پیش نمایش Human Element | تلاشی برای بقا در جامعه ای فروپاشیده
عنوان ترسناک Human Element اولین پروژه ی آقای Robert Bowling یکی از اعضای ارشد Infinity Ward و سازنده ی بازی Call Of Duty: Modern Warfighter 3 میباشد که پس از عرضه ی این بازی به دلایلی از کار خود استفا دارد و استدیو جدیدی را با نام Robotoki تاسیس کرد. بازی Human Element برای اولین بار در ماه ژوئن سال ۲۰۱۲ معرفی شد و اولین جزئیات آن در ویرایش ماه جولای مجله ی معتبر Gameinformer منتشر شد!
به گفته ی آقای بولینگ نقطه ی قوت دراین بازی ترس است ترسی که زامبی ها آرام آرام به بازماندگاه القا میکنند پایه و اساس این بازی را تشکیل میدهد. این ترس غیر قابل اجتناب باعث میشود تا بازماندگاه برای نجات جان خود به هر کار نا معقولی دست بزنند.
Human Element روایتگر داستان بازماندگانیست که قصد دارند از حمله ی زامبی ها در یک دنیای مدرن آلوده جان سالم بدر ببرند. پیچ و تاب منحصر به فرد در چیزی که به نظر میرسد تنها یک بازی زامبی محور باشد اینست که بازیباز چطور میخواهد در این دنیای آخر زمانی زنده بماند.
داستان بازی در آینده و ۳۵ سال پس از شیوع ویروس در دنیا اتفاق میافتد . به گفته ی آقای بولینگ این بازی همچنین یک مقدمه و پیش درآمد را نیز برای کنسول Ouya به همراه خواهد داشت . این مقدمه شامل چندین سناریو اپیزودیک میباشد که با پیش رفتن در مراحل بازی به ترس و تنش بازی نیز افزوده خواهد شد. حوادث این مقدمه ی اپیزودیک قبل از داستان بازی اصلی روی میدهد و بیشتر بر روی به تصویر کشیدن یک داستان خاص از لحظه ی اوج جامعه ی در حال انقراض تمرکز کرده است. داستان این مقدمه از یک روز تا یک ماه پس از شروع فاجعه رخ میدهد . این مقدمه قرار است پیش از بازی اصلی لانچ شود و به احتمال قوی یک اعلان برای آن سال ۲۰۱۳ وجود خواهد داشت.
در بازی شما به سه طریق میتوانید کرکتر خود را بسازید. کلاس A اکشن. کلاس B هوش و کلاس C مخفی کاری. همچنین بازیباز باید تعیین کند که آیا میخواهد بازی ر ابه تنهایی انجام دهد یا به همراه یک پرتنر و یا یک بچه ی بالغ و یا یک کودک! Human Element نگاهیست به چگونگی بقای یک انسان در دنیایی که ترس در آن سایه افکنده است و نه شکار زامبی! بازی تمام ابزار و لوازم مورد نیاز برای بقای شما را فراهم میکند و این شما هستید که با توجه به هویتی که انتخاب کرده اید باید تعیین کنید گه چطور میخواهید زنده بمانید. آیا ترجیح میدهید تا به تنهایی و بدون کمک دیگران با مشکلات و سختی های راه مقابله کنید یا به وجود یک همکار دربازی نیاز دارید؟ آیا همراه شما یه کودک هم هست که همواره مراقب او باشید؟
سناریو هایی که شما با آنها روبرو خواهید شد به معیار هایی از قبیل نوع شخصیت شما و افرادی که شما را همراهی میکنند و همچینین کارهایی که در گذشته انجام داده اید بستگی دارد شما آزادید آنطور که دلتان میخواهد زندگیتان را ادامه دهید.حتی در بازی شما میتوانید به جستجو و سیر سیاحت در مناظر و چشم انداز ها بپردازید و با داشتن کمترین نقش در زندگی سایر افراد جان خودتان را نجات دهید و زنده بمانید .
آیا شما بر روی اکشن بازی تمرکز کرده اید یا هوش با مخفی کاری؟آیا شما راهی را انتخاب مبکنید که در نهایت منجر به نادیده گرفتن مخمصه ای که بشر گرفتار آن شده است خواهد شد؟ آیا هدف اصلی شما فقط زنده ماندن خودتان است آیا میخواهید یک گروه متحد برای خود بسازید جامعه را بازسازی کنید و یک اجتماع را خلق کنید آیا میخواهید با یکدیگر مشارکت داشته باشید؟نکته حائز اهمیت این است که چگونگی انتخاب های شما در سناریو های مختلف بر روی جسم و ذهن و احساسات شما در شرایط تلاش برای بقا تاثیر خواهد گذاشت و این در باره ی تلاش برای نجات انسانها توسط انسانها است و نه زامبی!
ظاهرا هیچ پایان مشخصی در بازی وجود ندارد و بازی وقتی به پایان میرسد که کرکتر شما مرده باشد.وقتی شما کلاس مخفی کاری را در بازی انخاب میکنید باید برای از پای در آوردن دشمنانتان از هر ابزار و شئ تیز و برنده استفاده کنید از شمشیر و چاقو گرفته تا تکه های شکسته ی یک لیوان یا شیشه! نباید با استفاده از شلیک اسلحه و یا ابزار پر و سر و صدا توجه دشمن را نا خواسته متوجه خود سازید!تصور کنید که شما بعد از ۹ ساعت به یکباره بیدار میشوید و خودتان را در یک دنیای آخر الزمان میبینید چند تماس بی پاسخ از طرف دخترتان به علاوه ی چند پیام صوتی ناتمام و دیگر هیچ اطلاعات دیگری شما را ترغیب میکند تا هر طور شده برای پیدا کردن او دست بکار شوید.
درجه سختی در بازی:
به جای تنظیم دستی درجه سختی بازی بوسیله تغییر دادن میزان هوش مصنوعی قدرت صدمه زنی اسلحه مقدار مهمات و وسایل مورد نیاز یا میزان مقاومت هویت و روشی که بازی را با آن شروع میکنید میزان درجه سختی بازی را تعیین میکند به عنوان مثال وقتی شما تنها هستید زنده ماندن برای شما آسانتر خواهد بود زیرا تمام مواد و لوازم مورد نیاز را فقط خودتان در اختیار دارید و تنها نگرانی شما بابت خودتان هست اما هنگامی که در کنار شما یک شخص بالغ دیگرنیز وجود دارد زنده ماندن شما نیز تا حدودی مشکلتر میشود زیرا در این حالت شما تمام وسایل و مواد مورد نیاز از قبیل مهمات داروها و .. محدود خود را با او نیز تقسیم کرده اید و ممکن است دراین شرایط برای نجات یا حفاظت جان آنها مجبور به گرفتن تصمیماتی شوید که احتمالا باعث به خطر افتادن جان خودتان خواهد شد. وقتی یک دختر کوچک نیز با شما نیز هست اوضاع از این هم وخیم تر میشود زیرا شما مجبور هستید تا مقدار زیادی از وسایل و مواد مورد نیاز خود را با او به اشتراک بگذارید.به علاوه شما باید به تنهایی همه ی کارها را انجام دهید و بطور کلی همه چیز به خود شما نگاه میکند. شما مجبور به حفاظت از کسی هستید که نمیتواند از خودش مراقبت کند یا مانند سایر بازماندگان به شما کمک یا در طول بازی شما را راهنمایی کند.
همانطور که اشاره شد سناریو هایی که شما با آنها مواجه میشوید بر پایه ی هویت شما در بازی استوار هستند و در این سناریو ها به سبب این که بازیماندگان بیشتری در کنار شما حضور دارند توانایی های شما را بیشتر به چالش میکشانند.
آقای بولینگ در مورد این بازی گفت: به نظر نمیرسد که این بازی یک بازی زامبی محور معمولی باشد.
به عنوان مثال، لحظه ای که شما میفهمید تنها یک گلوله بیشتر ندارید و گروهی ۴ نفره از بازماندگان به شدت به آن چه که شما در کوله پشتی خود دارید، احتیاج دارند.اخطار دادن به آن ها به معنای رو در رو شدن با آن ها خواهد بود و شلیک کردن گلوله، تنها یکی از آن ها را از میان خواهد برداشت اما دیگران را متوجه حضور شما خواهد ساخت.
این در مورد انتخاب تصمیم های عاقلانه با هدف زنده ماندن است
آقای بولینگ در مورد اینگه چه انجینی در ساخت این بازی استفاده خواهد شد گقت ما فعلا در فاز اولیه تولید بازی هستیم و در حال تحقیق و برنامه ریزی بر روی موتور Unreal Engine هستیم .اگر چه هنوز آن را لایسنس نکرده ایم و هنوز بطور قطع مشخص نیست که از این انجین استفاده خواهد شد یا نه اما انجین بازی یک متور قدرتمند با توانایی های بسیار بالا میباشد .
Human Element یک بازی ترسناک برای نسل بعد است که قرار است در سال ۲۰۱۵ برای کنسول های Next – Gen PC تبلت ها و موبایل های نسل بعد عرضه شود .
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
هر بازی که من تو این ژانر میبینم فکرم میره سراغ فیلم
the walking dead،امیدوارم تو کارش اقای Robert Bowling موفق بشه
و به نظرم بهترین کاری که در حرفه ی کاریش کرد جدا شدن از Infinity Ward بود.
دور بودن از >کلیشه<
ممنون از خبر :yes:
خیلی دوس دارم این بازی رو تجربه کنم
مهر این بازی با توجه به این توضیحات بد جوری به دلم نشسته!!
امیدوارم تا ۲۰۱۵ هم باشم و اون روزا رو ببینم 😀
سپاس برای خبر
ممنون برای مقاله حمید رضا جان :-* 😉
من هم با مملی موافقم این بازی خیلی خاص هستش :-* :silly:
عشق است PC 😀
بابا این دیگه چیه :pain: :pain: :pain: :pain: :pain: :pain: :pain: :pain: :pain: :pain:
زود تر نمیاد؟
خیلی دیره 😥 😥
:yes: :yes: :yes: :yes: