مدیرعامل Take-Two اعتقادی به سرویسهای اشتراکی ندارد
استراوس زلنیک (Strauss Zelnick) مدیرعامل شرکت تیک تو (Take-Two)، در مصاحبهای که در آخرین شماره دیجیتالی MCVUK انتشار یافته، اظهار داشته که مدلهای اشتراکی (مانند EA Access/Origin Access و Xbox Game Pass) لزوما آینده صنعت بازیسازی نیستند. او در ادامه توضیح داد که مخاطبان بیشتر تمایل دارند که هر ماه برروی تجربه تعداد معدودی از عناوین باارزش تمرکز کنند.
در ادامه صحبتهای او را در این زمینه میخوانیم:
مدلهای اشتراکی باید در درجه اول و بیشتر از همه به نیازهای مخاطبان توجه کنند. شما باید اعتقاد داشته باشید که مخاطبان هر ماه بازیهای ویدئویی زیادی میخواهند که از میان آنها چند تا را انتخاب کنند و در حال حاضر روشی که برای توزیع این بازیها وجود دارد، برای مخاطبان چندان کارساز نیست. من فکر نمیکنم که مخاطبان بخواهند هر ماه تعداد زیادی بازی را تجربه کنند و معتقدم که آنها تمایل دارند برروی تعداد معدودی از عناوین باارزش تمرکز کنند. مطمئن نیستم که آنها خواهان لیست بلندبالایی از عناوین فهرستوار باشند و به نظرم ارائه یک مدل اقتصادی برای مخاطبان، بسیار مفیدتر خواهد بود. من کمی دیرباور هستم، اما آن را نادیده میگیریم و هدف ما چیزی خواهد بود که مخاطب میخواهد. اگر مخاطب احساس میکند که مدل اشتراکی منطقی به نظر میرسد، تا زمانی که منافع ما و سازندگانمان تامین شود، در آن شرکت خواهیم کرد.
ما پشتیبانی از Game Pass را انتخاب کردهایم. این کاملا بستگی به مدل موردنظر دارد و نیز این موضوع که منافع مخاطبان از طریق آن تامین شود.
این اظهارات مشابه سخنانی است که اخیرا از پارتیهای متعددی شنیدهایم و نخستین بار نیز کریس ایرلی (Chris Early)، نائب رئیس بخش مشارکت و درآمد شرکت یوبیسافت (Ubisoft) در این مورد اظهارنظر کرد.
پایپر جافری (Piper Jaffray) در تحلیلی به این موضوع اشاره میکند که ناشران بیشتر از مدل اشتراکی به مدل استریم بازیها تمایل دارند (که حداقل روی کاغذ دسترسی بیشتری به بازار را در اختیار آنها قرار میدهد).
در آینده مشخص خواهد شد که صنعت بازیسازی به سمت کدام یک از این مدلها خواهد رفت. سرویس Origin Access Premier به زودی در دسترس رایانههای شخصی قرار خواهد گرفت و این امکان را برای مشترکان فراهم میکند که سالانه با پرداخت ۹۹ دلار به تمام بازیهای الکترونیک آرتس (EA) دسترسی داشته باشند.
نظر شما در مورد این سرویسها چیست؟ به نظرتان در نهایت کدام یک از این مدلها به نفع بازیبازان خواهد بود؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
Game pass که بى نظیره :inlove: منظور این جمله ایشون رو متوجه نشدم “در حال حاضر روشی که برای توزیع این بازیها وجود دارد، برای مخاطبان چندان کارساز نیست” یعنى چى خب پول میدى بازى ها آمادن واسه دانلود و لذت بردن 😐
باید با پیک بیارن در خونت؟! :rotfl: :rotfl: :rotfl:
جاهای دیگه رو نمیدونم ولی این گیم پس تو این شرایط خیلی بدرد ما ایرانیا میخوره :-/
داداش در حال حاضر تقریبا هیچی بدرد ما ایرانیا نمیخوره
واقعا چه بیان حکیمانه ای :yes:
وقتی به یه سری عناوین میگه با ارزش یعنی تلویحا گفته باقی عناوین بی ارزش هستند
این بی احترامیه…یه آدمی تو این موقعیت زشته اینجوری صحبت کنه
عجب استدلالی کردی داداش 😐
توصیه می کنم به هر کس از جمله این مدیر عامل نیازی نیست درباره همه چی نظر بدیم و خودمون بزاریم جایی میلیون ها گیمر حتی اگر یک نفر مخالف هر شما باشه این نظر شما که مردم دوست ندارن یک لیست بازی جلوشون باطل میشه و حرف ما مضحکه خاص و عام میشه