدیریت درست هستش
      در کل امیدوارم اتفاقی که برای بتسدا افتاد برای دیگر کمپانی‌های بزرگ نیوفته که خودشون ناشر و توسعه دهنده هستن چون باعث میشه خیلی از گیمرا از خیلی از گیما محروم بشن
      بازم میگم پرورش یه استدیو از صفر به صد کار خیلی خفنی هستش
      این موضوع با خرید یه ناشر مثل کپکام خیلی فرق داره

      • نه برای هدف گیم پس کمه
        حداقل باید چهل تا استودیو براشون بازی بسازن تا گیم پس به موفقیت برسه

        • Black Knight گفت:

          ۲۳ تا استودیو که هر کدومشون دارن رو چند تا پروژه کار میکنن و از نظر تعداد نفرات هم زیاد هستن واقعا رقم قابل توجهیه و اصلا کم نیستش به علاوه خیلی از استودیو های ترد پارتی دارن برای مایکروسافت انحصاری میسازند و از اونور مایکروسافت داره بازی های زیادی رو به Xbox Game Pass میاره این حجم از علاقه شما و بعضیا به انحصاری شدن آثار مولتی پلتفرم و یا خرید استودیو های بازیسازی رو درک نمیکنم واقعا یعنی انقدر سهامتون میره بالا ؟

      • RARE گفت:

        من که نگفتم ناشر دوست عزیز 🙁
        گفتم استدیو
        از cdpr با هزار با کارمندش تا mhdr «اگه درست گفته باشم» که ۳ تا بازیساز داره هنشون بهشون میگن استدیو

      • Arno گفت:

        به نظرم باید بیشتر استودیو بخرن که حداقل به ۳۰ استودیو برسه ولی بهترین حالت مالکیت ۴۰ استودیو هست با توجه به پیشرفت سرویس های اشتراکی و ابری همچنین پیشرفت پلتفرم vr واقعا نیازه به استودیو های بیشتر حس میشه.

      • MahyarMsm گفت:

        با تک تک حرفات موافقم امید جان
        کاری که سونی کرد با اینسامنیاک و یا همین هوسمارک خیلی بهتره تا اینکه بره ناشر های بزرگ و استودیو های بزرگ رو بخره که باعث محروم کردن یه جامعه بشه
        مثلا کاری که مایکرو کرد و کل زنیمکس و بتسدا رو خرید واقعا بده
        امیدوارم دیگه نه سونی استودیو های بزرگی که گیمر ها با بازیاشون خاطره دارن رو بخره نه مایکرو و به جای اینکار برن استودیو های کوچیک رو پرورش بدن و باعث پیشرفتشون بشن مثل کاری که سونی الان داره میکنه

      • farshadx گفت:

        یه چیزی که اشتباه میکنید اینه درسته بتسدا خیلی بزرگ و مشهور بود و چندین ip که نماد صنعت گیم بودن رو داشت اما واقعآ مثل یه شرکت غول مثل یوبی و EA و تیک تو و بخصوص اکتیویژن(و چندتا دیگه الآ اسمشون یادم نیست) نبود این شرکتها خیلی گرونتر از بتسدا هستن
        فقط اکتیویژن معادل کل نینتندو قیمت داره( البته این واسه قبلآ هست الآ نمیدونم نینتندو و اکتیویژن چقدر قیمت دارن) اگر درست بگم بین ۸۰ تا ۹۰ میلیارد دلار (بزرگترین شرکت صنعت گیم بعد از ماکرو و سونی هست و شاید نینتندو)
        به فرض که اصلآ ماکرو و یا سونی چنین حماقتی کنن و این شرکت بخرن با چنین خریدی هیچ کدوم از بازیهاشون رو نمیتونن محدود کنن و همه رو برای پلتفرم رقیب هم باید منتشر کنن تا شاید بعد از چندین سال بتونن پولی که دادن رو در بیارن
        یعنی بازگشت سرمایه بسیار طولانی مدتی داره
        این شرکت ها بازیهای بزرگشون رو برای همه پلتفرمها منتشر میکنن و دلیلی وجود نداره که شرکتهای بزرگ رو بخوان بخرن و بنظرم خریدشون هم غیر ممکنه
        اما به نظرم کونامی باید بفروشه یعنی اگر بفروشه یه لطف بزرگ کرده به صنعت گیمنگ
        WB هم هنوز شایعه اش هست
        به جز این ۲ تا سگا هم عملکرد خوبی نداره
        این ۳ تا از نظر قیمت میتونن اندازه بتسدا باشن و احتمال فروش هم بیشتر دارن
        اما به نظر من هم یکی از بهترین گذینه ها کرایتک هست لعنتی یکی اینو بخره تا تنسنت نابودش نکرده

    • Black Knight گفت:

      این حد از انحصارطلبی رو درک نمیکنم واقعا الان کم استودیو داره ؟
      همین استودیو هاش دارن روی چند تا بازی کار میکنن تازه استودیو های ترد پارتی که دارن برای مایکروسافت انحصاری میسازن به کنار از اونطرف هم کلی بازی میاره رو سرویس بازم فکر میکنید کمه ؟
      اینطور خرید ها فقط باعث ضرر به صنعت گیمینگ میشه و باعث میشه رقابت کم بشه و این به ضرر گیمرا میشه در بلند مدت به جای این دعا کن دیگه استودیو مولتی ساز خریده نشه توسط هیچ شرکتی

  • ایکس باکس هیچوقت تو این شرایط عالی قرار نداشته.

    • دقیقا حرف خود اسپنسر که دو هفته پیش گفت ….

    • amazon گفت:

      توجه داشته باشین که شرایط عالی نسبت به شرایط قبل خودش، نه سونی و نینتندو! در حال حاضر نسبت به نسل قبل توی فروش کنسول عملکرد به شدت بدتری داشته. نسل ۸ سال اول در فروش کنسول ها سونی ۳۰ درصد کنسول بیشتری فروخته بود که در نسل ۹ این عدد به ۵۰ درصد رسیده. این یعنی یک شکست بزرگ که البته با منتشر شده چنین اخباری (شرایط عالی ماکروسافت و …) قصد دارن مانع از سقوط سهام برند ماکروسافت بشن. درک سخنی که گفتنم نیازمند سن و درک بالا هستش امیدوارم فهمیده باشید و شاهد بحث بی پایه و اساس کودکانه در زیر کامنتم نباشم و اگر قرار هست پاسخی داده بشه در قالب بحث منطقی باشه.

      • Hasan0930 گفت:

        مایکروسافت یک شرکت خیلی بزرگیه و ابر کمپانی هستش چرا باید بیاد تو جلسات مالی اخبار دروغ منتشر کنه؟؟؟ بعدا سهامدارا بفهمن میرن شکایت می کنن… هیچ موقع یک ابر کمپانی همچنین ریسک بزرگی نمی کنه اگه ببینه سود ده نیست راحت میندازتش دور… چرا درد سر برا خودش درست کنه…

        اما… اما.. اما اگر هر سال بودجه ها شو بیشتر کنه و زیرمجموعه هاشو اضافه کنه مثل بخش ایکس باکس که ۱۷ استودیو در سه سال گذشته براش دست و پا کردن… یعنی به شدت سودده بوده…

        خرید کمپانی هایی مثل زنیمکس اصلا شوخی نیست و مدیران مایکروسافت هزاران بار بالا پایین کردنش… ساعت ها و ماه ها بهش فکر کردن خریدی نبوده که یک شبه انجام بشه…

        پس سود داشته که این کارو کردن

  • JUST me گفت:

    واقعا ی تبریک باید گفت به اسپنسر و تیم مایکرو
    امیدوارم پیشرفت ادامه داشته

  • دوستان سونی فن باس امسال و قبول کنن که رقابت تنگا تنگ خواهد بود نسل ۸ واقعا کنسول ایکس باکس ضعف خودشو به وضوح دیدم اما امسال تا سال های آینده رقابت تنگاتنگ میشه و این باعث میشه هر کمپانی به موفقیت‌های دست پیدا کنن

    • parvaz1 گفت:

      “رقابت تنگاتنگ؟”

      تحلیل گرها براساس گزارش مالی دیشب مایکروسافت و بخش Xbox، تخمین زدن که تا آخر ژوئن ۲۰۲۱ مجموعا حدود “۶.۵ میلیون واحد” کنسول Xbox Series X|S به فروش رفته که از این تعداد، تنها حدود “۴ میلیون واحد” مربوط به مدل X بوده و مابقی (۴۰%) برای مدل S هستند!

      یعنی فروش کنسول XSX حتی از فروش Xbox 360 هم طی مدت زمان مشابه (۵ میلیون واحد) کمتر بوده!
      جالبه که Xbox One با فروش ۵.۷ میلیون واحدی در طی زمان مشابه، اون هم با لانچ اولیه براساس تنها ۱۳ کشور، فرسنگ ها با فروش XBX که همزمان در ۴۰ کشور لانچ شد، فاصله داره!!!

      • Arno گفت:

        تمام موجودی عرضه شده Xbox Series X به فروش رفته – مشکل حجم کم تولید و عرضه هست – تو همون نمایش E3 هم همه تو کامنتا عبارت NO Xbox به کمبود موجودیش اعتراض کردن – مگر نه خیلی راحت Series X میتونست تنهایی مث PS5 به فروش ۱۰ میلیون یا حتی بیشتر برسه به توجه به اینکه ظاهر بزرگ و بدشکل همچنین خرابی خیلی زیاد دوال سنس همچنین نبود سرویسی مشابه گیمپس باعث شده گیمرای علاقه ای به خرید PS5 نداشته باشن.

      • saman گفت:

        اومدی تو سه تا سایت دقیقا همین پیامو نوشتی :rotfl:
        تو دیگه کی هستی :rotfl:

      • arm4nii گفت:

        داداش گلم.
        Parvaz جان.
        چرا سری اس و سری ایکس رو از هم جدا میکنی.
        ینی نمیدونی این دو کنسول از یک خانوادنو به عنوان کنسول نسل نهمی مایکروسافت با هدف خاصی تولید شدن؟؟؟
        الان پلی ۵ مجر دو مدل عرضه شده میان فروش معمولی و دیجیتالو جدا محاسبه میکنن؟
        جل الخالق.
        الان مثلا بگن پلی ۵ دیجیتال ۳/۵ میلیون و معمولی ۶/۵ میلیون فروخته و امار پلی ۵ دیجیتال از پلی ۴ فت که اول نسل قبل اومد پایینتره و این رقابت نیست و باخته و ……
        اول یکم فکر کن بعد کامنت بزار.
        خودسوژه کنی گرفتی ایا؟.

        • Hasan0930 گفت:

          دقیقا… سونی هم دو کنسول داده و حتی تا یکسال دیگه مدل اسلیم هم میدن…بعد چهار کنسول میشه دو تا معمولی و دو تا اسلیم دیجیتالی و اسلیم دیسک خور…

          بعد بگیم مثلا پلی استیشن ۲۰ ملیون تقسیم چهار کنسول هر کدوم ۵ ملیون فروختن

          سری اکس و اس ۱۵ ملیون که هر کدوم ۷.۵ ملیون نسخه میشه

          نتیجه گیری: ایکس باکس موفق تر بوده چون هر کنسول به صورت جداگانه بیشتر فروش خورده 😀 منطق parvaz 1

          این مدل مقایسه از پایه اشتباهه و باید مجموع فروش کنسول پی اس فایو با مجموع سریز ها رو مقایسه کرد…

    • amazon گفت:

      در نسل ۹ ماکروسافت بسیار ضعیفتر از نسل ۸ ظاهر شده دوست من. اشتباهاتش همون اشتباهات قبلی بود(نبود کنترلر جدید) حداقل در نسل ۸ بازی لانچ داشت که در نسل ۹ اون رو هم نداره. درک نمیکنم وقتی میگین ماکروسافت شروع خوبی داشته! کجاش خوب بوده؟ اینکه کنترلرش همون کنترلر نسل ۸ هستش؟ اینکه هیچ بازی لانچی در مقابل حداقل ۷ انحصاری سال اول سونی نداشت؟ اینکه فروش کنسولش نسبت به پلی استیشن ۵ حدود ۵۰ درصد کمتر بوده؟ کمی توضیح بدین رو هوا نگین شروع خوبی داشته! بدتر از این نمیشد نسل ۹ رو شروع کرد!

  • عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای مهدى قانع‌پسند . امیدوارم روز خوبی داشته باشید . با نگاهی به گزارش منتشر شده در وبسایت مایکروسافت ، بخش درآمدزایی این شرکت به سه بخش عمده تقسیم شده است که به ترتیب به شرح زیر می باشد :
    ۱ – Productivity and Business Processes
    این بخش شامل مجموعه نرم افزاری Office 365 و شبکه LinkedIn و Dynamics products and cloud
    مجموع عایدی حاصل از این بخش ۲٫۹ میلیارد دلار می باشد .
    ۲ – Intelligent Cloud
    این بخش شامل خدمات مبتنی بر داده های ابری و مراکز داده ی مایکروسافت می باشد که عایدی شرکت از این بخش ۴ میلیارد دلار است .
    ۳ – Personal Computing
    این بخش شامل سیستم عامل Desktop مایکروسافت و موتورهای جستجوی ایشان و بخش سرگرمی با عنوان Gaming می باشد که عایدی شرکت از این بخش ۱٫۲ میلیارد دلار می باشد .
    علی ایحال جدای از موارد مطرح شده ی فوق عایدی این شرکت از طرق مختلف دیگر نیز می باشد که هزینه ی آن در مقایسه با موارد فوق بسیار ناچیز می باشد .
    مورد جذاب گزارش فوق تأمین هزینه و بودجه برای بخش های مختلف این شرکت می باشد که به شرح زیر می آورم :
    ۱ – تزریق ۱٫۷ میلیارد دلار به بخش های خدمات ابری و Gaming
    ۲ – تزریق ۴۴۰ میلیون دلار به بخش های بازاریابی و فروش
    ۳ – تزریق ۴۷۳ میلیون دلار به بخش های تحقیق و توسعه
    ۴ – کاهش ۱۳۴ میلیون دلار از بخش های اداری و ستادی
    با نگاهی کلی به آمار فوق یک حقیقت عیان می گردد و آن سرمایه گذاری بی حد و مرز این شرکت در حوزه ی Gaming می باشد ، جایی که با کمک این بخش ما شاهد رشد سایر بخش های دیگر همچون خدمات ابری و مراکز داده ی ایشان نیز هستیم .
    خوزستانی های عزیز ، پیروز و پایدار باشید .

  • Old Hater گفت:

    مایکروسافت نسل نهم برنده میشه

  • parvaz1 گفت:

    تحلیل گرها براساس گزارش مالی دیشب مایکروسافت و بخش Xbox، تخمین زدن که تا آخر ژوئن ۲۰۲۱ مجموعا حدود “۶.۵ میلیون واحد” کنسول Xbox Series X|S به فروش رفته که از این تعداد، تنها حدود “۴ میلیون واحد” مربوط به مدل X بوده و مابقی (۴۰%) برای مدل S هستند!

    یعنی فروش کنسول XSX حتی از فروش Xbox 360 هم طی مدت زمان مشابه (۵ میلیون واحد) کمتر بوده!

    جالبه که Xbox One با فروش ۵.۷ میلیون واحدی در طی زمان مشابه، اون هم با لانچ اولیه براساس تنها ۱۳ کشور، فرسنگ ها با فروش XBX که همزمان در ۴۰ کشور لانچ شد، فاصله داره!!!

    اما به هر جال باید یکجوری روی عملکرد بسیار بد بخش Xbox سرپوش گذاشته بشه دیگه:
    به جای اعلام فروش تک تک مدل های Series، تنها مجموعشون رو اعلام میکنیم تا اینجوری بتونیم سرمایه گذارها رو مجاب کنیم که ما همچنان در کورس رقابت با PS5 حضور داریم! (اون هم درحالیکه سونی طی همین مدت زمان مشابه، بیش از ۱۰ میلیون واحد PS5 بفروش رسونده)

    • Xbox+Bethesda گفت:

      ۶.۵ میل بدون انحصاری و کمبود بیشتر نسبت به پلی۵.
      فرض کن اگه هیلو زمان لانچ بود چی میشد.
      درضمن مایکرو انحصاری هاشو برا پیسی هم میده و کسی که پیسی داره لازم نمیبینه بره اکس باکس بخره جاش میره پلی۵ میخره،این هزار بار!
      حالا باز بیا فروش این دوتا رو مقایسه کن درحالی که شرایط هرکدوم متفاوته.
      مایکرو اگه هدفش فروش کنسول بود بازی هاشو برا پیسی نمیداد مثل سونی.
      مایکروسافت به فکر افزایش کاربران گیم پسه نه فروش بیشتر!

      • Black Knight گفت:

        کاری با کامنت ایشون ندارم ولی این رو صرفا جهت اطلاع عرض میکنم
        اصلی ترین دلیل فروش Xbox Series X در ماه ژوئن به خاطر تموم شدن موجودی PS5 بود حتی خبرش تو همین گیمفا هم هست میتونید برید ببینید
        تا اینجا هم درخواست برای PS5 به مراتب خیلی بیشتر بوده نسبت به Xbox Series X|S این نکته رو هم در نظر بگیرید یه دلیل دیگه فروش Xbox Series X|S هم ایونت E3 مایکروسافت بود چون اگه یادتون باشه Bethesda Softworks که اون هم مثل یه ایونت خبرش تو کل اینترنت پخش شد باعث رکورد تو پیش خرید کنسول ایکس باکس شد و خیلی تو فروشش تاثیر گذاشت سونی هم یه ایونت اختصاصی بزاره و دوباره بازار رسانه هارو بیاره سمت خودش هم شاهد این مسئله هستیم و این چیز عادی ایه حتی این موضوع درباره نینتندو هم صدق میکنه !
        ۹۹ درصد کسایی که الان Xbox Series X|S میخرن به خاطر حواشی و اون جو روانی که دورش هستش خریدن وگرنه رسما از نظر لانچ بخوای با PS5 حساب بکنی اوج فاجعست

    • INJUSTICE 3 گفت:

      اصلا هیچیو در نظر نمیگیری ایکس باکس نه لانچ داشته نه بازی داره نه کنترلر عوض شده انقدر فروخته اصلا اگه عملکردشم افتضاح باشه دقیقا ربطش به تو چیه ؟ تو که پلی استیشن فنی نباید اصلا حتی به ایکس باکس نگاهم بکنی ، برو پست خودت حال و حوصله نداریم.

    • Black Knight گفت:

      همین که تو هر سه تا سایت اکانت ساختی و دقیقا هم مثل همدیگه همون حرف های بی ارزش رو میفرستی کم چرت بگو

گزارش مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ بخش ایکس‌باکس - گیمفا