یکی از کارمندان بایوور میگوید تئوریهای توطئه دربارهی Anthem حقیقت ندارد
به نظر نمیرسد عنوان Anthem جزء بازیهایی باشد که استودیوی مشهور بازیهای نقش آفرینی، بایوور (BioWare)، به خاطر آن شناخته شده باشد. این بازی عنوانی تمام آنلاین، متمرکز بر بخش چندنفره و تیراندازی است که انتخاب دیالوگ در آن محدود است یا اصلاً وجود ندارد.
در حالی که این بازی در نمایشگاه E3 باعث شگفتی همگان شد اما عدهای نگران آیندهی این عنوان هستند. آنها باور دارند که صاحب استودیوی بایوور یعنی الکترونیک آرتز (Electronic Arts) این شرکت را مجبور کرده است که جهتگیری جدیدی داشته باشد.
طبق گفتههای جیمز اهلن (James Ohlen)، فردی که قبل از اینکه در ماه ژوئن بعد از ۲۲ سال بایوور را ترک کند، برای مدتی کارگردان داستانی عنوان Anthem بود، این تئوری توطئه حقیقت ندارد. او در مصاحبهای با Game Informer اعلام کرد:
فکر میکنم یکی از چیزهایی که بایوور در آن خیلی خوب است و باعث شده این استودیو بیش از دو دهه به کار خود ادامه دهد، ریسک کردن و امتحان کردن چیزهای جدید و متفاوت است.
او اشاره کرد که بایوور قبلاً هم سابقهی ریسک کردن و نوآوری داشته است. او گفت:
در سال ۲۰۰۲ وقتی عنوان Neverwinter Nights عرضه شد، بازی متفاوتی به نظر میآمد همینطور عنوان Star Wars: The Old Republic هم که در سال ۲۰۱۱ عرضه شد اندکی متفاوت با دیگر بازیها به نظر میرسید.
در ادامهی مصاحبه اهلن گفت: صرفاً به این دلیل که Anthem عنوانی آنلاین و متمرکز بر بخش چندنفره است، بدان معنا نیست که بایوور به ساختن بازیهای کلاسیکی که در گذشته میساخت ادامه نخواهد داد. استودیوی بتسدا (Bethesda) نیز بعد از معرفی عنوان چندنفرهی Fallout 76 با همین گونه انتقادها مواجه شد. وی افزود:
این نکته که بایوور میخواهد با ساختن Anthem کاری متفاوت ارائه کند بدین معنا نیست که این استودیو از ساختن بازیهای سنتی خود که با آنها شناخته شده است، کناره گیری کرده و تغییر رویه خواهد داد. این تنها فرصتی است که کاری متفاوت بکنیم. این انتخاب خود بایوور بود. من میدانم که تئوریهای توطئهی زیادی وجود دارد که الکترونیک آرتز پشت این ماجرا است اما این موضوع حقیقت ندارد. بایوور همیشه کنترل زیادی بر نوع بازیهایی که دوست داشته است بسازد، داشته است.
البته مطمئناً الکترونیک آرتز در تعیین جهت پروژهی Anthem دستی داشته است اما شنیدن این موضوع که بایوور کنترل خوبی بر جهتگیری Anthem دارد، امیدوارکننده است. ریسکپذیری در هر صنعتی که با خلاقیت گره خورده است، عنصری اساسی به شمار میرود و صنعت بازیهای رایانهای نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگرچه اینکه Anthem در نظر منتقدان و از لحاظ تجاری به موفقیت خواهد رسید یا نه هنوز مشخص نیست و باید برای یافتن پاسخ این سؤال صبر کنیم.
همچنین در ادامهی مصاحبه، اهلن دربارهی فرهنگ حاکم در بایوور و ثابت ماندن این فرهنگ با این وجود که عدهای از کارمندان قدیمی این استودیو در حال ترک آن هستند، صحبت کرد. دو تن از اعضای قدیمی بایوور مارک دارا (Mark Darrah) و کیسی هادسون (Casey Hudson) (که برای پیوستن به مایکروسافت (Microsoft) بایوور را ترک کردند اما دوباره بازگشتند) تلاش میکنند که این فرهنگ بایوور را زنده نگه دارند. اهلن معتقد است اگرچه پایهگذاران این شرکت یعنی ری موزیکا (Ray Muzyka) و گرگ زسچاک (Greg Zeschuk) این استودیو را ترک کردهاند اما فرهنگ فروتنی و خوبی در بایوور هنوز پابرجا است. او توضیح داد:
جای خوبی برای کار کردن است و به افرادش زیاد فشار نمیآورد. اما در حین حال جایی است که تمرکز اصلیاش بر خلق با کیفیتترین بازیهای ممکن است … بعد از این اتفاقات بایوور مجبور بود تغییر کند زیرا بازیها روز به روز پرهزینهتر میشوند و تیمهای سازنده به طور مداوم بزرگتر میشوند پس کار مشکلی است اما فکر میکنم رهبران شرکت کار بزرگی انجام دادهاند.
وقتی از اهلن پرسیده شد این استودیو چرا با مشکل از دست دادن کارکنانش در سطح بالایی مواجه است او جواب داد: گاهی اوقات مردم دوست دارند چیزهای جدیدی را امتحان کنند و بر روی یک پروژه کنترل بیشتری داشته باشند. اهلن افزود:
حقیقت این است که هر چه بازیها بزرگتر میشوند سازندگان نیز در گروههای بزرگتری کار میکنند … وقتی برروی توسعهی عنوان Star Wars: The Old Republic مشغول کار بودیم من کارگردان این بازی بودم و این بدان معنی بود که بیشترین قدرت کنترل را برروی بازی داشتم. اما اکثر اوقات احساس میکردم کاپیتان کشتی تایتانیک هستم و اگر تمام تلاش خود را هم میکردم تنها میتوانستم تا حد خیلی کمی این کشتی را از مسیرش منحرف کنم.
بازی Anthem در تاریخ جمعه ۳ اسفند ماه ۱۳۹۷ (۲۲ فوریه ۲۰۱۸ میلادی) برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، اکس باکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. اگرچه ممکن است زودتر از این تاریخ بتوانید این عنوان را تجربه کنید چراکه الکترونیک آرتز قبل از عرضهی بازی یک بتا برای آن برگزار خواهد کرد. Anthem اولین آیپی جدید بایوور بعد از گذشت ۱۰ سال است و این عنوان تنها بازیای که بایوور اکنون بر روی آن کار میکند نیست. گزارش شده است بایوور در حال ساختن نسخهی جدیدی از بازی Dragon Age است اما این عنوان هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
توطئه؟!!حاجی مگه میخواین چیکار کنین که شایعه شده بود علیه تون توطئه کردن؟!! ?:-)