یکی از مسئولین کپکام درباره‎ی عدم استفاده از Remake در نام Resident Evil 2 توضیح می‌دهد - گیمفا
یکی از مسئولین کپکام درباره‎ی عدم استفاده از Remake در نام Resident Evil 2 توضیح می‌دهد - گیمفا
یکی از مسئولین کپکام درباره‎ی عدم استفاده از Remake در نام Resident Evil 2 توضیح می‌دهد - گیمفا
یکی از مسئولین کپکام درباره‎ی عدم استفاده از Remake در نام Resident Evil 2 توضیح می‌دهد - گیمفا
یکی از مسئولین کپکام درباره‎ی عدم استفاده از Remake در نام Resident Evil 2 توضیح می‌دهد - گیمفا
یکی از مسئولین کپکام درباره‎ی عدم استفاده از Remake در نام Resident Evil 2 توضیح می‌دهد - گیمفا

یکی از مسئولین کپکام درباره‎ی عدم استفاده از Remake در نام Resident Evil 2 توضیح می‌دهد

truth seeker
۲۰:۳۰ ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
یکی از مسئولین کپکام درباره‎ی عدم استفاده از Remake در نام Resident Evil 2 توضیح می‌دهد - گیمفا

نسخه‌ی بازسازی شده‌ی عنوان Resident Evil 2 در جریان مراسم E3 امسال از سوی شرکت کپکام معرفی شد. حال آقای Mike Lunn درباره‌ی نامگذاری این عنوان و عدم استفاده از واژه‌ی Remake در نام این بازی توضیح داده است.

اعلام خبر بازسازی بازی Resident Evil 2 احتمالا یکی از بهترین اخبار منتشر شده در جریان مراسم E3 امسال از نظر هواداران بوده است. طرفداران این سری مدت زیادی است که خواستار بازسازی این بازی بوده‌اند و تایید بازسازی این عنوان همه‌ی این هواداران را به شدت خوشحال کرد. اما نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم، نامگذاری این نسخه است. بر خلاف دیگر نسخه‌های بازسازی شده که معمولا با عنوان Remake منتشر می‌شوند، نسخه‎ی بازسازی شده‌ی بازی Resident Evil 2 هیچ پسوندی نداشته و با همان نام قبلی منتشر خواهد شد.

اضافه کردن واژه‌ی Remake به نسخه‌ی بازسازی شده‌ی عناوین، تصمیمی است که معمولا از سوی سازندگان گرفته می‌شود (شرکت کپکام در دیگر نسخه‌های بازسازی شده مانند عنوان Resident Evil از واژه‌ی Remake استفاده کرده است). به همین دلیل عدم اضافه کردن این پسوند به نام بازی، کمی عجیب به نظر می‌رسد. با این وجود به نظر می‌رسد شرکت کپکام دلیلی قانع کننده برای این تصمیم دارد. آقای Mike Lunn، از مسئولین شرکت کپکام در مصاحبه‌ای، درباره‌ی دلیل این نامگذاری توضیح داده است.

به نظر می‌رسد نسخه‌ی بازسازی شده‌ی عنوان Resident Evil 2، یک بازسازی یک به یک از نسخه‎ی اصلی نخواهد بود و قرار است شاهد اضافه شدن محتویات جدید به بازی باشیم. همچنین برخی از قسمت‌های بازی دستخوش تغییراتی خواهد شد و به این دلیل که شاهد تجربه‌ای متفاوت نسبت به نسخه‌ی اولیه هستیم، شرکت کپکام تصمیم گرفته است از واژه‌ی Remake به صورت رسمی در عنوان بازی استفاده نکند.

زمانی که در جریان این مصاحبه از آقای Lunn درباره‌ی ماهیت نسخه‎ی بازسازی شده‌ی عنوان Resident Evil 2 سوال شد، ایشان در پاسخ گفتند:

این یک بازسازی صادقانه‌ی یک به یک نخواهد بود. در بین آن دسته از بازی‌بازانی که بازی را تجربه کرده‌اند، برخی بازی را یک بار و برخی به این دلیل که این عنوان بازی مورد علاقه‌ی آن‌ها بوده است، بازی را هزار بار تجربه کرده‌اند. ما می‌خواستیم که این عنوان حتی برای آن‌ها که بازی را هزار بار بازی کرده‌اند، یک تجربه‌ی جدید باشد. به همین دلیل ما این بازی را Resident Evil 2 Remake نامگذاری نکرده‌ایم. این یک عنوان جدید برپایه‌ی همان نسخه‌ی اصلی خواهد بود.

در ادامه‌ی این مصاحبه، آقای Lunn یک مثال از بخشی شناخته شده از بازی را عنوان کرد تا تفاوت میان نسخه‌ی اصلی و نسخه‌ی بازسازی شده را بهتر مشخص کرده باشد.

برای مثال، در بخشی از بازی شما در یک ایستگاه پلیس قدم می‌زنید و یک Lurker از کنار پنجره عبور می‌کند. در بازی اصلی این اتفاق هر دفعه رخ می‌دهد. ما این موضوع را حذف کرده‌ایم، چرا که می‌خواهیم شما با صحنه‌های ترسناک، پازل‌ها و دیگر بخش‌های بازی به چالش کشیده شوید. ما نمی‌خواهیم که شما بدانید معماهای بازی دقیقا چگونه حل می‌شوند، ما نمی‌خواهیم که شما بدانید دشمنان دقیقا در چه مکان‌هایی هستند. ما می‌خواهیم که شما را غافلگیر کنیم. به همین دلیل تغییراتی در بازی ایجاد کرده‌ایم. در ابعاد کلی، ایده‌ی اصلی بازی و ساختار کلی داستان بسیار به نسخه‌ی اصلی شبیه هستند. ولی چند سوپرایز برای شما در بازی گنجانده شده است.

اگر بخواهیم منصفانه به قضیه نگاه کنیم، رویکرد این شرکت در بازسازی این عنوان جالب به نظر می‌رسد چرا که قرار است با یک تجربه‌ی جدید روبرو شویم و این موضوع بسیار هیجان‌انگیز است. علاوه بر تمامی تغیراتی که در این نسخه اعمال شده است، دوربین بازی نیز دستخوش تغییرات گسترده‌ای شده است. در نسخه‎ی بازسازی شده قرار است شاهد دوربین و زاویه‌دیدی شبیه به نسخه‌ی چهارم باشیم که این موضوع به تنهایی تجربه‌ای متفاوت از بازی را در اختیار ما خواهد گذاشت. به نظر می‌رسد تیم سازنده تصمیم گرفته است بجای ساخت عنوانی که کاملا جای نسخه‌ی اصلی را بگیرد، عنوانی بسازد که در کنار نسخه‌ی اصلی قرار گرفته و تجربه‌ای متفاوت برای هواداران به همراه داشته باشد.

نسخه‎ی بازسازی شده‌ی عنوان Resident Evil 2 در تاریخ ۲۵ ژانویه برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یکی از مسئولین کپکام درباره‎ی عدم استفاده از Remake در نام Resident Evil 2 توضیح می‌دهد - گیمفا
یکی از مسئولین کپکام درباره‎ی عدم استفاده از Remake در نام Resident Evil 2 توضیح می‌دهد - گیمفا
یکی از مسئولین کپکام درباره‎ی عدم استفاده از Remake در نام Resident Evil 2 توضیح می‌دهد - گیمفا
یکی از مسئولین کپکام درباره‎ی عدم استفاده از Remake در نام Resident Evil 2 توضیح می‌دهد - گیمفا
یکی از مسئولین کپکام درباره‎ی عدم استفاده از Remake در نام Resident Evil 2 توضیح می‌دهد - گیمفا
یکی از مسئولین کپکام درباره‎ی عدم استفاده از Remake در نام Resident Evil 2 توضیح می‌دهد - گیمفا
یکی از مسئولین کپکام درباره‎ی عدم استفاده از Remake در نام Resident Evil 2 توضیح می‌دهد - گیمفا
یکی از مسئولین کپکام درباره‎ی عدم استفاده از Remake در نام Resident Evil 2 توضیح می‌دهد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

یکی از مسئولین کپکام درباره‎ی عدم استفاده از Remake در نام Resident Evil 2 توضیح می‌دهد - گیمفا