کپکام تائید کرد: Monster Hunter World به شدت از CPU استفاده میکند
همانطور که میدانید، عنوان Monster Hunter World ماه آینده برای رایانههای شخصی عرضه میشود و قطعاً بازیبازان رایانههای شخصی برای تجربه جدیدترین نسخه این مجموعه فوقالعاده بسیار هیجان زدهاند. اما چند روز پیش متوجه شدیم که حتی کارت GTX 1080 هم برای اجرای بازی در نرخ فریم ۶۰ مشکل دارد. حال کپکام توضیحاتی را در این مورد ارائه داده است.
طبق گفته کپکام (Capcom)، دلیل استفاده بیش از حد بازی Monster Hunter World از CPU به جای GPU این است که بازی مذکور برای جلوگیری از بارگزاری (Loading) در طی گیمپلی، تمام مرحله را بارگزاری میکند.
علاوه بر آن، بازی Monster Hunter World وضعیت سلامتی، تعاملات هیولاها و بسیاری موارد دیگر را در حالت ریل تایم (Real Time) دنبال میکند و برای انجام این کارها به چرخههای CPU نیاز دارد؛ به همین دلیل بازی به شدت از CPU استفاده میکند.
برای حذف بارگزاری بین مناطق در طی گیمپلی، MHW تمام مرحله را در حافظه بارگزاری میکند. علاوه بر مدیریت محتویات بارگزاری شده در حافظه، وظایف دیگر بازی شامل دنبال کردن تعاملات هیولاها، وضعیت سلامتی و تغییرات محیط/شی، مدیریت سطح کیفیت (LOD) و Object Culling، بررسی نقاط برخورد و شبیه سازی فیزیک و بسیاری موارد دادهای و اطلاعاتی دیگر که در پیش زمینه اتفاق میافتند و شما آنها را نمیبینید؛ اما به چرخههای CPU نیاز دارند. تمام موارد گفته شده، علاوه بر پشتیبانی در کارهای رندرینگ GPU انجام میشوند.
همانطور که دیدید، CPU وظایف زیادی را باید انجام دهد و این موضوع نشان میدهد که برای تجربه این بازی با نرخ فریم بالا، به یک CPU قدرتمند نیاز دارید. حال مشخص است که چرا کارت GTX 1080 نیز در ارائه نرخ فریم ۶۰ مشکل دارد؛ زیرا که CPU برروی بررسی هیولاها و موارد ذکر شده متمرکز است و با تمام وظایفی که دارد، دیگر جایی برای استفاده درست از GTX 1080 نمیماند و این موضوع باعث افت نرخ فریم میشود.
شما میتوانید سیستم مورد نیاز بازی را در ادامه مشاهده کنید.
حداقل سیستم مورد نیاز:
- سیستم عامل و پردازندهی ۶۴ بیتی
- ویندوز ۷،۸،۸٫۱،۱۰
- پردازنده: Intel Core i5-4460، ۳٫۲ GHz یا AMD FX 6300
- حافظه: ۸ گیگابات رم
- گرافیک: NVIDIA Geforce GTX 760 یا AMD Radeon R7 260x
- ۲۰ گیگابایت حافظهی ذخیره سازی
- DirectX: ورژن ۱۱
سیستم پیشنهادی:
- سیستم عامل و پردازندهی ۶۴ بیتی
- ویندوز ۷،۸،۸٫۱،۱۰
- پردازنده: Intel Core i7-3770، ۳٫۲ GHz یا Intel Core i3-8350 یا AMD Ryzen 5 1500X
- حافظه: ۸ گیگابات رم
- گرافیک: NVIDIA Geforce GTX 1060 یا AMD Radeon R7 570x
عنوان Assassin’s Creed Origins نیز چنین شرایطی را داشت و بازی تقریباً از ۱۰۰ درصد توان CPU استفاده میکرد اما باز هم به نرخ فریم ۶۰ نمیرسید. در این عنوان هم وظایف CPU به قدری زیاد بود که جایی برای بهره بردن از GPU باقی نمیماند. امیدواریم که کپکام بتواند با ارائه بهروزرسانی، عملکرد بازی را روانتر کند.
اگر میخواهید از عملکرد این نسخه از بازی مطلع شوید، ما مشاهده ویدئو گیمپلی، تنظیمات گرافیکی و تصاویر منتشر شده را پیشنهاد میکنیم. همچنین این عنوان در حال حاضر از طریق فروشگاه استیم قابل پیش خرید است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید. البته فراموش نکنید که Monster Hunter World از قابلیت بازی میان پلتفرمی پشتیبانی نمیکند. پس اگر پیشتر این بازی را برروی کنسولها تجربه کرده و حال قصد خرید نسخه رایانههای شخصی را دارید، بهتر است خود را برای شروع مجدد این عنوان آماده کنید.
عنوان Monster Hunter World در تاریخ ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۷ (۹ اوت ۲۰۱۸ میلادی) برروی رایانههای شخصی منتشر خواهد شد؛ نسخههای کنسولی این بازی در حال حاضر برای پلیاستیشن ۴ و اکسباکس وان در دسترس قرار دارند.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
Capcom هم تنبل شده و حوصله بهینه کردن نداره و مقصر رو CPU میدونه عجب :yes:
یخورده بیشتر روی بهینه کردن کار کنید تا از CPU به شدت استفاده نشه مثل جک سال میمونه به شدت از CPU استفاده میشه
آره واقعا
حتما ازمون انتظار دارند با i9 بازی کنیم
کسی نمیدونه کجا زندگی میکنیم دیگه گیم شده برای بچهای پولدار خدایی بچهای پولدار به گیم علاقه ندارن مثلان به ماشین مدل بالا و خونه اینجور چیزا علاقمندن خیلی کم هم گیم میزنن. ما ادمای متواظع که به گیم علاقه داریم با این روزهایی که داریم حتا گیم هم بزور شده هخ.
ولی خدایی حیفه این موتورو گرافیکیو گذاشت برا این بازی بایستی برای عناوین اصلی میذاشتن مثل رزیدنت اویل و دول می کرای اینا بهترین عناوین کمپانی کاپکامه اویل۴ متای ۹۶ رو داره یعنی اَبَر DMC1 متای ۹۴ رو داره یعنی اَبَر! هخ واسه همین حرصی شدم تو پامنت پایینم
راستش بازی روی کنسولها هم مشکل داره. کپکام برای MonHun از MT Framework استفاده کرده. موتور جدیدشون هم که RE انجینه. جدا از اینکه فریم ریت رو روی ۳۰ قفل نکرده بود، بازی مشکل Frame Pacing هم داشت.
البته باید بهشون حق داد. انیمشنهای هیولاها فوقالعادهاند و پردازش تعدادی زیادی از اونا واقعاً سنگینه.
اقای مرصاد قدیری@
راستش قرار بود انجین جدید کپکام این باشه
بازی DeepDown اوایل معرفی Ps4 معرفی شد
engine ساخت بازی Panta Rhei نام دارد که اونم انحصاری هست و قرار شد که جای موتور قدیمی کپکام MT Framework رو بگیره
البته حرف تغییر این engine از نسل ۷ صورت گرفت از سال ۲۰۱۱ گیر موتور بازیسازی panta Rhei هستن
هدف از طراحی ویژه موتور جدید شامل افزایش کارایی کار با کاهش زمان تکرار برای تغییرات در طراحی بازی و بازی است. [۲] علاوه بر این، موتور مدلسازی فیزیکی مایع مایعات و تأکید بر رندر کردن نورپردازی جهانی را معرفی کرد.و غیره…
آره اون موتور قرار بود برای تمام بازیهای نسل الان کپکام استفاده بشه. اما شرکتها میدونن که توسعه یه موتور جدید زمان و هزینه زیادی میبره. البته موتور RE فوقالعاده است و احتمالاً از ویژگیهای panta rhei در اون استفاده شده. الان کپکام یک موتور عالی داره و بعید میدونم بخواد یه دونه دیگه هم توسعه بده.
اسکوئر و موتور لومینوس هم همین وضع رو داشتن ولی اسکوئر هر طور بود دو تارو تکمیل کرد و داد بیرون.
برای خیلی از توسعه دهندهها استفاده از آنریل و موتورهای غیر انحصاری راحتتره.
فعلا خبری از DeepDown نیست اخرای نسله و هنوز خبری نیست البته این ۴ ساله ازش خبری نیست حیفه
به نظرم deepdown شاید برای Ps5 لانچ بشه شایدم همین نسل بدن بیرون و سوپرایز بشیم :yes:
دا میدونی دیگه چقد RPGی قنگیه کاش بیاد دیگه صبرم تموم شد اخه ۷ سالی تفریباً منتظرشم خدایی اگه بیاد میخریمش چه برای PS4 چه برای PC فرقی نمیکنه واسم نمیدونم چرا این همه معطل موندیم الاً بهترین وقته که بازیرو بده داش. نه برای PS5: تا بشه یکی از بهترین گرافیکهای نسل ۸ هشتم من که گرافیکشو دوس دارم به نظرم بهترینه :yes: تعریف شدنی نیس خدایی.((من این چند مدته یادم رفتش وقتی توی پست قبلی DMC اسمشو نام بردی دوباره به یادش افتادیم منو داشم:yes:))
نه داش گلم موتورو MT از سال ۲۰۰۸ ساخته شد و اولین بار برای DMC4 استفاده شد هیخدا من از گرافیک DMC4 خیلی راضی بودم بعدش بازی DeepDown رو ساختن با این موتور خیلی عاشق این بازی شدم ولی اصلا دیگه صداش در نیومد لنتی راستی RE5 هم با این موتورو ساختن خیلی عالی بودش
__________________________________________________
_اخه فکوسش عشقه نور پردازیش عشقه رنگهای زندش عشقه ضلعحهای ۳بعدیها عشقه هرچی نزدیک کاریکاتورها بشی تصویر خراب نمیشه شباهت با قیقت داره این خیلی واسم عالی بودش_
asasin@
گرافیک DMC4 :yes: عالی بود
اون موتور قدیمی MT هم کلاسیک و هم شاهکار بود پس زمینه ها و محیط از قبل رندر شده بود و کاپکام خیلی کار میکرد روی طراحی محیط و کل گرافیک کنسول برای کاراکتر اصلی رندر میشد و دشمنان برای همین گرافیک عالی داشت :yes:
:yes: Yes big like
حرفای طلایی گل :rose: گفتی والله
روی کنسول ها هم متاسفانه فریم ثابتی نداره و افت و خیز داره
روی کنسول های معمولی نهایت روی ۳۲ فریم و اکثر اوقات زیر ۳۰ فریم
روی میان نسل هم فقط در یک منطقه روی ONE X به نزدیک ۶۰ رسید وگرنه که همون ۴۵ فریم میده
کلا بهینه سازی خوبی نداره
دوستان چرا این بازی گرافیک خوبی نداره؟
باوا خدای گرافیک روش گذاشتن واسع چی اخه مثلا که چی بشه بخدا که نمی ارزه باو چنین گرافیک ابری باید برای عناوین اصلی بذاره مثل RE مثل DMC اخه این چیه که روش این موتورو گرافیکیرو گذاشتن بخدا این خنگولارو دیگه نگاه اخه تازه از شکست بالا اومدی این دیگه چقد فهمه باو خدا شفات بده انشالله به حق امام علی به حق صاحب الزمان یا الله
بعدش چرا DEEP DOWN رو انتشار نمیده نسل۸ داره جم میشه باو خـــــــــــدا منم ترکیدما
دقیقاً نمیدونم دارید طعنه میزنید یا نه ولی در هر حال، برای ساخت این بازی از موتور قدیمی MT Framework استفاده شده. در صورتی که بازیهای RE2 و DMC 5 با موتور جدید RE توسعه داده شدن.
داداشی متور قدیمی اره ولی گرافیکش شباهت به حقیقت داره تصویر سنگینی میده واسه همین کاپکام یک موتورو گرافیکی دیگه ای ساخت تا تصویر برای کنسولها اسانتر باشه
من به نظرم تو این اوپن ورلد بایستی یک موتورو مناسبی بذارن که تصویر برای کنسولها سنگین نشه ولی دیگه گذاشتنو رفت و نظر اصلیم چنین موتورو باید باهاش عناوین اصلیرو بسازن بخاطر این که اوپن ورلد نیست و بازی سنگین نمیشه وقتی که اوپن ورلد نیست
من طعنه نمیزنم حرص اینو میخورم این متور DMC4 هستش یک ابر گرافیکی شبیه به حقیقت داره با فکوس بسیار عالی اتفاقا از متورو DMC2013 خوشم نمیاد الان DMC5 رو با همون موتورو DMC2013 ساختن ولی کاپکام گفت با دقت بیشتر روش کار میکنیم و مترومونو نشون میدیم
کسی از گرافیک DMC 2013 خوشش نیومده یجوره شبیه به شمعه امیدوارم DMC5 گرافیکش عالی بشه چیزی که دیدیم فعلا تا اینجا عالی بودش. بازی DEEP DOWN با همون موتورو گرافیکی قدیمی کاپکاپ بوده مگه گرافیکش بده؟ شبیه ترین بازیهایی که به حقیقت در اورده
خلاصه :heart: فن DMC اصیلم داش توهینی در کار نیست :rose:
عزیز، DmC با آنریل انجین ۳ ساخته شده. بازیهای جدید کپکام با پیشرفتهترین موتور این شرکت، RE، دارن ساخته میشن (همون موتوری که RE7 رو باهاش ساختن) گرافیک DMC 5 فوقالعاده است.
اها ممنون واسه اطلاعات داش:rose::heart:
خواهش میکنم :heart:
لقب خدای گرافیک رو تا اونجایی که من میدونم به گاد دادن،،البته تا الان
دروغ و شانص هم خوب چیزیه هم دروغه و هم شانصیه که بهش میگن بهترین گرافیکو داره مطمئن باش به نزدیکی در همین نسل گرافیکش میفته از چشم خیلیا
من نگفتم این بازی خدای گرافیکه گفتم این متور خدای گرافیکه که برای این بازی گذاشتن خدایی حیفه میتونی بری ترلراشو تو یتیوب ببینی که چه تصویری دار همین بازی بخاطر این که با موتورو قدیمی کاپکامه MT ساخته شده. :lashes: انشالله DMC5 بهترین موتورو خاهد داشت تا ناراحت نشم در مورد گرافیکش که واسم خیلی مهمه تنها چیزی که بازیو رو پاهاش وای میایسته اول تصویرشه وقتی که تصویرش عالی باشه تا سالها مردم اونایی که بازی نکردن میگیرن و بازی میکنن. برای مثال DMC4 سال ۲۰۰۸ ساخته شد با موتور قدیمی MT تا الانه اشخاصی که بازی نکردن دارن میگیرن و بازی میکنن علتش اینه گرافیکش شاه کاره 😎 برا همین میگم موتورو MT عالیه و بازی گرافیکی ماندگارتره.
اگه گفتین نکته ی مشترک جفت این بازیها چیه?افرین denuvo.وگرنه اگر به خاطر خود بازی بود سی پی یو۸ ساله ی کنسولها ۱۰ فریمم نباید میداد.بعضیا حقشونه بازیشون crack بشه.
ای خدا….
دوباره باید پول سی پی یو بدم :/
وای پدر من سر این گیم دراومد حدود ۷ ماه پیش بود بازیو گرفتم و اینقدر این بازی رو مخ بود که حد نداشت یعنی پدر دسته در اومد هر باس زدنش حدود ۵۰ دقیقه اینا میکشه تازه اگه اصن نمیری یا وقتت تموم نشه اگر هم سلاحتو مجهز به چیزایی که حساسن بکنی هم کفش ۲۰ دقیقه مداوم ضربه زدن زمان میبره تازه بعد از کلی جنگیدن و عرق ریختن به های رنک میرسین که تازه ضد حال بعدی اونجاس که با باس هایی که قبلا مبارزه کردین دوباره باید مبارزه کنین حالا قوی تر هم شدن….اینایی که گفتم واسه افلاین رفتنه اگه چند نفر برین خیلی راحتتره