الکترونیک آرتس: Zelda دلیل شکست Mass Effect Andromeda میباشد
در اقدامی عجیب، الکترونیک آرتس (Electronic Arts) از Zelda Breath of the Wild به عنوان دلیل اصلی شکست Mass Effect Andromeda در جلب نظر منتقدان و بازیکنان یاد کرده است.
به تازگی مارک دارا (Mark Darrah) که به عنوان یکی از توسعهدهندگان در ساخت Mass Effect Andromeda دست داشته، در طی مصاحبهای با GameInformer، دلیل شکست تجاری این عنوان نقشآفرینی را همزمانی عرضهی آن با پنج عنوان نقشآفرینی دیگر عنوان کرد و به طور مشخص از بازی Zelda Breath of the Wild نام برد.
من فکر میکنم که بازی در بازهی زمانی بسیار شلوغی در ماه مارس عرضه شد، شاید بتوان گفت که شلوغترین ماه در تاریخ صنعت بازیسازی، جایی که پنج عنوان نقش آفرینی به طور همزمان منتشر شدند. ماهی که در آن شاهد عرضه Zelda نیز بودیم.
از دیدگاه مارک دارا، عرضهی این پنج بازی نقش آفرینی، باعث شده که Mass Effect Andromeda آنطور که باید نتوانسته خود را نشان دهد. این بیانیهی او دروغی بزرگ، مضحک و غیر منطقی است. چرا که تنها عنوان نقشآفرینی بزرگی که در آن ماه عرضه شد، Zelda Breath of the Wild بود.
همچنین در ماه مارس ۲۰۱۷ شاهد عرضهی عناوین دیگری نظیر Nier: Automata و Ghost Recon: Wildlands بودیم که از میان این بازیها فقط میتوان Mass Effect Andromeda را یک نقشآفرینی واقعی در نظر گرفت، حتی Zelda هم در درجهی اول عنوانی اکشن ماجراجویی است و به سختی میتوان از آن به عنوان یک بازی نقش آفرینی یاد کرد.
پس ادعای عرضهی Mass Effect Andromeda در شلوغترین ماه تاریخ صنعت بازیسازی، دروغی بزرگ است. اما شنیدن این بهانه از الکترونیک آرتس زیاد هم جای تعجب ندارد چرا که قبلا هم بارها شاهد بهانههای مضحک از سوی این شرکت بودهایم.
یکی از دلایل شکست Mass Effect Andromeda مربوط به مشکلات بیشمار بازی در زمان عرضه میباشد، عنوانی که با تبلیغات بی حد و مرز خود، قول تجربهای بینظیر را میداد. اما بازی نهایی اصلا شبیه تبلیغات پر زرق و برق الکترونیک آرتس نبود.
بعدها بایوور (Bioware) اعلام کرد که الکترونیک آرتس آنها را مجبور به استفاده از موتور بازیسازی Frostbite کرده، موتوری که به منظور ساخت عناوین تیراندازی اول شخص طراحی شده نه یک بازی نقشآفرینی به مانند Mass Effect. مطمئنا سیاستهای داخلی، طمع و بیکفایتی مسئولان الکترونیک آرتس، سهم بزرگی در این شکست داشته است.
همیشه از Mass Effect به عنوان بازی بزرگ یاد میشود، پس انتظار میرود که این عنوان به رقابت به دیگر بازیهای بزرگ بپردازد نه اینکه از عرضهی آنها هراس داشته باشد و این موضوع را دلیل شکست خود اعلام کند.
مارک دارا هم اکنون در حال کار بر روی عنوان Anthem میباشد، بیاید امیدوار باشیم که نینتندو (Nintendo) نسخهی جدیدی از Zelda را در زمان عرضهی Anthem منتشر نکند. چرا که با توجه به صحبتهای مارک دارا، احتمالا باعث شکست این بازی نیز خواهد شد.
Mass Effect Andromeda در دسترس کنسولهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی قرار دارد.
پر بحثترینها
- مدیرعامل پلی استیشن: Uncharted برای همیشه صنعت گیمینگ را دگرگون کرد
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- مروری بر عملکرد محتوایی ایکس باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- دیجیتال فاندری ۳ بازی برتر سال ۲۰۲۴ از نظر گرافیک بصری را مشخص کرد
- تعجب تهیهکننده Gears of War نسبت به رویکرد Assassin’s Creed حول روایت در ژاپن
- برخی توسعهدهندگان معتقدند که دنبال کردن گرافیک پیشرفته در بازیهای AAA دیگر امکانپذیر نیست
- ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۴ به انتخاب آرمین مُکاری، نویسنده
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
نظرات
اره زلدا باعث شد وقتی ۵۰۰ تا خشاب روی حریف خالی میکردی حریف تکون نمیخورد
مگه فوتباله؟علت عدم صعود ایران بازی خوب رقبا بود،علت شکست این بازی ضعف خودش بود و فک می کنم دارن بهونه میارن.
مارک دارای باهوش یه نگاه به انیمیشن های صورت و باگ های بازی بندازه بعد بیاد بگه که زلدا دلیل شکست mess defect : fuckromeda بوده :reallypissed:
نه داداش. Mass Effect Andromeda دلیل شکست Mass Effect Andromeda میباشد 🙂
بله دیدن توسعه ی موتور جدید هزینه داره واسشون اومدن مجبور کردن با فراستبایت بسازن بازیو که حی و حاضره . اون تیکه آخر که بهشون انداختی عالی بود اقای شکیبایی :laugh:
باگ و بوگ بازی خودشو گذاشته تقصیر یکی دیگه
انگار ما یادمون رفته موقع کات سین کاراکترا مثل شیر برنج وا میرفتن
:hypnotized: داداش بوش در اومد
دلیل شکست mass effect Andromeda عدم وجود دلیل واسه موفقیت بود.
خوب بهینه نشدن روی کنسول ها و pc
شخصیت پردازی ضعیف
داستان ضعیف
گرافیک بازی نسبت به نسخه قبل روی کنسول ها ضعیف بود
دوربین بد
شوتینگ بد
کاور گیری افتضاح
و…
این EA اوضاعش خیلی خراب تر از چیزی هست که من فکر میکردم
فکر کنم اگه طرف جلو دست نویسنده بود الان معلوم نبود چه بلایی سرش میومد:)) هرچند واقعا حرف مزخرفی زده
یادمه بعد یه مدت بازی کردن دیگه تکراری و خسته کننده میشد بعضی مپ ها رو چند بار باید میرفتیم و محیطش اصلا جذابیته سه گانه رو نداشت البته دراگون ایج هم یکی از شماره هاش افتضاح بود ولی تو قسمتهای بعد جبران کرد امیدوارم برای اینبازی هم اتفاق بیوفته
زلدا؟؟؟مس افکت اندرومدا؟؟!’!!!؟؟؟والا به خدا مقایسه بنز و ژیان به این مسخره ای نیست…..
“همیشه از Mass Effect به عنوان بازی بزرگ یاد میشود، پس انتظار میرود که این عنوان به رقابت به دیگر بازیهای بزرگ بپردازد نه اینکه از عرضهی آنها هراس داشته باشد و این موضوع را دلیل شکست خود اعلام کند”
عالی بود :yes: :yes:
تا اونجایی که من خبر دارم اگر گوریلا گیمز میومد مثلا میگفت فروش Horizon کم بوده چونکه همزمان با مس افکت عرضه شده میشد یه کاریش کرد، اما این لعنتی مس افکت نیست، تاثیر دسپاسیتو ۲ بر روی ذهن سازندگان آندرومدا هست
اره طلا تو مشتش بود