Monster Hunter World از قابلیت بازی میان پلتفرمی پشتیبانی نخواهد کرد
به نظر میرسد که این بار عدم امکان اجرای قابلیت بازی میان پلتفرمی (cross platform) تقصیر کسی نیست و چیزی است که خود سازندگان Monster Hunter World تصمیم به آن گرفتهاند. اخیرا اعلام شده که این بازی از قابلیت بازی میان پلتفرمی بین کنسولها و رایانههای شخصی پشتیبانی نخواهد کرد.
Monster Hunter World ماه آینده برای رایانههای شخصی منتشر خواهد شد و خبر ناخوشایندی که امروز از این بازی منتشر شده، اعلام میدارد که این عنوان از قابلیت بازی میان پلتفرمی بین کنسولها و رایانههای شخصی پشتیبانی نمیکند و بازیبازان در پلتفرمهای مختلف نمیتوانند در کنار هم به انجام این بازی بپردازند. تا قبل از این میدانستیم که بسیاری از بازیها به دلیل عدم همکاری سونی قادر به ایجاد تعامل بین بازیبازان این کنسول و سایر پلتفرمها نبودهاند اما این بار Monster Hunter World نه از این قابلیت بین ایکسباکس وان و رایانههای شخصی پشتیبانی نمیکند و نه بین پلیاستیشن ۴ و رایانههای شخصی. در واقع سونی هیچگاه مایل به قبول این قابلیت نبوده و از پذیرش آن سر باز زده است اما این بار پای سونی در میان نیست.
بنابراین اینجا نمیتوان سونی را مقصر دانست، در واقع هیچ پلتفرمی را نمیتوان مقصر این امر دانست. این تصمیمی است که بنابه دلایلی توسط توسعه دهندگان این بازی اتخاذ شده و ظاهرا راهی جز این نبوده. اما دلیل آن چیست؟ این طور که توسعه دهندگان و سازندگان این بازی اعلام کردهاند، نسخه رایانههای شخصی این بازی در زمان عرضه خود با شماره ورژن نسخههای کنسولی یکسان نخواهد بود و به همین دلیل هم نسخههای مختلف این بازی نمیتوانند با یکدیگر در تعامل باشند. در حقیقت تنها نسخههایی که از نظر شماره ورژن با هم هماهنگ هستند نسخه ایکسباکس وان و پلیاستیشن ۴ این بازی هستند که هیچگاه سابقه همکاری و تعامل با هم نداشته و احتمالا دیگر هم خواهند داشت.
تهیه کننده این بازی یعنی ریوزو سوجیموتو (Ryozo Tsujimoto) نیز در مصاحبهای با PC Gamer در این زمینه گفت:
من تا جایی که ممکن باشد دوست دارم اینها (نسخههای مختلف Monster Hunter World) را با هم هماهنگ کنم اما همانطور که قبلا هم اشاره شد، با توجه به بهروزرسانیهای این بازی بین نسخههای کنسولی و رایانه شخصی تفاوت و ناهماهنگی به وجود میآید که باعث ایجاد عدم هماهنگی بین نسخه ورژن آنها میشود و این امر از هماهنگی این نسخهها با هم جلوگیری میکند.
پس با توجه به این صحبتها دلیل عدم اجرای قابلیت بازی میان پلتفرمی را در عنوان Monster Hunter World متوجه شدیم و دانستیم به چه علت در زمان عرضه نسخه رایانه شخصی آن قادر به تجربه این قابلیت نخواهیم بود. اما با این حال احتمال این که در آینده این قابلیت به Monster Hunter World اضافه شود هنوز هم وجود دارد. البته این احتمال هم هست که هرگز چنین چیزی محقق نشود، خصوصا زمانی که نسخه رایانه شخصی آن به تنهایی بتواند به فروش بالایی دست پیدا کند و کاملا خودش را مستقل از نسخههای کنسولی، به دنیا نشان دهد.
Monster Hunter World در حال حاضر برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان در دسترس قرار دارد و نسخه رایانه شخصی آن هم حدود یک ماه دیگر یعنی در تاریخ ۱۸ مرداد ماه (نهم آگوست ۲۰۱۸ میلادی) با تاخیری حدودا یک ساله عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
نظرات