میزان فروش The Legend of Zelda: Breath of the Wild در حال پیشی گرفتن از Super Mario Odyssey است
اصولاً عناوین قدیمیتر از بازیهای جدیدتر، کمتر فروش میکنند. معمولاً رویهای که اتفاق میافتد به این صورت است که بازیهای جدید بعد از عرضه شدن، بیشتر توجه رسانهها را به خود جلب میکنند و میزان فروش بازیهای قدیمیتر رفته رفته کمتر میشود.
البته این رویه همیشه اتفاق نمیافتد و استثناهایی هم وجود دارد؛ بازیهایی مثل Rocket League, Minecraft, GTA, The Elder Scrolls و البته بازیهای نینتندو مخصوصاً مجموعهی Mario.
در میان بازیهای نینتندو مجموعهی The Legend of Zelda یکی از قدیمیترین فرنچایزهای این شرکت است. در واقع رویهی فروش این مجموعه بسیار شبیه به یک بازی معمولی AAA در بین همهی فرنچایزهای نینتندو است. با این وجود و با در نظر گرفتن اینکه The Legend of Zelda از Mario قدیمیتر است انتظار میرود این عنوان با سرعت کمتری نسبت به Super Mario Odyssey فروش کند.
اما اتفاقی که در یک چهارم پایانی سال افتاده کاملاً خلاف این رویه است. The Legend of Zelda: Breath of the Wild با میزان فروش فوق العادهی ۸۴۰,۰۰۰ نسخه توانست از عنوان Super Mario Odyssey که ۷۶۰,۰۰۰ نسخه فروخته است، سبقت بگیرد. البته مشخصاً فروش عنوان Super Mario Odyssey در دورهی زمانی طولانیتری نسبت به The Legend of Zelda: Breath of the Wild ادامه خواهد داشت ولی به نظر میرسد سرعت فروش آن روندی نزولی پیدا کرده است در حالی که The Legend of Zelda: Breath of the Wild با سرعتی ثابت به فروش خود ادامه میدهد (این موضوع در جدولهای رتبه بندی فروش مانند Media Create و NPD مشخص است)
شاید این موضوع به خاطر شهرت و زبان زد بودن عنوان The Legend of Zelda: Breath of the Wild باشد. Super Mario Odyssey توانست بسیاری را به تحسین وا دارد و لقب “یک بازی عالی از مجموعهی Mario” را از آن خود کرد در حالی که The Legend of Zelda: Breath of the Wild موفق شد عنوان “بهترین بازیای که تا به حال ساخته شده است” را کسب کند. این باور عمومی تا کنون در میان مردم ادامه داشته است. با این وجود انتظار میرود عنوان The Legend of Zelda: Breath of the Wild تا سالها به این روند ادامه دهد اما Super Mario Odyssey بعد از آن هم به فروش خود ادامه خواهد داد.
هر دوی این عناوین اکنون برای پلتفرم نینتندو سوییچ منتشر شدهاند.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مدیرعامل پلی استیشن: Uncharted برای همیشه صنعت گیمینگ را دگرگون کرد
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- مروری بر عملکرد محتوایی ایکس باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۴ به انتخاب آرمین مُکاری، نویسنده
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۴ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
نظرات
دوستان عزیزم من زلدای برس او د وایلد رو ۱۷۰ ساعت بازی کردم و بجرعت و باقطعیت میگم تمام نمرات و افتخارات و جوایزی که گرفته کاملا حقشه….
راستشو بگو کلک با امولاتور رو PC زدی :pissedoff: :pissedoff:
نه….روی سوییچ
من ۳۲۰ ساعت بازی کردم و تایید میکنم ۹۰ درصد جوایز رو به حق گرفته. جایزه هایی مثل بهترین صدا رو باید به بازی های دیگه ای میدادن.
منم به عنوان یک فرد تقریبا ۲۶ سال گیمر
و کسی که بهترین دوران گیمش زمانی به نینتندو و میکرو بوده
میگم این بازی قشنگه خلاقیت های جالبی داره ولی این نمره رو کیلویی بهش دادن
چون تو موسیقی هیچ حرفی نداره
تو داستان حرف خاصی نداره مخصوصا روایتش
تو گرافیک که حرفی نداره
فقط و فقط تو گیم پلی
و اگر قرار باشه به این بازی عنوان سال رو بدن و اون نمره
باید به بازی هایی مثل لست و گاد و بلادبورن و …. نمره ۱۲۰ بدن پس
بدون هیچ فن بوی بازی ای میگم
چون خودم نینتندو رو خیلی قبول دارم و کلی بازیاش رو با امولاتور روی پی سی زدم و دارم میزنم
موسیقیش هیچ حرفی نداره؟؟؟من نمیدونم شماها چطور بازیش کردید….درمورد گرافیک درست میگی….داستانشم خیلی خوب و کار راه انداز مثلا صحبت با npc ها یا پیدا کردن خاطرات گم شده داستانو کامل میکنه….اما گیم پلی بازی چنان گستردگی و عظمتی داره که همه ی نقاط ضعافاشو که کمم نیستن کاملا پوشش میده و هیچ بازیی،هیچ بازیی واقعا هیچ بازیی با چنین گستردگی و عظمتی گیم پلی هرگز ندیدم…..نمره بازی کاملا حقشه و ضمنا این نمره رم از یه نفر نگرفته بلکه این میانگین نظر منتقدین مختلفه….شما هم تعصبتو دور بریز
خدایش کیلویی نمره دادن به بازی خودم رو املاتور pc اجراش کردم طراحی هنریش خوبه اما در برابر طراحی هنری ویچر۳ و tlou و بلاد بورن حرفی برای گفتن نداره.گرافیک هم نداره و هر چی باشه گرافیک یک رکن مهم هست.روایت داستان عالی هم نداره حتی شخصیت های داخل بازی صداگزاری ندارن بعد جایزه بهترین صداگزاری رو میگیره.جزییات زیاد داره(مثل تخریب پذیری و قطع درخت و ماهیگیری و… )اما پیاده کردنشون عالی نیست.خوبه.در کل یه بازی خوب هست و واقعا دلیل زیاد نمره گرفتنش رو نمیدونم.خدایش به گرد پای ویچر ۳ هم نمیرسه
“قشنگه و خلّاقیت های جالبی داره” به نظرم اصلاً حقّ مطلب رو در مورد BotW ادا نمی کنه
موسیقی هم هیچ حرفی نداشتن رو حقیقتاً قبول ندارم… اگه می گفتی از قبلیا ضعیف تر بود می گفتم آره چون زلداهای قبلی کلّاً از لحاظ موسیقی جزو سه فرنچایز برتر تاریخ بازی های ویدیویی اند(هر جور حساب کنی)
گرافیک هم اگه بگیم داره روی کنسول ۸ اینچی اجرا میشه…هممم به نظرم حرف برا گفتن زیاد داره…
طرّاحی هنری بازی و تنوّع محیطشم بی تعارف بگم خداست!!
تنها نکته آزار دهنده بازی داستانشه…و تازه اونم هر چی غیر از روایتش…روایت داستان بازی اتّفاقاً کلّی نکته باحال داره…باحال ترین نکته اش هم کلّاً Optional بودن داستان بازیه…یعنی بازی در ازای تلاشی که تو بازی سوای مسیر اصلی بازی می کنید داستان بازی رو برملا می کنه که نکته جالبیه…بدبختیش این جاست اون داستانی که برملا میشه اصلاً ارزش تلاش ـه رو نداره(هر چند کات سین های خاطرات گمشده جالب بود خدایی)
حالا گیم پلی هم که خودت قبول داری خدا رو شکر…
بازی هایی مثل لست و گاد و بلادبورن هم جاشون رو چشم ما…من لست و گاد رو زدم…لست برام قشنگ انداره BotW ارزش داره و گاد یخورده پایین تر(اون تاثیر لست و BoTW رو نداشت واسم هر چند خییییییلی تاثیر گذار بود) و فکر نمی کنم Overall چیزی خیلی فراتر از BotW ارائه داده باشند…
hahahhahaha…peeef peefam kn
to pool too dasto balet nis faghat dari hers mkhri
۲۶ سال هم گیمر باشی تا زمانی که یک بازی رو تجربه نکردی در موردش نظر نده. چون با این کارت ۲۶ سال گیمر بودنت رو زیر سوال می بری.
تک تک اون ۹ میلیون فروش حقّته خفن!!!
بهترین بازی نسل هشت هم نباشی بهترین افسانه اش هستی….هیچ کی به پات نمیرسه تو کاری که میخواستی بکنی(آزادی تو بازی های جهان باز)