رمدی بدون مایکروسافت قادر به عرضهی دنبالهی Alan Wake و Quantum Break نیست
طرفداران عنوان Alan Wake برای مدتی طولانی از استودیوی رمدی (Remedy Entertainment) درخواست داشتند که دنبالهای برای این عنوان منتشر کند.
رمدی نیز از طرف دیگر به ساختن دنبالهی این مجموعه علاقه نشان داده است اما این استودیو اشاره کرده که قادر نیست برای بازیهایی که با همکاری مایکروسافت (Microsoft) ساخته، دنبالهای بسازد.
در مکالمهای با Gamindustry مدیر استودیوی رمدی یعنی ترو ویرتالا (Tero Virtala) دربارهی جدیدترین عنوان معرفی شدهی این استودیو یعنی Control و بازیهایی که هیچ وقت دنبالهی آنها ساخته نشد صحبت کرد.
طبق صحبتهای ویرتالا دلیل اینکه این استودیو نمیتواند دنبالهی Alan Wake را بسازد این است که ناشر این عنوان مایکروسافت است و مایکروسافت نمیخواهد رمدی دنبالهی این بازی را بسازد.
او همچنین اشاره کرد که دنبالهی Quantum Break نیز ساخته نخواهد شد چراکه مالک این آیپی مایکروسافت است و مایکروسافت تصمیم گرفته این مجموعه ادامه پیدا نکند. ترو ویرتالا به سایت Gamindustry گفت:
Alan Wake واقعاً جالب بود اما این پروژه با همکاری مایکروسافت انجام شد. به دلایل خاصی، دنبالهای برای این عنوان ساخته نشد. Quantum Break نیز همینطور است. همچنین ما تلاش زیادی برای ساختن دنیا، شخصیتها و داستان کردیم اما این آیپی هنوز متعلق به مایکروسافت است و آنها تصمیم گرفتند که ادامه پیدا نکند.
او در ادامه افزود در حالی که استودیو تا کنون دو بار در این شرایط قرار گرفته است، خواستار آزادی عمل بیشتری برای عنوان جدیدشان، Control، است و نمیخواهد دوباره در همان وضعیت قرار گیرد.
این استودیو همچنین مدتی پیش اشاره کرده بود که صاحب آیپی Alan Wake است و از صمیم قلب آن را دوست دارد. میتوانید جزئیات بیشتر مربوطه را در اینجا مشاهده کنید.
این سخنان با ادعاهای گذشتهی رمدی در تناقض است. به نظر میرسد علت اینکه استودیوی رمدی نمیتواند دنبالهی Alan Wake را بسازد این است که به دنبال ناشری برای انتشار آن میگردد.
همچنین طبق صحبتهای فیل اسپنسر (Phil Spencer) همانطور که رمدی علاقهای به ساخت دنبالهی Alan Wake ندارد مایکروسافت هم علاقهای به آن ندارد.
نظر شما چیست؟ آیا رمدی چارهای جز رها کردن Alan Wake دارد؟ نظراتتان را در بخش دیدگاهها با ما در میان بگذارید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
۷۷ :laugh:
یکی از مورد انتظار ترین بازی های مایکروسافت و با توجه به این که سبکش مثل عناوین دیدوید کیج نیست و انقدر روش مانور داده شده واقعا متای شاهکاری رو گرفته
اگه قرار نیست جلوی جعل یا توهین گرفته بشه لااقل سیستم تایید نظرات رو بردارین :yes:
چطور اون موقع که منو جعل میکردن از این حرفها نمیزدی یا یارو میشد ننه خاور و ….
تا خودت جعل شدی یادت افتاد جلوش گرفته بشه :no:
خوبه یک زمانی خودتم نویسنده بودی و هیچی در مورد این اتفاقا نمیگفتی
ناموسا؟ 😐
با اون اسکناسایی که برای Quantum Break دادم موشک درست می کردم بیشتر سرگرم می شدم بس که این بازی کوتاه و خسته کننده بود البته Graphic خوبی داشت.
دیگه الکی نگو انصافا بازی خوبی بود من دیوونه تجربش بودم و وقتی بازیش کردم به این نتیجه رسیدم که واقعا انتظار براش ارزششو داشت.
احتمالا Alan wake 2 میان نسلی میشه
اصلا متن خبر رو می خونی؟؟؟؟؟؟؟؟
مایکرو به دلیل سود آور نبودن کوانتوم بریک و الن ویک کنارشون گذاشته،توی متنم گفته شده دیگه ساخته نمیشن
لطفا حداقل متن خبر رو درست بخون
داداش کجای کاری؟؟ میگن نمیسازن دیگه
چیزی میزنی؟؟
واقعا حیف میشه که آلن ویک رو رها کنه 🙁 :-((
خاک بر سر مایکروسافت بیچاره و پول پرست
به جای ساختن گیرز۵ که بازم داستانش تکراریه برن الن ویک۲ رو بسازن . خاک بر سرتون
اگر کوانتوم بریک به اون فروش مد نظر مایکروسافت میرسید قطعا الان شاهد همکاری دوباره رمدی و مایکرو بودیم مایکروسافت هم نشان داده که از سرمایه گذاری روی عناوین رمدی دریغ نمیکنه کوانتوم بریک و همون لایو اکشن هاش کلی هزینه بر بوده حالا خوده بازی بماند که اگر اون هزینه ها صرف یه مولتی پلیر عالی میشد کلی شرایط فرق میکرد
در هر حال هنوزم اگر با یک ایده خوب به همراه یه مولتی پلیر خفن سراغ مایکرو برن فکر نکنم اسپنسر رد کنه
والا نظر چی بدم ناراحت شدم الن ویک واقعا عالی بود
از همون ای تری که اسم رمدی اومد تو کنفرانس سونی مشخص شد که رابطشون با مایکروسافت اصلا ب خوب نیست 🙁
و ضررشو ما میبینم که تشنه آلن ویک۲ هستیم 😥
کی رابطش با ماکروسافت خوبه؟
مطمئنم فیل اسپنسر فقط یک عروسک خیمه شب بازی مدیر اصلی یکی دیگست که در سایه ها پنهانه……به طور کلی با این استراتژی که مایکروسافت پیش گرفته هیچ امیدی به اینده ایکس باکس ندارم…..
حاجی مگه فدراسیون فوتبال ایرانه؟ :rotfl: :rotfl: :rotfl:
چی میزنی؟ 😐 ?:-)
باید این فیل کلاهبردار و شیاد رو از کره زمین محوش بکنن
متنت هم مثل اسمت مسخرست واقعا تاسف میخورم به افرادی مثل شما
تف به ذات باعث و بانی عدم ساخت آلن ویک دو … 😥
چه سم لیک باشه ، چه اسپنسر …
havaset bashe sam lake ostoreye zamane masto bash bozorg shdim
اگر ماکروسافت به دنباله یه سری از بازی هاش اهمیت میداد خیلی تو فروشش کنسولش و همین طور خوشحالی طرفداراش تاثیر میزاشت یه خورده از سیاست سونی یاد بگیره !
halo و gears of war رو خوب پشتیبانی میکنه ولی خدایی حیف Alan Wake.
همه دوستانی که تجربش کردن میدونند چی میگم.
کاملا برعکس دو ست عزیز اتفاقا مایکروسافت علاقه خیلی شدیدی به ساخت دنباله بازیهاش داره ولی وقتی بازی سود اور نباشه دیگه چاره ای نیست ?:-) گیرز،هیلو،فورزا حتی استیت اف دیکی :yes:. در ضمن نه تنها مایکروسافت بلکه تمام استدیو ها در چنین بازار رقابتی نمیتونن چنین ریسکی بکنن 😐
“طبق صحبتهای ویرتالا دلیل اینکه این استودیو نمیتواند دنبالهی Alan Wake را بسازد این است که ناشر این عنوان مایکروسافت است و مایکروسافت نمیخواهد رمدی دنبالهی این بازی را بسازد.”
مرسی از اینهمه لطفی که ماکرو به دنیای گیم داره :/
بازی کنترل به نظر بازی خوبی هست
مایکروسافت فقط دنبال پول سازی و طرفدارانش اصلا براش اهمیت نداره
Remedy Entertainment استودیویی هست که نسل ۶ عالی عمل کرد البته باید ممنون Rockstar Games باشن نسل ۷ و ۸ در خدمت عمو فیل بودن و راه عرش به فرش رو به خوبی طی کردن و هر روز شاهد افت این استودیو بودیم :yes:
واقعا خیلی عالی شد که امتیاز Max Payen دست Rockstar هست و Rockstar Studios نسل هفتم Max Payen رو عالی ساخت که از نسخه های قبل خیلی بهتر بود :yes:
Max payn 3 بهتر بود ?:-)
غم و اندوه و فضای برفی و افسرده و داستان شاهکار مکس ۱ و ۲ عالی بود و به هیچ وجه نسخه سوم حال و هوای قبل رو نداشت،دستپخت سم لیک یه چیز دیگست
Remedy Entertainment. بهتره روی ادامه نسخه iOS
Agents of Storm کار کننده بهتره :yes:
تجربه من از بازی های آلن ویک و کوانتوم بریک خب اولین بازی یعنی آلن ویک رو که رو xbox 360 بازی کردم واقعا چسبید چون اصلا گیم پلی بازی خیلی با بازی های دیگه فرق داشت داستان هم که هی آدم رو به ادامه دادن بازی تشویق میکرد دومی یعنی کوانتوم از نظر گرافیک حتی رو رزولشن ۷۲۰p که روی وان اورجینال تجربه کردم واقعا گرافیک خوبی داشت ولی داستان خوبی نداشت گیم پلی هم بکش برو جلو بود بدون چالش راجع به سری مکس پین هم میتونم بگم نسخا یک و دوش واقعا قشنگ بودن ولی مکس پین راک استار برخلاف نظر منتقدا بیشتر بهم چسبید چون هم داستان گیرایی داشت هم گرافیک خوبی ولی باز تنها ایرادش بکش برو جلو خالی بود ولی بازم تو اوضاع وخیم بازی های الان شاهکار بود اگه الان میومد چون اکشن فوق العاده قشنگی داشت
البته با اینکه آلن ویک شاهکار بود ولی گیم پلیش رو از روی تنها در تاریکی در پلی ۱ بلند کرده بود
که نور میگرفتی بعدا شلیک میگرفتی و …
کوانتوم بریک هم اولش خوشم اومد ولی بعدش پاکش کردم خسته کننده بود
رمدی، رمدی
جات همونجا پیش راکستار خیلی خوب بودا
مکس پین شاهکار می ساختی خیلی دوسـت داشتیم
بیا برگرد پیش راکستار بازم شاهکار بساز (البته بعد از تموم کردن این بازی جدیدت) :-))
خوشم میاد همه استودیو های بازی سازی عاشق همکاری با ماکروسافتن
تمام بازی های رمدی تا امروز شاهکار و بی رقیب بودن.
کنترل هم قطعا شاهکار خواهد بود.
سم لیک استاد بی رقیب داستان سرایی هست.
بجای اون مزخرفات و گیرز و هیلو این چرندیات رو این آیپی ها وقت میزاشتن و ادامش میدادن الان مایکرو هم چند تا بازی درست و حسابی داشت! فاز و سیاستش چیه نمیدونم
nemidoonam chetor to fek mkni ke be halo migi charand…albate harki ghadde fahmesh dahanesho baz mkne